Naar aanleiding van de vorige topics (Summercamp 2005, 2006, 2009 en andere) vond ik het geen slecht idee om in deze lijn verder te gaan en dit een topic, verzamelplaats, infokiosk te maken voor jongeren die in de zomer van 2010 op Summercamp gaan naar Amerika.
Ikzelf ben pas nieuw op dit forum en kom uit België. Mijn naam is Rein en ik heb me een tijdje geleden ingeschreven bij CCUSA om ook 3 maand te vertrekken naar Amerika. Op dit moment ben ik met spanning en enthousiasme aan het uitkijken naar mijn interview van 2 Maart in Goes met de CCUSA- Medewerkster.
Als je zelf ook bezig bent met een inschrijving om met een bepaalde organisatie te vertrekken of je bent al zeker van een plaatsje of je twijfelt er nog over of je zoekt mensen om achteraf samen mee te reizen of andere… laat hier van je horen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Om met een vraagje te starten. Voor mensen die al ervaring hadden met kinderen van Nederland of België voor ze vertrokken. Is de mentaliteit er erg anders daar bij de kinderen?
Hi!
In 2004 heb ik voor CCUSA in Georgia gewerkt op een Girlscoutcamp.
Was echt SUPER. Ik was toen 18 en heb de tijd van mijn leven gehad.
Wel een tip; als je met iemand in het weekend van het kamp afkan, DOEN!
Ik had het geluk dat ik met een Amerikaanse collega ieder weekend mee kon naar haar huis, en daar de boel verkennen in de omgeving. Maar de rest van de meiden bleven echt 9 weken op het kamp. Deden wel andere leuke dingen met elkaar, tripjes vanuit het kamp georganiseerd enzo, maar van de omgeving zie je dan niet echt mega veel. Ik wens je super veel plezier !!!
hoi hoi,
ik lees veel over summercamp, en 't lijkt me zeker leuk.
maar doen jullie het vrijwillig of als baantje? en bij welke organisatie? en hoelang duurt zo’n kamp?
tis in principe vrijwilligerswerk maar je krijgt er toch minimum 1200 dollar voor voor 2 maand. Ik zit nu bij CCUSA maar je hebt ook nog Camp America en andere organisaties. CCUSA is echter een zeer degelijke en bertrouwbare organisatie en ik kan echt niet klagen. Zo’n camp duurt 2 maand en dan heb je nog de keuze of je een maand wil rondreizen achteraf maar je kan ook direct terug naar huis als je wil
Is het per see nodig om via een organisatie te gaan?
Want dan betaal je toch eigenlijk alleen voor de bemiddeling en noodnummer?
Lijkt mij leuk om te doen, maar wil graag wat meer informatie!
Bedankt!!
Ik betaalde aan de organisatie van CCUSA 500 euro. Heen en terug naar New York zit daarbij inbegrepen en 2 maand onderdak en eten en verzekering en alle hulp die je nodig hebt. Ik vind het persoonlijk heel gemakkelijk via een organisatie. Ze helpen je met je visum aanvraag, je verzekering, helpen inchecken in het vliegtuig, geven je allerhande tips… Als er iets gebeurd in Amerika zelf kan je ze 24/7 bereiken. Ik zou het persoonlijk niet gekund hebben zonder CCUSA. Ze zorgen echt voor alles en voor echt bitterweinig geld.
wouw dat klinkt goed!
Betaalde je wel zelf je visum enzo? wat moest je allemaal nog zelf betalen?
Ben je al weggeweest of ga je nog? en welke omgeving?
Je betaalt zelf nog je visum en je internationaal paspoort.
Ik vertek 14 Juni voor 3 maand naar de staat New York. Mijn summercamp ligt 45 minuten van NY City. Tis redelijk kleinschalig en zeer multicultureel, van alle inkomenklasses en etnische achtergronden maar zo heb ik het graag :).
Ik krijg dan na 2 maand 1200 dollar en mag nog een maand rondreizen.
Ik heb in 2006 summercamp gedaan in Virginia!
Super ervaring geweest en zou het voor geen geld van de wereld willen gemist hebben! DOEN is de boodschap! >>>
Travel Active biedt de mogelijkheid om in de zomer van 2011 te gaan werken op een Summercamp in de USA!
Wil jij een overgetelijke zomer beleven op een typisch Amerikaans Summercamp kijk dan snel op de Travel Active website voor meer informatie.
Aanstaande zaterdag, 4 december 2011, organiseren wij een infodag in Utrecht waar je alle ins en outs van het werken op een Summercamp te horen krijgt. Tevens maak je kennis met het Summercamp Team van Travel Active om al je vragen te stellen. Mis het niet en kom zaterdag, geheel vrijblijvend, langs! Klik hier voor meer informatie.
Tot zaterdag en wie weet stap jij deze zomer in het vliegtuig naar de States!
@ tanneslok, je moet het vooral heel erg leuk vinden om een rolmodel te zijn voor kinderen. Je gaat in summercamp namelijk heel veel uur met ze doorbrengen en activiteiten organiseren
“Ervaring” zou ook al kunnen zijn dat je misschien vroeger op kinderen hebt gepast…ik denk zelfs als je bijvoorbeeld veel broertjes, zusjes, kinderen uit de buurt hebt waar je regelmatig mee speelt, al handige ervaring kan zijn!
Ik had bijvoorbeeld op de middelbare school een babysit-bijbaantje en heb ook wel eens geholpen met naschoolse sportactiviteiten. Dat was mijn ervaring. Je moet vooral weten dat je het leuk vindt, enthousiast bent, een teamplayer bent en dat je dus een goed rolmodel bent voor de kids!