Summercamp

Hallo,

Een andere organisatie is CCUSA. Ik ben in 2007 en in 2010 via deze organisatie naar een summercamp in Amerika gegaan.
Een geweldige organisatie die alles doet om jou droom waar te maken!
Alles is tot in de puntjes geregeld. Natuurlijk moet je zelf een hoop papierwerk invullen, maar ze helpen je graag als iets niet duidelijk is.

Groetjes Chantal

Hallo Chantal,

Hoe kun je je aanmelden want dat is mij niet helemaal duidelijk…:confused:
Reisde je met meerdere mensen tegelijkertijd met het vliegtuig?
Ik heb wel gehoord dat men pas vaak laat te horen krijgt in welk camp ze geplaatst worden… Was dat bij jou ook zo?

Groetjes Francisca

Hallo,

Ga naar www.ccusa.com klik op programs en dan camp counselors USA, hier vind je meer informatie.

Ik wist in 2007 al in december waar ik terecht kwam! Het hangt ook af wanneer je,je aanmeld natuurlijk. Ik deed dit zeer vroeg en wist dus ook zeer vroeg waar ik terecht kwam. In 2010 wilde ik graag terug naar het camp, maar helaas ging dit niet lukken met mijn studie, op het laatste wilde ik toch graag gaan en lukte dit toch met de studie, maar toen zat mijn oude vertrouwde kamp al vol. Ik ben toen in maart naar de campfair in Amsterdam gegaan. Dit is een meeting waar een aantal directeuren van Amerika komen om op het laatst mensen voor hun kamp te werven. Daar had ik een sollicitatie ter plekke en was ter plekke aangenomen.

Het is in het begin veel papierwerk en referenties invullen. Maar het is de moeite waard. CCUSA organiseert ook meetings van te voren, waar je vragen kan stellen, waar alles nog eens uitgelegd word. Je vliegt dan naar NY (meestal met meerdere NL) op het vliegveld word je opgehaald door medewerkers van CCUSA. Dan ga je naar een hostel wat door CCUSA betaald is en kan je rusten. De volgende dag krijg je een soort training over Amerika en kom je erachter wie nog meer naar jou kamp reist. Je krijgt je reisgegevens ( bus of vliegtuig) om vanuit NY naar je kamp te gaan.
Ik heb 2 zeer goede ervaringen met deze organisatie en het is in totaal ook niet duur!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze maar gerust!

Heey!

Allereerst bedankt voor het snelle antwoord.
Rest mij eigenlijk nog twee vragen:

• Moet je de tijd van beschikbaarheid direct bij aanmelding doorgeven?
    Want ik wil me namelijk zo snel mogelijk inschrijven voor volgend jaar, (als het goed is kan dat vanaf september ongeveer?) maar het eindexamenrooster kan nog worden aangepast dus ik weet mijn precieze beschikbaarheid niet.
    Rond welke data ben jij ongeveer vertrokken?
    En dan nog de laatste vraag, er wordt toch ook een interview afgenomen om je Engelse niveau te peilen? Was dit moeilijk?
    Ik zit in vwo 6 als het interview zou worden afgenomen en ik ben wel redelijk goed in Engels maar ik weet niet hoe hoog de eisen zijn die ze stellen…

Ik ga binnenkort ook maar eens een mail sturen naar de organisatie zelf, maar ervaringsverhalen zijn wel erg fijn om te horen!
Werd je in NY opgewacht door een CCUSA member of moest je zelf naar het hostel zien te komen? Hoe zat het met de terugreis? Want je moet zelf naar NY zien te komen, en hoe wordt dat dan geregeld met je vlucht als je na die negen weken nog mag gaan reizen?

Groetjes Francisca

Hallo,

Ik dacht wel dat je op het aanmeldingsformulier in moet vullen vanaf wanneer je beschikbaar bent. Het hangt van het kamp af. Maar verwacht meestal eind mei, begin Juni dat de kampen starten.

Mijn kamp in 2007 begon eind mei en nu in 2010 ben ik op 4 juni vertrokken. Maar geef dat gewoon aan, bij de organisatie wanneer je ongeveer kan vertrekken.

Het Engelse interview moet je echt niet veel van voorstellen! Je moet inderdaad diegene kunnen verstaan, maar je mag het gerust nog eens vragen. Als je sommige woorden niet weet is echt niet erg! Als je maar kan uitleggen wat je dan bedoelt.
Mijn Engels in 2007 was ook niet super! Maar ik kon uitleggen wat ik bedoelde. En geloof me, als je 2 weken in Amerika bent en je praat 2 weken Engels elke dag! Aan het einde van de zomer vragen ze niet meer van welk land je komt, maar van welke staat in Amerika! Je Engels gaat supervlug vooruit!

Kijk ook eens op chantallassauw.waarbenjij.nu Daar kan je mijn ervaringen lezen over mijn kampervaring afgelopen zomer.

Ik help je graag op weg! No problem :slight_smile:

Over je vraag van NY: Je word inderdaad op het vliegveld opgehaald bij een grote stand waar CCUSA opstaat. Zo weten zij dat je veilig bent aangekomen en begeleiden je naar het Hostel. Dit word allemaal betaald!
In het Hostel vertellen ze wie er nog meer naar jou kamp gaat. Van andere landen ontmoet je dan de andere internationals en je krijgt van CCUSA informatie hoe je naar je kamp reist. Kan eigenlijk niet misgaan!

Als jij nog wilt reizen, geef je aan CCUSA je datum door waarop je naar huis wilt. Zij regelen een terugvlucht vanuit NY op de datum die jij aangegeven hebt.
Je kan deze datum altijd nog veranderen, maar als het eenmaal geboekt is, en je wilt eerder of later naar huis reken er dan op dat je vlucht omboeken rond de 250 euro kan kosten.

En je hebt na kamp nog 30 dagen om te reizen!

Ik heb die 30 dagen volgemaakt. En er zijn altijd mensen die je op kamp ontmoet en waar je naderhand samen mee gaat reizen. Dat is mijn ervaring.
Je moet dus inderdaad zelf naar NY terug voor je terugvlucht.

Hopelijk is het allemaal duidelijk en anders hoor ik het wel :slight_smile: