Aegean Dream Resort Hotel, Turgutreis

Originally posted by Wim73@04-10-2004, 21:31:34
** Hoe zit het met dat nieuwe hotel LANGS AEGEAN DREAM ?
Wat is de naam van dat nieuwe hotel?
Hoe ver zijn ze gevorderd met de bouw?
Wanneer verwachten ze de opening ervan? **

Dat is het “la blanche” hotel. Maar hoever ze gevorderd zijn zou ik ook erg graag willen weten. Zag er op het plaatje wel leuk uit van wat het zou worden.

Volgens het generalmanagement van ADR zal het hotel in mei 2006 opengaan. Maar dat was wel te zien aan het hotel dat alleen nog maar in de steigers staat.
Wij hebben overigens super genoten van een 12 daagse vakantie aan het ADR.
berichten dat het reeds in verval moet zijn moet ik derhalve tegenspreken.
Zelfs eind september is alles tip top geregeld.
ook hebben wij te horen gekregen dat in de winter de badkamers gerenoveerd zullen worden, hierdoor zal de prijs volgend jaar 30 % hoger zijn dan nu het geval is.
In ogenschouw houdend dat Tukije toe gaat treden en dus de euro gaat hanteren kun je rekenen op 60% !!!

Wij gaan zaterdag 9 oktober voor de 2e keer naar dit hotel. :lol:
Kan iemand vertellen hoe de verwachting voor het weer is?
Kunnen we overdag nog lekker in een hempje en korte broek rondlopen of wordt het daar al te koud voor?
En weet iemand of de markt in Turgutreis nog steeds op zaterdag is?
Bij voorbaat dank voor een antwoord.
Karin :smiley:

Karin,

De markt in Turgutreis is inderdaad nog op zaterdag haha :smiley:

Hoi Karin

Je kan het actuele weer bekijken op www.weeronline.nlturkijebodrum. Momenteel is het het minimum temp. ongeveer 17 gr. dus misschien voor 's avonds wel een trui of vest meenemen… B) Wij gaan ook op 9 oktober a.s. naar ADR wie weet komen we elkaar nog tegen ook!
Vliegen jullie ook om 05.30 met Martinair?
Groetjes Debbie :stuck_out_tongue:

Hallo Debbie en Crazy9.
Bedankt voor het reageren.
Wij vliegen inderdaad ook om 05.30 met Martinair.
We hopen zogauw we aangekomen zijn en de koffer op de kamer te hebben gezet, even naar de markt te gaan.
Groetjes,
Karin B)

Vannacht teruggekomen van een hele mooie vakantie die voor ons wel heel slecht begon.
Hieronder het verhaal.
24 september kregen we een telefoontje van ons reisburo OFC travel dat wij 28 september niet terecht konden in AD. Ik heb meteen gereageerd dat ik daarmee niet akkoord ging en dat ik koste wat kost in AD geplaats wou worden. Na een heen en weer getelefoneer met soms harde woorden ben ik 25 september gebelt door OFC dat we 100 % zeker wel in AD terecht konden. Na een tip van Pienewien hier op de site heb ik Emine manager gast relaties in AD gemailt met de vraag of wij in het hoofdgebouw geplaatst konden worden.Op 27 september s’avonds vlak voor vertrek ( we vlogen om 5.05 uur en moesten dus rond middernacht weg.)zag ik tot mijn verbazing een mailtje dat mijn naam en reserveringsnummer totaal niet bekend waren bij AD. We gingen dus al met een nare smaak in de mond richting Turkije. En net zoals het was na een voorspoedige reis kwamen we aan in het busje die ons naar ons hotel zou brengen en daar kregen we een envelop met onze papieren in de hand gedrukt waarop stond dat wij naar Yasmin hotel gebracht zouden worden. Wij gelijk helemaal over de rooie en die turk die ons wegbracht gezegt dat we daarmee niet akkoord gingen en dat hij ons maar naar AD zou moeten brengen. Dit kon volgens hem echter niet en wij dus gelijk het noodnummer bellen die op de papieren stond en wij kregen daar dus een nederlander aan de lijn die voor Literal travel werkt in bodrum. Hij vertelde ons dat er een congres was in AD en dat we dus pertinent niet daarheen konden. Wij inmiddels verschrikkelijk kwaad zeiden hem dat hij maar zou zorgen dat we daar wel heen zouden. Ook hadden wij inmiddels contact gehad met OFC die 1 en ander ook zou uitzoeken en ons zou terug bellen wat dus nooit werd gedaan. Inmiddels waren we aangekomen bij yasmin hotel en daar bleek dus ook een congres aan de gang te zijn met cardiologen van over de hele wereld. Werkelijk iedereen liep in 3d kostuums en er was geen toerist te bekennen. Voor ons dus duidelijk dat we hier never nooit niet wouden blijven. Inmiddels wel 20 keer geprobeert weer contact te krijgen met die man van Litoral travel en die beloofde ons steeds dat hij op weg was en of we maar in wouden checken.
Dit weigerden wij dus pertinent en zo hebben wij drie en een half uur op de stoep van het yasminhotel doorgebracht al bellend en scheldend. Wij wouden hier zo snel mogelijk weg.
Ook hebben we naar het kantoor van litoral travel gebelt waar wij hondsbrutaal te horen kregen dat als wij nog meer zouden klagen dat wij dan maar op het vliegtuig terug moesten stappen. Nou kwaaier kon je ons niet krijgen.
Inmiddels na al die tijd was er eindelijk iemand bij osn van litoraltravel en die begon te bellen maar vertelde ons steeds dat hij niks voor ons kon doen en dat we zo niets opschoten op de stoep. Inmiddels was duidelijk dat het congres de volgende dag afgelopen zou zijn in zowel Ad als yasmin en we besloten dus dat we onder protest een nacht hier zouden blijven maar dat we koste ten koste van alles daar uit hotel weg wouden omdat het wel klasse uitstraalde maar alles behalve vakantie en toerisme. Met ons waren er misschien een tiental toeristen en de rest was cardioloog wat vooral aapjes kijken opleverden toen wij aan de bar in blote borst een biertje gingen drinken op het slechte begin van onze vakantie. Iedereen gaapte ons aan wat wij daar wel niet deden.
Avonds kwam Jan van litoral travel en zijn manager ons ( na weer een tiental telefoontjes dat we hiermee niet akkoord gingen) vertellen dat ze voor osn drie opties hadden. 1 blijven in het yasminhotel ( dat nooit) 2 een verder verblijf in hotel blue dreams wat ook 5 sterren zou hebben en 3 een verblijf in het MAR hotel op een kleine 10 minuten lopen van AD met alle faciliteiten van AD. We zeiden nogmaals dat we alleen in AD wouden verblijven maar het werd ons wel duidelijk dat dat dus echt niet kon en dat het enorm overboekt was door LITORALTRAVEL die in turkije tussenpersoon is van de volgende reisbureau’s OFC TRAVEL, SUNDIRECT en MAXISUN. Wij kozen dus voor de laatste optie zodat we in elk geval naar AD konden voor alles behalve het slapen. De volgende morgen werden wij wederom een half uur na afspraak afgehaald en gebracht naar het MARhotel . Dit was een klein hotel met hele mooie kamers en zeer vriendlijk personeel en ze wisten van onze komst. Dit was niet zo raar want het bleek dat heel het MAR volzat met overboekingen van litoral voor AD en dat bleek ook wel de rest van onze vakantie.Tijdens ons verblijf overdag en avonds in AD zijn wij HEEL VEEL mensen tegengekomen met een vergelijkbaar verhaal als de onze en bij alle verhalen was dus LITORAL betrokken dus het waren allemaal mensen die bij OFC SUNDIRECT en MAXISUN hadden geboekt.We verbleven dus voor de nacht en het douchen in het MAR en de rest deden we bij AD. We kunnen hier dus niks zeggen over de kamers van AD maar het verdere verblijf was daar SUPER. Je kon je daar echt de hele dag vermaken zowel de mensen die van rust houden als de mensen die aktief waren.
Het enige minpuntje was dat bij harde wind je te weinig zitplaatsen onder dak had voor het aantal gasten. Dit hebben ze tijdens ons verblijf zoveel mogelijk opgelost door wat tafels in de gang te plaatsen en de aanvangtijd te verplaatsen van het diner van 19 uur naar 1830 uur. Ook was af en toe het eten een beetje lauw maar de vele variatie maakte dat ruimschoots goed. Ik heb trouwens niet 1 rus gezien ( uitzondering van de oekraieners van de animatie) in 7 dagen dat we zijn geweest dus dat moet wel heel veel toeval zijn geweest dat alle russen ineens weg waren. Tijdens ons verblijf steeds geprobeert in contact te komen met Jan van Litoral maar steeds werd er niet opgenomen en als we hem eens aan de lijn hadden werd er alleen gezegt dat hij geen antwoord kon geven op onze vragen. Wij wouden bv zwart op wit dat de de drankjes (minibar)die wij evt zouden gebruiken in het MAR vergoed zouden worden maar hij kon daarover tijdens de hele week geen uitsluitsel geven. Ook wouden wij dat hij ons weer zou bezoeken voor een klachtenformulier en dit hebben we pas de laatse avond voor elkaar gekregen nadat wij eerst de manager hadden gesproken die een formulier had die was opgesteld door Jan en die voor geen meter klopte. Maar meneer de manager kon geen nederlands en of we het toch maar wouden tekenen. Toen hebben we dus voor het eerst en plain publiek in de lobby stennis gaan schoppen tegen hem en gezegt dat we terstond wouden hebben dat Jan bij ons zou komen. De man schrok hier enigzins van en waqs duidelijk geirriteerd en begon te bellen en na wat telefoontjes zei hij dat Jan binnen een half uur bij ons zou komen voor een nieuw klachtenformulier .
een half uur duurde dus anderhalf uur en daar was eindelijk Jan.
Wij waren dus inmiddels witheet en voelden ons nog meer bedondert dus Jan vond de situatie niet zo prettig meer en vroeg een ander van litoral met hem mee te gaan naar een kamer waar wij hem zouden spreken. Wij hadden een videocamera bij en en een fototoestel en Jan deed daar gelijk moeilijk over en wou pertinent niet dat er gefilmd en gefotografeert zou worden ( hij wist dus wel hoe fout hij en LITORALTRAVEL waren) Na enig aandringen is er dus inmiddels een klachtenformulier ingevult die dus wel ons verhaal goed schetste. Na die tijd begon de manager van Jan zelfs bedreigingen te uiten dat als wij onze klacht door zouden zetten dat dan een jongen van het animatie team ( waar iemand van ons een goed contact mee had ) ontslagen zou worden daar zou hij dan persoonlijk zorg voor dragen. Wij hebben die bedreigingen gelaten voor wat het was maar er is in die avond dus wel trammelant geweest tussen die manager van LITORAL en de general manager van AD en tussen de general manager van AD en de de manager van het animatieteam.
Zoals uit bovenstaand verhaal blijkt :

Pas op met LITORALTRAVEL en de organisaties bij wie ze zijn aangesloten dus OFC TRAVEL SUNDIRECT EN MAXISUN.

Heel veel , echt heel veel mensen hebben dus problemen ondervonden en ik roep deze dan ook op om ook hier hun verhaal te doen . Wij Laten het er dus niet bij zitten en ons klachtenformulier met een begeleidende brief gaat dus naar OFCTRAVEL en als de uitkomst ons niet zint gaan wij ook verdere stappen ondernemen want genoegdoening zullen we krijgen desnoods via de media rechter en of consumentenbond.
Let wel AD is een perfect Hotel met alle klasse , over de kamers kunnen we niet oordelen maar de rest is in 1 woord SUPER maar zorg dat je wel direct geplaats wordt in AD en mail voor de zekerheid eerst met Emine ( manager gast relaties van AD) .Zij kan je dan wel vertellen of je echt bij hun geboekt staat of dat je net zo’n avontuur dreigt in te gaan.
Al met al hebben we best een leuke vakantie gehad alleen met alle gezeik rondom en onze plaatsing en vervoer van het yasmin hotel en een halve dag ruzien met LITORAL zijn toch 2 van de 8 dagen verloren gegaan.
Toch zouden we graag terug willen naar AD maar dan niet met 1 van de drie genoemde organisaties.

Nu net terug uit A.D. moet ik helaas, tot in tegenstelling van eerdere reactie van mij die ik gaf voor dat ik ging, en uitgaande van de over het algemeen zeer positieve reacties van andere gasten. hier een opsomming van enige vervelende ervaringen welke ik hebt ondervonden.

1. Anders dan in prefererenties aangegeven werden wij geplaatst in het bijgebouw, na 4 dagen in een rioollucht vertoeft te hebben waarin je elke dag starte met een onbehaaglijk gevoel, overgeplaatst naar het hoofdgebouw nu wel met balkon maar helaas met uitzicht op een nieuw te bouwen hotel.
  2. Helaas ook moeten ervaren dat regelmatig al om ± 8.45 uur het witte stokbrood op was en wat ook niet meer werd aangevuld. Helaas herhaaldelijk een gebrek aan bestek en glazen.
    Ook s,avonds werden gerechten welke op waren niet meer aangevuld.
  3. In het restaurant aan het strand s,middags een Hamburger willen gebruiken, helaas frieten op en werden ook niet meer aangevuld.
  4. Dit met Emine (gasten manager, en spreekt Nederlands) besproken hierna ervaarde ik enige verbetering, alhoewel glazen uitbleef.
  5. De druppel die de emmer deed overlopen, was toch wel dat de restaurant manager (welke z’n uiterste best deed op deze onvolkomenheden te beperken en persoonlijk glazen afruimde om zo toch nog enigszins zo snel mogelijk aan te vullen) een vrije dag had,
    s’ochtends bij het betreden van het een vrije tafel na hier te willen aanschuiven worden wij door een medegast gewaarschuwd, dat er ontlasting van kind??? of dier??? onderlag, waarschijnlijk door voorgaande (welke dit dus niet opgemerkt hadden) vertrapt tot breed plakkaat. O.K op zich kan het personeel hier niets aan doen, maar ontgaan zijn kan het ze zeker niet, want het toch altijd wel volledig gevulde terras bleef deze tafel leeg. s,avonds wat schets mij verbazing wederom deze tafel niet bezet, en wat bleek deze smerigheid was nog niet opgeruimd.
    Na een andere tafel gekozen te hebben het gerecht waar ik een klein beetje van had (in tegenstelling tot Russen neem ik altijd een klein portie en wanneer het lekker is neem ik meer) terug naar de kok welke dit gerecht op het terras bereide deze gaf mij te verstaan het is op en wordt niet meer aangevuld, dit om ±20.00 uur dus nog 1½ uur te gaan.

Hierover de dienstdoende Manager aangesproken en hem deze smerigheid getoond, hij was hierover zeer ontdaan en schaamde zich hiervoor, na de nodige excuses beloofde hij verbetering.

Het bijgebouw heeft een stalen noodtrap, deze heeft een laatste trede met een afstap van ruim 50 cm dit zal bij gebruik hiervan letsel met zich meebrengen.
Zoals een eerdere Belgische gast al ervaren heeft is inderdaad het podium van het Amfi Theater wat uitsteekt boven het zwembad levensgevaarlijk.
Ik heb begrepen dat de badkamers in het bijgebouw en hoofdgebouw deze winter al gerenoveerd zullen worden, dit is inderdaad hard nodig gezien het fijt dat de ongeglazuurde mozaiek tegeltjes hierin er niet uitzien, Onfris er ontstaan hierin al inmiddels schimmels. Als dit en bovenstaande gebreken, dus ook de rioolstank (de douche putjes zijn n.l. niet voorzien van stankslot) opgelost, cq hersteld is.
Denk ik dat dit een uitstekend Hotel is het is een schitterend gebouw met een uitermate vriendelijk personeel.

Ik zal volgend jaar deze site in de gaten houden, wanneer er verbeteringen zijn zal ik zeker nog wel eens terruggaan

http://groups.msn.com/_Secure/0UwB3A1IZ*iw…490332239846194
das het resultaat van het podium van het amphitheater, en waar ze heel vriendelijk bedankt zijn voor de slechte zorgen ,waarbij de dokter geen kennis van zaken heeft!! :frowning:

crash bandicoot! Jasses! Dat ziet er niet zo fraai uit zeg! Gaat het daar wel weer goed mee overigens? Die Emine weet niet wat haar overkomt trouwens, zeg, al die mensen met verzoeken om in het hoofdgebouw geplaatst te worden! Tsja, zo “flitsend” als ze startten, het wordt daar, lees ik overal, toch echt wel wat minder dan toen ik er was. Ik vind “einde van het seizoen, veel uren maken op een dag” enz. toch geen excuus om je kwaliteit te laten zakken. STEL, zoals wordt verwacht, dit hotel wordt volgend jaar véél duurder, kunnen ze zich toch bepaalde blunders echt niet permitteren, lijkt me zo, tenzij ze zich alleen op de Russische markt (en de Turkse niet te vergeten…) willen gooien! In ieder geval blijft de locatie/de entourage in mijn ogen wel schitterend. Misschien inderdaad het naburig nog in aanbouw zijnde hotel volgend jaar bezoeken? Die gaan óók in mei open, zoals AD heeft gedaan. Heb je daar natuurlijk ook de nodige kinderziektes in het begin!

crash bandicoot;
Dit is inderdaad niet mis zeg “een onprettig souvenier van A.Dr.”
Gelukkig zal dit aandenken onder je haar vallen, voor het zelfde geld had het je gelaat geweest.
Ik wens je verder alle goeds toe en hoop voor je op een verder voorspoedig herstel
Gr. R.S.

Nou, over het eten en de accomodatie hadden wij niet te klagen.
Het personeel doet zn best en het animatieteam dat zijn allemaal leuke vriendelijke mensen.
Maar dat podium en die dokter … :frowning:
Emine is een goed persoon als ze het direkt kan oplossen, zoals kamers enzo, maar eens je klachten hebt kan ze het niet meer aan…

Dokter dachten de meeste mensen die ik ken, kan wel in Mooi en Medogeloos (Bold en the Beautiful) meespelen, is een mooie jongen zonder verstand en ervaring. Loopt alle vrouwen aan te spreken enzo maar kan nog geen oorontsteking verhelpen en hij moest zich bleekjes gaan neerzetten toen ik binnenkwam ! De verpleger doet echt wel goed zn werk hoor, die wist direkt wat er met mij moest gebeuren, dankzij hem ben ik naar het ziekenhuis gemoeten… dus goede werknemer zou ik zo zeggen !

Had mijn ongelukje niet gebeurd geweest, dan had ik echt wel een droomvakantie gehad zoals de 1e keer in mei in Agean Dream…

:stuck_out_tongue: Hallo :stuck_out_tongue: ,

Wij hebben met de dokter geen enkel probleem gehad, met een flinke oorontsteking en nog anderhalve dag te gaan, kreeg hij t voorelkaar dat we toch terug konden vliegen. Hij kwam ons zeer bekwaam over, hij wist waar hij t over had. Dus t kan ook anders.

groetjes

Ja, iedereen zal altijd andere ervaringen houden: met dokter, met animatieteam, met Emine, kortom, zijn vakantie. Maar nog even over die dokter: ook wij moesten met jongste zoon van 11 naar hem toe ivm een diepdoorgeschoten splinter onder in zijn voet. 1. zijn Engels laat zeer te wensen over. 2. uiteindelijk kreeg hij de splinter eruit. Laten we het daar maar op houden. Zoon vond het na 5 min. snijwerk wel welletjes, want hij voelde zich daardoor verre van lekker. 3. assistent vroeg regelmatig of het wel goed met hem ging (dokter niet. Je kunt ook denken: omdat die assistent zich daarmee bezighield, deed de dokter dat niet…). 4. combinatie van spanning en lang liggen: na afloop buiten op de gang ging zoon bijna van zijn stokje. 5. assistent schoot te hulp. 6. voor 2 consulten (want na deze “operatie” moesten we nog terugkomen voor controle) vroeg Mr Bold and Beautiful € 250 à contant. OK, krijg je terug van je verzekering, MAAR, ik vind dat in geen verhouding staan tot de behandelingen. Ons contact bij de ziekekostenverzekering vroeg ook of zoon met gouddraad gehecht was…

Wij zijn weer terug van onze 2e vakantie dit jaar in Aegean Dream. Door het reisbureau was er een fax verstuurd naar het hotel dat we dezelfde kamer wilden als in juni. Die zat vol maar nu kregen we de kamer ernaast, ook in het hoofdgebouw en ook goed.
We vonden het jammer dat het dansteam voor hun visum terug naar huis moest, maar bij aankomst op 9 oktober heeft Theo nog even met Sacha en Vova gesproken voor zij weggingen.
Ally en Murat hebben ons weer heel leuk beziggehouden met darten, schieten, bochia en boogschieten. Waarvoor onze dank.
Je kon nu goed in zee zwemmen. Het water was warmer dan in het zwembad.
Het was iedere dag zonnig. Op woensdag hadden we een dag met heel veel wind, maar vrijdag was het een heerlijke windstille dag.
Al met al een hele leuke vakantie die misschien volgend jaar nog een vervolg krijgt.
Theo en Karin :rolleyes:

een mooi mailtje toegekregen van
sam@aegeandream.com !!!
niet openen he mensen er zit een mooi virusje in !!!
dat vind ik erg zwak hoor van zo een mails te sturen ,gelukkig heb ik een virusscanner die allert is !!

:o jij ook al :o ,

Mensen pas dus op, ook wij hebben al diverse mailtjes gehad van ...........@aegeandream.com, met verschillende namen zelfs een waar emine haar naam stond, en ja allemaal met virus.

Wij hebben hun voor onze vakantie gemaild dus we staan in hun systeem(is dat bij jou ook t geval, casch bandicoot).

groetjes :unsure:

jéétje! nou, ik sta uiteraard ook in hun e-mail adressenlijst! Bedankt voor de waarschuwing! Ook ik heb wel een hele goede virusscanner, maar toch, hè? Alhoewel? Ik heb eigenlijk alleen maar hele goede dingen over ze vermeld + onze ervaringen met de dokter.

Beoordeel dat eens niet zo vlug aub,in Nederland krijg je toch ook vaak e-mailtjes van vrienden met virussen,ze kunnen er misschien helemaal niks aan doen !

VeeCee,
Ik bedoel hier helemaal niks mee en ik zal de laatste zijn die iemand beschuldigd van virus verspreiding. Je moet t zien als waarschuwing, maar bij mij stond Emine haar naam en aegeandream dus bekend, openen maar(dacht ik).Geluk van een goede virusscanner. Het is meer een waarschuwing dat je ook mail van bekende namen niet gelijk moet openen.
:rolleyes: groetjes :rolleyes: