nee die Cicek woonde toch in marmaris…??
owh okey…
Het ligt er maar net aan of je beide wilt werken aan je relatie.De afstand maakt her er niet makkelijker op maar het heeft wel zeker een kans van slagen.En ik spreek uit ervaring.
Nee ben het niet:D
Sorry:(
Ik ben al 5 jaar samen met een Turkse man waarvan 2 jaar getrouwd en ondertussen een dochtertje.
Dus niet alle Turkse mannen zijn uit op een visum, of op geld ![]()
Er zitten ook echt wel mannen tussen die de Europese vrouwen gebruiken maar helaas komt dat overal voor
Hier nog een voorbeeld van een geslaagde vakantieliefde.
Mijn man en ik zijn ruim 14 jaar samen, waarvan 13 jaar getrouwd, en hebben samen 2 kinderen.
Doordat we al die jaren in een toeristenplaats hebben gewoond (en nu nog), heb ik natuurlijk al heel wat relaties uit vakantieliefdes om me heen zien ontstaan…en ook weer zien opbreken.
Ik denk zeker wel dat vakantieliefdes een kans van slagen hebben, maar het hebben van een relatie met iemand uit een andere cultuur en met een ander geloof is zeker niet makkelijk en vergt een heleboel inzet en inlevingsvermogen van beide partijen.
Ik geloof zeker dat een relatie met een turk een kans van slagen heeft. Ik ben zelf met een turk verloofd en het gaat prima tussen ons. We hebben een hele goede relatie.
Natuurlijk zitten er ook slechte turken tussen, maar in elk land heb je slechte mannen. Ik zie in de toeristische gebieden ook westerse meiden/vrouwen lopen, die in mijn ogen ‘fout’ zijn.
En de cultuurverschillen kun je ook al verrijking van je relatie zien! Als beide partijen elkaar respecteren.
Ik ga binnenkort voor de 4e maal naar Turkije en heb daar met veel Turkse mannen kennis gemaakt. De meesten hebben maar 1 droom: een Nederlandse vriedin en naar Nederland. En de vraag: is het waar dat je in Nederland 1000 euro per maand krijgt als je werkloos bent, is me al vele malen gesteld. Vaak wordt je heel aardig benaderd maar blijkt men toch weer op je geld uit te zijn helaas. Evenzogoed ben ik blij dat ik weer naar Turkije ga binnenkort. daar ontmoet ik onze lieve vriend Ramasan. Graag zou ik hem naar Nederland laten komen voor vakantie. Weet iemand hoeveel problemen dit geeft? Ik kan niet echt op deze site informatie hierover vinden. wie heeft ervaring hiermee? Ik zou er heel dankbaar voor zijn!! De meeste Turkse mensen bezitten niet eens een visum/paspoort. Het lijkt me moeilijk om dit voor elkaar te krijgen en krijg alleen maar berichten over duizenden euro’s die je over moet maken…wie weet hoe het echt zit? Er zijn overigens opvallend veel Turkse mannen die Nederlands spreken: geleerd van hun ex-vrouw…Ik klink negatief, maar ben dat niet. als je verliefd wordt op een Turk is er geen kruit tegen gewassen…hahahaha
@Roeltje: Heb het even voor je nagezocht op www.ind.nl Dit zijn de richtlijnen voor als iemand uit turkije voor vakantie naar nederland wil komen. Hoop dat je er wat aan hebt.
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft u een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar u het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.
U heeft nodig:
[ul]
[li]een geldig paspoort[/li][li]een bewijs van uw reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief van vrienden of familie)[/li][li]een bewijs dat u over voldoende geld beschikt voor uw verblijf, doorreis en/of terugreis[/li][li]eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als u niet zelf over voldoende middelen beschikt. U heeft voldoende middelen als u per dag van verblijf in Nederland over tenminste € 34 beschikt)[/li][li]documenten waaruit blijkt dat u zult terugkeren naar uw land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning)[/li][li]twee pasfoto’s[/li][li]Indien u wilt komen voor een medische behandeling: verklaring van arts[/li][li]De volgende zaken moeten in de meeste gevallen pas bij het afhalen van het visum getoond worden:[/li]- een bewijs dat u een medische reisverzekering heeft met een minimale dekking van € 30.000,-
- een reserveringsbewijs van de reis[/ul]
geweldig dat op deze site zo snel en goed wordt gereageerd: daar wordt ik gewoon heel blij van!!!
**documenten waaruit blijkt dat u zult terugkeren naar uw land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning) **
Bovenstaande baart me enige zorgen: de jongen is 19 jaar en woont nog officieel thuis bij zijn ouders. Welk document zou in zijn geval reden genoeg zijn om aan te nemen dat hij terugkeert naar zijn geboorteland?
Dat paspoort zal wel weer een kwestie van geld zijn, verder zie ik eigenlijk geen problemen.Zou het reisvisum geregeld moeten worden in istanboel?
Ik kan natuurlijk ook zelf even op ind.nl gaan rondsnuffelen maar op deze site zitten zoveel behulpzame mensen met veelal ook nog eigen ervaringen met zaken als deze.
Het idee van een vakantie naar Nederland komt overigens van onze zijde: Ramasan weet het zelf nog niet eens maar we gunnen hem liever een vakantie in Nederland waarbij wij zijn loon doorbetalen dan dat hij voor dat geld (€300,- of minder…) 12 uren per dag en 7 dagen per week moet werken. Dat is daar misschien vrij normaal maar ik wordt er een beetje triest van…
Besmile: ik heb je bericht ontvangen maar kan met geen mogelijkheid je een bericht terugsturen, heeft me zowat een uur tijd gekost dus ik hoop dat je dit leest
[ol]
[*]moet je die garantstelling zelf opstellen? Of is dit als te ondertekenen formulier beschikbaar? domme vraag misschien: maar waar moet al dit papierwerk worden ingelverd? Volgens mij moet dit als ik het goed heb door Ramasan persoonlijk gebeuren, maar waar? Tevens vraag ik me af waar Ramasan dat paspoort dient te regelen en hoe dat financieel zit, ik hoor namelijk hoge bedragen. Ik ken bijna geen Turk met een paspoort, volgens mij zijn die allemaal al in Nederland (grapje) bedankt voor je hulp, gewoon geweldig!!! Groeten Roel[/ol]
Roeltje,garantstelling en standaard uitnodigingsbrief kan je bij het gemeentehuis halen…
Hoi allemaal
ik ben enorm blij dit forum te hebben gevonden. Ik ben een 19jarig meisje uit Belgie. Ik ben nog maar enkele dagen terug uit Kusadasi, waar ik een enorme lieve Turkse jongen heb ontmoet. Na enkele dagen waren we samen, en hebben een leuke tijd samen had. Op mijn laatste avond hebben we besloten om na de reis verder te gaan met de relatie en het niet bij een vakantieliefde te laten. Ik heb hem beloofd om terug te gaan volgende maand. Want ik wil hem doodgraag beter leren kennen en hem terug zien.
Ik weet nu alleen niet of ik dit echt wel zo doen. Op dit moment werkt ie in een bar in de barstreet van Kusadasi. en toen we samen waren waren al zn vrienden laaiend enthousiast, en waren enorm blij met me. 2 van zn beste vrienden noemen me ‘yenge’ (wat schoonzus betekent). Op de laatste avond zeiden ze allemaal dat ze me zeker zouden terug zien, en dat die jongen echt wel een goede en lieve jongen is, wat van de meesten daar ni gezegd kan worden.
Nu weet ik het echt niet of ik dit kan vertrouwen, want ja hij wil dus dat ik volgende maand terug kom, en dan is hij terug in zn geboortedorp, en daar gaat hij mij aan zn familie voorstellen. Ik wil graag verder met hem, mr ik vind dit wel al grote stap, zn familie ontmoeten, ik wil hem eerst leren kennen. want ik ben bang dat hij met me wil trouwen. Ik wil dit niet, althans nog niet. Ik moet eerst nog studeren hier, nog zo’n 2jaar.
Ik moet wel eerst melden dat ik al 2 jaar alleen woon, sinds mn 17, omdat mijn mama gestorven is, en mijn vader woont in het buitenland (= marokkaan). Dus ik ben het gevolg van zo’n relatie en die is niet goed afgelopen. mijn mama mocht niet veel doen in de relatie, hoewel mn vader niet zo’n strikte gelovige was, mocht mijn mama nooit haar haar knippen, nr vriendinnen gaan zonder toestemming enz. Ze zei altijd dat ik het enige goede was aan de relatie!
Ik ben enorm bang dat ik in haar voetstappen aan het lopen ben, en recht mijn ongeluk in loop! ik wil dit niet! Maar anderzijds, wie zegt dat dit een slechte jongen is! hij is zo lief! smst me, praat met webcam op msn (in internetcafe), terwijl ie echt niet veel centen geeft (20lira per avond voor in de bar te werken). En toen we daar waren, kocht hij eten vr me enz, terwijl ik dat niet wilde.
Sorry vr mijn lange verhaal! mr zo kunnen jullie min of meer mee zijn met het verhaal. Weten jullie wat ik moet doen??? Mijn verstand zegt : meisje doe dit niet! maar mijn hart, die zegt GA!!! want ik heb hier echt niemand die ik zou missen. Heb wel familie en vrienden, maar ja, mijn vader zie ik niet en ken ik praktisch niet, broers en zussen heb ik niet, en moeder en grootouders zijn dood. En die jongen, het voelt zo goed aan!
Roosje,ga je alleen terug of samen met iemand?Als ik jouw was zou ik samen met iemand gaan mocht het niet meer klikkken dan heb je toch nog iemand bij je en ben je niet alleen.Ik heb zelf ook altijd mijn hart gevolgd al zei mijn verstand soms wat anders. Wanneer ga je terug.Ik ga zelf 25 oktober weer naar Kusadasi.
Hoi Roosje, ik ben het met turkije lover eens, ik zou ook samen met iemand gaan, in geval het toch niet blijkt te zijn wat je verwachte. Mijn vriend werkt ook in de barstreet van Kusadasi en we zijn al bijna 1,5 jaar samen, dus het kan echt wel. Ik ga zelf 16 oktober terug en ik ga dan tevens de familie van mijn vriend ontmoeten. Ik zou het zelf persoonlijk nogal snel vinden om direct de tweede keer naar zijn familie te gaan, maar dan spreek ik echt voor mijzelf.
Luister naar je gevoel. Als je echt voor deze jongen wil gaan, dan moet je het zeker doen. Een tweede ontmoeting zegt heel veel meer dan de eerste.
Ik wens je veel succes met het nemen van de juiste beslissing en hou ons op de hoogte.
Bedankt voor jullie snelle antwoord.
Ja ik denk ook dat het beste is dat ik met iemand ga. Als ik ga, dan zou het de 26e oktober zijn. Maar ik ben het helemaal niet meer zeker! Ik heb vandaag met een heel goede vriendin gesproken, en zij vind ook dat ik beter niet alleen ga. Ze vind zelfs dat het beter is dat ik wat langer wacht met gaan. Dat ik hem beter leer kennen eerst via webcam enz.
Ik wil zo graag naar hem toe! En toch ben ik enorm bang! Bang dat alles véél te snel gaat. Jullie moeten wel weten, die jongen is mijn eerste echte vriendje! Hier in Belgie heb ik nog nooit een vriendje gehad!
En Dece, zo toevallig dat jou vriendje ook in de barstreet werkt! Welke bar? of zeg je dat liever niet??
Roosje,ik zou wel gaan,en dan kijken of de gevoelens er nog zijn van beide kanten natuurlijk,maar neem zeker iemand mee.Je kan iemand het beste leren kennen door bij diegene te zijn.
Als ik iemand vind die meekan, ga ik gaan! Heb 1 vriendin die eventueel mee zou kunnen, alleen moet ze mogen van haar ouders! en daar vrees ik een beetje voor! We zien nog wel!
Straks komt mijn schat op msn, en zullen we erover spreken. Ik hoop echt dat ik kan gaan, want Turkije lover je hebt gelijk, tis zo dat ik pas zal weten hoe onze gevoelens echt zijn hé!
Ik hou jullie nog op de hoogte! Hopelijk met goed nieuws!
@ Roosje…; ik kan me je gevoelens heel goed begrijpen… Ik heb er zelf ook mee gelopen!.. Ben je daar voel je je zeker met hem…en voel je dat alles goed is, alsof je in een droomwereld van liefde leeft!;),… mar ben je thuis, barst er een zee van twijvels los!.. wat ook heel logisch is!..
Ik zelf ben ook nadat ik mijn vriend heb leren kennen,…2 maanden later terug gegaan, ik ben wel alleen gegaan…omdat ik zelf zoiets had…dat ik hem echt zelf wilde leren kennen! zonder oordelen van anderen, Maar dat was mijn mening! Alles is goed gegaan…! En ben na die keer alleen meer verliefd geworden, en nu zijn we nog steeds samen! en blijf ik maar op en neer vliegen!;)![]()
Ik denk dat jou twijvels en angsten heel normaal zijn als je hem net heb leren kennen, Ga lekker terug en vind uit wat je echte gevoelens voor hem zijn, wat je er mee wilt… Ga je ervoor…dan ga je 100 % voor, valt het tegen, dan weet je het, en kan je het achter je laten…! maar zoek je het niet voor jezelf uit! ik denk dat je er dan heel lang mee rond blijft lopen!..
Mag ik vragen hoe oud je bent?
XXxXxX
Ik ben sinds zaterdag 19! En hij is 24. Hoe is het bij jullie? en hoe lang ben je al samen?
Ben echt blij dat ik dit forum heb gevonden. Zo hoor ik meningen en ervaringen van mensen die in mijn schoenen staan!
Groetjes