30 ers die nog veel willen zien!

Hallo reizigers…

Aangezien het erg kortdag was met plannen voor de datum van morgen en om meerdere mensen in de gelegenheid te stellen met elkaar kennis te maken wordt de datum verschoven naar:

zondag 26 juli - 1600 uur
Afhankelijk van aantal aanmeldingen voorlopig dezelfde locatie:
Nijmegen - cafe van Rijn - Molenstraat 103a (naast MacDonalds)

We zijn al met zn 2en, Arie heeft zich ook aangemeld.
Laat je aanmelding achter via de site !!

Het lijkt ons leuk onze reisplannen met jullie te delen en wie weet kunnen we eea combineren !! Dus…laat van je horen !!

groeten
Yvonne

Hoi,

Leuk om al jullie plannen te lezen. Ik heb zojuist besloten om in nov/dec/jan/febr ongeveer 3,5 maand alleen rond te gaan trekken in Azie. Toestemming gevraagd aan mijn baas, verder eigenlijk nog niks geregeld, vrij impulsieve actie ;-). Het lijkt mij leuk om te beginnen met een kort stukje Trans Mongolie Express (van Ulaan Bataar naar Peking) en dan vanuit Peking richting Nepal te gaan (trein of vlucht). Daar een trekking te doen en dan weer terug richting Vietnam, Laos en Cambodje en als ik nog tijd over heb sluit ik af in Maleisie. Maar volgens mij plan in nu al te veel…

Jullie ervaringen met een gelijksoortige reis? Of tips?

groeten, Ilse

Namaste Ilse,

Ik ben ook van plan om te gaan backpacken in Azië, alleen ben ik van plan om in Nepal te beginnen vanwege het gunstige weer. Ga jij alles vooruit boeken, of koop je een enkeltje, en reis al improviserend verder? Hoe ga je al je visa regelen? Heb je hier ervaring mee? rené

Dag Ilse en René,

Leuk dat jullie ook plannen hebben om in november naar Azië te reizen. Ik vlieg op 2 november naar Nepal om daar 4 weken een trekking te doen. Daarna heb ik nog 2 maanden te gaan, maar wil bewust geen plannen maken om te kunnen doen waar ik op dat moment zin in heb. De trekking doe ik wel georganiseerd omdat je met voedsel e.d. zit. Ik heb dat geboekt via HT wandelreizen. Vanwege het weer reis ik misschien door naar Australië en/of Nieuw Zeeland. Of weet 1 van jullie of het weer na november in Azië ook goed blijft?

Groetjes,
Jeanette

Beste Jeanette,

Wat voor een trek, bij wie en voor hoe lang heb je geboekt? Reis je alleen? Moest je toeslag betalen?

Het weer in Thailand is met name in de wintermaanden uitstekend. Ben afgelopen winter 3 maanden in Thailand geweest, en overal fantastisch weer gehad. Daarom ga ik dit jaar na Nepal weer naar Thailand om daar te overwinteren. Begin volgend jaar naar Indonesië, al moet ik nog wel uitzoeken hoe het weer daar is in februari/maart/april.

met vriendelijke groet, rené :wereld:

Dag René

Ik ga 4 weken een trekking doen van de Manaslu berg. Je kunt dit bekijken op de site van HT wandelreizen. De ticket ernaar toe boek je zelf, kan ook via hun. Ik heb een enkeltje gekocht voor Eur. 695,- De trekking zelf was 1495,-
ik was niet veel goedkoper uit om zelf een vliegticket te boeken. Vanaf Londen is goedkoper, maar een hoop gedoe voor weinig minder geld.

Daarna weet ik het dus nog niet. Thailand lijkt me ook geweldig. Ik wil vooral zien hoe het boeddhisme in hun cultuur verweven zit. Maar ik ben nog nooit eerder in Azië geweest. Dus nog veel te ontdekken.
Kun je iets aanraden in Thailand?

Groet,
Jeanette

Beste Jeanette,

Als je langer dan 30 dagen naar Thailand wilt, moet je volgens mij in NL een visum aanvragen. Probeer hier duidelijkheid over te krijgen voordat je vertrekt. Alternatief is na 29 dagen de grens over naar Cambodja of Laos (de zogenaamde visum-run) dan krijg je een verlening, doch slechts voor 14 dagen.

Het boedhisme kom je in Thailand overal tegen, op elke straathoek en in elke tuin is een altaar te vinden waar geschenken voor boedha worden neergelegd, eten, drinken en wierrook wordt gebrand. Ook op boten is een altaar waar geofferd wordt aan de goden.

Na een week in Bangkok, diverse excursies, rivercruise, ben ik met de trein naar Hua Hin gegaan, erg toeristisch, met erg veel Zweden. Dat vond ik wel leuk, want ik spreek vloeiend Zweeds. Na een week met de trein verder naar Champun, een weekje in een ecologisch resort gelogeerd. Erg mooi zwembad. Toen met de mini-bus (geen succes, ik ben te lang voor dat soort grappen) naar Ranong, en met de boot naar Koh Phayam, eilandje zonder auto’s, heerlijk wekenlang chillen, kerst & oud en nieuw. Toen naar Phuket, veel te druk, een gekkenhuis, maar in het hotel, met grote tuin, en erg mooi zwembad goed te doen. Ik heb vanuit Phuket een aantal duiktochten ondernomen. In totaal ruim 50 duiken gemaakt, waarvan 19 in Burmese wateren (Myanmar). Daarna ben ik nog een week of twee terug gegaan naar Koh Phayam, en voor een paar tientjes met de bus (zeer mooie rit, 9 uur lang) naar Bangkok voor nog een weekje in het Twin Towers Hotel.

Als je van relaxed chillen in een bamboo hut (ook in steen, met glazen ramen verkrijgbaar) houd, dan kan ik Koh Payam zeker aanbevelen. Het weer is in de winter aan de west kust van Thailand (Andaman Sea) veel beter dan aan- en in de Golf van Thailand, waar het 's winters flink kan stormen.

Ben je ook van plan om te gaan duiken? Dan moet je zeker niet in de Golf zijn!

December en januari zijn in feite de mooiste maanden om in Thailand te verblijven.

De webwerf van HT reizen is onbereikbaar, maar het lijkt mij een zeer pittige prijs die je betaald, maar daar zul je wel een vorstelijke behandeling voor krijgen :slight_smile: Ik ga in ieder geval niets vooruit boeken, ik weet uit ervaring dat ter plekke soms de helft minder hoeft te worden betaald. Zeker nu het toerisme wereldwijd aardig is ingestort, heeft de koper het voor het zeggen.

Regel jij je visum voor Nepal in Nederland of doe je dat bij aankomst in Kathmandu?

met vriendelijke groet,

rené :wereld:

Hoi René,

Dank je wel voor je informatie. Klinkt erg goed moet ik zeggen!

Ik ben van plan om mijn visum in Nederland te regelen. De reis staat vast, dus dan heb ik dat maar vast op zak.
Voor mijn eigen veiligheid heb ik een georganiseerde reis geboekt. Ook om mijn moeder gerust te stellen ;-). :teeth: Vrouw alleen is toch anders dan man alleen… En hierbij zit alles in, eten, dragers, tent. Zodat als ik daarna met rugzak verder ga geen extra ballast bij me heb.
Ik wilde ook niet de Anapurna Route doen vanwege het massale toerisme. Deze is minder bekend en van horen zeggen net zo mooi.
Ik hoop ter plekke nog te kunnen regelen om naar Tibet te gaan.

Hoe doe jij dat als je geen reisplan hebt en een land binnen komt zonder visum? Is alles bij de grens te regelen?

Groetjes,
Jeanette

Kijk voor gave reizen eens op www.xtreme-gap.com
wellicht iets voor je volgende reis! Succes met je Spaanse les!
Debby

Hoi,

Hoeveel mensen gaan er zondag eigenlijk naar Nijmegen? Zoals ik nu lees nog maar 2, maar misschien heb ik iets gemis.

groetjes

Hoi,

Tot nu zijn er inderdaad maar 2 aanmeldingen (voor zover ik weet). Jij bent echter van harte welkom. Ik ga in het najaar zeker op vakantie naar een verre bestemming. Ik ben er nog niet uit waar naar toe. Het is leuk om ervaringen en reis plannen uit te wisselen. Er is nog zoveel leuks te ontdekken in de wereld.

Groeten,
Arie

Hallo allemaal,

Zo te zien genoeg dertigers die nog niet uitgereist zijn. Goed om te lezen. Ik ben zelf van plan om 10 september naar Indonesie te gaan voor een maandje. Is er iemand in die buurt die het leuk vindt om wat af te spreken? Ik heb in het verleden al heel wat reizen (Azie, Zuid Amerika, Australie, Nieuw Zeeland, Cuba) alleen of met vrienden gemaakt, maar vindt het samen reizen toch leuker.

Oja, ik ben 36, single en woon in Amsterdam. Ik ben niet zo van het plannen en zie wel wat er op mijn weg komt. Hou van strand, cultuur, natuur, maar ben ook niet vies van een feestje.

Groetjes,
Joyce

oeps, ik verhoog het gemiddelde, want hier een veertiger :dag:

Ikkes, vrouw, 42, single en behoorlijk reislustig…
Ik werd in 2006 ontslagen ivm een reorganisatie en ben toen acht maanden alleen op reis gegaan. Toen was ik nog dertiger :wink: Fiji, NZ, Downunder (Oud en Nieuw in Sydney harbour), Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja en ook nog zes weken Nepal. Daar heb ik ondermeer de Annapurna trekking gedaan, druk, touristisch maar wel heel mooi.

Ik wil nog heel veel zien. Over twee weken zit ik in Ecuador, dat vind ik toch wel weer spannend, want het is de eerste keer zuid-Amerika voor mij. Dus als er nog iemand die kant opgaat?? 4 aug. vlieg ik naar Guayaquil. Eind aug. nog een weekje duiken op de Galapagos en dan zit het erop voor dit jaar. Blut en geen vrije dagen meer haha. Maar in het voorjaar ga ik wel weer weg, dus wie heeft er een leuk idee?? Als het even kan combineer ik reizen met duiken of andere sportieve activiteiten.

Ik heb nog een behoorlijk wensenlijstje. Om maar wat te noemen:
Noorwegen, Transsiberië express, India, Tibet, Mozambique, Antartica, Patagonië. Stedentripje New York.

Ik doe niet aan groepsreizen, dat trekt me echt niet. Wel boek ik ter plekke korte tripjes, daardoor leer je ook heel snel andere reizigers van andere nationaliteiten kennen.

Groetjes,
ikkes

Hoi,

Jammer dat het er nog maar zo weinig zijn. Het is toch een stuk rijden dus wacht liever wanneer er meer liefhebbers zijn. Ik wil pas einde dit jaar gaan, dus heb nog tijd.

groetjes

hoi Ikkes,

Welkom bij de 40 ers. Ben ik ook,haha.
Jammer dat je Azië al gedaan hebt. Ik vertrek 2 november voor 3 maanden naar o.a. Nepal. 4 weken trekking, en daarna what ever comes up…
Ik kom niet veel vrouwen tegen van onze leeftijd die langere tijd op pad kunnen. Had wel leuk geweest misschien.
Heel veel plezier in Zuid Amerika. Wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen.

Groetjes,
Jeanette

Hoi,

Iemand had het al erover het gemiddelde gaat omhoog… Met mij zeker, dit jaar Abraham gezien en er is niets veranderd. Waar is die mosterd nu?

Ik zelf heb nog nooit een georganiseerde reis gemaakt. Ticket boeken en ik zie wel. Azië heeft wel mijn voorkeur, met mijn vroegere baas veel in de Cariben geweest, je raad het al “de Koninklijke Marine”, betaald op het strand liggen noemen vele het.

Maar ja, verleden jaar 4 weken Thailand gedaan (en een weekje extra vanwege de bezetting vliegveld) en dit jaar ligt Indonesië in de planning. vertrek voor de Sint zijn verjaardag gaat vieren en terug als iedereen elkaar allang gelukkig nieuwjaar heeft gewenst.
Wil die grote hagedissen wel een keer zien op Komodo.

In Indonesië heb ik ook al aardig wat jaartjes liggen, rond millennium 3 maanden door Sulawesi getrokken. Mooiste wat ik heb gezien is denk wel de specerijen eilanden, Banda. Spreek een beetje Bahasa dankzij een paar jaar de open universiteit.

Hou eigenlijk van alles een beetje natuur, strand (duiken en of snorkelen), trekking.

Zoveel te doen en zoveel te wensen, ik ben nog lang niet uitgekeken.

groet

Hallo allemaal…

Ik meld me weer even…helaas waren er te weinig aanmeldingen voor de bijeenkomst van 26 juli…maar wie weet komt het binnenkort wel van de grond…

Ondertussen zijn mijn plannen wat concreter geworden…ik wil namelijk naar Australië vanaf sept/oktober '09, met een open ticket, zodat ik daar kan bepalen hoelang ik het wil maken. Verder wil ik bekijken of ik van daaruit zin heb nog andere landen te bezoeken zoals Nieuw Zeeland, Azië ed… Ik begreep dat het goedkoper is vanuit Aussie tickets te boeken dan vanuit NL.

Lijkt me leuk als iemand zich geroepen voelt mee te gaan, tis leuk om samen wat plannetjes te smeden en voor te bereiden toch!!! Ohja… voor de goede orde, ik ben een 41jarig jonkie, tevens ongebonden, die wel als 30tiger doorkan haha!!

Laat snel van je horen zodat we kunnen kennismaken!!

groetjesss Yvonne

Oeps…hier nog eer 40er :slight_smile:
Ja, net pas geworden hoor…:)))
Reis ook veel, mijn teller staat nu op 56 landen wereldwijd.
Dit jaar super low budget 2 weken Oekraiene en Moldavie.
Hotels en appartementen boek ik altijd zelf (internet of ter plaatse).
Mini laptopje gaat altijd mee, ja makkelijk toch :slight_smile:
Als het leuk is blijf ik, niet leuk vertrekken is mijn motto.

Piepo…

Ik ben 35jaar komende uit belgie (mechelen)
Na jaren stilte en persoonlijke kwesties , ben ik 2 jaar geleden begonnen met citytrips in europa . Tot vorig jaar een georganiseerde India - nepal reis . Zo krijg je de smaak te pakken van die verre landen , enkel de vrijheid niet .
Nu heb ik loopbaanonderbreking genomen beginnende van half oktober .
Er is nog niks vastgelegd enkel de route in grote lijnen .
Begin in Beijing tot Hongkong en dan normaal volgende landen
vietnam , cambodja , Laos , Thailand ( tegen kerstmis daar)
en vanaf daar naar malaysie en indonesie . Om terug te eindigen in Hongkong .
De zin om vietnam met fiets te doen is zeer groot .

Mss zijn we op dezelfde periode in een bepaald land . Laat het maar weten
of als je tips hebt , mail ze maar

bye

Ik ben nog steeds benieuwd naar die bijeenkomst, uh-huh. Morgenochtend vertrek ik al vroeg om aan mijn tweede Polen rondreis te beginnen, de rest van mijn wensen blijven nog steeds staan aldus in de reactie #72 van deze draad. Behalve als die koers van de NZ$ ineens naar de 0,5 gaat, misschien bedenk ik me dan alsnog. :slight_smile: De koers van de poolse zloty is nog steeds aantrekkelijk, dus goooooo!