Ik was vergeten de betekenissen erbij te zetten, is inmiddels gebeurd.
Je hebt gewoon een verkeerde vertaling gedaan , niet vergeten.
Hef niks , is niet belangrijk.
Tidak apa2 , saya maklumi .(Daar heb ik begrip voor)
Iya , hoe ken dat ?
Welliswaar(/) makkelijk om te leren , maar moeilijk om te beheersen.
Dat is toch tegenstrijdig ?
Hoe het dat nou weer? .
Ergens hep Nir BoomAap geschreven in een moeilijke taal.
Kontradiksi ien terrminaal ?
Hetzelfde als trouwen is makkelijk, maar getrouwd blijven?
Vraag maar aan je ibu.
Slimmerik.
Kontradiksi ien terrminaal ?
Begrijp je zelf wel wat je schrijft?
Je maakt je zelf hoe langer hoe belachelijker
Echt leuk , een klein aasje gooien , en hap .
Nir , als ik al gegoreng wordt in het geval dat ik verkeerd spel , enkelvoud en meervoud verwisseld , dan zal ik toch gek zijn om moeilijke woorden die niet tot mijn dagelijkse woordenSCHAT zo maar hier gaat plaatsen .
Humor my priend , humor.
Potjes latijn, dat beheers je goed.
Meneer ik heb latijn geleerd, dus lul niet zo dom
Kontradiksi ien terrminaal.
Zelfs makkelijke woorden in het nederlands en Indonesisch spel je voortdurend verkeerd.
Dan moet je toch minimaal VWO hebben .
En toch zie ik weleens dat kleine fouten in jou Bahasa Belanda .
En geen tikfouten .
Prima dan , dan kan ik leuke moeilijke woorden van jou leren . Toch ?
Een slap antwoord, van iemand die ik niet serieus kan nemen.
Hou maar op , ik geef je de kans om weg te sluipen en de eer aan jezelf te houden.
Zo , ik krijg de kans , en van jou ook nog .
Dankiewel , dankiewel .
Terima kasih banyak banyak.
Graag gedaan, de Hollander heeft alweer gewonnen.
Na 400 jaar heb je nog niets erbij geleerd
Selamat tidur, moet morgen vroeg op
Javanen hebben geen gevoel voor humor, ze lachen zich rot als een tukan beca zn broek scheurt en je een stuk van zijn been krijgt te zien. Zo een INederlander as jij legt daarbij nog een partij te verzuren in Noord.
Goed, wat was er dan fout? Kunnen we van leren weet je wel ![]()
Als echte Javaan lieg je ook nog alsof het gedrukt staat
De kolonialist , heeft weer gesproken .
Je hebt gewoon een verkeerde vertaling gedaan , niet vergeten.
Hef niks , is niet belangrijk.
Tidak apa2 , saya maklumi .(Daar heb ik begrip voor)
Dat heb ik geschreven n.a.v je foute vertaling , het was een letterlijke vertaling.
Inmiddels heb je al veranderd .Hef niks.
Wat fout is staat in mijn posting .no 399
Dat heb ik geschreven n.a.v je foute vertaling , je hebt letterlijk vertaald . Zonder de betekenis te begrijpen. **Hef **niks hoor. Ken gebeuren .Maak geen drama van , en mij (een echte Javaan) beticht van leugen.
Maling teriak maling
Hier is de bewuste foute vertaling.
Menolong kerbau ditangkap harimau
Een karbouw helpen die door een tijger gevangen is.
Is jou pertaling
Iets dom doen die nadelig is voor jezelf.(Saya punya = de mijne)
Ik zal je helpen verklaren. Gratis , ondanks je terugkerende repertoire van Javaan , leugen etc .
Maar ya dat kennen we al van jou.
Eigenlijk moet je rekening houden men de klemtoon.
Iemand schreef ook dat hij problemen heeft met de klemtoon.
Het moet zijn :
Me-nolong kerbau komma Di -tangkap harimau .
Prefix ME (in combinatie met stam Tolong) betekent dat je een karbouw helpt terwijl ze aangevallen wordt door een tijger.
Wat gebeurt er ?
De tijger gaat jou pakken ipv de kerbau zie de prefix DI (+ tangkap) .
Dus je bent iets stoms aan het doen.
Snappe voe ?
Oya , over klemtoon (intonatie ?) gesproken .
Het woord Pulang (naar huis)
Hoeveel betekenis heeft dit woord , rekening houden met intonatie ?
Coba ,di- praktek-kan (in de praktijk brengen).
Weer gewonnen ? Hoezo ? Zitten we in een wedstrijd ?
400 jaar ? Al zo lang ?
En wat moet ik dan geleerd hebben ? En van wie ?
Van jou ?
Explo , expli , wah soesah dese.
Verklaar je nader .
Uitleg a.u.b .
Ken niet meer volgen .
Ik heb alleen maar een paar jaar B.I gevolgd en is ook 40 jr geleden .
Helaas het moet dus helemaal niet zo zijn. Er staat geen komma en die hoef je ook niet bij te voegen. Het volgende schoot me te binnen vanwege je “werkzaamheden” hiero : Laksana kera dapat bunga ![]()
Ik blijf erbij (zie uitleg) dat het stom is om de kerbau te helpen, die redt zich wel, jouw hulp is daarbij ook niet nodig, want wordt je ook voor stom versleten. SA menolong kerbau, whahahaha
Oooh , het is toch echt paarlen voor de zwijnen gooien .
Tuurlijk staat er geen komma.
Dat komma , is bedoelt als een pause . En niet anders.
Maar als je wilt volhouden , moet jij zelf weten .
In Bahasa Indonesia staat ook duidelijk :
Menolong kerbau “komma” of kort “stopje”**d****i- tangkap **(oleh)harimau
De betekenis is : Melakukan pekerjaan bodoh yang dapat merugikan sendiri.
(Het staat in de boekje :D)
Ooh , sorry , hoe kan ik het vergeten , je woont daar , praat dagelijks in het Indonesisch en droom in het Indonesisch .
Pardon mie.
Alweer een nietszeggende bijdrage van Surya Atmadja, aka Om Sid, Grijzekat1, sigeblek.
Tik deze namen maar in in Google svp.
De vraag die bij ons rijst is, of we de toekomst van dit forum moeten afstemmen op een zeverende ouwe opa, ooit eens in het zog gekomen van 3 raddraaiers van dat Indahnesia forum en hier is blijven hangen.
De naam van dit forum luidt *Wereldwijzer en *om het gelijk maar te zeggen, ik word geen steek wijzer van dit heerschap, behalve dan de wetenschap dat hij “zijn volk” op een oervervelende manier aan het vertegenwoordigen en “zijn land” aan het promoten is, met verhalen over bezoekjes aan de meest bedenkelijke plekken die gekenmerkt worden door “harga murah” en het slapste geOH van Sabang tot Merauke.
Ga jij maar lekker paarlen voor de zwijnen werpen jochie, houdt er wel rekening mee dat zwijnen onrein (haram) zijn. Al die toevoegingen zijn overbodig. Apalagi 2009 is volgens de Shio het jaar van de kerbau. De uitleg in het Indonesisch ken ik, hoeft u mij niet te vertellen. Ik heb de KBBI hiero.
U gaat helemaal niet op onderstaande in, zeker ook allemaal door mij verzonnen
De Javanen (minus u :D) hebben er dus het grootste vertrouwen in dat de karbouw gaat winnen, ze hoeven het dier helemaal niet te helpen, doen ze dat dan gaat het mis, zo stom zijn ze dus niet. U woont echter al 40 jaar in Nederland, bent misschien al vergeten wat een karbouw is, misschien als orang Betawi zelfs nog nooit gezien. In Amsterdam Noord ziet u natuurlijk alleen maar schijtende honden. Nou ik zie die dieren vaak genoeg, de kebo bule van PB X (zie de foto) Ik loop regelmatig over de Alun-alun Kidul even naar Kyai Selamet kijken. Ik zal ze volgende keer de groeten doen, waarschijnlijk worden ze woedend en zeggen ze dat ik hun dag verpest. Uw faam is u al vooruitgesneld, tot in de karbouwenstal van de soesoehoenan. Tot besluit: opbouwende kritiek is zeer welkom, maar een leraar als u kan beter in de VUT, van school verwijderd worden, dicoret, want haalt de kwaliteit van het onderwijs naar beneden.