Summercamp USA 2005

Nee, dat is bijna onmogelijk.
Ook bij Interexchange is een minimale leeftijd van 19 gewenst. Ik vrees dat je toch nog 2 jaar moet wachten… Amerikaanse kandidaten mogen met een leeftijd van 18 counselor zijn, international staff minimaal 19…
Dat wordt toch gewoon een vakantie naar de US boeken…

Ok, nogmaals bedankt voor de informatie. En ik neem aan dat die minimum leeftijden ook voor ‘werken (ergens) in Europa’ geldt?

Groetjes, laura

Dat laatste weet ik eigenlijk niet… Ik kan me herinneren dat ik ooit op een camping een NL meid heb ontmoet. Ik weet niet meer hoe oud ze waas, maar gezien ik d’r pasgeleden nog heb gesproken en ze nu 21 is… dat is iets van 4 a 5 jaar terug…
Probeer eens via zo’n vakantieclub op een camping in b.v Italië te werken. Ik denk dat daar wel mogelijkheden voor je liggen…
Heb effe snel iets voor je opgezocht, probeer je geluk hier eens uit.
en dan bij Vakantiewerk Buitenland…

goedemorgen!

Bedankt voor de antwoorden! Het heeft me zeker gerustgesteld…met het enthausiasme zit het zeker wel goed! hoe meer ik lees op het forum hoe meer zin ik krijg om te gaan!!

Groete Remco

Hallo allemaal,

Ik ga zelf ook naar camp deze zomer, yeah i’m excited! Ik ga via CCUSA. Calitomnication, hoe kom je erbij dat je 19 moet zijn? Bij CCUSA mag je je ook aanmelden als je 18 bent hoor!
Ik ga zaterdag 22 januari naar een info middag in Rotterdam, gaat daar toevallig nog iemand naartoe?

Groetjes, Traveler

Hoi hoi…

Maar 17 is dus zeker te jong ofniet?.. Anders zou ik graag naar die informatiedag willen…

Groetjes laura

Ik heb deze leeftijd gebaseerd op het feit dat ze bij Travel Active EN Interexchage (de Amerikaanse partner van) niet met je in zee gaan wanneer je -19 bent.
Mijn Camp van vorig jaar had dezelfde regeling. International Staffl; 19, USA staff min. 18…
Maar als CCUSA een minimale leeftijd van 18 hanteerd is de door mij verstrekte informatie niet geheel juist…
Dan vermoed ik dat de minimale leeftijd 18 is, afhankelijk van het programma, maar vooral de organisatie…

2 weten meer dan 1 zullen we maar zeggen he? hihi
Laura, 17 is ook bij CCUSA te jong, dat weet ik zeker want mn neefje wilde ook gaan maar die kreeg “nee” te horen. Hij moest op 1 juni 2005 18 jaar zijn om zich aan te kunnen melden en dat was dus niet het geval.

Weet iemand trouwens wat er met Camp America gebeurd is? Zijn die weg uit Nederland?

Groetjes, Traveler

2 vraagjes:

heeft iemand hier ook ervaring met activity international? heb ik me vandaag namelijk voor ingeschreven.

ik vroeg me trouwens af of je visum voor amerika als je gaat werken op een summercamp ook geweigerd kan worden als je rood staat? voor reizen naar australie en nieuw zeeland moet je namelijk in het bezit zijn van voldoende financiele middelen.

Hoi Martine-
Voor zover ik weet checken ze niet of je voldoende geld hebt voor camp…maak je dus geen zorgen! Je verdient natuurlijk toch wat met camp en je bent voorzien van onderdak & eten dus al te veel geld hoef je niet te hebben!

Traveler- Ik ben 2 jaar geleden met Camp America naar camp geweest en toen ging alles via hun London-office, zij regelen dus ook de Nl’se counselors…weet niet of dit eerst anders was? (Ik ga nu zoiezo met CCUSA…die hebben hier wel een kantoor in DH :slight_smile: )

Gr, Floor

Heb van de week mijn interview gehad voor CCUSA…het ging best goed…alleen waren de vragen totaal anders dan ik had verwacht! Desondanks ben ik zeer waarschijnlijk door…binnen een week hoor ik of het definitief doorgaat…! krijg er steeds meer zin in! zijn er meer mensen uit brabant die gaan??

Groeten Remco

Dag allemaal

Ik ben zelf ook van plan om dit jaar in een summercamp te werken alleen zou ik dat eerst via CCUSA doen, maar toen ik zag wat je allemaal moest betalen en dat je zelf ook nog eens ticket naar London moet betalen vond ik het wel erg veel in tegenstelling tot dat als je gewoon zelf direct reageert op een kamp je hoeft dan alelen ticket te betalen en je krijgt dan aan het eind een groter salaris betaald.

Zijn er ook andere mensen hier die ooit in een summercamp hebben gewerkt door het allemaal zelf te regelen door direct te solliciteren naar de camp zelf?? <_< :lol:

Ik ben met Travel Active naar the States geweest. In totaal heb ik € 350,- voor het programma betaald (exclusief visumkosten e.d)
Voor dit geldt kreeg ik; een retourvlucht A’dan / NY, overnachting in NY, vervoer van NY naar North Carolina (twv $100)
Ik weet niet of het aan te raden is om zelf bij een Camp te solliciteren, heb je nog geen ervaring met werken in the States, of her verkrijgen van een J-1 visa, probeer dan via een organisatie te gaan. Je betaalt iets meer, maar je weet zeker dat je visum procedurem, welke heel streng verloop, zonder problemen wordt doorlopen.

Hey,

Ben zelf in 2002 naar USA - Summercamp gegaan, moet zeggen: moet je absoluut doen, is het meest briljante dat ik ooit heb gedaan.

Ben via CCUSA gegaan, top-organisatie, alles was keurig geregeld.

Groeten,
Mack

Hoi Natasja,

Nou ik sta inmiddels al een tijdje ingeschreven bij CCUSA en heb een brief gekregen waarin staat dat we toch vanaf Amsterdam kunnen vliegen! Beterrrrrrrr. Die brief zat bij mn visum papieren, ik zou niet weten hoe je die visum papieren zelf zou moeten regelen.

Ben blij te horen dat het zo gaaf was Mack. Ik moet het zelf nog gaan ervaren, maar het stelt me wel gerust dat jij zegt dat alles zo goed geregeld is bij CCUSA.

Ik kan in ieder geval niet wachten!

Groetjes, Traveller!

Ik heb nu dus zelf contact met een summercamp in Amerika en die directeur is aan het uitzoeken hoe ik een visum kan krijgen enz.

Ik vind het zelf ook wel prettiger om direct te solliciteren, want dan krijg je ook meer betaald. Je moet tenslotte toch wekenlang hard werken daar.

Maar wel goed van CCUSA dat ze nu vanaf Amsterdam vliegen…

Natasha: ik wil niet onaardig doen, maar als je summercamp gaat doen om geld te verdienen, kom je toch bedrogen uit…

Hard werken is het zeker en je gaat never nooit een salaris verdienen wat gelijk staat aan je hoeveelheid werk. Maar je moet het ook niet voor het geld doen. Het is de ervaring, de kinderen, etc. etc. oftewel al die dingen die je je leven nooit meer vergeet.

Dat geld is aan het eind van je week toch op…

Mack

PS; op “mijn” camp waren wat Amerikanen die alleen werkten voor het geld, maar die waren binnen twee weken of zelf opgestapt of ontslagen.

Hé hallo!

Ik ga via CCUSA werken in een summercamp deze zomer. Ik ben op dit moment wel al aangenomen, maar nog niet geplaatst.
Zijn er meer mensen die geplaatst/nog niet geplaatst zijn voor deze zomer en reizen via CCUSA? Het lijkt me leuk om jullie te leren kennen! Misschien zien we elkaar wel op een pre-departure-meeting 16 of 23 april?

Groetjes,
Maaike

Beste Mack

Bedankt voor je reactie tuurlijk lijkt het me een erg leuke ervaring om te werken op zo een summercamp, maar ik denk dat iedereen het wel fijner zou vinden als je er ook nog voor betaalt kreeg.

En ik vind dat als je naar de salaris krijgt die je er uiteindelijk voor krijgt het nog steeds niet gelijk staat aan wat je doet.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen het liever via een organisatie willen doen dan zelf te solliciteren, maar de 2 kampen waar ik contact mee heb die doen heel goed hun best om alles voor me te regelen en als het aan mij ligt kan ik half juni al weg om in een summercamp te kunnen werken.

Goed… Als je het maar niet voor het geld doet, want dan kom je bedrogen uit…

Ikzelf werd contant uitbetaald aan het einde van de week, en omdat ik in het weekend vrij was, ging al dat geld er in het weekend weer doorheen (bezienswaardigheden, foto’s ontwikkelen, souvenirs, eten, drinken etc.). Ik kan je zeggen: uiteindelijk hebben die drie maanden in Amerika me een hoop geld gekost.

Ik had het niet willen missen, though, het heeft mijn leven totaal op z’n kop gezet (daar moet je ook rekening mee houden). Ik ben op dit moment informatie aan het verzamelen om naar Amerika te emigreren…

Bij mij is alles geregeld door CCUSA, zeer positief. Ik zag mezelf niet in m’n eentje stoeien met visum enzo, daar heb/had ik geen verstand van. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

Als je nog info wilt; ik sta je graag te woord.

Groeten, Mack