Kenia wie heeft informatie over reisbureau OnsKenia

Tijdens de vakantiebeurs in Utrecht heb ik een gesprek gehad met een medewerker van reisbureau Ons Kenia.

Wie heeft ervaringen met dit bedrijf, zij bieden reizen op maat aan.

Omdat wij met zijn tweeën een privé safari willen en niet met een van de grotere reisbureaus, die geen maatwerk leveren, is mijn vraag of iemand dat bedrijf kent en er ervaring mee heeft.

vast bedankt

Goed plan, maar waarom niet een privesafari direct bij een lokaal Keniaans reisburo boeken? Blijft er nog geld over ook, om andere leuke en nuttige dingen mee te doen :slight_smile:

Ik dank je voor je snelle antwoord. ik heb dat al gedaan, er waren er diverse op deze beurs. Klopt wat betreft de prijs.

Toch zoeken wij tevens naar een advies met een reden via een Nederlandse bedrijf en kwamen dit bedrijf tegen, alvorens dat te doen, is er misschien iemand die dit bedrijf kent en ervaring wil delen.

Betreft dus Ons Kenia Nieuwegein

Dank vast

…allen de naam al …

ONS kenia… foei

ALs je niet op een euro wil kijken boek dan bij hun, zo hebben dan de Kenyanen niets aan je.

Jammer

.

**WOW

Ik las :**
Flamingo Safari - 7 daagse prive safari Kenia
Met een rechtstreekse vlucht naar Nairobi waar u overnacht. De volgende dag begint de safari naar de Riftvallei waar u het Nakuru meer met talloze flamingo’s en het Naivasha meer met nijlpaarden en visarenden kunt bezoeken. We rijden door de Rift Vallei naar het indrukwekkende Masai Mara reservaat op zoek naar wilde dieren. Als afsluiting van de rondreis nemen wij u mee op een Out of Africa tour waarna u nog optioneel een strandvakantie verlenging kunt boeken om te relaxen aan de Indische Oceaan voor u weer huiswaarts keert.

Dag programma
Dagen MP Overnachtingen Inbegrepen
Dag 1 LO Nairobi - Boulevard Hotel Transfer Luchthaven
Dag 2 VP Nakuru meer - Flamingo Hill Tented Camp
Dag 3 VP Masai Mara- Mara Sopa Lodge
Dag 4 VP Masai Mara- Mara Sopa Lodge
Dag 5 VP Masai Mara- Mara Sopa Lodge
Dag 6 VP Naivasha meer - Naivasha Sopa Lodge Boottocht excursie
Dag 7 VP Nairobi - Amsterdam Out of Africa Tour
Transfer Luchthaven

Dag 1 - Nairobi
Karibu wa Kenya, wij verwelkomen u op de luchthaven van Nairobi Jomo Kenyatta International Airport. U vertrekt vanaf de luchthaven op weg naar Nairobi en aan uw linkerhand is het Nairobi National Park. Eenmaal richting de stad ziet u al de kenmerken van een grote stad, drukte, lawaai en overal auto’s en vooral ook veel mensen te voet. Uw gids kent de weg als geen ander en rijdt u veilig door de stad naar het hotel waar u zal overnachten. Aangekomen wacht u een welkomstdrankje, onze tour manager zal met u de volledige rondreis door Kenia met u doornemen en verder voorlichten.

Accommodatie : Boulevard Hotel op basis van logies en ontbijt

Dag 2 - Nakuru Nationaal Park
Na het ontbijt verlaat u de drukte in Nairobi en stoppen we even bij het “viewpoint” waar u een schitterend panorama heeft over de grote Rift Vallei in Kenia. We dalen verder af naar de bodem van de Rift Vallei en passeren onderweg een bijzonder Italiaans kerkje in ere hersteld ter nagedachtenis van spoorwegarbeiders die het achterland van Kenia verbonden in de koloniale tijd. De weg slingert zich verder en op de bodem aangekomen vervolgen we onze weg richting het Nakuru meer. Het Nakuru meer staat bekend om haar grote populatie roze flamingo’s als roze lint langs de oevers van het meer fourageren. Na de lunch neemt de gids u mee op een gamedrive rondom het meer op zoek naar neushoorn, buffels, giraffen, gazellen, vogels en met geluk een luipaard of leeuwen. Bij zonsondergang brengt de gids u terug naar uw hotel waarna u verder kunt relaxen en van het diner kunt gaan genieten.

Accommodatie : Flamingo Hill Camp op basis van volpension

Dag 3 t/m 5 - Masai Mara reservaat
Vroeg in de ochtend verlaat u Nakuru Nationaal Park en vervolgt u de rondreis naar het wereldberoemde wildpark in Kenia het Masai Mara reservaat. U gaat verder zuidelijk in de Rift Vallei met aan beide zijden de grote wanden die boven u uit toornen. Bij Maai Mahiu vervolgen we de weg waar u de Rift Vallei zal verlaten door de rijke tarwe en gerst velden richting Narok. Eenmaal in Narok aangekomen zullen we even stoppen voor een verfrissing waarna we de weg vervolgen in Masai land. Hierna is er geen asfalt meer en rijd u dwars door de steppes van de Masai Mara.

De Masai Mara, met haar heuvelachtige landschap en weidse savannes is de ideale omgeving om de wilde dieren in hun natuurlijke omgeving te bewonderen, tijdens de diverse gamedrives door het reservaat. De mooie mannetjes leeuwen met hen zwarte manen, jachtluipaarden en vele gazellen soorten die zorgen voor de “the circle of life”. In het reservaat zult u meerdere malen verrast worden door het aanwezige wild waaronder de Topi met zijn “leatherlook”, de giraffen ver boven de steppen uitsteken met hen lange nek en de vele andere diersoorten die de Mara rijk zal zijn. Vooral de zonsondergang zal u nog lang bijblijven als deze ondergaat hier in de Mara en haar steppe goudkleurig laat opglooien.

In het reservaat zijn tijdens de grote gnoe migratie in de maanden juli t/m september duizenden gnoes aanwezig en zebra’s die de Mara rivier moeten trotseren tijdens de migratie op hen terugweg naar de Serengeti in Tanzania.

Accommodatie : Mara Sopa lodge op basis van volpension

Dag 6 - Naivasha meer
In de loop van de ochtend verlaat u de Masai Mara en rijden we terug via Narok naar de Rift Vallei. Hier passeren we verschillende vulkanen waaronder Mount Suswa en Mount Longonot. We rijden richting uw overnachtingplaats aan de oevers van het Naivasha meer. Het Naivasha meer, is één van de weinige zoetwatermeren in de Rift Vallei, omzoomd met papyrusplanten, gele koortsbomen en grasweiden, en een paradijs voor vogelliefhebbers. Hier vinden we de Afrikaanse visarend, vele andere typische watervogels als pelikanen en aalscholvers. Het meer is rijk aan vis en zoetwaterkreeften, maar ook grote dieren zoals het nijlpaard zijn hier aanwezig. Hier overnacht u in Sopa Naivasha voor de nacht.

In de namiddag hebben wij een boottocht voor u gepland waar u al het flora en fauna van het Naivasha meer kunt gaan verkennen.

Accommodatie: Naivasha Sopa lodge op basis van volpension

Dag 7 - Nairobi
Na het ontbijt keert u terug naar Nairobi en arriveert u hier voor een lunch bij het wereld bekende Carnivore Restaurant. Na de lunch neemt de gids u mee op een “Out of Africa Tour”, waarbij u een bezoek brengt aan het Karen Blixen Museum en Giraffe Center om nog even te mogen genieten van Kenia. De laatste activiteit die wij dan nog in petto hebben is een afscheid diner van uw rondreis door Kenia, waarna wij u verder begeleiden naar Jomo Kenyatta International Airport voor u terugvlucht.

Seizoen 2012 Prijs per persoon o.b.v. 2 personen 3 januari t/m 31 januari € 1.395 pp

EN dacht, nou dat valt wel mee, met de vlucht erbij

Maar er staat onderaan :

Exclusief - internationale vluchten- visum

• reis- en/of annuleringsverzekering
  • niet genoemde maaltijden en drankjes
  • niet genoemde additionele excursies
  • fooi voor hotels en additionele fooi gids

Das wel heel erg duur lijkt me zo

.

Mijn eenvoudige vraag was echter : kent u dit bedrijf, niets meer en niets minder, wat heb ik aan “foei” als reactie in dit kader. vraag ik me dan af
( whats in the name is misschien een tip)

Bedankt voor uw antwoord:

Ik heb hun website ook gelezen, diverse programma/s gelezen, op de beurs echter zeiden ze dat we zelf reizen konden samenstellen daar gaat het ons om, niet om een reis met vaste dagen zoals de grote touroperaters

Ik heb al een doorlopende wereldreis en annulering verzekering
Dat mag de pret niet drukken

De vraag is echter: wie heeft ervaringen met dit bureau…

Dat kan inderdaad, als het een privesafari betreft. Ook (vooral!) bij een Keniaanse touroperators. Maar de vraag is echter: wie heeft ervaringen met dit bureau ??

Sja, misschien is het ook een tip als je de overdreven prijzen ziet van mensen die pretenderen dat Kenya van HUN is…

In Kenia zelf kan je precies bestellen wat je wilt, bij lokale Keniaanse mensen, die hun land perslot het best kennen en die ook eerder een boterham op de plank verdienen omdat je HUN land bezoekt.

m.a.w ik WIL geen ervaring met ONS Kenia opdoen, ik steun/boek liever bij de Kenianen zelf, het is immers HUN Kenia. Ik hoopte dat je daarover zou nadenken.

Niet meer en niet minder.

Dank u voor de uitvoerige bespiegelingen op mijn vraag, helaas off-topic
Ik moet u zeggen dat ik die overwegingen van u heb ik allang gedaan, daarvoor ben ik naar de vakantiebeurs gegaan. Wij hebben daar ruim 5 uur over gedaan.
Met die wetenschap , kennis gemaakt hebbende met zowel de grote tour- de kleine- en locals operators , was "mijn"eenvoudige vraag WIe kent OnsKenia.

Als ik zou hebben gevraagd wat raadt het forum mij aan ( een keuze maken tussen de vele mogelijkheden, was u antwoord aan het goede adres geschreven.

Dus nogmaals wie heeft ervaring met OnsKenia, niets minder niets meer.
Graag on-topic antwoorden

met vriendelijke groeten

Off topic vraagje
(gelukkig hebben we een moderator en houden we niemand tegen om wel on-topic te reageren ;))

Wat zijn je overwegingen om bij Ons Kenia te boeken?
Ik krijg nl het idee (maar kan er naast zitten hoor) dat je besluit al vast staat, vanwaar dan de vraag voor meer informatie over Ons Kenia??

Wij zijn met onze kinderen op reis geweest met Onskenia die eigenaar was daar ook geboren en heeft veel kennis en ook goed rekening gehouden met onze wensen, vooral veel aandacht ook voor de kinderen was voor ons van belang en werd zelfs een chauffeur op geselecteerd. Als je daar boekt moet je vragen naar Fred had erg veel kennis en veel mee kunnen lachen.

Ook commentaar gelezen hierboven maar ik wilde graag met een organisatie die ook sgr en calamiteiten fonds lid was want blijft toch Kenia dat was voor ons een om het niet lokaal te boeken. Daarnaast dat het geld daar toe moeten blijven vloeien, wij zijn ook naar een project van hen geweest kinderopvang en school die hij samen met zijn partner doet in een gebied vlakbij Nairobi en daar lopen ze niet mee te koop. Vonden wij ook een aanvulling omdat de kinderen daar ook iets van mee kregen en daar lopen ze geen reclame mee te maken.

Dat is onze mening.

Waar zijn jullie geweest met OnsKenia??
SGR en kalamiteitenfonds zitten ook in heel veel reisverzekeringen, maar dat by the way.

waaraan twijfelt u dan toch, u hebt toch uitgebreid met dit buro
op de beurs gesproken, als u een goed gevoel erbij hebt
zou ik zeggen gewoon boeken

zo gaat het ook in kenya,en dan is mijn persoonlijk gevoel nog beter

groet
murugi

Gelukkig heb ik af en toe wat tijd over om alles te lezen wat er voor antwoorden komen op mijn toch zo eenvoudige vraag…
Ik zie nu elders al zelfs reclame van een ander bedrijf… daar hou ik al helemaal niet van dat gedoe, dat is meteen “ignore”
U meent het mogelijk goed, toch vraag ik me af waarom u zich zo bezorgd maakt en dat ik ( wij hier) reeds besluiten hebben genomen.

Nog geen enkel besluit kan ik u tot uw geruststelling mededelen:
keuzes worden aan de hand van vergelijking gemaakt en niet door impulsen.
Laat u dat gerust stellen voor zover noodzakelijk is

PS voor uw informatie: ik ben voor ontwikkelingshulp in uitgebreide vorm en heb ook kunnen meewerken aan een Ghanees schoolkinderproject.
Zeg mij dus niet dat ik daar niet voor open zou staan,

In deze casus wil ik gewoon iets weten van dat bedrijf en gelukkig zie ik verderop een reactie over dat bedrijf, dat ga ik eens rustig lezen.

U kunt ervan verzekerd zijn dat wij niet over 1 nacht ijs gaan.

Gerustgesteld ?

Hallo,

ik ben afgelopen zomer met Onskenia naar Kenia geweest.
Was al meerdere keren naar Afrika geweest in de vorm van een groepsreis. Dit keer wilden we graag een privereis en kwamen we Onskenia op de beurs tegen.
Het mooie is dat je zelf je wensen kunt aangeven (budget, de plekken die je wilt bezoeken, de accomodaties, enz.) en dat alles in overleg gaat.
Onze reis was prima verzorgd en we hebben een geweldige reis gehad.
Met z’n tweeen een busje, een eigen chauffeur/ gids en voor de rest niemand anders erbij. Voor ons geen groepsreis meer! Het was heel relaxed.
Dus niks dan lof over Onskenia.
Daarbij heb ik al andere mensen naar dit reisbureau doorverwezen en zij hebben inmiddels ook een geweldige reis gehad door hen verzorgd.
Dus deze organisatie is ok.
Mocht je meer willen weten; laat het even weten.

Vriendelijk bedankt voor uw antwoord. vooralsnog geen vragen misschien later