CCUSA Zomer 2012

Ik heb mijn vliegticket geregeld door CCUSA, lekker uit handen geven … Dan krijg ik maar wat minder zakgeld maar dat geeft niet haha.

Ik boek mijn eigen ticket. Ik woon namelijk in België en dan is het veel gemakkelijker om vanuit Brussel te vertrekken. :slight_smile: Hopelijk wordt het niet te moeilijk om uit te zoeken hoe ik van de luchthaven op mn camp geraak haha. Maar geloof dat CCUSA je daar ook wel mee wil helpen eventueel om dat uit te zoeken. Ik ben al een aantal keer naar de VS gevlogen, dus daar heb ik opzich geen problemen mee.

leuk om te horen dat er zoveel ook naar amerika gaan.
ik had 2 weken geleden mijn interview en een halve week geleden kreeg ik via de post te horen dat ik was aangenomen ;p
ananas en carla, hoelang duurde het bij jullie ongeveer nadat je was aangenomen voordat je was geplaatst op een kamp?

ik heb er echt heel veel zin in

Hoi Steef,

Oei…ik kan niet precies zeggen hoe lang het duurde, maar ik denk ongeveer een maand. Ik was redelijk vroeg met aanmelden en ze waren toen ook nog niet heel hard aan het zoeken. Op dit moment schijnt de werving wel volop aan de gang te zijn, dus kan het zijn dat het bij jou sneller gaat.

Maar wees niet bang te snel bang als het langer duurt: ze hebben het nu eenmaal druk!

Groetjes,
Carla

Ik ben nu zo’n 4 weken aan het wachten… Hoop snel iets te horen, ik ben zo benieuwd waar ik terecht ga komen!

Gaat er volgende zaterdag (3 maart) iemand naar de camp fair in Amsterdam? Ik zit dat weekend net in Londen dus kan niet gaan. :frowning:

eve ik hoop ook dat je snel wat hoort,

is de camp fair al 3 maart? tegen mij was verteld dat die waarschijnlijk 30 maart zou zijn
waar precies is die in amsterdam, want dan ga ik wel en weet iemand hoe ik aan informatie erover kan komen?

De Camp Fair??? Ik wist daar niets van! Ik zou er graag heen gaan en inderdaad ook graag weten hoe ik aan informatie hierover kom!

Groetjes,
Carla

ik heb ccusa even gemaild en kreeg vrij snel een mailtje terug met alle informatie. ik denk dat je wel snel moet zijn want ze hebben alleen nog plek in de groep van 14h30 en die plekken raken ook een keer op

Hoi Eve,

Ik heb ook zelf een ticket geboekt. Waar moet jij heen vliegen? Ik vlieg nl 14 juni naar New York en kom daar 's avonds aan. De volgende dag wordt ik pas om 15.00u opgehaald, dus ik zoek eigenlijk een overnachtingsplek.
Maar…als je alleen bent is het echt super duur. Als je ook naar New York moet en moet overnachten, zie je het dan zitten evt een kamer te delen. En anders…heb je nog tips (je was toch al eens in de states geweest?

Ik hoor graag van je,
Carla

Hi Carla,

Ik heb nog geen kamp momenteel, dus ik weet nog niet waar ik wanneer ga terechtkomen. Als het zo zou uitkomen dat ik die periode ook in NY ben dan wil ik gerust een kamer delen. Ik laat wel iets weten zodra ik geplaatst ben. :slight_smile:

NYC is inderdaad erg duur. Wat je eventueel kan overwegen is op zoek naar een goede hostel op hostelworld.com, en dan kan je meestal ook kiezen voor een (female) dorm. Dat drukt de kost toch wel een pak! In een dorm slapen veel mensen die alleen reizen (of per 2), dus dat zou ook wel een goede optie zijn als je alleen reist (als je dit wil natuurlijk). Als je ervoor zorgt dat je een hostel neemt in het centrum dan lijkt me dat wel een veilige optie :). Goed gelegen hotels zijn echt duur, en al helemaal als je een kamer alleen wil. Wel op tijd reserveren, toen ik in 2010 naar NY ging hebben we in maart onze hostel voor september al geboekt (en onze voorkeurshostel was toen al volzet…).

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Hi Carla,

Ik heb nog geen kamp momenteel, dus ik weet nog niet waar ik wanneer ga terechtkomen. Als het zo zou uitkomen dat ik die periode ook in NY ben dan wil ik gerust een kamer delen. Ik laat wel iets weten zodra ik geplaatst ben. :slight_smile:

NYC is inderdaad erg duur. Wat je eventueel kan overwegen is op zoek naar een goede hostel op hostelworld.com, en dan kan je meestal ook kiezen voor een (female) dorm. Dat drukt de kost toch wel een pak! In een dorm slapen veel mensen die alleen reizen (of per 2), dus dat zou ook wel een goede optie zijn als je alleen reist (als je dit wil natuurlijk). Als je ervoor zorgt dat je een hostel neemt in het centrum dan lijkt me dat wel een veilige optie :). Goed gelegen hotels zijn echt duur, en al helemaal als je een kamer alleen wil. Wel op tijd reserveren, toen ik in 2010 naar NY ging hebben we in maart onze hostel voor september al geboekt (en onze voorkeurshostel was toen al volzet…).

EDIT: even snel aan het kijken op Hostelworld en blijkbaar dorms in hostels zijn best nog prijzig in NYC. Jeetje.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Hoi Eve,

Ontzettend bedankt voor de tip. Ik zal dan in ieder geval niet te lang wachten met reserveren. Het blijft prijzig, maar je moet natuurlijk ook wat over hebben voor zo’n ervaring!
Ik hoop dat je snel geplaatst wordt, dan kun je ook lekker verder met plannen maken!

Groetjes,
Carla

Geen probleem, Carla! Ik hoop ook dat ik snel plannen kan gaan maken :).

Is er iemand die op de camp fair een contract heeft kunnen strikken?

Heey ! …

Lange tijd niks gepost haha. Ik heb vorige week de CCUSA Camp Fair gehad, maar het was best druk en heb maar met 2 kampen kunnen praten omdat ik ook op tijd weg moest gaan.

Geen contract gekregen helaas, maar wel een duidelijk beeld gekregen van de soorten camps.

Iemand van jullie geweest ? … Ik moet nu wachten op nieuw via internet, ik hoop dat ik snel wat hoor.

Ik zie trouwens net dat ik op 17 januari ben aangenomen, zit dus al 1,5 maand te wachten … Tijd gaat gelukkig wel snel haha

Jee, dat is wel lang ja. Maar goed, de camporganisatoren hebben het nu gewoonweg heel druk en moeten echt veel mensen bellen. Uiteindelijk zal jij ook wel aan bod komen hoor!
Activity international doet dit keer niet mee met het werven van leiders voor Summercamps, dus dat scheelt misschien weer een aantal plekken (andere organisaties kunnen dan misschien meer plekken ‘weggeven’.). Komt vast goed!
Wat zijn trouwens je ‘specialiteiten’???

Hehe Sunny, ik ben op 24 januari aangenomen en wacht ook nog, dus don’t worry! Ik denk dat ze het inderdaad gewoon druk hebben nu…

Carla (en anderen), heb jij eerst een interview via skype ofzo moeten doen met de camp director, of ben je gewoon rechtstreeks aangenomen?

Ow dat is inderdaad fijn dat AI dit jaar niet meedoet :slight_smile:

Ik ben zelf zwemmer van hobby, en doe het al 15 jaar zoiets … Dat is mijn eerst skill, dan kan ik nog best goed camping en hiking uitvoeren en het mountainbiken ook … Woodworking heb ik zelf gedeeltelijk als opleiding gedaan, dus deze heb ik ook aangegeven …

Het komt ook wel allemaal goed, t wachten is t moeilijkste haha … Maud zei me dat het ook kan zijn dat camps je eerst even bellen, iemand dit al gebeurd ?

Hmm … Ik heb net een filmpje over mezelf willen uploaden, maar als ik hem heb geupload, speelt hij hem in footprints versneld af. Het beeld gaat heel snel, en de audio blijft normaal. Ook heeft die maar de helft geupload :S …

Iemand toevallig geen filmpje gemaakt over zichzelf ? :stuck_out_tongue:

Hm ik had hetzelfde probleem met mijn filmpje. Ik dacht dat het probleem bij mijn pc lag dus heb daar verder niks aan gedaan haha… Mss nog eens proberen tot ie er volledig op staat?

Ik heb een mail gekregen van een camp dat een telefoongesprek met me wil.
Ahh dat vind ik echt eng!