CCUSA Zomer 2012

Heey …

Ik ben een jongen van 21 jaar, recent gestopt met mijn opleiding Pedagogiek ( 1 jaar gedaan ), omdat het veel te veel theorie was. Na lang nagedacht te hebben wilde ik mijn droom nagaan, dat is naar Amerika gaan om ervaring op te doen in het werken met kinderen.

Ik ben van plan om volgende zomer met CCUSA naar zomerkamp te gaan in Amerika, en na de zomer te starten met een korte opleiding om daarna naar Amerika te vertrekken voor definitief.

Je begrijpt, een hele hoop om na te denken en te regelen.
CCUSA wil ik in september een soliicitatie sturen, zodat ik lekker op tijd ben zodat ik weet dat er een plaats beschikbaar is.

Mijn vraag is echter of er mensen zijn die ( recent ) met CCUSA zijn vertrokken naar Amerika, om ervaringen aan te horen. Ook zou het leuk zijn als er mensen zijn die volgende zomer misschien ook met CCUSA op Summer camp wil gaan.

Genoeg gevraagd nu, ik wacht op reacties !:slight_smile:

Hoi,

Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op je berichtje. Ik ben even op Wereldwijzer rond gaan neuzen en kwam de volgende berichten tegen die over CCUSA gaan:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=58758 over Summercamps, ook over CCUSA
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=31742 over CCUSA 2007
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=55557 over summercamp 2009
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=5475 uitgebreide verslag over 2005

Hopelijk heb je hier al wat aan!

Heey !

Leuk dat je een reactie achterlaat, en dat je bent gaan zoeken naar verwante vragen. Ik heb deze echter ook gezien voordat ik deze post postte. Ik wilde graag wat recente verhalen hoor, en of er mensen ook gaan volgende zomer.

Ik blijf uitkijken naar reacties !

Hee,
Ik heb me net aangemeld bij ccusa, Ik hoop dat ik snel van ze hoor. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel invloed de crisis heeft aangezien andere organisaties het niet meer aanbieden.

Hoi Allemaal,

Ik heb me al heel lang geleden aangemeld bij CCUSA. Twee weken geleden had ik het interview, dat was ok, maar nog steeds geen definitieve plaatsingsbevestiging binnen.

Zijn er mensen die ook al door het interview zijn gekomen, maar nog geen bevestiging binnen hebben??? Ik maak me een beetje zorgen, gezien het bedrag dat natuurlijk al betaald is.

Heb er wel ontzettend veel zin in. Ben inmiddels 28, maar heb dus eerst mijn opleidingen afgemaakt en nu tijd om te reizen!!!

Hoor graag van jullie,

Groetjes,
carla

Hoi Carla,
Ik heb nog geen interview gehad heb me vorige week pas aangemeld, maar hoe moet je eigenlijk die aanmeldings kosten betalen er staat nergens waar je dat heen stuurt of kreeg je een vactuur ? Moest jij trouwens lang wachten na je aanmelden voordat je een interview had?
Groetjes :slight_smile:

Hoi …

Inmiddels heb ik gehoord dat ik geplaatst ben, goed nieuws dus!!! Nu maar wachten welk kamp het wordt.

Maar goed, ik kon ongeveer 1,5week naar het invullen van alles op gesprek komen, wel moest alles voor die tijd betaald worden. Omdat ik geen credit card had, kon ik het ook overmaken. Gewoon even aan maud of Mitchel vragen (rekeningnummer enz) en dan onder vermelding van je naam de 95 euro overmaken.
Het gesprek is wel pittig. Niet zozeer moeilijk of zo (als je tenminste weet wat je wilt en het Engels een beetje beheerst), maar lang. Ik ben daar echt een middagje mee zoet geweest (moest er om 14.00u zijn en zat om 16.30/17.00u op de fiets terug naar huis, dus echt best lang. Maar wel fijn dat ze zo de tijd voor je nemen. Ik had erna echt een lekker gevoel: toch maar weer mooi gedaan! En ze waren erg aardig.

Dus, snel vragen aan Maud, overmaken en dan gewoon gaan!! Succes he en misschien kom ik je nog wel tegen op een kamp. Weet je al welk kamp je wil???

Groetjes,
carla

Gefeliciteerd ,met je plaatsing!
Het is al gelukt met het geld en deze week heb ik het interview.Spannend!!

Hoi Hoi,

Super, veel succes. Dat gaat wel goedkomen hoor!!!

Groetjes,
Carla

Heey ! …

Ik heb gisteren mijn sollicitatie op de bus gedaan, en het internetformulier helemaal ingevuld. Ik wil van midden mei tot eind augustus gaan, en zit nu te wachten op een bericht om een gesprek aan te gaan.

Hoelang duurde het bij jullie voordat er contact werd opgenomen, en werd dit via telefoon of mail gedaan ?

Bij mij duurde het iets meer dan twee weken na dat ik mijn aanmelding had opgestuurd.Via de mail kreeg ik de uitnodiging voor het interview en binnen week na het interview kreeg ik te horen dat ik was geaccepteerd. Nu ben ik dus aan het wachten tot ik weet waar ik wordt geplaatst(spannend:D).Maar goed alles bij elkaar hoefde ik niet zo heel lang te wachten,maar ik denk dat je uit kan gaan van een 2 a 3 weken.

Heey,

Ik heb ook alles opgestuurd, ik heb echter betaald via overschrijving omdat ik nog geen creditcard heb.

Dit was echter op 14 december, 11 dagen geleden. Duurde het bij jullie ook zo lang tot de betaling werd ontvangen met een overschrijving ?

Ik heb 3 weken geleden alles opgestuurd en betaald (8 december) en ik heb nog steeds niks gehoord voor mijn interview. Vind het nu wel lang duren… Hoop dat ik snel iets van ze hoor.

Ik kreeg eergisteren telefoontje dat ik mijn interview kon plannen. Ik heb hem al direct dinsdag, dus ik ben heel benieuwd.

Heb hem in Tilburg, woon zelf in Sittard dus dat is een lange reis nog.

Hmm, ik heb nog steeds niks gehoord, dus ga CCUSA morgen zelf eens contacteren.

Laat je even weten hoe het interview ging? Ben wel benieuwd, helemaal geen idee wat voor vragen ze stellen… Succes ermee!

Zo, gisterochtend om 11 uur mijn ‘interview’ gehad. Ik verwachtte een heel officieel gebeuren, maar het was gewoon bij een studente thuis op de zolderkamer. Heel vriendelijk en fijn gesprek, gedeeltelijk nederlands en engels.

Ze vragen eigenlijk gewone algemene dingen, die je ook hebt ingevuld op je footprints pagina. Over max. 2 weken hoor ik wat het is geworden, spannend … Ik hoop dat je ook snel je interview hebt !

Ah, dat klinkt wel al goed! Ik duim voor je, maar dat zal vast wel goed zitten!

Ik heb net telefoon gehad, voor mij zal het 15 januari worden, ook in Tilburg. Dus waarschijnlijk hebben we dezelfde interviewer :slight_smile:

Ben benieuwd!

Succes, en laat maar wat weten als je wil !

Doe ik!

Wat heeft iedereen hier eigenlijk als “skill” aangeduid? Zelf zou ik graag dans geven op kamp. Geef nu zelf al 3,5 jaar dansles dus hopen dat het lukt. Maar ik sta ook open om te assisteren bij andere dingen ofzo. :slight_smile: Vond het in ieder geval wel moeilijk om 5 skills op te geven!

Ik heb als nummer 1 skill zwemmen opgegeven, heb 12 jaar in wedstrijdverband gezwommen en doe het nog altijd als persoonlijke bezigheid. Ik heb 3 skills op moeten noemen, heb daarbij nog woodworking en hiking/trekking aangegeven.

Als je lesgeeft in het dansen ben je er sowieso al ‘Excellent’ in, heb je ook een gecertificeerd diploma daarvan ? … Die kan je dan gebruiken bij CCUSA, of in ieder geval aankaarten tijdens het interview.

Ik zit nog met spanning te wachten, er is nu een week voorbij. Succes zondag alvast :slight_smile: