African Secrets Tours

Wellicht verschillende activiteiten bij verschillende bedrijfjes onderbrengen? (Hij is verreweg niet de eerste die dit doet). Of wellicht een andere vorm van rechtspersoon registreren. Ik ben geen KvK-expert, maar als ik me druk zou moeten maken om ieder bedrijf dat twee verschillende KvK-registraties heeft (of meer)…

Tsja, op die manier kan geen enkel nieuw bedrijf starten. En dat de klanten niet op WereldWijzer zitten, wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn. En voor een bedrijf is het heel raar om oude klanten te vragen om even op een website te registreren en een recensie te schrijven, omdat er 1 of 2 mensen paranoïde aan het doen zijn (kritisch zijn is goed, maar je gaat wel heel ver).

Maar Kenianen mogen toch geen safari’s in Nederland verkopen? Daar moet je nou net een rechtspersoon in Nederland voor hebben (en die heeft Fabian opgericht). Ik zou ook niet zomaar met een willekeurig buitenlands bedrijf in zee gaan. Geen idee wat voor wetten er in Kenia zijn om klanten te beschermen of tegemoet te komen bij een faillissement. In Nederland is dat goed geregeld in de wet, dus vele Nederlanders wensen enkel het contract af te sluiten met een bedrijf dat in Nederland geregistreerd staat.

Kenya Safari Places Ltd. (http://www.kenyasafarivacations.com) is een gevestigd bedrijf in Kenya en valt onder African Secrets Ltd. voor zover ik kan zien. Dikke kans dus dat Fabian enkel het Nederlandse bedrijf heeft om de reizen te verkopen en laat uitvoeren door Kenya Safari Places Ltd.

@Fabian: kun je dit laatste bevestigen of mij corrigeren?

Hij zoekt overigens contact met de Redactie voor de mogelijkheden om een (betaalde) advertentie op de website te plaatsen.

Dat verklaard natuurlijk alles … Wereldwijzer draait natuurlijk ook niet gratis en negatieve reclame voor een betalende klant kan de redactie ook niet gebruiken …

Heeft ienand wel eens gehoord van een Keniaans bedrijf dat failliet is geraakt?
Vanwaar deze insenuaties naar de locals?
Van Nederlands ondernemers hoor ik dat regelmatig … hoe zou een tussenpersoon dat kunnen voorkomen?
Niet dus he!

Als http://www.kenyasafarivacations.com/ de website van African Secrets Tours is dan is er nog iets vreemds aan de hand … druk onder aan de pagina maar eens op de link Kenya Safari Office … paranoide of niet, je komt niet op de juiste pagina terecht.

In een ander geval zou ik aanbevelen om vooral DIRECT bij http://www.kenyasafarivacations.com/ te boeken, niet bij een tussenpersoon.

Hoe dan wel naamsbekendheid krijgen?
Reclame maken volgens legale wijze, vervolgens hopen dat je klanten een reisverslagje willen schrijven als ze tevreden waren …

:idea::idea::idea:

Het oorspronkelijke maar inmiddels verwijderde bericht van African Secrets Tours …]

Kenya Safari Places Ltd. (http://www.kenyasafarivacations.com) is een gevestigd bedrijf in Kenya en valt onder African Secrets Ltd. voor zover ik kan zien. Dikke kans dus dat Fabian enkel het Nederlandse bedrijf heeft om de reizen te verkopen en laat uitvoeren door Kenya Safari Places Ltd.

@Fabian: kun je dit laatste bevestigen of mij corrigeren?

Dit wil ik inderdaad bevestigen

Had toch gelijk toen ik vroeg of African Secrets Tours in Kenia opereert onder de naam Kenya Safari Places Als ik ergens op internet goede reviews zou vinden van Kenya Safari Places, dan zou ik gewoon direct bij de bron boeken … maar helaas niets gevonden :frowning:

Zowel Kenya als African Secrets Tours,

Jullie discussie stoort de lezers van deze site.
Graag verzoek aan de webmaster dit verhaal zonder einde te stoppen.
Tanzania, Oost-Afrika reizigers zijn hier niet mee gediend.
Ik dacht dat dit een site voor reizigers was?
Heb nu de moeite gedaan jullie teksten te lezen, zal in het vervolg er geen aandacht meer aan schenken

Mij stoort deze discussie niet. Niemand dwingt je dit te lezen, en er zullen zeker reizigers zijn die willen weten waar ze hun geld aan uitgeven. Er zijn teveel spin off bedrijven die gratis denken te kunnen adverteren, en binnen een paar maanden/jaar aan een stille dood sterven. Al dan niet met geld van klanten in de achterzak. En de bevolking van een land krijgt de slechte naam, terwijl zij het geld hard nodig hebben en erbuiten staan.

Een bedrijf wat in Nederland gevestigd is, en ingeschreven staat bij de KvK, adverteert niet op een wazige manier als hierboven. Niet als het zichzelf serieus neemt. Die benadert WW meteen voor een betaalde advertentie, en laat niet een moderator duidelijkheid scheppen in zijn eigen wirwar van posts en websites. Dat is nl niet de functie van een moderator!

1 like

juist daarom is verdekte reclame en ruzie hier niet op zijn plaats. De webmaster moet ingrijpen, en by the way, ook nederlandstalige niet Nederlanders zijn abonnee op deze site.
Politiek gezeur dient op de juiste plaats gevoerd te worden niet op een forum voor reizigers, voor mij einde citaat.

Zodra een webmaster/forumbeheerder niet met duidelijke regels komt aangaande advertenties, kun je mensen niet echt kwalijk nemen dat ze gratis adverteren. (Ik ben hier overigens geen voorstander van, maar goed, dat is voor deze discussie niet belangrijk.)

Een webmaster is verantwoordelijk voor het draaiende houden van een site. Die zal nooit ingerijpen, daarvoor moet je bij de redactie of bij een moderator zijn. Er is al een moderator die zich in deze discussie gemengd heeft (JurjenB), dus er is aan je wensen voldaan… De reactie die eruit kwam rollen is blijkbaar niet de reactie waarop je hoopte/rekende. Maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, dus kritische noten bij gratis advertenties - waarom niet? Voor zover ik weet is dit niet in strijd met de huisregels.

Je opmerking over Nederlandstalige niet-Nederlanders snap ik even niet, en ik mis (wellicht daardoor?) de relevantie.

Niet aleen reizigers maar ook Nederlanders die in Kenia wonen maken gebruik van deze site, je opent een draad of niet. Schrijven is vrij, lezen ook, heerlijk zoveel keus. Bovendien, zonder discussie, wat is het nut van een forum?

Kijk, soms lees ik op andere fora dat dergelijke in Nederland gevestigde tussenpersonen zoals Fabian een duidelijke meerwaarde toevoegen.
Zoals het organiseren van meetings in het Nederlands met videopresentaties en uitleg. Uiteraard betaald de klant daarvoor iets extras.

Daarbij kun je ook denken aan gidsen die uiteindelijk ook in het Nederlands de safaris zullen begeleiden voor mensen die de Engelse taal niet machtig zijn.

Allemaal punten waar African Secrets Tours Nederland een ambasdeur kan zijn voor reizen naar Oost Afrika.
Tot nu toe denk ik: Wat Fabian doet kunnen locals veel beter en vooral veel vriendelijk.

African Secrets Tours Nederland hier heeft hier een paar kansen laten liggen.
In plaats daarvan worden toespelingen gemaakt, en later bevestigd door de moderator Jurjen dat lokale bedrijven niet te vertrouwen zijn.

Ik vraag me af of er ooit iemand is geweest van wie het geld is gestolen door een legitiem gevestigde lokale touroperator.
Dacht het niet, kwalijk als je business binnen probeert te halen door wantrouwen te scheppen bij collegas, erg kwalijk voor het imago van het toerisme hier, en bovendien moet Fabian uiteindelijk zelf ook gebruik van een lokale touroperator.

Quote van 1 van mijn beste vrienden, hij is hoofd animator bij 1 van de bij Nederlanders en Belgen populairste hotels aan de noordkust.
Hij vertelde zijn gasten eens:

“For you we may be poor, we may be broke, but I can guarantee you, we are not thiefs”.

einde citaat, buiten Nederland spreekt men ook Nederlands in Vlaanderen, Zuid afrika en de Nederlandse Antillen enz.

Laten we het de lokale bevolking toch gunnen om ook wat te verdienen.
Ze weten beter dan wie ook waar alles te vinden is en hebben het veel harder nodig dan de groter touroperators.

Van mijn kant uit nog een vraagje, ik zie door de bomen het bos niet meer maar welk goede doel steunen jullie nu?

Mocht je nog op zoek zijn naar een betrouwbare stichting: wij houden ons aanbevolen. Dan komt het geld in elk geval bij de Keniaanse weeskindjes terecht.

Fijne dag allemaal

www.faharifoundation.com

Eriksjhalpen (zweeds bedrijf).
Betreft u stichting: ik ga het voorleggen en zal ik zeker op terugkomen bij u.
Iedere geval bedankt

Gilling

Dat is mooi. Als U nu ook gebruikt maakt van de plaatselijke safaribedrijfjes en hen ook een gedeelte van de winst gunt, is iedereen blij.
Goed idee?

Het land is van de Kenianen. Dan mogen zij toch ook wel delen in de winst?

Fijn dat U hierover na gaat denken.

Mocht U nog wat betrouwbare safariburo’s in Kenia willen weten dan kunt U ze hier op het forum overal vinden.

Dit doen wij ook met kenia safari p. alleen omdat er zoveel dingen zijn gezegd is het allemaal een rotzooitje geworden.Ons bedrijf is oorspronkelijk Ugandees maar werken natuurlijk ook met mensen in kenia omdat hun meer kennis hebben over het land en omgeving.Het zou raar zijn als Ugandees,naar kenia te gaan en te vertellen wat kenia te bieden heeft etc.

KWESTIE VAN NIET VEEL HOOFDLETTERS GEBRUIKEN **en niet alles vet drukken, **dan blijft het veel overzichtelijker. Reageren onder meerdere account is ook niet overzichtelijk, evenmin als meerdere website voor hetzelfde product. Dat roept vragen op, dat kun je niemand verwijten… Behalve de TS dan. :wink:

U had gewoon in de eerste reclamepost kunnen schrijven: (wat schijnbaar tegen de regels is)
Hallo ik ben Fabian (Derrick) Ssubi Kizito en ben de oprichter van African Secrets Tours in Nederland.
African Secreats Tours is een gigantsch onoverzichelijke safariboer met 12+ websites en een nusje illigale profielen hier op wereldwijzer. De grote bazen zijn gevestigd in Oeganda met bijkantoren in Nairobi, Canada (enz enz) en nu ook in Rotterdam, Nederland.
Ik behandel in Nederland reizen naar Kenia omdat ik van mening ben dat Kenianen dat niet zelf kunnen doen, ze onbetrouwbaar zijn en ik toch 4X per jaar naar Oost Afrika wens af te reizen, al dan niet voor priveredenen. Bovendien heb ook ik een gigantische hypotheek te bekostigen net als iedereen.
Ik kan nog geen bewijzen leveren voor het feit dat ik geschikt ben in het organiseren van reizen, ook het Keniaanse bedrijf waar ik mijn klanten naartoe stuur heeft helaas nog geen resultaten opgeleverd wat betreft aanbevelingen maar om het geheel toch een beetje geloofwaardig sausje te geven heb ik me uiteindelijk toch maar ingeschreven bij de KVK.
Via deze weg hoop ik klanten te werfen voor een inderdaad onvergeetelijke safaritocht in Kenia.

Fabian (Derrick) Ssubi Kizito.

PS: voorheen deed ik me op wereldwijzer voor als African Secrets Limited maar zonder KVK registratie. Waarom ik mij niet onder African Secrets Limited heb ingeschreven laat ik aan Uw verbeelding over. De naam African Secrets Ltd is namelijk nog vrij om te registeren bij de KVK, hakuna matata.

WHOA!!! Dit heb ik nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd dat het financiële risico waarschijnlijk hoger ligt in geval van problemen, omdat ik betwijfel of de Keniaanse wetgeving net zo goed de klant beschermt als de Nederlandse wetgeving.

Of er mensen zijn genaaid door buitenlandse bedrijven (oplichters). Jazeker! Ik ken geen voorvallen in Kenia (ze zullen er ongetwijfeld zijn, in iedere samenleving zitten rotte appels), maar zoek bijvoorbeeld op dit forum eens naar Motorhomereservation.com. Een flink aantal mensen belazerd, omdat ze goedkoper uit wilden zijn en direct boeken in het land, daarbij niet tot slecht kunnen controleren of het bedrijf überhaupt bestaat. DAAROM boek je in NL bij een bedrijf met KvK en SGR (of vergelijkbare voorzieningen), dan weet je dan je met een legitiem bedrijf te maken hebt.

Wil je bij deze een keertje ophouden met mensen verkeerd citeren? Zoals ik al zei: je maakt er een puinhoop van. Fabian is wellicht niet de beste ondernemer, maar hij is nog jong, dus hij kan nog van alles leren.

Die quote hoef ik nu niet meer op te zoeken Jurjen, nu je jezelf herhaalt over je aangemeten wantrouwen ten opzichte van buitenlandse bedrijven … Terecht of onterecht, Kenia is geen Nederland en Nederland is geen … eeh, Libie…

Je kent geen voorvallen waarin safarikantoortjes mensen financieel gedupeerd hebben? Zelfs niet van na het verkiezingsgeweld begin 2008 toen het toerisme in Kenia in 1 klap lam lag?
Ik ook niet.

Wat je kunt doen als je lokaal boekt:
Vraag om de registratie van een bedrijf en hun vergunning van het ministery van toerisme. Dan weet je wie de baas is voor het geval er wel problemen zouden zijn.

Maak je gebruik van een tussenpersoon, Nederlands of Keniaans (beachboys) :
vraag naar welk bedrijf de safari uit zal voeren, wie is je contactpersoon op safari, vraag naar de bedrijfsregistratie en licentie van het uitvoerende bedrijf.

Controleer bovendien of de tussenpersoon inderdaad voor die betreffende organisatie werkt, of de SGR iets toevoegd aan je reisverzekering en bevestig wie je kontaktpersoon is zodat je achteraf niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd …

Jurjen schreef eerder (19-03-11, 22:01)

Dat klopt, die filter ben ik in dit geval!
Iemand zonder referenties of ervaring die met verschillende namen actief is fora om zichzelf te promoten, met een onduidelijke organisaties in het buitenland in zee gaat, bovendien simpele vragen onvriendelijk beantwoord naar verschillende personen zal mijns inziens alvorens een slechte recentie tegemoet te zien terecht niet erg ver komen.

Het zal ongetwijfeld ook geen vertrouwen wekken bij de lezers hier, maar dat is nie mij pakkie an.
Het wachten is op een reactie van de persoon in kwestie zelf. Als jonge ondernemer met kan hij heus voor zichzelf spreken.