Ik wil hier nog aan toevoegen …
Het feit dat een onoverzichtelijk groot bedrijf (of is het nu alleen een “trademark”?) zoals African Secrets Tours (African Secrets Limited? HELP!!) …
onervaren mensen zoals Fabian (Derrick) Ssubi Kizito alzijnde vertegenwoordiger/founder/representive toe laten in hun organisatie, zegt voldoende over hun ondermaatse recrutering en trainingsprocedures.
Het doet de naam van dat bedrijf geen goed dunkt me. :slapen:
ehhhhh, KvK biedt geen enkele veiligheid voor de reiziger!
nu heb ik nooit door Kenia gereisd, maar als ik in het buitenland iets boek dan betaal ik ter plaatse, pas bij afgifte van het product. ik loop dus geen financieel risico, EN ik steun de locale bevolking. dat het goedkoper is, is alleen maar mooi meegenomen.
Met KvK heb je een geregistreerd rechtspersoon, die je op titel kan aanklagen als er sores is. Nederlands bedrijf zonder KvK, dan ruikt het al erg snel naar oplichting en kun je naar je centen fluiten als er iets mis is.
KvK biedt wel degelijk bescherming!
Jij bent wel een ervaren reiziger, die verstandig met je geld omgaat. Er zijn echter een hoop mensen die veel te naïef zijn en in zee gaan met mistige aanbiedingen, nog voordat men alle details kent.
Je bent een geregistreerd persoon, maar op het moment dat jij je bedrijf failliet laat verklaren kan je klant niet zo een-twee-drie aanspraak maken op je persoonlijke bezit. Echt veel heb je er dus niet aan.
Persoonlijk vind ik een bedrijf dat onder zoveel verschillende namen handelt heel erg mistig, en daarom zou ik er niet boeken. Ik raad mensen dan ook aan niet zomaar geld over te maken naar het buitenland (maar dat zeg jij ook!), maar te kijken naar het bedrijf wat je ZIET. Dus een kantoor, het vervoer, enzovoorts. En weet je waar je in zee mee gaat!
Ik begrijp jullie discussie, maar zo lang er op dit of andere forums nog geen meldingen zijn van ook maar 1 gedupeerde van safariburos in Kenia stel ik voor dat jullie de discussie voortzetten op het Canada forum op deze link:
Motorhomereservation.com zijn oplichters
Kvk geeft inderdaad geen enkele bescherming in geval van bvb faillisament of afspraken die in Kenia niet nagekomen zijn.
De tussenpersoon zal zeggen dat het niet aan hem, maar het uitvoerende bedrijf ligt en zo ga je van het kastje naar de muur …
Kom je in de problemen, dan kun je dat pas achteraf via de rechter aan vechten als je in Nederland via een tussenpersoon hebt geboek. De rechter in Nederland zal zeggen dat de problemen in Kenia ontstaan zijn en er weinig aan te doen is.
Boek je lokaal in Kenia, dan worden de problemen vaak ter plaatse opgelost. Mits je weet met wie je te maken hebt…
Ik zal eens op zoek naar het hoofd van de toeristenpolitie, ene Rose, haar nummer staat ergens op Tripadvisor vermeld. Niet dat iemand het waarschijnlijk zal gebruiken, maar altijd handig om in je zak te houden … hakuna matata
En Fabian???
Kan Fahari op jullie rekenen?
Daarmee zou je wel laten zien dat de gewone Keniaan WEL belangrijk voor jullie is.
Fabian?
Ik begin toch ook wel te twijfelen…
Heb nog niets van je gehoord…
Beste African Secret Safari,
Zullen we dan even vaststellen dat bedrijven kunnen adverteren via de geeigende kanalen? Deze site is ab-so-luut niet bedoeld voor commerciele bedrijven (en dat bent u) om gratis te adverteren. Mocht er iemand zijn die heel positieve ervaringen heeft met uw bedrijf, dan kan men dat altijd hier melden. Maar geen gepromoot van jezelf. Zou wat moois worden als alle safari-aanbieders zichzelf hier gaan promoten!
Opzouten dus!
Groet,
Diani>>>
Hallo Kenya en African secret tours
Ik volg jullie mail wisseling met intresse maar vraag me zelf wel wat af.
1 is er een persoonlijke vete tussen jullie wat nu uitgevochten wordt.
2 is er een bepaalde concurentie tussen jullie 2
3 wat is het belang van de plaatselijke bevolking in deze.
Ik zelf ben een Nederlander getrouwd met een Kenyaanse en hiet meer zo jong.
Zowel mijn vrouw als ik proberen hier een helpende hand te bieden aan de plaatselijke bevolking ter informatie we helpen nu c.a. 25 gezinnen een boterham te verdienen.
Mag ik even weten Kenya wat jij iegenlijk doet als ik de website zie die jij promoot vraag ik mij ook weleens wat af.
Ik weet namelijk dat de propertie services een behoorlijk bedrag aan inkomsten op leverd alsook de hotels bookingen.
Dan zie ik een schoolproject is dat een particuliere school zoja ook daar heb ik de nodige ervaring mee daar mijn klein kinderen naar zo’n school gaan waarvan de prijzen door de gemiddelde Kenyaan niet te betalen zijn.
Dus modder gooien naar iemand die wat wil verdienen kan ook weleens averrechts werken.
Ter Uwer informatie ik ken U en de Secret tours niet.
Met vriendelijke groet C.Penders Nairobi Kenya
[ol]
[li]Nee, er is geen persoonlijke vete tussen mij en de persoon achter African Secrets Tours. Wel was er een discussie gaande.[/li][li]Nee, tussen ons is er geen concurentie.[/li][li]Het belang is, de plaatselijke bevolking en hun handel. Ik kan ernaast zitten maar heb daarvoor nog geen tegenargument gehad.[/li][/ol]Ik vind het onrechtvaardig dat buitenlanders, vanuit het buitenland notabene, wel heel makkelijk handel kunnen drijven in Afrika, in dit geval Kenia. De winsten gaan weer terug naar Rotterdam in dit geval.
Andersom is dat (onterecht) veel moeilijker.
Ziet U het voor zich, als alle lokale safarikantoren hier ook zichzelf gaan promoten?
Leest ook dit bericht What to do for a living in Mtwapa?
Dat zijn de mensen die binnen mijn sociale netwerk vallen, dus U begrijpt … mijn motivatie?
African Secrets Tours hier, een in Rotterdam gevestigde tussenpersoon althans, promoot zichzelf met diensten zonder ervaring op dit forum.
Ik stel wat vragen over waarom dit tegen de regels in onder verschillende accounts moet gebeuren.
Ook wat de meerwaarde is die de tussenpersoon levert ten opzichte van de locals.
Hoeveel ervaring de persoon heeft.
Met wie AST zaken doet in Kenia, waar zij gevestigd zijn in Kenia.
Allemaal vage antwoorden van AST.
Als je jezelf promoot, dan mag je toch zeker antwoord hebben op normale vragen en een forum is toch voor discussies?
Dat mag U zich afvragen.
Welke van de websites doelt U op?
Ik heb namelijk geen websites.
Vanwaar deze aanname over iemand die U, in mijn geval, inderdaad niet kent?
Dat property big business is, waar heel veel onrecht en oplichting plaats vind, daar ben ik achter gekomen toen werd gevraagd of ik “even” op zoek wilde gaan naar grond voor de Fahari Foundation.
Daar heb ik deze posts over geschreven:
Vuile handel en Grond kopen in Kenia
Dat een helpende hand te bieden aan de plaatselijke bevolking in veel gevallen ook dikke handel is en vaak contra productief werkt daar ben ik achter gekomen toen ik Dambisa Moyo ben gaan volgen op internet.
Klopt het dat U ook hotelboekingen op wereldwijzer aan biedt, bijvoorbeeld voor safaris?(U had daar best direct de kontacten van het lokale safarikantoor bij kunnen zetten)
En uw guesthome in Karen Nairobi?
Dan kan ik me voorstellen dat U het zich kunt veroorloven om Uw kinderen naar een priveschool te sturen waarvan de prijzen door de gemiddelde Kenyaan niet te betalen zijn.
Ikzelf woon momenteel in een bescheiden apartement in Mtwapa, waarvoor ik 18 duizen shilling betaal wat neer komt op zo’n 160 euries per maand, ik bezit geen properties, ik bezit geen bedrijf, ik bezit geen websites en help als tussenpersoon op vrijwillige basis de Fahari Foundation.
Daar ben ik best tevreden mee zo.
Hoe denkt U dat het U zal helpen, ik bedoel deze post met zoveel aannames?
U kent Fabian van African Secrets Tours echt niet he, zou samenwerking tussen jullie 1 van de mogelijkheden zijn?
Ik bedoel, U hebt een pensioen, guesthouse, investeringsbedrijf in property voor Nederlander(s), U helpt de mensen een handje, U biedt safaris aan, en AST kan U daar vast verder mee kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Kenya :zon02:
Applausje voor Kenya! Goed gedaan jochie (met respect)…![]()
Groetjes uit een zonovergoten Nederland en mooie Paasdagen!
Diani:vak02:
En wij als Fahari Foundation zijn ONTZETTEND blij met Kenya.
Door hem kunnen we een helpende hand bieden aan de plaatselijke bevolking.
Door hem begrijpen we steeds een beetje meer hoe verschillende dingen (nog lang niet alles) werken in Kenia.
Door hem weten we dat de locale bevolking het best geholpen wordt door alles plaatselijk te kopen.
Door hem weten we zeker dat de meest kanslozen geholpen worden.
Door hem zijn we op fanatastische vrijwilligers (Kenianen) gestuit die geweldig werk verrichten wat wij graag willen ondersteunen.
Twijfel dus niet aan zijn integriteit. Als er iemand belangeloos heel heel heel heel veel doet voor weeskinderen is hij het wel.
Hij gunt de Kenianen een beter leven en kan het niet hebben dat er telkens westerse bedrijven zijn die de dingen " afpakken" die ook door Kenianen gedaan kunnen worden (ik hoop dat ik het goed verwoord Kenya).
Door hem is er op een veilige manier grond aangekocht voor een opvang/school voor weeskinderen. Allemaal gratis en belangeloos.
Waarom?
Omdat hij een goed hart heeft.
Kenya, bedankt voor alles wat je voor ons doet. Het is fantastisch dat er nog mensen zijn die niets terug verwachten voor alles wat ze voor anderen doen.
Dit moest ik even kwijt.
Lae-titia Giling
Fahari Foundation
Beste Kenya
Ik begrijpg je antwoord en het toont dat je nogal wat aannames heb voor je informatie de school voor mijn klein kinderen die overigens zo Kenyaans zijn al het maar kan wordt betaald door mijn ki8nderen ook Kenyaan die hard werken voor hetgeen wat ze willen. Zelf had ik een Guesthome wat we hebben gesloten en zijn wat kleiner gaan wonen. Verder wil ik je informeren dat we buiten de gezinnen die we al geholpen hebben met ons grondproject ook nog ongeveer 40 weeskinderen begeleiden en dat als je toevallig ook nog eens in Centraal Kenya komt Nyeri en je vraagt naar mijn vrouw die in 1995 gekozen vertegenwoordeigster was danj zal je vanzelf horen wie wij zijn en wat wij doen.
Verder voor mje info wanneer je wat Kenyanen in Nederland ken die daar al langer verblijven mail ze dan eens en vraag of ze toevallig Mama Kenya nog kennen. Wij zijn namelijk ook nogal betrokken bij de Kenyanen in Nederland en hebben in januari 2008 een Harambee georganiseerd voor de IDPs hier. Maar helaas zijn de meeste organisaties in NL alleen maar geintresseerd in hunm ei8gen gebiedje en niet in het totaal.
Daarom hebben mijn vrouw en ik besloten om hier bij de kinderen te gaan wonen en hier een steentje bij te dragen. We hebben o.a. het nodige gedaan voor de YES campain ( Christian womens for Yes) dus het profiteren kan je wel even vergeten ook wij proberen als een normale Kenyaan te overleven.
Ik hoop dat je Kenyaan of minimaal met een Kenyaanse samen leeft zodat je net als ik de in en outs leert kennen.
Dus enige terughoudendheid kan je wel sieren.
Groeten vanuit Nairobi
Beste Kenya
Nog even wat anders recht zetten ik bied geen safari’s aan maar heb aangeboden om mensen die een safari willen in contact te brenegn met de lokale buro’s waarvan de meeste geen website hebben ook een prive gids kan direct benaderd worden zodat je zeker weet dat het gelde goed terecht komt.
Wat betreft mijn inkomen ik ben daar heelopen over maar vraag mij af waarvan jij leeft als je in een appartement van 168 euro verblijft zal jo ook zeker wat vanuit moederland ontvangen. Ook jij zal aan de lijve ondervinden dat je wat meer moet doen om de projecten die je zegt te doen te ondersteunen. Of ga je net als de meeste weer naar Nederland om je accu op te laden??
Dat zit er voor mij helaas of gelukkig niet meer in op financieel gebied maar ik ben hier gelukkig mket de mensen rond mij.
B.v Gisteren naar een Kesha geweest waar alleen jonge mensen komen en zich op een goede manier vermaken. Als oudere ben je een aanspreekpunt voor de problemen die ze hebben wat een hoop voldoening geeft.
Met vriendelijk
Dit was het eerste wat bij me opkwam toen ik uw post las.
Aannames zijn altijd heel vervelend zoals U merkt.
Bedankt dat U de kans pakt om een en ander recht te zetten en uit te leggen.
Daar kan AST een voorbeeld aan nemen :wereld:
Begrijp me goed, ik heb niets tegen buitenlanders die komen investeren in Kenia.
Ook niet tegen mensen die van hun pensioen komen genieten, er zijn veel Zwitsers, Engelsen, Fransen, Duitsers hier in Mtwapa.
Met sommigen heb ik een goed contact maar lang niet dagelijks.
De discussies die ik hier voer over verantwoord helpen, voer ik ook vaak met mensen die hier projecten hebben lopen.
Soms zijn die best heftig, maar dat mag als je beiden het beste voor hebt met Kenianen is dat geen probleem.
Wat me goed lijkt, maar vooral heel interesant, is dat jullie project, commerciele investering hand in hand gaat met het helpen van families die daar voordeel bij hebben.
Daar vroeg ik eerder naar, maar daar hebt U geen antwoord op het forum op gegeven.
Dat is uw goed recht!
Maar stel nu dat ik vanuit Nederland property ga verkopen he, of safaris of andere luceratieve business waarvoor bijna geen investeringen nodig zijn, behalve dan een website, een registratie bij de KVK en een zolderkamertje.
Dan is dat volgens mij (“legale”) broodroof van de locals hier.
Lekker makkelijk, je kunt het in het weekend doen, naast een uitkering of een baan, terwijl men hier staat te springen om die inkomsten.
Inkomsten die hier werk zouden moeten genereren.
Ziet U het voor zich.
In de in de shops hier verkoopt men kaartjes van de Efteling en deBeekse Bergen?
Dat mag weer niet vanwege de regels dat je ingeschreven moet zijn bij de KVK, een visum daarvoor krijg een Keniaan niet zo snel.
Ziet U de ongelijkheid in handelsverkeer in een notendop, 1 van de redenen waardoor hulp zoals U dat omschrijft, helaas zo verschrikkelijk nodig blijft?
Hulp heeft 4 belangrijke vlakken.
1 – De noodzakelijke hulp
2 – Bewustwording, naar donateurs en naar de ontvangers
2 – Zelfredzaamheid als doel
4 – Bescherming van de lokale economie.
Zelfontwikkeling zou toch uiteindelijk het doel moeten zijn.
Google Dambisa Moyo eens, volgens mij de meets briljante economiste uit Afrika die konstant in de media discussies voer met Europese politicy over de schaduwkanten van hulpverlening.
Ik lees graag over al jullie projecten en zal zeker langs komen als ik in Centraal Kenia ben.
Trouwens, hoe staat het met de IDPs?
Groetjes uit een regenachtig Mtwapa en een goede voortzetting van Pasen ![]()
Beste Kenya
Wta betreft de mensen die vanuit een ander land opereren om een graantje mee te pikken dat is volgens mij niet een van de grootste problemen hier. Wanneer ik zie wat er gebeurd vanuit dit land zelfdan re=ijzen mijn haren en ik heb er niet veel.
Gelukkig is er nu een nieuwe baas bij de anticorruptie die integer is.
Ik ken nogal wat Kenyanen die zich verrijkt hebben door dieverse malversaties en niet alleen politicy.
Speciaal de IDPs hebben mijn belangstelling daar ik diverse mensen persoonlijk ken.
Zie de land perikelen die nu aan de gang zijn inj Narok wie heeft degrond aan de regering verkocht.
Kibera waar diverse grote en kleine organisaties werkzaam zijn na een klein onderzoek er komt gemiddeld c.a. 100.000.000 Ksh jaarlijks aan giften en nog steeds is Kibera Kibera .
Dus ook hier is het nodige mis en waar aan gewerkt moet worden gelukkig zijn er nu jonge mensen die het anders zien en willen.
Dus wanneer iemand vanuit een ander land wat wil verdienen maar ook wel wat levert heeft hij mijn zegen ondanks het feit dat het niet correct is maar zowel Neckerman - Martin Air - D riezen enz doen het op een grote schaal en iedereen wil zo goedkoop mogelijk op reis naar een ander land.
IK heb meer moeite met iemand die prentendeerd een weeshuis te runnen en alleen daar is als de sponsors komen of de z.g. missionarissen uit de USA die hier onze live heer spelen maar als je ze een beetje volgt dan vind je andere zaken die niet door de beugel kunnen. En zo zijn er zoveel zaken die hier gebeuren maar dan door de Kenyaan zelf die voor de buitenstaander een goed verhaal heeft opgebouwd.
Dat zijn de zaken waar je tegen in moet gaan ondanks het feit dat je het risio loopt dat ze je ongewenst verklaren en je een enkele reis NL geven. Wat mij ook is overkomen maar gelukkig recht gezet is.
Groeten
Laat me toch niet lachen Keeska, denk je dat werkelijk? Dat het nu beter gaat met de strijd tegen corruptie? Wij merken daar niets van en hebben daar ook niets van gemerkt, terwijl we toch jaarlijks zes maanden aan de Keniaanse kust verblijven. Je kunt in Kenia nog steeds alle papieren kopen je nodig mocht hebben. Je moet alleen weten aan wie je dat vraagt. Er zijn een paar zee invloedrijke Indiers b.v. die goede betrekkingen hebben met de bazen van b.v. Immigration. Wil je resident worden? Beschik je niet over de benodigde papieren of bewijzen? Geen probleem, binnen twee weken is alles geregeld. Even ter verduidelijking: wij maken van deze diensten geen gebruik en zijn ook geen resident, maar ik ken de kanalen.
Verder struikel je, vooral aan de kust, over de wees- en kinderhuizen, die worden gerund door Europeanen. Uit de voor de tehuizen bestemde fondsen wordt druk op en neer gevlogen naar Kenia, men laat de dagelijkse leiding over aan lokale mensen, en in weeshuizen wonen 'gewone’inderen waarvan de ouders het gemakkelijk vinden dat ze hun kinderen zo een gratis opvoeding en scholing krijgen. Later kunnen ze ‘oogsten’. Ik zeg niet dat dit opgaat voor alle tehuizen maar ik ken er wel enkele, met naam en toenaam. Persoonlijk vind ik dit verfoeilijk. En als de corruptie al is verminderd, waar blijven de fondsen voor Kibera dan? Smeergeld? Steekpenningen? Iedereen probeert zich in Kenia te verrijken over de rug van een enorme hoeveelheid arme sodemieters.
Dus: ga daar eens iets aan doen in plaats van met je vingertje te wijzen en te vertellen hoe goed JIJ het wel niet doen.
Fijne paasdagen,
Diani:vak02:
Ja, het klopt dat er ontzettend veel misstanden zijn in Kenia en het leegroven door buitenlanders die winsten doorsluizen terug naar Europa is er maar 1 van.
Neem de politicy die zichzelf verrijken, niet zozeer vanuit belastinggelden hoor, maar wel van geld uit ontwikkelingshulp, ons belastinggeld.
Gevolg is dat de overheid hier helemaal geen belang heeft in het welzijn van de bevolking, maar in persoonlijke zelfverrijking prioriteit is.
Dat gaat zelfs zo ver, als het verkiezingsgeweld eind 2007 / 2008.
Het westen wast zijn handen schoon, plotseling zijn diezelfde verenigde naties de bemiddelaar met een nieuwe zak (corruptie) goud achter de hand.
Heel veel rijke Kenianen doen hun leiders na.
Beschermende regels voor hun eigen handel, zoals westerse landen hun markten beschermen, ontbreken.
Dat een hoop rijke Kenianen zich misdragen is nog geen reden om daar zelf nog maar een schepje bovenop te doen als buitenlander door vanuit uw zonderkamer in Rotterdam safaris te gaan zitten verkopen, of property, of wat dan ook.
Nu draai ik het om wat betreft de buitenlanders he.
Wat vinden Nederlanders van Kenianen (of andere Afrikanen) die die heel veel moeite moeten doen om naar Nederland komen met als doel om een uitkering aan te vragen?
Hebben wij daar beschermende maatregelen voor getroffen?
Dacht het wel, en terecht!
Dat doet de Keniaanse overheid niet, uit angst dat “ontwikkelingsgelden” rechtstreeks, stop worden gezet en hun vorstelijke salaris op het spel staat.
Kenia in de uitverkoop.
Zo mogen India en China de zee leeg vissen met enorme (Chinese) trawlers in ruil voor aanleg van wegen, met chinese werknemers, en een gouden handdruk voor de overheid.
Dat bepaalde diersoorten uitsterven, zoals schilpadden en walvishaaien, waarvan de lokale duikers in het toerisme leven, doet helemaal niet ter zake, laat staan de lokale vissers.
Gelukkig zijn er de piraten voor de Somalische kust, vreemde tekst, maar de ene zijn dood is de ander zijn brood.
Kibera is nog steeds Kibera (sloppenwijk in Nairobi) omdat er goud geld verdiend wordt doordat orgenisaties die daar actief zijn, geen persoonlijk belang hebben dat het de mensen beter gaat daar, omdat hun salaris uitbeteindelijk betaald wordt uit de elende waar deze mensen in wonen.
En gelukkig zijn er ook nog mensen die gewoon belangeloos willen helpen.
Zonder er zelf beter van te worden.
Ik blijf vertrouwen houden.
Laten we met zijn allen proberen hulp te bieden zonder iets terug te verwachten. De Kenianen verdienen het.
Zeker de meest kanslozen zoals de weeskinderen.
KLein maar fijn, van mens tot mens, lijkt me iig beter voorlopig.