Summercamp USA 2005

Heb net mijn papieren binnen en kom terecht in Bear Mountain, New York…heb 23 april de pre-departure meeting…nu ik zekerheid heb over waar ik terechtkom heb ik pas echt het gevoel dat het begint…en heb er superveel zin in!!!

Helaas moet ik me nog eerst door de visumaanvraag heenwerken… :wink:
Kvind het knap als je alles in je eentje kunt regelen hoor…zelf ga ik met CCUSA en alles loopt tot nu toe prima…

Groeten Remco

Zoiezo vind ik dat als je in een summercamp gaat werken het wel makkelijker is( en inlvoed heeft op je motivatie) als je weet hoe de cultuur en de mensen van Amerika een beetje in mekaar zit. Ik bedoel voor ieder is het persoonlijk als je in zo een summercamp wilt werken, maar het mooiste is natuurlijk de hechte band die je ophoudt en het je werk is om de kinderen een leuke tijd te laten bezorgen.

Ik heb net goed bericht gehad van het kamp waar ik wil werken dat ze de visum aan het regelen zijn via een Amerikaanse organisatie.

Ik ben zo blij ik he er echt zin in ik zit dan in Boston ben wel benieuwd ik zit nu nog te twijfelen of ik daar 6 weken of 9 weken moet blijven…

Hallo!

Ik heb van het weekend te horen gekregen dat ik ben geplaatsd in Eagle River! Een plaatsje in Winsconcin ten noorde van Chicago!
Vind het wel spannend worden nu trouwens :unsure:
Heb trouwens alles via CCUSA geregeld en dat gaat echt super!

Zijn er toevallig mensen die zich ook hebben opgegeven voor de ARC lifeguard cursus in New York??

Groetjes
Esther

Voor die summercamp in Amerika waar ik ben aangenomen ben ik verplicht om een psyschische test te maken en een verklaring daarvan te sturen heeft iemand daar misschien ervaring mee.
Dus heeft iemand ook wel eens zo een test moeten maken, voordat hij of zij naar het buitenland ging?

Ik ben er toch echt bang voor dat 17 een beetje aan de jonge kant is. In America wordt 17 nog als “kind” beschouwd. Je hebt dus geen verantwoordelijkheid en die kun je niet over anderen dragen…
De meeste Camps accepteren je pas als je 19 bent… (international counselor)
Amerikaanse counselors kunnen bij 18 beginnen… Alles daarvoor ben je Couselor In Training…

zozo…dat was weer een gezellig dag agelopen zaterdag op de pre-departure meeting! ook weer veel informatei gehad! en idols gewonnen :slight_smile: meer mensen die het leuk vonden?!

Groeten Remco

Hallo iedereen,

na het lezen van dit hele forum zie ik dus gelijk dat ik niet de enige ben die het fantastische idee heeft om in in de zomer in een summercamp te gaan werken!
Ik ben al een tijde over internet aan het zurfen, sites aan het vergelijken, maar ik stuit eigenlijk al meteen op een paar probleempjes:
Ten eerste wil ik gaan na mijn eindexamen, ook al een soort break. Dan blijkt er al meteen een probleem met mijn leeftijd te zijn; op 17 mei 2006 wordt ik 18, de minimale leeftijd om mee te doen is 18 maar ook bij de inschrijving moet je waarschijnlijk al echt 18 zijn, en die inschrijving is zo’n 2 maanden van tevoren.Valt er misschien nog iets te regelen? Als ik immers daadwerkelijk naar amerika ga ben ik namelijk WEL 18.
Bovendien moet je 200 uur oppaservaring hebben, en net zoals elk ander tienermeisje wordt ik bedolven onder het oppaswerk, ik denk dat ik wel meer dan 1000 uur oppaservaring heb, maar hoe toon je dat aan (want dat is ook een van de eisen)? Moet ik mijn oppasadresjes een officiele brief laten schrijven of moet ik nog ergens anders bij een overheidsinstantie (kinderdagverblijf) 200 uur oppassen zodat het ook echt officieel geregistreerd staat?
Als campbegeleiding zou ik misschien hockeyles kunnen geven, verder ben ik een heel creatief dus ik zou misschien ook met de kinderen kunnen knutselen en sowieso door mn oppaservaring kan ik natuurlijk kinderen in het algemeen wel goed begeleiden.
Daarnaast vroeg ik me af waar de kampen zich eigenlijk bevinden? Ik zou namelijk het liefste ergens in california zitten omdat daar wat kenissen zitten, maar ik weet niet of je daar invloed op hebt?
Ik was zo enthousiast maar er zijn meteen van die dingetjes… Vandaar dta ik graag wil vragen of iemand die dit al eens heeft gedaan nog wat meer over de summercamps in USA zou kunnen vertellen? Of iemand die er ook naartoe gaat en al wat voorbereidingen heeft getroffen?

Iedereen kan mij mailen; naomibecht@hotmail.com
xxx

Ik ga deelnemen aan Summercamp 2006!

Zie er echt al naar uit!!

ik heb me ingeschreven voor summercamp 2006! bij CCUSA,
super om te lezen dat er zoveel enthousiaste reacties (ook over CCUSA) zijn!
krijg er al steeds meer zin in:D
zijn er nog meer die zich hebben ingeschreven via CCUSA voor de zomer 2006? owww, ik heb de summercamp kriebels! :slight_smile:

Hai iedereen,
ik heb net vanmiddag met de post mijn plaatsing doorgekregen van CCUSA. Ik zal deze zomer (2006) naar Eagle Island gaan, vlak bij New York. Ik moet u alleen binnen 3 dagen zeggen wanneer ik weer terug wil, en ik vroeg me af wat de meeste mensen doen? Gaan jullie gelijk na jullie afronding van jullie werk op het kamp terug naar Nederland, of blijven veel van jullie nog een weekje of meer om te reizen etc? Ik ga in principe namelijk volgend jaar niet gelijk studeren, dus tijd zat, maar als er niemand is om mee samen te reizen lijkt het me niet het meest gevatte plan om langer te blijven van afloop vh kamp. Of moet je ervan uitgaan dat je toch wel mensen zult ontmoeten? Zijn jullie allemaal al geplaatst? Ik ga deze zaterdag naar de meeting,dus dan hoor ik waarschijnlijk ook nog wel het een en ander! Hoor graag van jullie wat jullie plannen zijn!
Liefs, Naomi
Je kunt mij mailen op: naomibecht@hotmail.com

Hallo allemaal,

Ik wil volgend jaar in de zomer graag op een summercamp gaan werken, maar op de sites die ik heb bezocht wordt telkens gevraagd naar ervaring met kinderen binnen een bepaalde leeftijdsgroep. Ik heb dit niet echt (wel wat oppas-werk gedaan) en ik vroeg me af of er mensen zijn die ondanks dit ‘gebrek’ toch geplaatst zijn in een kamp.

Verder is alle informatie welkom.

heel erg bedankt

Hallo allemaal,

Vergeten jullie niet op dit forum te stemmen?
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=30553

:nod:

Groeten,

Xander