Ik heb Maud gemaild, met het filmpje bijgevoegd … Dan hebben ze hem tenminste haha …
Super dat je net mail hebt gekregen, wel spannend van dat telefoongesprek haha, maarja zoals je verstaanbaar bent moet je gewoon doen alsof t een van je beste vrienden is haha …
Succes met het telefoongesprek. Ik wilde je net mailen dat ik niet via skype, maar via de telefoon een gesprek heb gehad (ik zat toen in Thailand, dus nog een geluk dat het werkte). Dat is de eerste stap. Wees niet te bang, het is eigenlijk meer dat ze jou overtuigen waarom je naar hun moet komen dan andersom. Wees gewoon jezelf, lach veel en dan komt het wel goed!!
Had net mijn gesprek en het ging best goed! Ik ben ook aangenomen met een “welcome to the team!”. Het is een vrij groot girl scout camp in North Carolina. Eerst was ik niet zo zeker of ik wel Girl scout wilde maar heb dat 2 weken geleden dan toch aangeduid op mijn application. Het ziet er echt super uit :D. Ik ben general counselor (unit counselor heet dat geloof ik), en zal vooral ook geplaatst worden bij hiking/backpacking en wanneer mogelijk ook bij activiteiten met dans, dus dat vind ik wel leuk! EXCITED! Nu wachten op een officiële bevestiging van CCUSA.
Als jongen lijkt Girl scouts me ook niet zo leuk haha! Ze zullen zeker wel een kamp voor je vinden hoor. Heb je ook special needs aangeduid?
@ Carla: ik moet trouwens 30 of 31 mei al vertrekken, dus die kamer delen in NY zal niet lukken helaas. Ik ga wel een aantal keren moeten overstappen denk ik… Bah
Hoe is het eerste contact eigenlijk gegaan ? … Hoorden jullie via Maud dat een kamp interesse had, of hebben jullie een persoonlijke email gekregen van de kampleider ? …
Bij mij ging het rechtstreeks. Kreeg een mailtje van het camp dat ze mijn application gekregen hadden en me eens wilden spreken, en dan hebben we gewoon het tijdstip vastgelegd. Mailbox in het oog houden dus
Klinkt leuk. Zo’n meidenkamp kan soms wel lastig zijn denk ik (ik heb dat zelf ook), want meiden onder elkaar zijn echt krengen!! Maar superleuk. En die activiteiten backpacken en dans, klinkt ook goed. Ik heb iets van ‘workshop responsibility’, maar hoop echt nog te horen van dat inhoudt, want nu is het voor mij nog vrij ongrijpbaar wat ik moet doen.
Maar goed,ik denk gewoon dat het, waar je ook geplaatst wordt, een superervaring is. Die kampen zijn gewoon uniek en enorm in Amerika en dat maakt het gewoon zo leuk, zeker omdat je werkt in een internationaal team.
Ik hoop dat Sunny ook snel wat hoort, maar dat zal ook wel komen hoor.
Nou, geniet van de voorbereidingen en groetjes,
Carla
@ Carla: Ja dat is wel waar wat je zegt van meiden samen haha. Ik geef zelf dansles en hier in België ga ik ook mee als begeleider op danskamp (behalve dit jaar dan) dus ik ben het wel gewoon om met allemaal meisjes samen te werken. Soms geeft dat wel vuurwerk
Ik neem aan dat jullie ook allemaal komen naar de pre-departure meeting 21 april? Ik heb er zin in! Wel 3 uur op de trein zitten… Dat wordt een lange dag
Ah…je bent dus wel wat gewend. Klinkt leuk zo’n danskamp!!
En tja. 3 uur in de trein is wel lang zeg!!Waar kom je vandaan??
Ik woon in den Haag/ Kijkduin, dus voor mij is het ongeveer een uur; is te doen.
Ik heb er wel zin in. Hoop je daar te zien!
Nou, succes met het regelen van alles (ik ga vrijdag naar de ambassade, dus dan heb ik het lastigste werk gedaan) en groetjes,
Nuja, dat danskamp is maar 1 week, nog wel wat anders dan 9 weken ;). Maar ik heb er super veel zin in hoor, wordt volgens mij echt onvergetelijk!
Ik woon zo ongeveer tussen Gent en Antwerpen. Het probleem is dat ik 3 keer moet overstappen met de trein, daarom duurt het zo lang! Ach ja, muziek en een goed boek en dat is zo voorbij.
Veel succes op de ambassade! Krijg je eerst een formulier ofzo opgestuurd van CCUSA? Ik heb nog geen instructies ontvangen, dus ik veronderstel dat ik eerst daar op moet wachten alvorens iets te ondernemen?
Jeetje, in Belgie! Da’s inderdaad een eind uit de slinger. Maar goed, ook wel weer leuk, zo’n tripje. En de tijd gaat snel hoor (ik heb heel lang regelmatig vanuit Maastricht naar Utrecht gereisd, ook al aardig ver).
Weet je de weg in Utrecht een beetje of helemaal niet? Het is niet zo heel moeilijk hoor, maar als je hulp nodig hebt, zeg het maar (ik ken het niet helemaal op mijn duimpje, maar weet wel zo’n beetje de belangrijkste dingen).
Verder…de visumpapieren krijg je allemaal thuisgestuurd. Naar ik begreep gingen die naar iedereen tegelijkertijd, maar misschien dat het bij jou wat langer duurt omdat je in Belgie woont. Anders moet je voor de zekerheid CCUSA nog even mailen. Hoe sneller je een afspraak plant, hoe beter. Tegen de zomer wordt de wachttijd nl steeds langer en dan is het straks nog stressen over of je je visum wel op tijd binnen hebt.
Ik heb ook nog geen visumpapieren binnen gekregen, hoorde van Maud dat het spoedig werd opgestuurd … Even wachten dus, nog geen nieuws over een kamp in ieder geval … Het wachten breekt me op haha xD …
Ik kom in ieder geval wel naar de pre-departure meeting, neem me pa mee ofzo. Moet ook 2,5 uur reizen ( vanuit maastricht zoiets ) … Hopen dat ik dan wel al bericht heb gekregen van een kamp …
Nee, ik ken Utrecht helemaal niet haha (nog nooit geweest). Maar het lijkt niet zo ver te zijn van het station Utrecht Lunetten dus met een kaartje moet het wel lukken, denk ik…
Hmm, k zal dan ook maar eens mailen ivm die visum papieren. Heb nog niks ontvangen in elk geval. Op mijn footprints staat wel al een week of 2 dat mijn DS2019 formulier printed & issued is, en dan nog wat andere gegevens. Maar wat dat precies wil zeggen weet ik ook niet.
Oh Sunny ik kan het geloven dat het wachten heel erg vervelend wordt! Dat is sowieso het lastigste aan heel dat proces, het wachten op een plaatsing. Maar ik heb wel al gelezen dat de meeste plaatsingen in maart gebeuren, en dat er ook nog een heleboel later geplaatst worden, dus er is nog voldoende tijd ;). Maar ik hoop het voor je dat je tegen de pre-departure meeting wel al nieuws hebt gehad!
Gisteren mail gekregen vanuit Washington … Camp Twin Creek, zoekt iemand die woodworking kan geven op kamp. Het begeleiden van de kids en het maken van kleine houten projectjes. Ook nog een general counselor, dus buiten het woodworking om nog de hele dag door begeleiden.
Maandag gaan we skypen, ben benieuwd …
Iedereen al visumpapieren gekregen, ik nog niet namelijk …
Ik heb afgelopen donderdag mijn visum papieren ontvangen. Ik geloof dat ze in verschillende groepjes worden opgestuurd, dus jij zal dan wel bij de volgende zijn…
Gisteren het Skypegesprek gehad, heel vriendelijk allemaal. Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen. Ben nu echt blij haha …
Ik zit in West Virginia van 15 Juni tot 19 Augustus, nu eindelijk alles gaan regelen om te vertrekken. Super ! … Nu kijk ik ook met een gerust hart uit naar de departure meeting haha
Daar ben ik nog over aan het denken, ik weet nu de datum dat ik vrij heb na kamp, dus dat is al fijn … Misschien dat ik er nog een weekje aan vast plak ofzo …