Ik vind ook dat je gewoon moet gaan, want je kan wel langer wachten, maar een tweede keer bij elkaar zijn zegt gewoon zoveel meer dan msn/webcam. Je geeft aan dat je hem heel graag weer wilt zien, dus Go For It! Ik hoop dat er iemand met je mee kan, ik wilde in ieder geval die tweede keer niet alleen. Je weet nooit of het nog steeds zo leuk is als toen. Gelukkig was dat bij mij en mijn vriend wel het geval.
Ik stuur je nog even een prive bericht wat betreft de bar.
Hoi Deefke, ik kijk nog wekelijks hier op dit forum, al reageer ik niet op alles… Zoals anderen al reeds zeiden, is mijn post van ruim een jaar geleden. En ik moet je vertellen dat ik niet meer samen ben met die jongen. Dus ja… Soms kunnen dingen anders lopen hé!
Hoh ja… Hij sprak niet zo goed Engels, wat de communicatie op afstand zeker niet bevorderde… Daarnaast is de afstand echt niet eenvoudig. Dat kunnen veel mensen hier beamen. Je moet alle 2 bereid zijn om inspanningen te leveren. En dat is niet altijd eenvoudig. En zijn familie was ook niet echt tevreden dat hij samen was met iemand waarmee hij niet kon communiceren… Dus ja, heeft hij alle contact plots verbroken. Ik heb alles gedaan om hem te spreken, mr tevergeefs! Ik heb dan via via gehoord dat het hem te veel pijn deed dat er zo’n afstand was en de taal… en dat hij het makkelijker vond om er een punt achter te zetten… Nu ja, kijk ik heb hem echt graag gezien en ik wou echt dat het lukte, maar achteraf bekeken is het beter dat het zo gegaan is, want we bevonden ons alle 2 in bepaalde fasen van het leven die niet toeliet dat we samen konden blijven. dus ja, het deed misschien heel veel pijn, maar we hebben onszelf van nog meer hartzeer bespaard.
Hihi nee ik heb het zeker niet gehad, sterker zelf, ik ben helemaal gesmolten voor Turkije ik kan er maar niet over zwijgen! Mijn omgeving komt er gek van hahaha! Ik ben in juni de 2e keer teruggegaan naar Turkije, opnieuw naar Kusadasi, hoewel ik nog nergens anders ben geweest, voel ik me daar echt thuis ! Ik zal als het mee zit in juni/juli teruggaan naar Kusadasi
amai proficiat! Ik ben echt blij vr je dat het bij jou wel gelukt is! en idd je hebt gelijk, er zitten overal slechterikken! Ik vind het zo erg dat mensen altijd zo negatief doen over turken en andere mannen van andere nationaliteiten… Zij zijn niet slechter of beter dan wij, alleen ANDERS! Ze zijn opgevoed volgens een andere mentaliteit, waardoor hun visie op toekomst, vrouwen, huwelijk, … anders ligt. En daar wringt het schoentje nu net bij vele koppels… Je moet beiden open kunnen staan voor elkaars achtergrond en hier een middenweg in zoeken. Ikzelf ben half belg, halfmarokkaans, maar mijn ouders zijn toen ik klein was uit elkaar gegaan, dus ik ben volledig belgisch (lees: westers) opgevoed. Toch draag ik waarden in me die “niet-westers” zijn, wat mijn omgeving soms niet begrijpt! terwijl “niet-westerse” mensen mij volledig begrijpen… echt raar! Een multiculturele (laat het ons zo noemen) huwelijk is een verrijking, is anders, mooi, speciaal, … maar is niet eenvoudig… Maar zo zijn alle huwelijken nu eenmaal, niet waar?
Ik ben met mijn vakantieliefde getrouwd al meer als 8 jaar nu!! We hebben 2 kids, en zijn helemaal happy de pappy…ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met mijn gezinnetje. Ik heb hem leren kennen in Mamaris (Turkije), hij werkte in een restaurant, heeft veel contact gehad met touristen, maar was met mij wel serieus kenbaar. We hebben allebei water bij de wijn gedaan in onze beide cultuur, en ik kan niet anders zeggen dat we een TOP huwelijk hebben. En ja ik mag en kan alles doen wat ik wil, heb mijn vrijheid, ik eet alleen geen varkensvlees meer (en dat is geen gemis)!
Hoi Jolanda, zo leuk! en wonen jullie hier in Nederland/België of ben je naar daar gegaan? Ik ben echt blij voor je dat alles goed gaat ! dit moet waarschijnlijk een zalig gevoel zijn ?! Veel succes nog gewenst in je verdere leven!
Hoi Roosje, we wonen in nederland, en ja het is een lot uit de loterij hihi… Thanx, voor je reactie. Jij hetzelfde met veel liefde en geluk in de liefde toegewenst!
@jolanda, ik ben een week hier op ww en las dat jij in nederland woont met je turkse man, kan je mij vertellen hoe je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen? Ik hoor alleen maar negatieve dingen en helaas is mijn vriend al 3 keer afgewezen voor een visum van 3 mnd ik ben erg benieuwd en ik denk vele met mij.
Hallo Tamara, ikzelf werkte toen voor justitie, en wist de juiste info en weg te bewandelen. Je geeft geen reden waarom hij wordt afgewezen? Als hij met justitie in aanraking is geweest of hij kan niet aan tonen dat hij genoeg reden heeft om terug te keren na die 3 mnd (bijv. werk, eigen woning,enz), dan weigeren ze inderdaad die visa af te geven. Geef me meer info, leeftijd etc, misschien kan ik je dan meer duidelijkheid geven?
Jolanda, hij is afgewezen omdat hij geen vaste baan, gezin of huis heeft, hij is 26 jaar en heeft al in militaire dienst gezeten. Ik verdien genoeg om hem te kunnen onderhouden en heb een huurwoning dus een dak boven zijn hoofd, hij heeft wat geld op zijn rekening staan en toch wordt hij afgewezen omdat hij geen reden heeft van terug keren. Hij heeft geen strafblad, die papieren zijn allemaal in orde.