(Augustus 2007) Hebben Turkse vakantieliefdes een kans van slagen?

Tijdens deze Turkije Special vragen wij ons af hoe succesvol Turkse vakantieliefdes zijn. Zijn alle Turkse jongens alleen maar uit op een kortstondig westers vakantiepretje? Houden ze je aan het lijntje en houden ze er meer vriendinnetjes op na? Of zijn ze gewoon uit op een beter leven in West-Europa? Of zitten er wel degelijk betrouwbare serieuze Turkse jongens en mannen tussen die uit werkelijke liefde van de Nederlandse vrouw houden.

Geef je mening!

Uhm
ja
ja
ja
en
ja
en ja, ja, ja

alles wat je zegt
er zitten rotte appels tussen, er zitten schatten tussen, er zitten profiteurs tussen, er zitten players tussen… net als op elke vakantiebestemming…

jonge meiden die op vakantie gaan, moeten gewoon goed hun ogen open houden, zich niet te snel laten meeslepen en vooral kijken wat ze zelf echt willen en zich niet laten lijden door gevoelens van een ander, behalve zichzelf

Op alles: jaaaa! Vanalles wat he! Ze zullen lang niet allemaal ontrouw zijn, maar het zijn ook lang niet allemaal engeltjes

Precies,geen keuze mogelijk denk dat alles wel van toepassing kan zijn,en dat is niet alleen bij turkse vakantieliefdes…

ik kan echt onmogelijk die enquete invullen!

Net zoals hierboven vermeld is dit eigenlijk op alle landen van toepassing, ik wil en kan ze niet allemaal over een kam scheren, toch heb ik gekozen.
voor Nee, het cultuurverschil is naar mijn mening te groot…
Natuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel…maar blijf eigenlijk toch bij mijn antwoord.
Voor degene die wel gelukkig getrouwd of samen zijn met een turksevakantieliefde…petje af, voor beiden, want ik denk dat het heel moeilijk is om het cultuur verschil te overbruggen.

En dan is er ook nog het geloof… hier in nederland is er een spreekwoord voor

2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen.

Elke vakantieliefde kan slagen, maar vaak zegt het woord VAKANTIEliefde genoeg, tijdelijk dus.

Wel zie ik hier topics voorbij komen waarvan ik denk…

En met bovenstaande reactie ben ik het eigenlijk wel eens…

ik heb nog eventjes na zitten denken en ben blijkbaar niet de enige die zo denkt…
ik denk dat je dan een onderscheid moet maken tussen VAKANTIE-liefdes en een relatie met een jongen uit het Turkse toerisme.

natuurlijk kunnen vakantieliefde uitgroeien tot relatie’s, dat snap ik. Maar dan moeten beide personen er wel achter staan. je moet samen een toekomst willen opbouwen, samen aan een leven samen op 1 plek willen bouwen. loopt het mis met de vakantieliefde, dan komt dat doordat in veel gevallen, de een denkt aan een relatie en de andere aan een leuke tijd hebben en een kortstondige fling.
Besluiten beiden partijen dat ze er echt voor gaan, samen willen wonen, willen emigreren naar een plek samen en intergreren in de ander zijn/ haar cultuur, dan kun je spreken van een relatie en zolang beide mensen maar hun best blijven doen, hebben die zeker een kans van slagen.

Veel vakantieliefde komen echter niet verder dat die ontspannen sfeer van de vakantie en zijn meerendeel geboren uit geiligheid en vakantie-plezier en komen idd niet verder dan het stadium van een leuke herinnering.

Ik heb gekozen dat het kan slagen… Echter het hangt helemaal van de situatie af… Het is niet altijd makkelijk, integendeel, de afstand breekt je soms op…

Wat de anderen al aangeven, geloof, cultuur etc kan een enorm struikelblok zijn… Echter niet voor iedereen. Mijn vriend is niet streng-gelovig, en hij weet dat ik zelfs helemaal niet geloof. Hij respecteert dat en verwacht ook niet van mij dat ik voor hem ergens in ga geloven…

Het kan heel moeilijk zijn, maar ook heel bijzonder!!

ik heb gekozen voor kans van slagen ook al zitten er slechterikken tussen.
Maar niet door eigen ervaring maar een vriendin van mij is naar jarenlange verkering getrouwd met een turkse man en hebben nu een heel lief meisje.

Groetjes Jac

Ik vind hem moeilijk te antwoorden!

Natuurlijk is mijn antwoord ja… zou gek zijn als ik nee ozu zeggen om ik er zelf middenin zit…
Alleen noem ik mijn relatie geen VAKANTIEliefde…dat was het toen ik daar was en hem leerde kennen!!..
Nu niet meer!!

En indd komt het echt van beide kanten…?
Ik denk het belangrijkste is…elkaar respecteren,… maar ja hoe ver ga je daar weer in…en wat verstaan beide personen onder het woord respect…

Het is heel moeilijk…zeker met de cultuur… vroeg of laat gaan er toch botsingen ontstaan…en ga je verschillen merken… maar hoor je echt bij elkaar…en houden die personen echt van elkaar…en wordt er 1000 procent aan gewerkt van beide kanten…
Kan het zeker slagen…

welke relatie gaat nou wel vanzelf en makkelijk??
Allebei zal je iets moeten laten, of accepteren van de ander waar je niet achter staat!!
Iedereen is anders…
Of je nu Nederlands bent of turks, of chinees… Of gek…

Mijn mening dan…

uuuhhhh…:paranoid:

spamMmmmMM!!

ook ik heb gekozen ja kan slagen zo’n relatie
netzoals de meeste ook zeggen
moet van twee kanten komen
en ook hier heb je rare vogels tussen de kerels zitten
dus ik denk dat het best kan

ik heb ook gekozen voor kans van slagen. In elke cultuur en land heb je wel de niet vertrouwde mannen tussen zitten.

en het moet ook van 2 kanten komen en allebei sterk in de schoenen staan om de afstand te kunnen overbruggen en het gemis periodes.

ik heb ook gekozen voor een kans van slagen,
het begon 6 jaar geleden als vakantie liefde, en nu wonen we samen en hebben een zoontje van bijna 15 maanden…

Nou hier wil ook wel ff op reageren hoor. ik heb er ook voor gekozen kans van slagen. Je moet er allebei wel voor 100 %voor gaan inderdaad, maar het maakt volgens mij nieet uit of je nu Turkije of ergens anders iemand tegenkomt. Ik geloof in ware liefde, en als je ware liefde in turkije woont dan moet je er gewoon voor gaan. In ieder cultuur heb je goeie en slechte mannen ( en vrouwen ).

Ik ga er in elk geval voor 100 % voor en hij ook !!!

Ik heb ook voor een kans van slagen gekozen, natuurlijk ook omdat ik een vriend in Turkije heb. Je moet er inderdaad allebei 100% voor gaan en dat hij nu toevallig uit Turkije komt, dat is nu eenmaal zo. Onze relatie is ook als een vakantieliefde begonnen, maar zo zien we het allebei niet meer. Ik zal zeker de laatste zijn die zegt dat het makkelijk is, maar we gaan er allebei helemaal voor en onze tijd samen komt nog wel. We genieten nu van alle momenten die we samen kunnen zijn en hebben veel contact. Als ik maar een kleine twijfel zou hebben bij het slagen van deze relatie, dan zou ik er niet aan begonnen zijn.
En dat er rotte appels tussen zitten, dat is natuurlijk waar, maar die zitten in Nederland ook.
Mijn vriend en ik gaan helemaal voor deze relatie en willen elkaar voor geen goud meer missen!!!

ik zou de antwoorden over een jaar nog wel eens weer willen horen :wink:

Ik denk dat het merendeel nog steeds hetzelfde zal antwoorden. De meeste die hier zitten hebben al langer dan een jaar een relatie met een Turkse jongen. Het gaat hier niet om eendagsvliegen. Maar ieder zijn eigen mening, het bewijs volgt volgend jaar!