Ya , en de schrijvers zijn Indonesiers.
Het is om jou bericht te vereeuwigen .
Discussietechnisch gezien een vaak beproefde methode om de zwakke punten aan te duiden.
Je mag van mij zeggen wat je wil ouwe, in ieder geval klets ik niet altijd over mezelf als zijnde het alwetende waar heel Indonesia om draait. Staat er SA begin ik meestal te gapen en klik na diagonale lezing verder, er komt zeker een lach aan te pas.
Omdat u alles zo goed weet en om het topic weer terug op de rails te brengen even een raadseltje:
Berhasil tidak di puji
Hilang tidak di cari
Mati tidak di akui
eigenlijk meer zin in seks
Punya tangan dua toh :dag:
Huh, sinds ze achttiende al in Nederland…?
Bovenstaande verklaard een hoop. Mijn eerste conclusie dat we hier met een ‘dorpsgek’ te maken hebben is misschien toch niet zo ver gezocht.
Moderator :
Tegen zulke laag bij der grond postings kan ik me niet verweren.
En zeker omdat ik niet dezelfde taal spreek zoals deze nieuwe leden .
Wat is jou PM(persoonlijke mail ) waard die je aan mij verstuurd hebt als er zulke grove woorden in een topic over Bahasa Indonesia wordt geplaats ?
:zon:
Niet meteen als een klein kind om de moderator leggen te krijsen. U lokt reacties uit, u zou wat minder arrogantie en meer gezond verstand, als u dat heeft, in uw berichtjes moeten verwerken. Iedereen weet inmiddels wel dat u in Indonesia geboren bent, tig keren bent terug geweest, 10.000’en mensen daar heeft gesproken, alles over Indonesia weet, bepaalde mensen hier altijd ongelijk hebben, absoluut niet tegen een geintje kan, enz. enz. Het onderwerp van dit forum is Indonesia en niet Surya Atmadja, steek die maar in je zak ouwe.
Als ik in Indonesië ben gebruikt ik nog wel eens het Engelse woord “pushing” als er iemand in het verkeer te dichter achter me zit. Mijn medepassagiers kijken me altijd raar aan als ik dat woord gebruik. Ik begrijp nu waarom, omdat “pusing” een Indonesische uitdrukking is. Betekend het duizeligheid??
Een voorbeeld van op de man spelen.
Pusing! is een van de meest gebruikte woorden op Java, het is niet meer dan een roep om aandacht. Volgens de 4e druk van de KBBI, die ik mezelf net vanochtend heb aangeschaft betekent het in deze: sakit kepala, pening.
Zo ziet u de dingen, arrogant als u bent. Ga toch lekker bij de moderator leggen klagen man, misschien raak je van een aantal tegenstanders
af, kan je in je eentje leggen te zeuren
Van Bahasa Indonesia topic naar … ???
Idd ja, de arrogantie druipt er vanaf. En dat voor iemand die eigenlijk gewoon als een toerist gezien kan worden. Want gaat (als ik het goed begrepen hebt) max. 1x p/jr 3-4 weken naar Indonesië op vakantie. Ik ken er die wel 3x paar jaar gaan naar Indonesië…en wat te denken van mensen die daar wonen, die er midden in zitten…
Op een ander forum schrijft ie vaak “dat klopt” of “dat is ook waar” wat denkt ie wel, wie is hij!!!
Zo arrogant, dat bestaat toch niet. Vandaar mijn eerste conclusie dat deze meneer een verst. beperking moet hebben.
Ik zal binnenkort wel gebanded worden hier maar maakt me niks uit, tis niet mijn eerste levensbehoefte om op forums te schrijven. Als iedereen dit gedrocht nou eens gewoon links laat liggen dus niet meer reageren dan zal de lol er toch eens een keer af moeten gaan voor hem.
Ben je toevallig een “oude bekende” van mij ?
Uit een andere site of forum ??
Wat is jou nickname(internet) , zodat ik jou inbreng hier enigzins kan begrijpen.
Idd ja, de arrogantie druipt er vanaf. En dat voor iemand die eigenlijk gewoon als een toerist gezien kan worden. Want gaat (als ik het goed begrepen hebt) max. 1x p/jr 3-4 naar Indonesië op vakantie. Ik ken er die wel 3x paar jaar gaan naar Indonesië…en wat te denken van mensen die daar wonen, die er midden in zitten…
Op een ander forum schrijft ie vaak “dat klopt” of “dat is ook waar” wat denkt ie wel, wie is hij!!!
Zo arrogant, dat bestaat toch niet. Vandaar mijn eerste conclusie dat deze meneer een verst. beperking moet hebben.
Ik zal binnenkort wel verwijdert worden hier maar maakt me niks uit, tis niet mijn eerste levensbehoefte om op forums te schrijven. Als iedereen dit gedrocht nou eens gewoon links laat liggen dus niet meer reageren dan zal de lol er toch eens een keer af moeten gaan voor hem.
Heb ik toch nog één vraag aan U voor ik hier verwijderd wordt;
Dan zat “Google Translate” er niet ver naast ![]()
Overigens het gebruik van “duit” is dat typisch Javaans? Ik hoor meestal “uang”.
Begrijpen is niet uw sterkste kant
Er zijn genoeg mensen die u kennen. Op het Indahnesia forum reageert men uit medelijden, wat heb ik gelachen, dat is eigenlijk hier bijna ook al het geval. Want u wordt behoorlijk vals als u geen gelijk krijgt, dat is een soort handelsmerk.
Met ze 18e naar NL, de eerste 10 jaar zijn leuk voor de nostalgie, kunnen geschrapt worden Dus dat is 8 jaar die overblijft. Dan 40 jaar 3 weken per jaar naar Indo, tegenwoordig gaat ie maar eens in de twee jaar = 2 jaar, dus in totaal 10 jaar, is aardig wat. Maar nog nooit ergens geweest, meestal Jakarta, de big Boss uit Belanda uithangen, net op Sumatra geweest, ook wel eens op Bali, maar zelfs niet op Oost Java, dus vrij eenzijdig allemaal. Die grote mond is dus zeer verklaarbaar, compenseren. Dat noemen ze “overacting” in Indonesia.
:zon:
Volgens mij wordt duit door heel Indonesia gebruikt, en is erg populair. Ik hoorde op Ambon “Flus” voor geld.
Ik ben niet van de ouwe jongens krentenbrood onderonsjes!!
Saya bukan dari kumpulan djongos lama roti kismis :slywink: