Aegean Dream Resort Hotel, Turgutreis

Joris1,

Heb je wel eens een hotel meegemaakt waar als je een handdoekje wilt leggen je niet voor dag en dauw op moet staan??

Ik niet in elke geval :smiley:

Groetjes

Crazy9,

Je hebt gelijk. Enkel als ik mijn thuis een hotel mag noemen moet ik je ongelijk geven, maar dat is in deze niet het geval.
Dank voor je reactie,

Joris1 :rolleyes:

Wij zijn pas terug van Aegean Dream en het was mooi, zeer mooi. Het is een beginnend hotel waar nog wat werk aan is zowel wat organisatie betreft als aan de infrastructuur. Toen wij aankwamen (het was ongeveer 12u30) was onze kamer nog niet klaar maar dat was geen probleem want men vroeg ons eerst te gaan eten en om 14u zou dit in orde zijn. Na het eten wat trouwens lekker was gingen wij terug naar de receptie en kregen de sleutel(kaart) van een kamer die uitzag op het hotel dat men naast Aegean Dream aan het bouwen is, dit was niet naar onze zin omdat er daar helemaal geen zeezicht was(wat wel op onze voucher vermeld stond) en hebben dan door de bemiddeling van de Front office manager na anderhalf uur toch de gewenste kamer gekregen. Dit was geen goeie start maar wel het enige minpunt voor ons persoonlijk gedurende ons verblijf in het hotel. Ik heb gedurende de jaren van vakanties in Turkije en andere landen al ruimere buffetten aangeboden gekregen maar de kwaliteit van het eten in Aegean Dream is van zeer hoog niveau. Men zag dagelijks verbeteringen dat men zijn uiterste best doet om het geheel ook beter te presenteren, zo was er afgelopen week een buffet bij het diner met schitterende ijssculpturen. Regelmatig is een een managerscocktail of maakt men een lekkere punch klaar om voor het eten of na de avondanimatie samen een glas te drinken. De Starlight bar op het 3é verdiep is de enige bar waar men import dranken kan verkrijgen, de drankjes zijn er daardoor net iets lekkerder en het uitzicht is er enorm mooi op het terras. Men krijgt bij aankomst 3 kaartjen om te reserveren in de alla carte restaurants, dit is op dit moment nog niet alla carte maar er is een vaste menu. Het visrestaurant op het 4é verdiep was gewoonweg super, maar ook het Italiaans en Turks restaurant waren zeer goed hoor. Er verblijven ongeveer 50% nederlanders in het hotel die trouwens prima meevielen hoor zeker na de 0-1 winst van onze rode duivels.LOL. Ondanks sommige kinderziektes die er nog zijn en die voor een nieuw hotel niet abnormaal zijn trouwens hoor je vele mensen toch zeggen dat ze in het najaar terugkeren naar naar Aegean Dream, en dit is volgens mij nog altijd de beste waardemeter.

Er rýjdt alleen een busje naar Bodrum. Dýt ýs maar 3 keer per dag. Mýsschýen dat dýt busje stopt ýn Turgutreýs. Maar het ýs goed te lopen langs het strand (gedeelte harde weg en een kleýn gedeelte zand) of over de doorgaande weg.
Handdoeken klaarleggen býj het zwembad hoeft nu nog nýet zo vroeg. Wýj lýggen meestal op de pýer waar een lekker windje staat.
Je kunt ook onder begeleýdýng 1 uur met de crossfýets de omgevýng verkennen.
Stel gerust je vragen

groeten schol :smiley:

Originally posted by scholg@06-06-2004, 15:26:36
** Er rýjdt alleen een busje naar Bodrum. Dýt ýs maar 3 keer per dag. Mýsschýen dat dýt busje stopt ýn Turgutreýs. Maar het ýs goed te lopen langs het strand (gedeelte harde weg en een kleýn gedeelte zand) of over de doorgaande weg.
Handdoeken klaarleggen býj het zwembad hoeft nu nog nýet zo vroeg. Wýj lýggen meestal op de pýer waar een lekker windje staat.
Je kunt ook onder begeleýdýng 1 uur met de crossfýets de omgevýng verkennen.
Stel gerust je vragen

groeten schol :smiley: **

Misschien kun jij m’n eerdere vraag beantwoorden over wat voor internetverbinding daar is? (snelheid) En wat voor films (soort, ,titel, engels of andere taal ondertiteld) er daar worden gedraaid in de ‘cinema’?

[quote=“Crouching_Tiger,06-06-2004, 18:18:50”]

Er gaat een busje van het hotel naar Bodrum en terug 3 maal per dag, hotel–>bodrum om 08u, 13u en 19u, Bodrum–>hotel om 09u, 14u en 20u, wel eerst reservatie maken aan de receptie. Met de dolmus doe je er ongeveer 45 min. over om in Bodrum te komen en de prijs is 2 milj. turkse lira (een kleine euro)per pers en per trajekt. het dolmusstation kan je vinden als je het hotel buitenkomt aan de voorkant naar rechts en aan het eind(is ong 150m) terug naar rechts dan weer 100m verder de weg naar links volgen en deze weg blijven volgen tot op de grote baan, daar naar links en de eerste recht inslaan ongeveer 100 m., dit is op goed 10 minuutjes wandelen van het hotel.
De internetverbinding is goed maar niet supersnel zoals bij ons, er is wel wat verschil tussen de PC’s, de ene is al wat sneller dan de andere.
Info over welke films men daar speelt heb ik niet omdat ik niet naar Turkije reis om er s’avonds films te gaan kijken. Op de kamer is er wel tv met verassend goed beeld, je kan er ook ned1, RTL4 en SBS6 ontvangen.

Hallo,
ik lees dat er fietsen zijn in het hotel.
Worden deze enkel in groepsverband gebruikt, of mag je er ook individueel gebruik van maken?
Nog een vraagje dat nog niet is gesteld: werkt de airco op de kamer goed?
Groetjes, Bart.
P.S. Bono, via welke touroperater had jij geboekt?

Er staan idd. een 30-tal fietsen, maar of ze individueel gehuurd of gebruikt mogen worden weet ik niet. Op het gelijkvloers in de gang naar het hoofdrestaurant zit een meisje waar je ook de alla carte restaurants moet reserveren, deze spreekt prima nederlands en daar kan je dus met vele vragen terecht.

Onze airco deed het in elk geval prima.

Wij boekten onze reis bij Sunjets. :wink:

Zijn er ook mensen die via Neckermann hebben geboekt, en wat waren jullie ervaringen betreft opvang ter plaatse en eventuele klachten?

Fietsen gaat in groepsverband met een begeleider. Om 16-00uur vertrekt men meestal. Individueel huren kan niet-
De airco van de kamer werkt goed. Alleen niet op alle standen maar dit is niet nodig-
Wij hebben een zeer ruime kamer- Alleen het gangetje tussen de douche en de kastruimte is smal-
De losse vlonders op de steiger(pier) zijn vandaag vastgemaakt met schroeven zodat er hopelijk niemand meer over kan vallen.

groeten schol

:smiley: B)

Hallo , wij zijn ook zinnens om naar dit hotel te gaan . Waarschijnlijk eind augustus, hoe is het daar met de wind op het strand ??
Blijkbaar is er maar één zwembad , is da niet een beetje te weinig ?
Zijn de kamers groot genoeg , bedoel voor twee volwassenen en een tiener van 17 .Graag reaktie van mensen dewelke er al geweest zijn a.u.b.
Groetjes :rolleyes:

Hallo allemaal,
Ik heb nog een vraagje over de animatie.
Kent iemand het liedje dat gebruikt wordt voor de “pooldance”?
Groeten, Bart.

Originally posted by Bart V.@15-06-2004, 15:39:09
Hallo allemaal,
Ik heb nog een vraagje over de animatie.
Kent iemand het liedje dat gebruikt wordt voor de “pooldance”?
Groeten, Bart.

Dat was een afrikaans-getint plaatje hé? Misschien moet je eens een mailtje sturen naar dat meisje van de gast-relations, die sprak nederlands.
Laat ons wel iets weten hé :wink:

Nou, eergýsteren gearrýveerd en dus maar even noteren op dýt forum hoe wýj het výnden. Dat lýjkt gemakkelýjk maar met turkse toetsenborden ýs dat even wennen.

Over het hotel strand zwembad en omgeving. Het ýs echt een prachtýg, luxe en groot hotel op 10 mýn. loopafstand van turgutreýs een dorpje met allerleý wýnkeltjes en barretjes. Ik heb al veel verhalen op het net gelezen over aegean dream en sommýge verhalen waren best negatýef. Ik výnd dat dus eersteklas gezeýk. Ik durf dan ook te wedden dat dýe verhalen met name afkomstýg zýjn van sjonny s en anýta s dýe geen rooýe rotcent te besteden hebben, vervolgens goedkoop een 5 * resort boeken en dan over alles gaan lopen zeýken. OK het hotel heeft wat scoonheýdsfoutjes maar dat ýs dan ook echt alles. Maar wat wýl je voor een dergelýjke prýjs. Reken er maar op dat dat volgend jaar allemaal opgelost ýs en je vervolgens het dubbele mag betalen dus we hebben nýets te klagen. Het eten ýs prýma, de anýmatýe gaat ýn mýjn ogen erg ver met met zelfs hele theatershows erbýj. Het anýmatýeteam bestaat volgens mýj uýt zo n 25 personen dus daar ýs nýet echt op bespaart… Kortom; als je nog nýet geboekt hebt gelýjk doen! Je zult hýer absoluut een top vakantýe tegemoet gaan tenzýj je johny of anýta heet …

:slight_smile: Ha schol

Zijn jullie al terug uit turkije?

Hoe was t daar? Lekker genoten?

Laat je ook nog weten hoe het jullie bevallen is?

Ondertussen wachten wij (ongeduldig) tot september!

Groetjes carla :smiley:

Hallo Carla en allen op dit forum,

We zijn weer terug in het koude Nederland.
Het is ons zeer goed bevallen en raden het iedereen aan.
Ik zag op de site van aegean dream dat de foto’s ook weer zijn uitgebreid.
Alles is gratis behalve de massage en de kapper.
In de conferentiezaal staat een groot scherm zodat het voetballen ook te volgen is voor de voetballiefhebbers.
Je kunt de hele dag door eten en drinken, er is voor ieder wat wils.
De fitnessruimte is prima evenals het spa-gebeuren.
De tocht met de mountainbike van een uur is pittig.
De ondergaande zon is een bezienswaardigheid en ik zou zeker een paar foto’s (laten) maken.
De animatie is uitmuntend en wordt met veel enthousiasme en inzet gedaan. Dit geldt zowel voor overdag als 's avonds.
Het kan af en toe behoorlijk waaien.
Woensdagavond staan er een aantal kraampjes met koopwaar op de boulevard.
Ik zou zeker ook naar Turgutreis lopen. Wij hebben ons daar goed vermaakt. De mensen zijn zeer vriendelijk en als je een paar woorden turks spreekt is dit helemaal fantastisch. Ze zijn zeer gastvrij en proberen je hun taal te leren als je dit wilt.
Er rijdt geen busje naar Turgutreis, dus als je niet wilt of kunt lopen moet je een taxi nemen. De prijs verschilt van 2 euro tot 5 euro.

We hebben Wim 73 ook ontmoet en wensen hem een welkom thuis morgen.
Groeten schol <_<

Hoi Allemaal

Ik zie dat jullie weinig weten over het hotel aegen dream.
Ik ben er net twee weken geweest en het is er super echt een plek voor en dream vakantie.
Er is de hele dag wat te doen en s’avonds is er live muziek en een disco.
Natuurlijk is het een nieuw hotel en er zijn nog wat kleine moeilijk heden.
Maar iedereen in het hotel helpt mee om deze kleine dingen op te lossen.
Ik kan iedereen gerust stellen het is een super goed hotel.

groetjes lynda

Ik ga begin Oktober, dan zullen de kinderziektes wel verholpen zijn.
Maar tot dusverre, bijna (je hebt altijd zeikers) alleen maar positieve reakties.

Hallo,
wij zijn van gisteren terug van 2 heerlijk ontspannende weken in het Aegean Dream Resort. Zowel voor mij, mijn zwangere vrouw (6 mnd) als ons kleintje van 22 maanden is het prima meegevallen.
De mogelijkheden en voorzieningen in het hotel zijn immens.
ETEN:
Het eten is zonder meer voortreffelijk en de mogelijkheden zijn eindeloos. Per verblijf kan je in 1 van de a la carte restaurants gaan eten. Er is het SALTANAT-restaurant (Turks eten). Vergeet achteraf zeker niet Turkse mokka te drinken en van de waterpijp te genieten. Ik ben geen roker en heb geen ervaring met drugs maar na 3x trekken aan die waterpijp (met opium) was ik al eindeloos high. Het Italiaanse restaurant was ronduit teleurstellend en langdradig. Zeker GEEN aanrader. Het visrestaurant was matig goed tot goed maar zeker geen aanrader bij veel wind (bovenste verdieping).
Doorheen de dag zijn de snacks-mogelijkheden super maar onze favoriet was toch was de Turkse Pizza-stand langs de waterglijbanen. Superlekker !
's Avonds zijn er diverse grill-standjes of pasta’s in het hoofdrestaurant.

ANIMATIE:
Het animatieteam is indrukwekkend. Ik schat een 15 of 16-tal personen die je de ganse dag en avond animeren. Sommige spelletjes vond ik gewoon belachelijk, maar anderen dan weer erg leuk. Alles was strict tijdsgebonden. Ik zelf kon genieten van het geweerschieten om 10u30 en van sommige pollgames (Limbo was leuk). Om 14u30 was het waterpolo en ik sloeg bijna geen enkele fietstocht om 16u00 over. Ons kleintje was gek van de minidisco om 21u00. Een pluim voor de knappe maquillage en kostuums bij de diverse animatoren. Dit zijn geen mensen die zomaar van straat geplukt zijn maar stuk voor stuk talenten op bepaalde vlakken (behalve die Russische animatoren van na 12 juni want daar was gaan zak aan).

WATERSPORT:
Nooit meegemaakt dat zoveel watersporten gratis zijn. Waterski (heb me er mijn schouder wel serieus mee geblesseerd), bananariding (ook niet voor watjes), waterfietsen, kayak, windsurfing, etc. Alles met het nieuwste materiaal dat er was.

KINDEREN:
Voor kids zijn de voorzieningen super. In alle restaurants zijn er kinderstoeltjes. Alle personeel is erg lief voor de kids. Een splinternieuw speeltuintje en een klein maar fijn kinderbadje. Veel lekkers om te eten en te drinken en een aparte baby-corner in het restaurant (wel bijna steeds frieten).

NADELEN :

• Kamers: De kamers zijn erg krap en de badkamer is ronduit teleurstellend. Ik weet niet waarom ze zoveel spullen in 1 kamer willen stoppen. Wij hadden in 1 kamerte 2 kasten, een TV-kast, 3 zetels, een tafeltje, een babybedje, 2 nachtkastjes, etc. Dat was krap maar de badkamer was wel erg klein. Er is geen badje om je kleintje te wassen (moet dus onder de douche) en de tegels zijn 1 maand na opening erg smerig.
  • wind:
    In deze baai vang je het hele voorjaar en najaar vanaf begin september waarschijnlijk zeer veel wind !!!
  • Russen:
    Ojee wat een Russeninvasie sinds 12 juni. Onze eerste 10 dagen was de overgrote meerderhed Nederlander en wat Belgen. Nu de Nederlanders grotendeels naar huis zijn is meer dan de helft RUS !!! Nooit zo een ergerlijk en egoïstisch volkje gezien als hen.
  • Bereikbaarheid:
    Turgutreis is toch een dik kwartier stappen over niet zo makkelijke wegen (met de kinderkoets). Daarom namen wij taxi (tussen 2 en 3 euro). Dolmusjes reden het hotel al helemaal niet voorbij en Bodrum was met de hotelshuttle toch meer dan een half uur rijden. Bovendien rijdt die shuttle niet op zo gelukkige uren. Daarom scoort dit hotel voor ons qua bereikbaarheid een onvoldoende.

Bovenstaande opmerkingen hebben ons niet weerhouden om een schitterende vakantie te hebben. Het is echt wel ULTRA ALL INCLUSIVE en ik ben benieuwd naar de prijs van dit hotel volgend jaar. Mensen die nog moeten gaan: jullie gaan een prima vakantie tegemoet (zonder last van de Russen hopelijk).

Wim

PS: Schol, heb je een leuke vlucht terug gehad? Jammer van het weer hier he.

O ja,
voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Wij hebben 165 foto’s van onze vakantie online geplaatst op :
www.zot.be/vakantie

Het zijn grotendeels privé-foto’s maar het geeft mensen die nog moeten vertrekken toch een prima indruk van het hotel en de omgeving.