Ik zit eraan te denken om komende zomer in de Verenigde Staten op een summercamp te werken. Het liefst een soort ponykamp.
Maar kan ik dan het beste via een organisatie als YMCA, CCUSA of Activity International gaan? Of beter zelf wat ranches aanschrijven die dit soort kampen organiseren?
Het voordeel van zo’n organisatie is dat het toch enige zekerheid biedt, ze betalen vaak je vlucht e.d. en je hebt iets om op terug te vallen.
Bij een ranch is dat niet zo (naja soms betalen ze wel je vlucht) maar je hebt niks om op terug te vallen. Maar je kan wel zelf bepalen waar je wilt en bij zo’n organisatie kan dat eigenlijk niet en waarschijnlijk ga ik het ivm school (SPW) het niet halen om de aangegeven periode van bovenstaande organisaties te werken…
hoi Suzanne,
Wil je mij ajb op de hoogte houden van wat je gaat doen. Hoe oud ben jij en waar kom je vandaan. Onze dochter, 16 jr. is zich ook aan het orienteren op iets dergelijks en wil ook graag iets met ponys of paarden.
Ga jij deze zomer? In welke staat had je gedacht. Ik heb een vriendin die in Florida woont en die zich voor ons aan het informeren is. Ik hoor heel graag van je op [EMAIL=“koomen@solcon.nl”]koomen@solcon.nl of je kunt een berichtje via mijn hyves achterlaten (lia koomen amersfoort).
Hartelijke groet,
Lia Koomen
Ik heb je gemaild!
(voor de anderen)
Ik ben 18 en heb eigenlijk nog niet echt een specifieke staat in gedachten, het liefst wel in de buurt van een national park zoals de Grand Canyon, Yellowstone, Rockies of Arches maar aan de kust vind ik ook erg leuk! En als het ergens anders is maakt het ook niet uit
Hmm… Ik denk niet echt dat er summercamps worden georganiseerd rond de Grand Canyon… Het is namelijk niet zo dat er echt een stad in de buurt is. Je zou er wel een week aan vast kunnen plannen en dat je in die week inderdaad wat parken gaat bezichtigen
Afgelopen zomer heb ik via CCUSA op een summercamp in California gewerkt en ik ga deze zomer weer. Zelf vond ik CCUSA een hele goede organisatie, alles is erg goed geregeld. Volgens mij moet je ook wel via een organisatie gaan, anders kun je erg lastig een visum krijgen.
Ikzelf ga dit jaar met Activity International naar een van de summercamps in Amerika. Ik ben redelijk tevreden over Activity International. Maar ze hebben daar geen ponykampen, zover ik gezien heb. Wel ander soorten.
Je moet er wel vanuit gaan dat je minimaal 9 weken beschikbaar moet zijn.
Mocht je nog wat informatie willen? Laat het maar weten.
Ik ben zelf 3 jaar geleden via CCUSA gegaan en het jaar erop via een Amerikaanse organisatie wat hetzelfde camp voor mij had geregeld. ( het is een dtuk goedkoper) Je moet inderdaad wel via een organisatie gaan, anders krijg je je visum papieren niet geregeld!
Ik denk dat je inmiddels al geweest bent, aangezien de campen momenteel weer aan het afsluiten zijn. Hoe heb je het gehad??
Ik ben inderdaad ook via een organisatie gegaan, de eerste keer met Camp America, wat wel prima was. De 2e en 3e keer ben ik met CCUSA gegaan wat mij nog beter is bevallen en als ‘returnee’ naar hetzelfde kamp kun je ook meer verdienen.
Ik heb zelf contact gelegd met het camp omdat mijn nicht daar ook een zomer had gewerkt. Wel is het denk ik verplicht om met een organisatie te gaan omdat zij de visumaanvraag regelen.
Dus de officiele ‘plaatsing’ bij dat kamp ging nog wel via CCUSA. Ik werkte overigens bij een YMCA kamp maar werkte op de manege, dus dat kun je aangeven als jouw ‘specialty’ als je je inschrijft bij de organisatie, dan proberen ze dit te matchen met een summercamp die ook paardrijden heeft.
Ik ben niet bekend met camps in de buurt van de Grand Canyon e.d., ik zat zelf in het Noordoosten - in deze omgeving (New England: Massachusetts, Maine, New Hampshire, Vermont) zitten enorm veel camps omdat het een prachtige omgeving is met veel meren, bergen en natuur.
Ik zie nu pas dat dit een best oude post is, dus ik ben benieuwd of je al bent geweest!
gr floor