(Augustus 2007) Hebben Turkse vakantieliefdes een kans van slagen?

Daar was ik al bang voor, als hij inderdaad nog jong is en geen werk of huis etc heeft, geven ze inderdaad geen visa af of heel moeilijk. Kan hij niet proberen via een werkgever daar een verklaring te krijgen waar hij al gewerkt heeft in het verleden, of dat er een ouder familielid garant staat (ouders, broers?), of in iets kan aantonen dat hij werkelijk de bedoeling heeft dat hij terugkeert na 3 mnd? Geef belangrijke redenen op, waardoor hij kan aantonen dat hij echt terug gaat. Mijn broer heeft zijn vriendin uit thailand laten overkomen voor 3 mnd, en dat was binnen 3 dagen geregeld omdat zij kinderen achterlaat in Thailand. Ik wens jullie veel succes en sterkte toe, lees vooral goed de IND site steeds door, want de regels worden steeds aangepast.

Dank je wel jolanda voor je informatie, ik zal zeker het IND in de gaten houden. Ik ben blij dat jullie bij elkaar kunnen wonen zonder verdere problemen!

Bedankt,
Tamara

Oja via zijn broer in zweden is het ook niet gelukt, dat hadden we al geprobeert, haha. Maar we vechten er samen voor, nogmaals bedankt.

Tja en anders meid moeten jullie knopen doorhakken en een MVV aanvraag doen voor gezinshereniging, dat houd in dat jullie samen gaan wonen onder hetzelfde dak in een huis (hoef je niet voor te trouwen ofzo), maar dat houd in dat hij in nederland blijft wonen samen met jou…en hier een leven gaat opbouwen…dan kunnen ze niet weigeren als hij geen strafblad heeft en jij aan de voorwaarden voldoet. Succes…!

Heel erg bedankt Jolanda ik ga morgen eens uitpluizen hoe dat allemaal zit! Ik ben blij dat ik iemand spreek die er echt verstand van heeft. Dank je wel!!!

Graag gedaan, en als je nog vragen hebt in de toekomst dan hoor ik het wel, succes!

Groetjes Jolanda

@ Jolanda dat zal ik dan zeker doen, bedankt voor je aanbod, ik ga mijn best doen, maar eerst is hij aan het werk in irak, dus het zal nog wel even duren, maar dan heb ik meer tijd om uit te zoeken hoe en wat. Nogmaals bedankt

groetjes Tamara

@Jolanda wat leuk om je verhaal te lezen! Veel geluk verder samen en ik vind geen varkensvlees meer eten ook absoluut geen straf! haha.

Hee travel eet je geen varkens vlees omdat je het niet lekker vindt of vanwege je vriend?
Ik eet geen varkensvlees omdat het niet gezond voor me is, maar als mensen het niet weten en b.v. half om half gehakt hebben eet ik het wel. Gelukkig zijn 2 van mijn nederlandse vriendinnen moslima’s geworden dus daar kan ik heerlijk eten zonder varkensvlees tegen te komen.

Ieuw half om half gehakt, bah! Nee ik eet het niet omdat mijn vriend het niet eet, zo vaak zijn we toch niet samen, hihi! Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond om daar te zijn en niet bang te hoeven zijn dat ik varkensvlees voor me neus krijg! Ik vind vlees sowieso niet zo lekker, eet het liever niet, maar verder over het algemeen alleen heel mager vlees en alles waar ik maar 1 keer op hoef te kauwen. Varkensvlees is over het algemeen (vind ik) vet, moet er echt op kauwen, is niet goed voor je en ik vind het echt stinken, dus vandaar. Het is bij dus net een beetje zoals bij jou, ik eet het af en toe wel een klein stukje, maar dan wel met tegenzin.

Haha je hebt gelijk, maar weet je wat ik in turkije gegeten heb… Kippenhart en kippenlever,ging bijna over mijn nek. Mijn vriend vondt het echt heerlijk…bah

He travel…nou ik heb vroeger jaren met darmproblemen rondgelopen, en sinds ik geen varkensvlees meer eet…tadaa: heb ik nergens meer last van, dus ik blijf er lekker vanaf! Mijn broer had nog erger last van zijn darmen, en eet het ook niet meer, en is ook verlost daarvan…Wist je trouwens dat varkens als ze echt honger hebben hun eigen jongen opeten…en eigenlijk alles wat ze tegenkomen brrrr…bah!

Kippenhart en kippelever, klinkt ook niet echt lekker, gelukkig heb ik niet zulke dingen voorgeschoteld gekregen.
Het is dus overal goed voor om geen varkensvlees te eten, nu gruwel ik er nog meer van, bah!
Wist wel dat ze alles eten wat ze tegenkomen, daarom vind ik ze ook zo vies en stinken, maar hun eigen jongen…
Huhm ook darmproblemen van, eigenlijk verbaasd het me niet!
Hahah wel lijken wel een anti varkensvlees club zo op deze manier! :wink: