Reisgenoot, Azie en Australie gezocht

In December ben ik van plan om 3 maanden door Azie en Australie te reizen. In eerste instantie zou ik met een vriendin, maar dit gaat helaas niet door. Nu zoek ik iemand die samen met mij, of gedeeltelijk mee wil reizen. Ik ben zelf 24 jaar en net afgestudeerd en wil voordat ik ga werken nog wat van de wereld zien. Wie heeft hetzelfde plan, of zit rond die tijd in Azie of Australie?

Groetjes Siegrid :dag:

Hoi Siegrid,
Ik ben van plan om in okt/nov naar Australie te gaan…
Je mag me altijd mailen, [EMAIL=“sandurah@hotmail.com”]sandurah@hotmail.com
Groetjes

Hoi Siegrid,

Ik heb ongeveer dezelfde plannen, wil in 3 maanden tijd Nieuw-Zeeland, Australie en Azie doen. Mijn oorspronkelijke plan was om begin december te vertrekken. Ben nu aan het twijfelen om misschien half oktober te gaan. Aangezien half oktober met rasse schreden nadert wil ik wel snel de knoop gaan doorhakken, zodra ik meer weet zal ik wat laten horen. Wie weet kunnen we dan een stuk samen reizen.

Klein beetje achtergrondinfo over mijn persoontje: Ben alweer 29 (tijd vliegt). Ik heb besloten dat nu toch echt het moment is om te gaan reizen, anders doe ik het misschien nooit. Ik vind het wel spannend, heb namelijk nog nooit alleen gereisd, maar heb er ook onwijs veel zin in.

Groetjes Karin

Hoi meiden,

Mijn plan komt voor een deel overeen met jullie plan!
Ik wil zo half oktober richting Azie (en ook wel Australie of Nieuw-Zeeland, maar ja dat is toch wat kostbaarder dus weet niet of dat er in zit), maar heb nog steeds niets geregeld omdat ik wel super veel zin heb om te gaan, maar het alleen gaan toch iets minder zie zitten. Je komt vast wel mensen tegen onderweg, maar vooral de eerste start alleen lijkt me pittig (ookal heb ik al eerder gereisd buiten Europa).
Ik wil snel de knoop doorhakken, maar blijf twijfelen…
Misschien is het een idee om met een klein groepje te gaan? Lijkt me wel gezellig!

groetjes, Mirelle

Hoi Siegrid,

Ook ik zie een klein beetje op tegen het alleen reizen, helemaal in Thailand.
In Nieuw-Zeeland wil ik een stuk met the flying kiwi mee reizen, een actieve busreis waar je heel Nieuw-Zeeland mee kunt rondreizen. Ik ben echter van plan om twee delen mee te reizen met een onderbreking waarin ik alleen verder reis. Kijk maar eens op de site wie weet is dit ook wat voor jou.

Thailand vind ik een stuk enger om alleen te doen, misschien niet nodig maar toch. Ben dus ook aan het overwegen om een reis van Djoser of Shoestring te boeken, maar dan alleen het landarrangement (dus zonder vliegticket).
Verder probeer ik me niet teveel druk te maken over dat alleen reizen. Als je rond kijkt op alle fora dan gaan er zoveel mensen alleen, die ter plekke graag een stuk met anderen willen reizen. Ik ga er maar vanuit dat ik die mensen ter plekke ook wel ontmoet.

De knoop is trouwens door ik ga half oktober naar Nieuw-Zeeland, rond 10 november naar Australie en rond 7 december naar Thailand. Kom ik jou nog ergens tegen met deze plannen of lopen we elkaar mis?

Groetjes Karin

Oeps dom,
Zie nu dat het niet de reactie van Siegrid was, maar van Mirelle.
Tja, ben van nature blond!

Hoi Siegrid,

Ik ga waarschijnlijk november of december vrijwilligerswerk doen in Thailand. Daarna wil ik gaan rondtrekken (1 of 2 maanden daar ben ik nog niet precies uit) in Thailand en omliggende landen.
Omdat dit de eerste keer is dat ik zo’n grote reis alleen ga maken, lijkt het me ook leuk om dit met iemand of met een klein groepje samen te gaan doen:wereld:
Ik weet eigenlijk ook niet of je makkelijk als vrouw alleen door Thailand kunt reizen! Maar goed, laat maar iets weten wat je plannen tot nu toe zijn. Misschien kunnen we iets plannen???
Je kunt me ook mailen –> [EMAIL=“mieketheunissen@hotmail.com”]mieketheunissen@hotmail.com

Groetjes Mieke

Hai hai,

Ik ben Yvette & ik heb eind 2005 ook vrijwilligerswerk in Thailand gedaan via Activity international. Echt een aanrader!
Verder kan je heel veilig als vrouw alleen door Thailand reizen, no problem!
Was toen ook mijn 1ste verre reis alleen en heb speciaal voor Thailand gekozen omdat het reizen daar zo gemakkelijk gaat!

Groetjes Yvette…

Hoi Allemaal!!

Mijn plannen zijn iets gewijzigd. Aangezien ik van vrienden hoor dat drie maanden wel erg kort is om zowel Azie als Australie te doen, heb ik besloten om het eerst maar eens bij Azie te laten (wat kosten betreft ook wat aantrekkelijker en ik kan altijd daar nog kijken of ik door wil naar Australie). Ik wil in ieder geval door de volgende landen trekken; Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Maleisie!! Helaas lukt het me niet om eerder te vertrekken dan begin december vanwege mijn werk. Het lijkt me ook leuk om eventeel met een groepje rond te reizen. Kunnen jullie misschien wat meer over jezelf vertellen?? Jullie mogen me ook mailen op [EMAIL=“siegie17@hotmail.com”]siegie17@hotmail.com.

Even over Siegie dan. Ik ben 24, net afgestudeerd (verpleegkundige en Sport Gezondheidsprofessional) en woon in Groningen. Ik ben sportief, hou van muziek, theater, uitgaan en gezelligheid. Tijdens mijn reis wil graag trektochten maken langs bergstammen, steden bezoeken, de jungle in, duiken en noem maar op!! Ben dus wel avontuulijk ingesteld, maar wil ook af en toe gewoon op het strand liggen (niet al te vaak, maar bijkomen zal af en toe ook wel nodig zijn).

Nou ik hoor graag van jullie…

Groetjes Siegrid

Hoi Karin,

Ik heb ook nog even gekeken naar de flying kiwi. Welke tour ga jij doen?
Ik vind het wel prijzig, maar klinkt wel erg goed!

groetjes, Mirelle

He dames,

Heb net geboekt!
Ik begin in Nieuw-Zeeland van half oktober tot 8 november. Dan een maand in Australie en tot slot, vanaf 8 december tot 30 december in Thailand. Wie weet Siegrid kunnen we dus een stuk samen doen in Thailand, zo te horen houden we van dezelfde dingen, lekker actief met af en toe even relaxen. Ik ben trouwens opgegroeid in de buurt van Groningen en heb daar de middelbare school gedaan. Inmiddels woon ik in Den Haag/Scheveningen, wat me ook erg goed bevalt. Ik werk al weer enige jaren, maar mag nu 3 maanden met onbetaald verlof. Goed geregeld dus!

Mirelle, klinkt leuk he de flying kiwi. Lijkt misschien duur, maar vergeet niet dat het inclusief overnachtingen, eten en vervoer is. Heb je trouwens al eens gekeken bij de stray-bus of de magic-bus, is misschien ook iets voor jou. En Azie is natuurlijk goedkoper, zowel qua lokale uitgaven als qua vlucht.
Ik wil de volledige tour voor het noordereiland doen, maar dan onderbreek ik de tour in Wellington voor 9 dagen en in die tijd wil ik een kijkje nemen op het zuidereiland.

Siegrid ik stuur je woensdag wel even een mailtje dan heb ik meer tijd.

Groetjes Karin.

Hey meiden,

Ook ik ga in oktober naar Azië. Ik vertrek op 21 oktober vanaf Düsseldorf met de trein naar Moskou, om daar op de Transmongolië Express naar Peking te stappen (komt aan op 29 oktober), en maakt een aantal tussenstops.

Iemand zin om mee te gaan?

Tom (22 jaar)

Hey Tom,

Heb jij je ticket en visa al helemaal rond? Volgens mij haal ik dat niet meer voor 21 oktober, alhoewel ik dolgraag met je mee zou reizen want ik zit er zelf ook aan te denken om op die manier richting azie te gaan ipv vliegen! Maar ga jij rechtstreeks naar peking zonder tussenstops? wat jammer om er tussendoor niet uit te gaan!

groetjes, Mirelle

He Mireille,

Mijn treinticket is al rond, heb ik besteld bij de Treinreiswinkel. Visa ben ik nu mee bezig, dat red ik op zich nog wel hoor :slight_smile: De aanvraagformulieren (en Rusland-verklaring van ziektekostenverzekaar) heb ik allemaal uitgeprint en ingevuld, nu nog plannen wanneer ik naar de ambassades c.q. consulaten ga.

Je kunt de visa volgens mij ook door de Treinreiswinkel of het Visumburo laten regelen, dan betaal je wel wat meer (bemiddelingskosten), maar dan heb je ze in ieder geval. Of de spoed aanvraagprocedure bij sommige ambassades, dat wil ook wel eens werken.

Mijn vliegticket terug moet ik nog boeken. Op zich is het wel jammer dat je niet zo lang de tijd hebt om de trein uit te gaan en wat van 't land te gaan zien. Maarja, onderweg zie je natuurlijk ook al heel veel van het binnenland, meer dan vanuit het vliegtuig. En de trein maakt stops variërend van een paar minuten tot een paar uur.

Ondanks dat je een heleboel dingen niet kunt zien, omdat daar geen tijd voor is, heb je wel de tijd om bijvoorbeeld een dagje Moskou in te gaan en daar wat sightseeing te doen. En aan het einde van de reis natuurlijk Peking.

Hieronder een reisschema, waaruit je kunt opmaken hoelang de trein stilstaat bij de stations:

Zondag 21 oktober
21:43 Düsseldorf Hbf EN 349 “Jan Kiepura”
21:56 Duisburg Hbf
22:11 Essen Hbf
22:26 Bochum Hbf
22:43 Dortmund Hbf
23:03 Hamm(Westf)
23:34 Bielefeld Hbf

Maandag 22 oktober
00:44 Hannover Hbf
: Frankfurt(Oder)
: Frankfurt(Oder) ______________ [[[Grens Duitsland - Polen]]]]
04:10 Rzepin
05:50 Poznan Gl.
06:47 Konin
07:32 Kutno
08:55 Warszawa Centralna
09:07 Warszawa Wschodnia 10:38 D 12
11:40 Siedlce
14:03 Terespol
: Brest _______________________ [[[Grens Polen - Wit-Rusland]]]]
15:49 Brest Central 17:48 D 12MJ
20:05 Baranovichi Centralyne 20:07
21:49 Minsk(BY) 22:17

Dinsdag 23 oktober
00:48 Orscha Central 01:05
: Osinovka ____________________ [[[Grens Wit-Rusland - Rusland]]]]
03:24 Smolensk 03:34
05:32 Wjasma 05:55
09:20 Moskva Belorusskaja

21:35 Moskva Iaroslavskaja D 4ZJ

Woensdag 24 oktober
00:29 Wladimir Pass 00:52
03:43 Gorkii Mosk 03:55
09:48 Kirow pass 10:08
13:36 Balesino 13:59
17:30 Perm 2 17:50
23:15 Swerdlowsk Pass 23:38

Donderdag 25 oktober
04:03 Tjumen 04:23
07:59 Ischim08:11
11:27 Omsk11:42
15:24 Barabinsk 15:47
19:13 Novosibirsk 19:28

Vrijdag 26 oktober
00:44 Mariinsk 01:09
03:02 Bogotol 03:04
04:01 Achinsk 1 04:03
06:50 Krasnojarsk Pass 07:13
11:26 Ilanskaja 11:41
16:15 Nishneudinsk 16:27
19:49 Sima 20:19

Zaterdag 27 okttober
00:13 Irkutsk Passajirskij 00:43
02:52 Sljudjanka 1 03:10
08:00 Ulan-Ude Pass 08:30
12:22 Djida 12:24
17:24 Nauschki 17:40
: Naushki _____________________ [[[Grens Rusland - Mongolië]]]]
23:35 Suche-Bator 00:20

Zondag 28 oktober
01:53 Darchan 02:20
04:18 Dsun-Chara 04:40
07:30 Ulan-Bator 08:05
12:15 Chojr 12:30
15:43 Sajn-Sanda 16:03
19:26 Dsamin-Ude 20:35
21:00 Erljan / Erenhot 00:57 __________ [[[Grens Mongolië - China]]]]

Maandag 29 oktober
05:47 Cszininnan 05:56
07:59 Datong 08:11
10:36 Chjancszyakounan 10:46
14:04 Peking

Ik kan je wel vertellen dat als je wilt uitstappen bij verschillende stations (voor een langere periode, om dingen te bezichtigen), je treintickets dan duurder worden. Graag hoor ik van je of je meegaat of niet. Maar wacht dan niet te lang met beslissen! :smiley:

Hoi,

Ik ga 28 oktober naar Thailand en Laos en hopelijk naar Cambodja. Ik ga ook alleen en heb gehoord dat dat allemaal goed te doen is alleen als vrouw. Cambodja werd mij afgeraden om alleen te gaan als vrouw zijnde. Is er iemand die toevallig die kant op gaat en zin heeft een paar dagen mee te gaan? Ik houd van vanalles. Ik wil voornamlijk veel zien en meemaken. 28 december vlieg ik weer terug naar nederland.

Groetjes, Froukje