Askim klaagmuur

We praten inmiddels via Facebook berichten al sinds vanmorgen 8 uur… En ik weet niet… aan de ene kant denk ik wel dat het goed komt, en aan de andere kant weet ik het gewoon echt niet.

Cyn,in elk geval weer on speaking terms,maar toch blij ik het wel een beetje vreemd vinden dat hij niet wil dat je komt als hij in het hotel werkt,elke minuut samen is er toch weer 1…

cynthia wat wil jij meis? Want als mijn askim zou zeggen oooh 9 mnd geen probleem krijg ik toch serieus vraagtekens erbij. En hoezo wilt hij niet dat je komt? Voor het geld? Ik blijf het ook een vreemd iets vinden. Want ik haal er uit dat jij gekker op hem bent dan omgekeerd, als hij geen problemen heeft met die 9 mnd!
Sorry ik zou graag blij voor je willen zijn, maar ik weet niet wat ik er van denken moet!

1 like

Natuurlijk wil ik hem niet kwijt… Maar zoals het nu gaat, gaat het ook niet. Ik ben gek op hem, en hij op mij. Dat weet ik gewoon zeker! Het is niet dat hij letterlijk zegt dat hij perse niet wil dat ik kom, maar dat hij niet weet hoeveel we bij elkaar kunnen zijn en hoeveel we elkaar zullen zien. Hij weet dat ik veel kosten heb met mijn huis, en daardoor bij zijn familie in huis zou moeten gaan. En dus niet bij hem in het hotel of samen in een hotel/app.

Hij wil ook veel liever doorwerken en zo sparen voor de toekomst. En dat siert hem dan wel weer…

Maar goed… misschien is even rust van elkaar wel goed…

Cynthia ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Denk dat er al genoeg gezegd is. Aan de ene kant is het natuurlijk vreemd dat ie er zo gemakkelijk over denkt want 9 maanden is wel écht heel erg lang he. Maarja als hij het echt niet wil vanwege het geld tja, ik hoop dat je de juiste beslissing neemt meis!

cynthia ik weet dat je veel kosten hebt, daar heb ik je ook voor gewaarschuwd, maar een 10 dagen in de nazomer kost echt niet veel, dus hoef je helemaal niet bij zijn familie te zitten en dat weet jezelf als de beste. Dus het geld en zijn ouders vind ik een slap excuus als ik eerlijk ben. Maar goed dat hij door wilt werken en geld wild verdienen voor jullie toekomst dat pleit idd voor hem!!!

Maar dat blijft hetzelfde principe… Als ik in de nazomer zou gaan, dan hebben we elkaar nog steeds 9 maanden niet gezien. Hoe dan ook… dat vind ik gewoon erg lang.

We zien wel… Hij heeft net wel gemaild dat hij wel wil proberen om een weekje vrij te krijgen in mei/juni… en dan zien we wel…

cyn dat is ook te lang!!! Daar heb je helemaal gelijk in!!! Dat is gewoon onmogenlijk je man 9 mnd niet zien!!!

Precies! Ik vind 3/4 maanden al te lang… Maar soms kan het gewoon even niet anders. Maar hiervoor moet wel een oplossing te vinden zijn…

ja moet er ook ik vind 3 maand maximaal, zit nu ook op bijna 4, maar is eigenlijk niet te doen! dus ik hoop dat er een oplossing gaat komen en dat je ook bedenkt hoe dat verder zal moeten!

Lieverd hoop ook dat jullie er saampjes uitkomen!

We gaan er uitkomen! Dat weet ik zeker… Alleen moet er echt van zijn kant wel iets gaan veranderen!

Hoi dames!
Hoop dat het allemaal goed komt,ik bid voor jullie!
Tja,een relatie op afstand is soms erg moeilijk,maar daar hebben we allemaal zelf voor gekozen omdat de liefde groot genoeg is!
Ikzelf put daar altijd kracht uit als het weer even niet zo meezit.
En vooral:BLIJVEN GELOVEN in jullie relatie! Want al het gewantrouw en gepieker maakt inderdaad gek en dat kunnen we wel missen!
We mogen niet vergeten dat het leven in Turkije heel hard is!De druk om geld te verdienen om rond te komen en vaak nog de familie te onderhouden weegt bijzonder zwaar en dat geeft erg veel stress!
Dus ja,natuurlijk is askim wel eens wat in een mindere mood dan anders…

Als ik weet dat mijn askim het even moeilijk heeft,laat ik hem vaak even met rust of stuur ik hem even een kort bericht zodat ik weet dat ik aan hem denk en ik er ben als hij wil praten.En dat vindt hij heel fijn.Soms zijn er niet veel woorden nodig om te weten dat je aan elkaar denkt…En Turken zijn nu eenmaal vaak mannen van weinig woorden,haha!

Dus,lieve dames,als jij er in blijft geloven komt het allemaal wel goed!!!

XXX

2 likes

:mad: vandaag vind ik hem stom.

Heb een boos smsje gestuurd vanochtend om 7 uur, en verder ook niets van 'm vernomen. Ik ben ook echt te koppig om de eerste move weer te maken dus het zal me benieuwen. ( IK GA ECHT NIKS STUREN VANDAAG !!) en als hij dan weer te lang wacht met iets sturen ben ik dáár dan weer boos om hehe.

Hij kan zo snel beledigd zijn, en ookal spreekt hij echt heel goed NL toch heb ik het ide dat er soms miscommunicatie is.

Wel heull vermoeiend dit.

Ik ben boos op askim en waarschijnlijk klinkt het enorm verwend maar iedere vrije minuut die we hebben en dat zijn er niet veel wat ik heel goed kan begrijpen want er moet brood op de plank komen en niet alleen voor ons samen ook voor onze kinderen en die moeten niet alleen eten ook aangekleed worden etc etc etc MAAR alle tijd gaat naar de kinderen OF naar gezamelijke evenementen met familie en of vrienden dus ik heb geen minuut samen met me askim en dat begint me nu wel te irriteren en dat ik daarom moet vragen en het ook nog uit moet leggen dat stoort me ENORM…

Dat snap ik! Is gevaarlijke valkuil om in te trappen wanneer je geen tijd meer gaat maken om met z’n twee te zijn. Hoop dat je het hem duidelijk kan maken :kus:

hee,
Ik heb al anderhalf jaar een turkse vriend, ik ga om de 2 maanden naar hem toe! maar over een aantal maanden gaat hij in dienst, ik zou hem graag daarna nederland willen laten zien… maar kan iemand mij helpen hoe ik hem naar nederland kan krijgen en hoe ik een uitnodiging moet maken?

Groetjes tamara

Tamara: je kan even kijken op www.idata.com.tr of in dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=7651

Zo, ik ga hier even mijn gal spuwen:
ben echt even helemaal KLAAR met askim.
Waaaaaaaaaaaarom is hij zo koppig!?

Het zit zo: hij heeft de zomermaanden in Bodrum gewerkt en is nu sinds 3 weken terug in Ankara, daar doet hij 5 maanden vrijwel niks (hij heeft nu geen werk), ja bij familie zijn enzo. Ik ken askim sinds afgelopen zomervakantie en ben in oktober een week teruggegaan naar het hotel, was allemaal super leuk enzo maar toen hebben we ook afgesproken dat ik pas weer naar Turkije kom als hij hier is geweest. Mijn papieren zijn momenteel onderweg naar Ankara en het enige wat askim momenteel kan doen is zijn paspoort aanvragen. Maar dat vertikt hij dus de hele tijd! Hij zegt vrijwel al zijn geld aan zijn ouders te hebben gegeven, en hij heeft momenteel nog 34 (!!!) lira. Goed, dat is niet veel nee maar mijn ouders hebben al de hele tijd aangegeven hem financieel te willen helpen. ‘‘Ik ben niet verliefd geworden op jou voor je geld’’ zegt hij dan, hij wil het geld echt niet aannemen! Terwijl als we logisch nadenken dat de enige oplossing is want als hij het paspoort heeft begint de ellende pas met de aanvraag+ticket, dat moet ook betaald worden!! Ik word hier zo moe van, elke dag hetzelfde gezeur. Dan ben ik weer teleurgesteld en raak geïrriteerd, krijgen we weer ruzie, leggen we het weer bij… en dan begint het de dag daarop weer opnieuw! Pfffffffff mannen! Als hij nou gewoon dat geld accepteert is er geen probleem en kan hij als alles vlot zou gaan mijn kerstvakantie gewoon hier zijn! Maar als het zo blijft gaan als nu zie ik die kans helemaal voorbijvliegen… zo jammer! Ik heb het gevoel dat alles van mijn kant komt, maar als ik dan tegen hem zeg van zal ik de post dan maar annuleren?! ofzo, dan zegt hij dat ik dat niet moet doen, dan wil hij het ineens maar al te graag hebben. Wat ook niet meewerkt is dat zijn ouders niet willen dat hij naar Nederland gaat. Maar hallo hij is 25 jaar hoor, een volwassen vent en ze laten hem ook gerust 7 maanden 12 uur met de bus verderop werken, en dan zou hij niet naar zijn vriendin in nederland mogen voor 4 weken? Sorry maar dat vindt ik echt egoïstisch… Ook als ik dan boos ben smst hij allemaal van die lieve dingen als: op een dag kom ik naar je toe, ik doe echt mijn best schatje etc. Ik snap er niks meer van!

Zo, dat is er uit. Haha!

Begrijp me niet verkeerd, maar wil je vriend zelf wel naar Nederland komen? Als hij het geld niet van je ouders wil aannemen (wat ik echt een pluspunt vind) hoe wil hij dan ooit hierheen komen? Sorry maar hij weet dit waarschijnlijk ook al wel wat langer, en dan had hij zijn ouders toch gewoon wat minder kunnen geven?

Mijn vriend heeft zelf gewoon gespaard en ook zijn ouders geholpen. Maar hij heeft echt zijn best gedaan om het geld voor het paspoort, het visum, de kosten voor de reis naar Ankara en geld voor straks in Nederland te sparen. Het moet wel van 2 kanten komen meid! Ik zelf betaal zijn ticket en zijn reisverzekering en that’s it…

Ik vind het een beetje een vreemde situatie als ik eerlijk ben… Sorry!

1 like