Rondreis door Kenia

ik ben van plan naar kenia te gaan. we willen eigenlijk precies zien wat kras met de 9 daagse rondreis laat zien. Alleen houden we niet zo van groepsreizen. Ik heb al wat dingen over kras gelezen op het forum en ik heb gelezen dat een complete rondreis ook bij locals kan worden geboekt voor 600 euro. Wie heeft daar ervaring mee en waar kan je dat boeken? is het ook mogelijk om naar kenia te gaan en het vanaf daar te regelen allemaal, of is dat lastig en erg duur?

ik hoop dat iemand me meer informatie kan geven want het lijkt me een supermooi land en ervaring!

er zijn hier al heel wat posts over. efkes rondlezen hiet en je weet bijna alles wat er te weten valt.

.>>>

Nog 15 nachtjes

:dag:

Hallo Carolien,
Als je voor het eerst naar kenia gaat zou adviseren om een georganiseerde reis te maken, het is makkelijk en je hoft nergens achteraan, en ik heb gehoord dat niet zo veilig is om s’avonds over straat te gaan
Ik ben gisteren terug gekeerd uit Kenia. Heb daar een georganiseerderondreis gemaakt met een vriendin en haar man en ik kan je zeggen DOEN. We met reisorg: KUONI geweest en het is ons heel goed bevallen, de groeps grootte is max 6 pers, je reist nl in een soort busje met een hefdak,voor meer is er geen plaats! De grote wegen zijn redelijk te begaan maar als een gamedrive maakt zijn het zandwegen. Wij hebben veel wild gezien en onze chauffeur was een hele goeie, maar volgens mij zijn het allemaal goeie chauffeurs Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar de beste periode om veel wild te zien is sept/ okt, dan zit je ook buiten het grote regen seizoen.De bevolking is heel erg aardig en behulpzaam, met de engelse taal kom heel ver. het eten is prima. Bij Kuoni zit de vliegticket er niet bij in, die komt er nog bij ,wij hebben met Swissair gevlogen en dat is een aanrader, prima personeel en goed eten en drinken aan boord. De reis die wij gemaakt hebben is IMPRESSIONS OF KENIA. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen met een beslissing.
Ik hoop dta je laat weten of je gaat en hoe?
Succes!

Groetjes
Anita ter Lingen

Overbodig bericht :wink:

Een privesafari … enkel voor je eigen gezelschap, geeft wat meer ruimte in het busje en meer ruimte tijdens je programma … helaas peperduur bij niet-Keniaanse reisorganisaties (als het al mogelijk is) redelijk betaalbaar bij lokale aanbieders …

's Avonds is het op de meeste plaatsen inderdaad verstandiger om voor een paar euro een taxi te nemen …

bedankt voor de tips! ik heb inmiddels geboekt en ga met arke. Ik ben super benieuwd! een rondreis met 4 safariparken in korte tijd. kostte niet veel ook! ik laat weten hoe het was en of het een aanrader is ook!

Hoi,

Welke parken ga je bezoeken? En ga je met een groep of privé?

Tsavo west,masai mara,amboseli, lake nakuru! We vliegen op mombassa en gaan ook naar Nairobi!! En het is een groepsreis geworden. Wel zo relaxed hopelijk. Nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd!

Fijn vooruitzicht toch? Wij gaan 18 januari weer naar Kenia maar wel privé; onze eerste safari was ook met een groep en dat vonden wij ff wat minder, maar je moet het gewoon treffen denk ik…
En de voordelen van privé’reizen is dat je ergens net zo lang of kort ergens kan blijven staan kijken zonder dat de rest van de groep begint te sputteren.

Hallo Carolien,

Ik wens je heel veel plezier in Kenia.
Wanneer ga je???

Gr
Anita>>>

Iedereen moet uiteraard voor zichzelf weten bij wie je tripjes boekt, maar lees je post nog eens na? Monika neemt een gids in dienst, als Robert Weseka echt goed is, heeft Monika hem waarschijnlijk eerder ingehuurd en krijgt hij als goede gids goed betaald.

Nu gaat deze Robert achter de rug van Monika, zijn werkgeefster, zonder licenties, zonder bedrijfsregestratie, zonder kantoor, zonder website, zonder eigen safaribusje (?) Monika’s klanten, waarvoor Monika deze Robert in vertrouwen heeft genomen, achter haar rug om aftroggelen.

Wat Robert bij zijn werkgeefster kan doen, zal hij zeker weten ook bij “zijn klanten” kunnen doen denk ik dan weer … met zo’n man afspraken maken, iedereen moet dat voor zichzelf weten, maar ik niet in ieder geval!

Robert zal vast ook het droevige nieuws over Monika gehoord hebben, maar dan toch: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

kenya
je was me net voor, maar zo is het wel
robert is in dienst bij monika en daar verdiend hij zijn geld,
en als hij iets probeert bij te verdienen, alaa
maar als hij complete safari’s gaat aanbieden,dat kan natuurlijk niet !!!
en als een goeddenkende klant/tourist dit ook gaat promoten,
dan snapt hij/zij het commerciele spel van het bedrijfsleven ook niet
naar mijn idee

Waarom vraagt deze Robert zijn klanten niet om Monika een berichtje te doen als de safari zo goed is bevallen … of om ook zijn naam te noemen als ze eventueel een aanbeveling voor Monika schrijven … dan profiteren Monica en Robert daar beiden van.

Als je zoals in dit geval een vakantie kan permiteren in Severin Lodge aan Bamburi Beach, een kapitaalkrachtig groot bedrijf met meerdere hotels, wil je dan echt het risico nemen om nog die laatste paar tientjes te besparen op je safari bij locals zonder benodigde papieren.

Safaris die zelfs bij lokale kantoortjes al honderden euros goedkoper, en beter zijn dan wanneer je vanuit je hotel of bij een Nederlands reisburo boekt …