Eind september zit mijn studie er eindelijk op! Omdat ik voor ik aan het werk gan eerst even wil genieten van het behalen van mijn diploma
en de reiskriebels na bijna een jaar weer in Nederland te zitten weer flink aanwezig zijn, ben ik van plan om een aantal maanden te gaan reizen.
Heb jij (liefst vrouw, 23+) ook geen mensen in je omgeving die mee op reis kunnen en ben je daarom op zoek naar iemand om een stukje van de wereld mee te verkennen in een aantal maanden? Ik heb al wat van Afrika en Azie gezien, maar Vietnam, Laos, Cambodja, Nepal, Tibet, Australie, Nieuw-Zeeland, Equador en Cuba staan nog op mijn verlanglijstje! Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!
Ik reis het liefst simpel met mijn rugzak, hou van cultuur en natuur, maar ook van een feestje op zijn tijd en ontmoet graag lokale mensen.
Hoi Mirelle,
Ik (24) heb alleen gereisd in Laos, Vietnam en Cambodja (en meer) en het is fantastisch en ook prima alleen te doen aangezien je toch ontzettend veel mensen ontmoet! Half juli van dit jaar vertrek ik voor een half jaar naar zuid amerika en t’/m half augustus zit ik in Ecuador.
Is al duidelijk waar jij heengaat?
Groetjes,
Iris
Hoi Iris,
Bedankt voor je berichtje! Had jij al eerder alleen gereisd voordat je alleen door Azie ging?
Heb je wel stukken met anderen samen gereisd? Nog tips van mooie plaatsen om heen te reizen?
Zuid-Amerika lijkt me ook echt super! Ik spreek alleen geen Spaans, wat me wel een behoorlijke belemmering lijkt, zeker om alleen te reizen.
Wat zijn je plannen na Ecuador??
groetjes, Mirelle
Heei,
In 2003 ben ik 2 maanden alleen naar Thailand afgereisd en in 2005 ben ik alleen afgereisd naar Thailand en ging ik door naar Vietnam, Cambodja en Laos. Ik ben geen seconde alleen geweest. Op het vliegveld in Bangkok ontmoette ik al mensen en In Vietnam-Cambodja en Laos ben ik altijd met een groep mensen geweest, soms kwam er iemand bij , soms ging er iemand weer zijn eigen weg. Het was echt super! En de grap was dat ik soms ergens anders weer iemand tegenkwam die ik eerder ergens anders had ontmoet. Er is bijvoorbeeld in Vietnam een hele reisroute van Noord naar Zuid of van Zuid naar Noord, waar je dezelfde mensen in jou richting de hele tijd weer tegenkomt. Echt prima te doen. Ik vond Laos fantastisch, Vietnam heel interessant in het noorden en zuiden, maar midden vond ik niet zo. Cambodja natuurlijk Ankor What, dat je gezien moet hebben en er gaan bussen en vluchten die kant op vanuit Bangkok, dus alles is binnen een dag te bereizen.
Ik ga na Ecuador naar Peru, Chili en Argentinie. Vanuit Buenos Aires vlieg ik naar La Paz in Bolivia en vandaar reis ik met GAP Adventures door Bolivia, Brazilie en Venezuela, dus deels georganiseerd voor de veiligheid, maar je kan je eigen gang gaan, er is geen dagprogramma of iets.
Over welke landen wil je tips, met andere woorden, waar denk jij heen te gaan?
Groetjes!
Hoi Mirelle,
Ik denk dat ik bijna hetzelfde plan heb als jij! Ik ben ook bijna klaar met mijn studie en wil eerst graag wat reizen. Ik ga in september naar India, Vietnam en door naar China om met de Express terug te keren naar Europa. Ik heb overigens al van anderen gehoord dat tijdens het reizen andere reizigers tegenkomen heel gemakkelijk is.
Misschien komen we elkaar wel tegen in de regio Vietnam Cambodja Laos?
Groetjes Isolde
hallo… ik ben janine, 28, en heb hetzelfde probleem… niemand in je omgeving die met je mee kan of wil… ik heb zelf nog geen vast plannen maar zou na de zomer er ook graag een tijdje tussenuit willen… het liefst ga ik niet alleen omdat ik eigenlijk nog nooit buiten europa geweest ben… maar alle landen die je noemde staan ook op mijn verlanglijstje…
janine
Hallo allemaal! Ik ben een studente van 22 jaar en ik wil graag de reis gaan maken van 7 september voor 23 dagen door Noord India& Nepal van Djoser. Ik ben op zoek naar een gezellig (vrouwelijke) reisgenoot! Ik hoop dat er hier iemand tussen zit die dat ook leuk lijkt.
Ik heb ook ongeveer dezelde plannen. Nu ik vrije tijd heb voor ik met mijn co-schappen ga beginnen komen de reiskriebels, maar natuurlijk niemand die tijd heeft om mee te gaan…
Heb Thailand en Laos al van boven tot onder gezien, maar ben erg benieuwd naar de rest van Azie, en Zuid-Amerika. Genoeg te doen dus.
Mijn naam is Olivier, ben 24j en belg.
Zoek je nog steeds een reis partner?
Ben ook van plan rond November naar Nieuw-zeeland en daarna Ausralië inclusief Tasmanië.
Als er nadien nog budget over is zou ik graag nog wat gaan snorkelen en duiken op de Maldiven of enventueel een ander eiland.
Zin? Nieuw- Zeeland is al min of meer uitgestipeld maar de rest nog niet.
Het is voor mij net zoals voor jou een droomreis.
Groetjes Olivier en hopend op een spoedige reactie
Hoi!
Ik ben Kirsten (24) en net afgestudeerd.
Ik ga 31 december naar nieuw zeeland (alleen), voor 2 maanden, en het lijkt me leuk om een stuk met iemand te reizen en het land te bekijken. Dus als een van jullie in deze periode ook in NZ is, is het misschien leuk af te spreken?
Sounds like me… Vertrek ook in september. 'k Heb, naast Laos, Cambodja, Thailand, Tibet, Nepal ook India en China in gedachten en die express zweeft ook nog ergens in m’n gedachten rond.
Wie weet kunnen we wat combineren…?! email: [EMAIL=“emkiekn@hotmail.com”]emkiekn@hotmail.com
Hallooo allemaal… Ik ben van plan om na de zomer in azie rond te reizen… 3maanden en misschien langer… dit wordt mijn eerste x… en zou graag wat informatie willen… hoe hebben jullie dat gedaan enz… alles al hier in nederland een beetje gepland… of is t best makkelijk om dat daar pas te doen… en hebben jullie georgasniseerde tripjes gedaan… hoop van alles te horen… want ik heb er super veel zin in!! kan niet wachten tot de zomer voorbij is en mijn reis kan beginnen… greetz 2 ya all!
Hebben jullie ook nog steeds geen reispartner gevonden? En vinden jullie ook dat het niet echt vooruit gaat door via deze website constant berichten te posten?
Het word tijd dat we echt eens in actie schieten hé, want meestal blijft het bij mailen of chatten maar echt plannen komt er vaak niet van.
Misschien is het leuk dat we eens met idereen die zin heeft afspreken ergens op een centrale plaatst waar we samen met een pintje allen gezellig onze reisplannen eens uit de doeken kunnen doen. Ik denk dat we dan direct veel verder staan en sneller iemand (of meerdere) zullen vinden waar het mee klikt.
Ik ben dus Olivier, 24j en belg. Ik vetrek normaal begin November naar Nieuw-Zeeland en daarna naar Australië.
Dus al wie dit ziet zitten en min of meer de zelfde reisplannen heeft kan mij altijd mailen op: [EMAIL=“oli3vv@hotmail.com”]oli3vv@hotmail.com en dan spreken we wel verder af zodat iedereen kan aanwezig zijn.
Het mag ook in Nederland zijn. En ik denk niet dat afstand hier een probleem mag zijn aangezien we binnen een paar maanden (misschien samen) aan de andere kant van de wereld zitten.
Hopelijk krijgen we hier een paar positieve reacties op.
Ik zou zeggen “spread the word” ook aan mensen die nog niet op dit onderwerp hebben gepost maar waar jullie wel al eventueel contact mee hebben.
Weet jij al tot wanneer je wil gaan? Ik begrijp dat je in september klaar bent met je studie…Ga je dan al meteen? Ik ga eind november voor een maand alleen naar Thailand en Laos. Lijkt me ook leuk om van te voren mensen te leren kennen die evt er in dezelfde periode zijn zodat we een stuk samen kunnen reizen ofzo… Dus mocht je uiteindelijke plan worden dat je naar Azie gaat kunnen we misschien contact opnemen:)
Ik ben trouwens 31.
Hey Hallo,
Wat een reacties zeg op 1 oproepje grappig hoor!!!. Ik wil in Okt ook vertrekken richting Nieuw Zeeland.
Nu kan ik een stop over doen in Hong Kong of Shanghai. Het lijkt me erg leuk om 1 van deze steden met iemand te ontdekken.
Daarna reis ik door naar Nieuw Zeeland om zowel de Zuider als Noorder Eiland te verkennen. Daarna naar Australie van Sydney naar Adalaide om onderweg Tasmania aan te doen. Daarna via Nieuw Zeeland naar de Fiji eilanden en vervolgens via Amerika weer terug.
Dit is ongeveer mijn plan. Voor mij staan Nieuw Zeeland en Australie voorop tijdens deze reis. Ik heb nog geen ticket geboekt. Maar ik wil dit gaan doen via tunafish.nl
Dus dat Wie wil een deel samen reizen? Ik ben 24 jr (bijna 25) Afgestudeerd verpleegkundige en alweer een jaartje werkzaam.
Voor mij is het het belangrijkste om een leuke klik te hebben met een reisgenote… ( Maar dat zal iedereen wel hebben)