Hallo allemaal! Ik ben Mirna (24jr) en zit een beetje in Nederland te zitten, terwijl ik gewoon heel graag rond wil gaan reizen voor ongeveer 3 maanden:wereld:!!!
Ik ben nu dan ook bezig om met mijn werk afspraken te maken hiervoor…Ik werk bij een zakenreisbureau op Schiphol als Business Travel Consultant en hiervoor heb ik HBO Toeristisch Management gestudeerd.
Ik ben dan ook zelf op werk aan het kijken voor een goedkoop tarief, voor een Around The World ticket !
Even wat over mezelf… ben een spontane meid, makkelijk in de omgang, hou van shoppen, afspreken met vrienden, actief zijn en natuuuurljik reizen!! Op vakantie hou ik ervan om lekker op het strand te genieten maar ook om gewoon rond te trekken en de cultuur te bezichtigen en gewoon bezig te zijn.
Ik wil heel graag rondreizen in Azie ( China, Thailand, Laos, Vietnam Cambodia, Maleisie). Daarna wil ik heel graag doorvliegen naar Australie en een auto huren en lekker door Australie rondtouren! Alles natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk te houden qua reis/verblijf, let niet zo heel erg op geld, maar is wel handig om niet te veel uit te geven (tickets zijn al duur genoeg :slywink:)
Ik heb nog geen concrete plannen, dit is gewoon een beetje wat ik in gedachte heb, maar ik ben geheel open voor suggesties en wijzigingen!
Omdat geen van mijn vrienden mee kunnen wegens werk/geld, dacht ik dan ga ik het maar op deze manier proberen en wie weet kom ik wel iemand tegen. Dus ik ben op zoek naar iemand die en beetje dezelfde route als mij in gedachte heeft en dan lekker met z’n 2en (of meerdere) rondreizen en genieten van alle mooie nieuwe ervaringen die we op gaan doen!
Wat vertrekdatum betreft, deze staat ook niet 100% vast… zat te denken aan begin juni/juli. Maar ben bang dat ik dan in het regenseizoen kom, want die begint dan in Azie…
Mensen…mocht er iemand zijn met een beetje dezelfde plannen, laat maar van je horen. Kunnen we ideeën uitwisselen en maybe wat afspreken!
Hey Mirna!
Ik las net je bericht en mijn plannen komen ver overeen met die van jou!!
Het enige is dat ik iets eerder zou willen gaan… oa ivm het regenseizoen!!
Kort voorstellen: Ik ben Tanja, 22 jaar en woon in Nijmegen.
Ik ben net afgestudeerd als (HBO) verpleegkundige! Volgend jaar zou ik graag een master gaan studeren… dat maakt dit jaar ideaal om lekker te gaan reizen!
Nu ben ik ook aan het werk om wat geld bij elkaar te sparen!
Ik houd me voornamelijk (buiten werk) bezig met leuke dingen doen met vriendinnen, lekker stappen en sporten!!
Australie gaat mijn eerste voorkeur niet naar uit, maar is natuurlijk wel super mooi!! Maar zeker het deel in azie lijkt me fantastisch!
Het lijkt me leuk om ideeen uit te wisselen!!
Groetjes, Tanja
Hi Tanja!
Tnx voor je berichtje! Leuk dat onze plannen zo overeenkomen, lijkt me echt super om deze rondreis met iemand te doen, in me eentje lijkt het me niet zo heel leuk haha
Dus leuk dat je ook plannen hebt!
Wat vertrek betreft, ik zit ook erg te twijfelen met de data… want ik wil echt niet in het regenseizoen terechtkomen, ik ontvlucht de regen uit NL al, dus geniet liever van het mooie weer in Azie
Maar Australie is geen optie voor jou of wel? En je plannen wat betreft Azie… zat jij aan nog iets specifieks te denken qua bestemmingen of heb je ook nog niets concreets?
En aan welke datum dacht jij te vertrekken?
Nou lijkt me leuk om ideeën uit te wisselen en maybe wat te plannen!
Ik ben nu ook aan het werk en aan het sparen voor de rondreis… en zit even te kijken of ik wat kan regelen met mijn werk, zodat ik wellicht terug kan komen. Maar dat is bijzaak, rondreis gaat voorop!
Nou hoop van je te horen!
Jullie plannen klinken goed! Ik heb een beetje van beide plannen in mijn hoofd! Ik wilde rond februari 2010 vertrekken en dan beginnen in Thailand (schijnt een goede startplaats te zijn om te acclimatiseren). Vervolgens leek mij Laos, Cambodja, maar ook Birma (Myanamar) erg mooi. Omdat mijn zus waarschijnlijk in maart 2010 naar Australie gaat emigreren, wilde ik na ongeveer 3,5 maand Azie zowiezo op doorreis naar Australie om haar op te zoeken. Dus een stuk samen reizen moet dan wel lukken! Ik zal me eerst nog even voorstellen; Ik ben 24 jaar, woon in Rotterdam op kamers en verwacht in december dit jaar af te studeren aan mijn master van bedrijfskunde. Ik heb eerder gereisd in midden-Amerika (Guatemala) maar heb het toen gecombineerd met vrijwilligerswerk en een taalcursus. Ik heb weer helemaal zin om te reizen en hoor zoveel positieve verhalen over Azie! Verder sport ik graag en doe graag gezellige dingen met vriendinnen. Graag hoor ik van jullie.
Heyhey!!
Wat super leuk dat er meer meiden met dezelfde soort plannen rond lopen:)
Wat betreft de vertrekdatum, haha inderdaad ontvlucht je hier al het natte weer!! Maar in het regenseizoen is reizen een stuk lastiger (uit eigen ervaring in Afrika). Ik heb niet direct concrete plannen, maar maart ongeveer lijkt mij een mooie maand om te gaan:)
Wat betreft de landen wil ik sowieso ook naar Thailand! Verder lijkt Laos, Vietnam, bangladesh, nepal, Cambodja mij ook geweldig! India lijkt me ook heel mooi, maar daar hoor ik wel mindere verhalen over!
Maar zoals ik al zei heb ik nog niet echt vaste plannen, dus hier ben ik heel flexibel in:)
Australie lijkt me heel gaaf om heen te gaan, maar hier zou ik niet te lang heen hoeven. Maar daar zouden we natuurlijk kunnen kijken wat naar opties!!
Het lijkt mij in ieder geval echt super om het avontuur aan te gaan!
Verder ben ik nog wel benieuwd waar jullie ergens wonen? Zou eventueel makkelijk kunnen zijn bij het verder uitwisselen van plannen!!
Groetjes! Tanja
Hi Tanja!
Regenseizoen lijkt me idd ook echt nix, dus ik zat ook meer aan maart/april te denken. Leuk dat we allemaal beetje dezelfde plannen hebben en ook niet echt iets concreets in gedachten hebben, maakt het weer makkelijk om dingen wellicht samen te plannen :).
Wat India betreft, dat trekt mij niet zo heel erg, inderdaad vanwege de slechte dingen die ik erover heb gehoord, dus ik zou liever Thailand, Laos, Vietnam, Maleisie…etc willen doen. Maja wederom ben heel flexibel
Australie wil ik wel graag heen, bijvoorbeeld het noorden, daar is het dan nog lekker warm volgens mij, met super mooie stranden en The Barriere Reef natuurlijk! Maja moeten we even kijken wat iedereen in gedachten heeft en wat de mogelijkheden zijn:)
Ik woon trouwens in Almere, dus wel een stukje verwijderd van nijmegen :).
Misschien dat we een x wat kunnen afspreken en kijken hoe/ wat verder?
Hallo allemaal.
Ik lees veel over het regenseizoen waar jullie een beetje bang voor zijn! Ik ben zelf afgelopen juli en augustus in Thailand geweest. Midden in het regenseizoen dus. Maar eigenlijk nauwelijks last gehad van het regenseizoen. Ik raad je dus ook aan niet al te bang zijn voor het regenseizoen. Misschien had ik ook wel veel geluk hoor en was ik op de juiste momenten op de droge plekken! Het was er trouwens wel erg warm.
Het regenseizoen heeft ook voordelen. Guesthouses zijn goedkoper in het regenseizoen en er is vaak wel plek (in tegenstelling tot het hoogseizoen)
Ik lees jullie berichtjes terwijl ik aan het zwoegen ben voor mijn scriptie en wordt helemaal enthousiast! Ik ben 23 jaar (bijna 24) en op dit moment bezig met mijn master psychologie in Amsterdam. Ik hoop rond maart af te studeren en wil kort hierna vertekken. Mijn plannen komen ook heel erg overeen met die van jullie, behalve dat ik in Amerika wil beginnen om hier 2 vriendinnetjes hier op te zoeken. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik rond half mei in Thailand ben. Dit betekent inderdaad in het regenseizoen, maar zoals Hans als zegt en wat ik ook van anderen heb gehoord is dat dit heel erg meevalt, dus dat hoop ik dan maar!
Ik ben in ieder geval van plan na Thailand richting Laos en Cambodja te trekken en daarna richting Australie.
Het wordt voor mij de eerste keer dat ik solo ga reizen en daarom lijkt het me heel erg leuk om in ieder geval de reis samen te beginnen!
Verder over mij, ik ben enthousiast, spontaan, hou van feesten en avontuur!
Ik heb een beetje dezelfde plannen als jij, ik wil alleen als eerst naar Australie omdat een vriendin van mij daar gaat reizen vanaf februari. Zelf heb ik nog niet echt een idee wanneer ik wil vertrekken, ik moet eerst nog sparen. Maar ik ben wel benieuwd naar wat voor tickets jij al allemaal bent tegengekomen en voor welke je uiteindelijk gaat. Ik heb wel gelezen over een ticket van China Airlines voor Australie en dan mag je ook 4 stopovers maken in Azie. Ik heb daar nu tarieven voor opgevraagd voor in april.
Tnx voor je berichtje! Ik zit een beetje voor tickets rond te kijken inderdaad, maar nog niets definitiefs, ik weet namelijk ook nog niet precies wanneer ik wil gaan. Sowieso het voorjaar april/mei, maar weet niet precies wanneer. Ik wil dan wel eerst naar Azie gaan en dan waarschijnlijk door naar Australie. Maar leuk dat we een beetje dezelfde plannen hebben wat betreft Azie! Ik ben inderdaad ook bezig met sparen, want zonder geld komen we nergens he hah
Qua tickets zit ik nu voor Rond de Wereld tickets te kijken, omdat je daarmee vaak goedkopere tickets krijgt dan dat je alle maatschappijen los boekt die je gaat vliegen. Eerst wil ik aanvliegen op Bangkok en dan boek ik daar wel de binnenlandse vluchten, omdat het daar echt niks kost… en dan uiteindelijk vanuit Maleisie of Bangkok doorvliegen naar Australie en daarna wil ik eventje naar USA, ik heb daar familie zitten, dus kan ik daar ook een beetje reizen.
Ben benieuwd naar je China Airlines tarieven, maybe dat er wat goedkoops bij zit! Altijd handig als je gratis stopovers kan maken iig!
Weet je al een beetje wanneer je plannen wilt gaan maken over wat je precies wilt etc…?
Nou we houden elkaar op de hoogte dan