Summercamp USA

Hoi! Ik ben van plan in zomer 2011 naar een summercamp te gaan. Zijn er mensen die dit ook van plan zijn of dit al hebben gedaan en daar iets over kunnen vertellen?

Hi Marit!

Ben zelf ook aan het kijken om naar een Summercamp te gaan in 2011,
Ben al erg geïnteresseerd in het summercamp via Activity International,
Maar ben alleen wel bang dat ik niet aan de eisen voldoe (full-time student mbo4+) aangezien ik nu een tussenjaar heb.:slapen: Via welke organisatie zou jij het willen doen?

Liefs,
Annemiek!

Hi!

Ik zat toevallig je berichtje ;-). Ik werk bij Activity International en het klopt dat je ingeschreven moet staan als student maar dat is alleen voor de functie KAMP (wanneer je in de keuken etc wilt werken). Als je met kinderen wilt werken dan geldt die voorwaarde niet, daar gelden dan wel weer andere voorwaarden voor. Bel gerust eens met mijn collega Marijke (053-4831044), zij geeft je daar graag meer info over. Je mag haar natuurlijk ook mailen: [EMAIL=“marijke@activityinternational.nl”]marijke@activityinternational.nl.

Heel veel succes met jullie Summercamp plannen; leuk!!

Groetjes,
Yvette

Ik zou komende zomer ook heel graag in de VS willen werken, lijkt me echt top! Alleen het is natuurlijk wel 9 weken en mijn studiejaar is eind juni nog niet afgelopen. Dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Of kent iemand een summercamp voor een kortere periode (6-7 weken)???

Hoi Yvette,

Erg bedankt voor je mailtje, ik heb donderdag 23 september een mail gestuurd naar Marijke, maar ik heb helaas nog geen antwoord? Duurt het vaker een paar dagen voordat er gereageerd word?

Groetjes Annemiek

Hi Annemiek,

Wat leuk dat je Marijke al gemaild heeft. We proberen altijd zo snel mogelijk te reageren, maar dat is hier dus niet gelukt ;-). Ik heb het even nagevraagd bij Marijke en ze heeft je mailtje ontvangen. Ze gaat vandaag reageren!

Heel veel succes met je USA-plannen!

Groetjes,
Yvette

Hallo Allemaal.

Zijn er nog mensen die het leuk vinden, om met een groepje naar een summercamp USA te gaan?

Grtz Isa

Hee! Leuke reacties! Ik ben zelf van plan om via activityinternational te gaan, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik het wil, aangezien ik het toch wel lang vind om 9 weken op 1 plek te blijven. Stel dat het toch niet helemaal bevalt zit je daar 9 weken. Of zou er iets van overplaatsing mogelijk zijn? Volgens mij is het niet mogelijk om later dan 21 juni aan te komen, ik zou zelf ook liever 6 a 7 weken gaan…

Hi Isa,

Als je met een groepje wilt zijn je plaatsingskansen minder groot toch?
Maar het kan altijd geprobeerd worden.
Weet niet hoe dat zit met KAMP-medewerker & Counsellor?
Lijkt mij eigenlijk wel een leuk/goed idee, dan kom je tenminste niet met totaal onbekende aan.\

Annemiek

Hi Annemiek.

Heb geen idee of je plaatsingkansen dan minder groot zijn, (zou wel een beetje raar zijn)
maar het is te proberen.
**Als je met een groepje bent, kan je altijd even op elkaar terug vallen, **

Groetjes Isa

Hoi hoi!

Mijn naam is Aniek, werkzaam bij Travel Active en ik zie dat jullie interesse hebben om in 2011 op een Summercamp in Amerika te gaan werken.

Er gelden inderdaad een aantal voorwaarden om in aanmerking te komen voor een functie op een Summercamp.
Na het doorlopen van een uitgebreide aanmeldingsprocedure (waar een persoonlijk gesprek ook onderdeel van is) hebben wij een goed beeld van jou, je ervaring en verwachtingen van het programma en kunnen we aan de hand van deze informatie op zoek gaan naar een geschikt Summercamp.

We vinden het belangrijk om een Summercamp te vinden dat goed bij jou past, en daarom is het moeilijk te garanderen dat je samen met een groepje op hetzelfde Camp geplaatst kunt worden. Een vriend/vriendin past misschien beter op een ander Camp thuis en het is natuurlijk voor iedereen belangrijk om het meeste uit dit avontuur te halen.
Het is daarbij wel altijd zo dat je met meerdere Internationale Counselors geplaatst wordt en natuurlijk is er nog de mogelijkheid om eventueel na afloop van het Camp samen met die vriend/vriendin door Amerika te gaan reizen!

Voor vertrek organiseren wij nog een Happy Camper Meeting waarbij je de mogelijkheid hebt om voorpret te delen met andere deelnemers en eventueel al kennis te maken met deelnemers die op hetzelfde Camp geplaatst zijn.

Hopelijk is hiermee het een en ander wat duidelijker geworden voor jullie. Als je het leuk vindt om ook eens te lezen over ervaringen van anderen, kijk dan eens op www.travelactive.tv voor reisverhalen, foto’s en filmpjes.

Laat het ons ook gerust weten als je verder nog vragen hebt!

Groetjes,
Aniek Fleuren
Program Coordinator Summercamp
[EMAIL=“summercamp@travelactive.nl”]summercamp@travelactive.nl

Hoi allemaal,

Ben inmiddels 4 zomers naar hetzelfde summercamp gegaan en nog altijd bevalt het erg goed :slight_smile:

Mijn nichtje heeft ergens in de 90’s bij hetzelfde kamp gewerkt en zo had ik daar al een contactpersoon. Zo kan het dus ook: dat je van tevoren al weet waar je heen wilt (en dat kamp heeft jou al een baan aangeboden) - dat geef je dan aan bij de organisatie (ikzelf ben 1x via Camp America gegaan, daarna 3x via CCUSA, kan natuurlijk ook via een Travel Active of Activity International) en dan regel je zo je visum.

Heel veel succes en ik kan het iedereen aanraden, ik zit er zelf ook weer over te denken om volgende zomer weer terug te gaan :smiley:

Ik heb een aantal blogs geschreven over mijn camp-ervaringen (ze zitten niet allemaal achter elkaar, er zitten ook andere reisblogs van reizen in Midden-Amerika bij…maar hier is iig eentje: Camp Huckins Life....... | Travel Blog)

Groetjes, Floor

Hoi Floor,

Ik vroeg mij af… zou jij CCUSA eerder aanbevelen dan Activity International?
Maak je met CCUSA bijv. meer kans op plaatsing?
Omdat ik bang ben dat ik misschien niet ‘‘ingeloot’’ word met Activity International zou ik CCUSA ook wel willen proberen…

Groetjes Annemiek

Hi Manon,

heb jij misschien al een kamp gevonden waar je 6 weken kan?
Want ook ik kan maar 6 weken weg ivm school en de universiteit! Ik ben benieuwd of je iets hebt gevonden!

Ashley

Hee,
heb jij misschien al een kamp gevonden waar je 6 weken kan?
groetjes ashley

Hallo allemaal!

Ik wilde even reageren met onze jarenlange ervaring met het plaatsen van deelnemers op een Summercamp. Wellicht zouden jullie inderdaad zelf een Camp kunnen vinden waar je maar 6 weken zou kunnen werken, alleen de kans is erg klein. Ik zal even wat uitleggen over waarom organisaties vaak een selectie procedure hanteren.

Een camp directeur heeft vaak de keuze uit tientallen en honderden aanmeldingen van geinteresseerden die willen werken op hun Camp. Ze willen voor ‘hun kinderen’ natuurlijk het beste van het beste en nemen daarom alleen de ‘beste’ solliciaties aan. Dit betekent dat ze kijken naar beschikbaarheid (wie is er de gehele periode beschikbaar), maar ook naar ervaring, motivatie, enthousiasme etc. Indien jij niet al vanaf de trainingsweek aanwezig kunt zijn kijken ze vaak al verder en nemen ze liever iemand aan die dit wel is.

Dat maakt het dus voor ons als organisatie lastig om maar iedereen te selecteren. We willen liever niemand teleurstellen en liever iedereen plaatsen, maar als we iedereen selecteren en niemand later wordt gekozen door een Camp, moeten we alsnog mensen teleurstellen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en waar Camps op letten? Mocht je meer informatie willen hebben over het werken op een Summercamp, kijk eens bij ons op de website: http://www.travelactive.nl/work-travel/summercamp

Voor iedereen alvast een fijn (Sinterklaas) weekend en hopelijk vertrekken jullie komende zomer allemaal richting Amerika!!

Groetjes,

Marjolein Breikers
Summercamp Team
Travel Active