Het lijkt mij ( jongen, 18 jaar ) heel leuk om in de zomer van 2007
counsellorswerk te gaan doen in een summercamp. Via travelactive is dit mogelijk en het zag er wel goed uit op de site. Ik vroeg me af wie er meer ervaring met dit had en hoe het je was bevallen. En hebben er meer jongens/meiden het idee om dit te gaan doen volgend jaar? ( Je moet trouwens wel 19 jaar zijn in juni )
Ik heb zelf via CCUSA op een zomerkamp gewerkt in 2003.
Op zich wel een oke organisatie, betreft bemiddeling en informatie voorziening. Ik heb het ontzettend leuk gevonden werken op een zomerkamp. Ik werkte in Edgewater als waterski en wakeboard instructor. Wel was het gigantisch zwaar, ik ben nog nooit uitgeput en moe geweest. 24 uur per dag had ik 12 kiddies onder me aaahhhhh. Na deze werkervaring heeel veeel moeten uitrusten en slapen, maar zeker de moeite waard geweest. Onvergetelijk.
Succes ermee
Ik, Bettine 20 jaar, ga samen met een vriendin in 2007 ook op summercamp. WE weten niet waar maar wel dat we gaan en niet via een organisatie. DEze houden ontzettend veel kosten binnen en daardoor verdien je minder. DAarna wil ik nog door gaan reizen maar mijn vriendin gaat terug. Wat ga jij doen?
Misschien kjunnen we iets met zn allen regelen.
M´n email is [EMAIL=“bartmarissen@gmail.com”]bartmarissen@gmail.com. Kun je mij wat meer vertellen wat je precies in gedachte had en zo? En hoe meld je je zelfstandig aan voor zo´n kamp?
Via CCUSA vallen de kosten op zich zelf wel mee in vergelijking met andere aanbieders. Mocht je het zelf willen regelen dan adviseer ik je om een te kijken via YMCA camps. Dit is een van de grootste organisaties in Amerika met ontzettend veel campen. Ook kun je kijken op www.coolworks.com een beetje een onduidelijk site maar er staan veel vacatures op voor summercamp. Goodluck
DAt summercamp is heel leuk. Je gaat van eind juni tot eind augustus naar een camp waar je begeleider bent van een aantal kinderen gedurende de hele dag. Je zorgt dat ze op tijd smorgens bij spellen zijn, activiteiten en je brengt ze mee naar bed. HEt zijn kinderen van alle leeftijden. Je krijgt dan betaalt dus dat geld kun je gebruiken om daarba rond te reizen… is mijn planning iig wel! HEt ligt aan het kamp waar je staat en wat je betaald krijgt enzo, maar daar moet je maar eens even kijken op www.summercamp.com Dan kijk je bij jobs en dan biju counselor. DAar staan links van camps die mensen vragen.
Wat mijn plannen daarna zijn weet ik nog niet. Ik wil in ieder geval veel plaatsen zien. WAt ze mij ook vertelden op een forum is dat je zoveel mensen leert kennen daar dat je ook adressen opdoet waar je langs kunt gaan zodat je niet op maar één plaats hoeft te blijven. JKe kunt dan rondreizen als het ware. En dat liojkt me leuk. Maar niet alleen… lijkt me zo!
Mijn plan is om eerst in februari naar Australië/Nieuw Zeeland te vertrekken. ( Waar ik ook nog een reisgenootje voor zoek :slywink: ) Om vervolgens dus in juni naar een Amerikaans kamp te gaan. Ik heb al een aanmeldingspakket binnen (kostte 50 euro ) van travelactive.nl. Ik weet dat het duurder is, maar je ticket is dan geregeld, je vervoer, oriëntatiedag in New York… dat zijn wel voordelen natuurlijk.
Maar het lijkt mij zo ie zo leuk om ook nog een maandje te reizen door Amerika. Ben overal voor in, wil elke plaats wel zien. Maar ik hoef nog niet met zekerheid te gaan met travelactive hoor. Jammer van die 50 euro dan… maar ik vraag me wel af: het is best wel streng. Je moet bijv. nog een interview afleggen en zo. Nemen ze je via summercamp.com wel zo aan?
MOet je daarvoor zoveel betalen ja voor zon pakket? Ik zou niet weten of dat via summercamp.nl sneller gaat maar ik zie wel allemaal data staan dat je uiterlijk op die camps moet zijn. Ik ga vanaf 30 juni pas omdat ik 28 juni mijn diploma pas krijg. Ik kan dus niet eerder weg.
Ik vind het leuk om daar rond San Fransisco te gaan, cGrand Canyon, Las Vegas enzo. Ze zeggen dat dat de moeite waard is. En danm zeker New York he! Maareh… heb jij al een camp dat je leuk lijkt?
Hoop dat je eind juni/begin juli nog een kamp vind, meeste kampen beginnen eerder dacht ik. Dagkampen kun je natuurlijk wel zo instromen. Via hoe ik het doe weet je niet waar en in welk kamp je komt, wordt voor je geregeld nadat je het aanmeldingspakket hebt opgestuurd + medische en goedgedrag verklaringen en het interview hebt gedaan.
Ik wil graag gaan werken in de zomer, ik kan echter nergens iets vinden voor een 16-jarige. Het lijkt me leuk om met kinderen iets te doen(animator lijkt me iets te zwaar) of iets in de horeca. Ik wil heel graag werk doen in eht buitenland…
iemand een tip?
Travel Active is een héél goede organiastie!
Via hen ben ik afgelopen Zomer naar Amerika gegaan om deel te nemen aan Camp USA! En het was een SUPER ZOMER :nod: !!!
Zeker een aanrader!
Hoi mensen!
Ik heb zelf ook 2 zomers op een camp in Amerika gewerkt en kan het zeker aanraden, ik heb 2 onvergetelijke zomers achter de rug en heb goed contact gehouden met m’n vrienden die ik idd ook achteraf meermaals heb bezocht!! Rondreizen na kamp is erg leuk en gezellig en er zullen meer dan genoeg van de andere staff zijn (vooral internationals) die ook willen rondreizen. Wij zijn ook met een heel stel amerikanen nog naar Canada geweest, ook super.
Bettine ik zou even goed uitzoeken of dit mogelijk is, zelf een kamp vinden zou misschien niet al te moeilijk zijn, maar ivm visum regelen zullen de meeste kampen je vertellen dat je via een organisatie als CCUSA of Travel Active moet gaan, en dat je dan door hun ge- “request” kunt worden. Zo heb ik mijn plaats ook geregeld.
Ik heb met beide organisaties trouwens erg goede ervaringen, ben met CCUSA op kamp geweest en met Travel Active naar Midden Amerika. De visum regeling van Amerika is erg streng en er is veel papierwerk dus logisch dat ze het makkelijker vinden om dit via organisaties te regelen. Het eerste jaar verdien je minder, als returning staff verdien je alweer een stuk meer, en heb je minder administratiekosten. De deadlines zijn meestal rond april dus regel het op tijd.
Succes met het regelen, zou zelf ook nog ee keer willen gaan:biggrin: Groetjes Floor
Ik ga deze zomer ook werken op een summercamp, maar het is beter als je het via een organisatie regelt hoor. ikzelf heb het via CCUSA en het valt reuze mee wat je moet betalen en je verdient behoorlijk!
Zij regelen nu je retour ticket New York-Amsterdam en je transfer naar het camp, ook krijg je de nodige info over visum, health history form en de andere dingen die je allemaal moet weten.
Ik vertrek zelf al 25 mei, naar North Carolina daar ligt mijn camp, 12 aug ben ik klaar en daarna ga ik 3 weken rondreizen.
Ik wil naar miami beach, LA en Las vegas en dan weer terug naar New York. Maar ik hoop voor je dat je eind juni/july nog een camp kan vinden want de meeste beginnen begin juni!!!
Succes en ik hoor wel van jullie,
Groetjes Debbie
P.S Bart, Australie is geweldig!!!
Wat leuk dat jullie ook op summercamp willen, zijn jullie plannen al verder uitgestippeld? Ik ben erg benieuwd omdat ik ook wil gaan reizen, maar moet me nog behoorlijk gaan orienteren. Ik denk dat ik wel via een organisatie ga en ik kan in mei eventueel al weg. Ik ben op zoek naar leuke contacten die ook willen gaan reizen deze zomer, wie weet kunnen we elkaar ergens mee helpen. Regaeren kan ook via mijn emailadres: [EMAIL=“marissa_bloemendal_34@hotmail.com”]marissa_bloemendal_34@hotmail.com
Heee!
Ik ga ook via CCUSA en deze organisatie is makkelijker dan alle andere, hier hoef je ook geen student te zijn of wat dan ook. Ik ga deze zomer, ik heb nog geen kamp waar ik geplaatst ben maar visum is al ver geregeld. Volgens mij kan je niet zonder organisatie gaan want dan krijg je je werkvisum niet. HET IS NIET ZO MAKKELIJK OM IN AMERIKA TE WERKEN, sterker nog: nergens is het zo moeilijk als in de VS, in Australie bijv kan je overal zo aan de slag bij boerderijen, plantages enz in Amerika niet! Dus zomaar naar Amerika gaan en dan solliciteren bij een Summercamp kan je wel vergeten. Bij CCUSA kost het 500 euro alles bij elkaar en dan is je vliegticket, reisverzekering en kost en inwoning geregeld, tevens een orientatiedag met verblijf in NY!! Ook krijg je een vergoeding/zakgeld ongeveer 800 dollar.
Tips voor 16jarigen: campings in Frankrijk zoeken altijd veel vakantiewerkers, gewoon ffiez surfen op het net. Ik weet niet precies of je 16 of 18 moet zijn daarvoor sorry.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebebn.
Groetjes, Joyce
Ik ga in de zomer 2007 ook in Amerika op een summercamp werken, maar ik doe het cios in Goes. En de school regelt een groot gedeelte van mijn reis. Zelf lijkt het me leuk om op een summercamp te werken waar kinderen komen om af te vallen. Of op zo’n summercamp waar kinderen voor dagen komen ofzo. Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met summercamps laat het me maar weten. Desnoods meld je me maar aan op msn; [EMAIL=“lonnie_loves@hotmail.com”]lonnie_loves@hotmail.com Lijkt me superleuk om mensen te ontmoeten die hetzelfde willen gaan doen als mij!
ik ben net 2 weken treug van ene onvergetelijke tijd in amerika
ik was via ccusa (superorganisatie echt!) naar camp elk river in minneapolis gegaan! echt waanzinnig , daarna nog gaan reizen . dus als je vragen hebt mial me gerust.
btw ik ben nu ene andere stage in amerika ana het zoeken voor de opleiding social work iemand tips waar ik dit kan vinden?
Ik ben dus ook druk op zoek naar geschikte organisatie omkomend jaar te gaan. maar ik vroeg me af, ik zie hier alleen de organisaties CCUSA en Travel Active voorbij komen. Je hebt ook nog Activity International. Welke organisatie is nu het meest geschikt en waarom moet je met welke organisatie zijn? Ook mij lijkt het leuk om met andere mensen in contact te komen die ook gaan dus bij deze me mail adres [EMAIL=“nadinejanssen@planet.nl”]nadinejanssen@planet.nl
Ik wil volgend jaar naar Amerika gaan en ben nu rond aan het kijken, maar ik kom alleen maar Activity travel tegen. Weet iemand of er nog meer site’s / organisaties zijn waar ik informatie kan krijgen. Of iemand over een organsatie meer informatie. Zou je dit naar mij kunnen mailen. [EMAIL=“vera.wijffelaars@hotmail.com”]vera.wijffelaars@hotmail.com