Summercamp USA 2005

Hallo, mijn naam is Marije, ik ben 20 jaar. Volgend jaar studeer ik af aan de PABO en zijn mijn plannen om dan een zomer in een zomerkamp in de U.S.A. te werken en daarna door Amerika te trekken. Nu wil ik dit niet graag in mijn eentje doen en ben ik opzoek naar een reisgenoot! Ben wat vroeg, dat weet ik, maar beter te vroeg dan te laat. Hoor het wel!

Ik ga het ook doen, me tenminste aanmelden, of ik word geplaats is de vraag. Maar weet je ook al mensen die het hebben gedaan? En hoe was die ervaring enz enz?

Hay,

Ik ben dat volgend jaar zeker ook van plan.
Ben al jaren geinteresseerd in het leven binnen Amerika.
Heb je al een plan hoe je dit gaat aanpakken?

hallo

ik ben jeroen burks
en ik wil ongeveer hetzelfde gaan doen in 2006
maar levert het wat op?
en waar gaan jullie dan heen?

jeroen

Hoi, ik ben Lisette en ben 19 jaar.
Ik ben aankomende zomer ook van plan om naar Amerika te gaan. Ik weet dat je daar veel mensen leert kennen maar het lijkt me leuk om samen met nog iemand uit NL te gaan. Dus als er nog iemand is die ook een reisgenootje zoekt, je kunt me altijd mailen. :smiley:

Hey mensen,
ik zou dat ook graag willen,
ff een vraagje waar ergens moet je jezelf dan aanmelden (site???)
Groetjes, Annelien.

hoi,

ik wil ook net als iedereen hier dit gaan doen, maar heb verder ook nog geen goede organsatie gevonden noch een id van de kosten enzo… als iemand dit heeft, zou je het dan willen psoten?

Hoi…

Leuk om te lezen dat meer mensen dezelfde plannen hebben…ik ben momenteel bezig met afstuderen. Ik studeer aan de PABO. Eind april hoop ik klaar te zijn en eind mei richting Amerika te gaan. Ik heb nu contact met CCUSA, een grote organisatie doe bemiddelt tussen de kampen in Amerika en mensen die er willen gaan werken van allerlei nationaliteiten.
Het lijkt me leuk om eens met anderen in contact te komen die hetzelfde willen. Misschien om samen te reizen of wat dan ook. Mijn mailadres is: pilsjebiertje@hotmail.com
Lijkt me leuk als je mailt als je ook dezelfde plannen hebt…

Gr Luc

Pascal, heb tijdje met je gemaild over zomerkamp U.S.A, maar ik ben je e-mailadres kwijt :frowning: Weet dat het iets van pascalvanzomeren was. Reageer ff als je dit leest!!!

Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie ook naar Amerika gaan om in een zomerkamp te werken…ik kan jullie vertellen dat het echt een goede keus is en dat het waarschijnlijk de leukste zomer OOIT wordt!!! Ik ben in 2003 met Camp America naar de USA geweest, en ga deze zomer met CCUSA, terug naar hetzelfde kamp. Ik gaf paardrijles en was de laatste weken door ‘staff shortages’ ook nog general counselor. Het is hard werken maar als je graag met kinderen werkt (hmm als jullie de PABO doen lijkt het me van wel!!! :slight_smile: ) en leuke mensen wilt ontmoeten dan is het helemaal iets voor jou.

Jeroen, jouw vraag of het iets oplevert…het verdient niet super maar daarvoor doe je natuurlijk ook niet mee, het gaat gewoon echt om de ervaring. Wat wel handig is, is dat je alle kosten van tevoren betaald, en tijdens kamp krijg je ws. elke 2 weken betaald, ligt eraan hoe oud je bent, ik was 20-21 dus ik kreeg iets van 125 dollar/2weken. Maar ik heb gewoon geld overgehouden want je verlaat hoogstens 1 dag per week het kamp, en misschien ga je dan uit eten of naar de bioscoop dus veel geld heb je niet nodig. Ik zat toevallig dichtbij een “outlet” dorp dus ja dan geef je misschien iets meer uit :stuck_out_tongue: maar alles is daar gelukkig zoiezo goedkoper.
Als je na kamp nog gaat reizen is het wel handig om van tevoren wat geld te sparen anders zit je straks in NY en kan je je hostel niet betalen en je vlucht vertrekt pas over een week. Denk eraan dat d steden ook duurder zijn en als je naar de attracties wil kost dat ook weer wat, vrij logisch maar het is goed om even aan een budget te denken.

delftje- over welke organisatie je moet kiezen, helemaal up to you! Ik vond Camp America wat slordig met de mailings en veel kampgenoten waren met CCUSA gegaan, alleen maar positieve reacties, en ze zitten ook in Den haag dus dat is makkelijker regelen (met Camp America moest ik naar Londen bellen) , en CCUSA betaald ook nog iets beter. (elk beetje helpt :slight_smile: ) Dus besloot ik voor deze zomer te wisselen.
Hun site is www.ccusa.com

Ik maakte me ook erge zorgen aan het begin dat ik niet geplaatst zou worden want dat duurt vaak even! Ik heb toen zelf mijn placement geregeld, mijn nicht was jaren geleden ook paardijlerares in mijn camp geweest dus heb ik ge-emaild of ze weer iemand nodig hadden. Toevallig was dat zo en hebben zij zo de organisatie laten weten dat zij mij graag wilden hebben. Maar je wordt wel geplaatst hoor, als je maar enthousiast, gemotiveerd bent en laat zien dat je verantwoordelijk bent.

OK nou dit wordt al een soort essay dus als iemand vragen heeft kunnen ze me ook nog emailen ik beantwoord jullie vragen graag. OOk over andere amerika vragen ik heb best wel wat afgereisd.

Liefs Floor :stuck_out_tongue:

Hallo mensen!

Ook ik wil graag in de zomer van 2005 gaan werken in een summercamp in Amerika, het liefst in een camp vlakbij Keeseville, aangezien een vriend van mij daar woont.

Zou iemand mij misschien wat verder op weg willen helpen? Op welke sites ik kan zoeken, wat ik allemaal moet regelen, hoeveel het ongeveer gaat kosten enz enz…

En misschien zijn er mensen die ook willen gaan en dat we samen op reis kunnen… laat het me maar even weten!

Alvast bedankt, groetjes Yvonne

Om in een summercamp te werken kun je eens een kijkje nemen op de site’s van Travel Active of ccusa
Deze maken het mogelijk om dmv een exchange program mensen uit Nederland naar the Verenigde Staten te sturen.
Houd er echter wel rekening mee dat Camp bepaat wie ze aannemen. Dat kan een camp in de buurt van NY zijn, maar voor hetzelfde geldt wordt je, net zoals ik, in de bergen van North Carolina gestopt.
Mocht je besluiten om op Camp te gaan kan ik je aanraden dit NU in te vullen daar er een compleet selectieproces aan vooraf gaat én je moet nog een visum krijgen…
In totaal heb ik 10 weken op Camp gezeten, was aangesteld als General Counselor. Op het eind van de rit heb ik om en nabij $1000,- gekregen. Dit geld kun je goed gebruiken om nog verder te reizen.
Het ticket wat je krijgt wordt geboekt via STA Travel. Deze maken het mogelijk om voor $25,- je vlucht om te zetten naar een andere datum.
Succes

Hallo,

Ben nu ook bezig met het selectieproces voor CCUSA. Alleen komt er straks een interview aan in het engels…Ik weet niet echt wat ik hiervan moet verwachten. of ze je gelijk afwijzen als je de taal niet goed genoeg beheerst of dat je alleen bv een tip krijgt om er nog wat aan te werken omdat het niet voldoende is. en wat gaan ze vragen?

Wie heeft hier al ervaring mee??

Groeten Remco

Takkos,

Zo’n interview is ervoor bedoeld om eerst rustig het profiel met je te bespreken. Waarna ze dit hebben gedaan gaan ze een interview in het Engels voeren. Op basis hiervan wordt bepaald of je Engels goed is of echt heel slecht. Maak je maar geen zorgen, Nederlanders kennen beter Engels dan dat ze zelf denken. Iedere dag wordt je geconfronteerd met Films, muziek, internet en nog meer engelse kreten. Je Engels moet al heel slecht zijn wil je niet door gaan.
Waar ze wel op letten zijn je antwoorden, enthousiasme, uiterlijk en je instelling waarom je naar naar the States gaat.
Je kunt je er in feite niet op voorbereiden, ga geen speech afsteken, zodra ze dat door hebben veranderen ze het onderwerp en val je hard door de mand…

Hey Takkos,

Ik ben het eens met Calitomnication, ik zou je echt geen zorgen maken om je Engels! Wij Nederlanders zijn bekend om onze talenkennis :slight_smile:

En ze verwachten echt niet dat je helemaal vloeiend Engels spreekt, zodra je daar aankomt zul je het ook heel snel (weer) oppikken, en vast nog allemaal lokale slang ook!

Je hoeft ook helemaal niet nerveus te zijn, mij leek het ook te zijn zodat je weet wat er van je verwacht wordt, dat je niet denkt dat het een en al vakantie is maar best wel vermoeiend (maar natuurlijk supergezellig) werk is. Tijdens dit gesprek toon je aan dat je een verantwoordelijke, enthousiaste persoon bent. Dat jij hier al “camp-research” doet, laat zien dat je zo iemand bent, toch! :slight_smile:

Ik weet niet of dit bij jou ook het geval is maar meestal is de persoon die het interview leidt een Camp-alumni, dus die persoon is natuurlijk ook helemaal enthousiast over hun camp-ervaringen. Ook een good opportunity om hun wat vragen te stellen - vinden ze altijd leuk. Evt kunnen ze ook fotos laten zien (was bij mij het geval …toen kon ik echt niet meer wachten!)

Succes, het gaat vast allemaal goed.

Groeten floor

Hoi hoi…

Ik wil ook graag de maanden juli en augustus doorbrengen in Amerika, het liefst werken. Over summercamp heb ik nog niet veel gehoord… Maar zo te horen lijkt het me heel leuk, en is het ook iets voor mij, omdat ik daar graag wil werken voor twee maanden. Ik vraag me alleen af wat de kosten ervoor zijn??.. Ik neem aan dat het niet alleen je ticket is die je moet betalen, maar je ook voor de’camp’ zelf wat moet betalen?.. Hebben jullie voormij hier wat informatie over??.. En twee maanden,dat kan toch?.. Ik hoop iets te horen van jullie,

Groetjes laura

Ga ervan uit dat je minstens 2 a 3 maanden beschikbaar moet zijn.
De meeste camps beginnen begin juni, eind augustus is de laatste sessie afgelopen en kun je vrij rondreizen.
De kosten van zo’n camp hangen van je organisator af.
Meestal betaal je inschrijfkosten en de kosten van het programma. Al met al komt dat op zo’n 500 euro uit. Aan het camp hoef je niets te betalen…
Het camp betaalt jouw op het eind van de rit een van te voren afgesproken, afhankelijk van je leeftijd, bedrag uit. ( $ 700 / 1000)
Hierna ben je vrij om the States te verkennen. Dit is echter wel voor eigen kosten. Het is dus verstandig om van te voren een klein budget vast te stellen.
Alles wordt voor je geregeld:

• Retourticket New York
  • Oriëntatiedag in New York
  • Reis van New York naar Camp

Wat moet je zelf regelen

• Transport van Vliegveld naar Manhattan
  • Visum kosten
  • Inschrijfgeld
  • Reis van camp terug naar New York (daar je vrij bent om rond te reizen)

hoii…

Bedankt voor het antwoord geven. Heb alleen nog een ander vraagje… Je praat over New York, vlieg je dan (altijd) via New York?Dat begrijp ik niet zo…

Groetjes laura

Ligt eraan met welke organisatie. Maar meestal vlieg je eerst richting New York waar je nog een introductie/oriëntatiedag hebt.
Van hieruit ga je per Greyhound naar je camp…
Daar de organisatie altijd een retourticket boekt is de vertreklocatie wederom NY.

Afgelopen zomer ben ik mensen tegengekomen welke via een andere organisatie zijn geweest. Ze kregen een ticket London / New York. Hoe je in London komt mag je zelf uitzoeken.
Travel Active geeft je een ticket van Amsterdam / New York. Dit is zelden tot nooit een rechtstreekste vlucht. Zelf had ik Amsterdam / Zurich / New York (Newark)
Maar mocht je je nog in willen schrijven voor CampUSA 2005, ben er dan snel bij, de sluitingsdatum is op 1-2-2005. Hierna worden er geen aanmeldingen meer geaccepteerd.

Ok, nogmaals bedankt voor het antwoorden op mijn vragen :slight_smile: … Ik ben er nu ook druk mee bezig, om me aan te melden, maar bij Travel Active ben ik te jong. Je moet daar min. 19 zijn. In de periode dat ik van plan ben te gaan, ben ik 17. Weet je misschien of dat er organisaties zijn die mijn leeftijd ‘accepteren’ :rolleyes: …

Groetjes laura