Ikzelf ben nu 38 en nog lang niet uitgereist. Ik zou graag e-mailen met andere reislustigen van mijn leeftijd (+/-27-47jaar) en wellicht plannen maken voor een mooie reiservaring.
eigenlijk ga ik altijd mee met georganiseerde rondreizen (baobab/Fox), maar ik zou weleens wat langer weg willen.
Liefst in de nederlandse winter, want ik kan slecht tegen de kou en het grijze.
Even een persoonsbeschrijving:
Zoals gezegd ben ik inmiddels 38, ongehuwd en werkzaam als manager in een hotel in amsterdam.
Krijg zelden ruzie en vind alles goed…ben erg makkelijk.
Waar zou jij deze winter naartoe willen? En voor hoelang wil je weg uit het grijze en koude Nederland?
Wil je zolang dat je daar met kerst en oud en nieuw ook zit?
Dat lijkt mij nl. geweldig !!
Zal me even voorstellen ik ben 32 jaar, ongehuwd. Werkzaam bij een detacheringskantoor gericht op woningcorporaties. Momenteel een opdracht in de functie van woonconsulent.
Ik ben geen type die alles goed vindt, maar ook geen moeilijk type vind ikzelf. En vriendinnen vinden mij relaxed overkomen.
Ik zou ook graag voor langere periode willen reizen en eigenlijk zou ik wel een paar maanden naar Australie willen dit jaar.
Een en ander afhankelijk van werkgever en financien.
Vorig jaar ben ik met Baobab naar Zuid Afrika geweest en dat is me erg goed bevallen.
Lijkt me geweldig om met kerst en oud en nieuw weg te zijn…Als het kan mbt werk en zo. In de hotelbusiness is het altijd lastig in dit soort periodes vrij te krijgen. Australie staat al lang op mijn lijstje, maar dit vond ik echt zo’n land om met zijn tweeen te doen en niet met een groepsreis.
Nadeel is dat ik geen auto rijdt…dit ben ik verleerd na 15 jaar in Amsterdam wonen en werken. Ik heb nog wel het roze papiertje…
Heb jij al veel alleen gereisd of met groepsreizen?
(ps…ik zit op mijn werk, dus ik moet het even kort houden)
Hoi Arthur,
Ik (Rian) ben ook 38 en verbaas me erover dat er maar zo weinig mensen van rond onze leeftijd reisplannen hebben. Leuk om jouw oproep tegen te komen! Ik ben zelf van plan om begin december naar Zuid-Amerika te gaan voor een half jaar. Ik wil daar eerst Spaans gaan leren en daarna rondreizen. Ik wil in elk geval naar Peru, en dat combineren met een of meerdere landen daar in de buurt. Ik ga voor een combinatie van veel zien, mensen ontmoeten, sportieve activiteiten (hiken, surfen, etc) en relaxen, in de zon liggen, lezen, dolce far niente.
In eerste instantie wilde ik gewoon alleen gaan, maar hoe dichterbij het komt, hoe minder stoer ik word. Het gaat er dan ook vooral om dat het toch leuker is om je reiservaringen met iemand te kunnen delen.
Die laatste zin…dat is zeker waar. Bij reizen hoort de voorpret, maar ook zeker de ‘napret’ (het: "weet je nog toen…?"op verjaardagen)
Ik heb toevallig pas een jaar spaanse les gehad in amsterdam…maar om het echt te spreken moet je in een spaanstalig land zijn…
Ik ben 2 keer in Costa rica geweest, en daar heb je heeel veel scholen, maar ook in mexico
Hier nog een dertiger die nog veel wil zien. Even voorstellen: Peter, 38 jaar, single, woon & werk in Dubai als salesmanager.
Ik heb in het verleden regelmatig gereisd (Australia, New Zealand, Midden-Amerika, Africa etc) met vrienden, maar ook alleen.
Mijn reisvrienden zijn momenteel bezet (vriendin) en alleen reizen vind ik als een oudere backpacker toch minder leuk.
Groepsreizen trekken mij niet zo aan omdat ik niet zo van geprogrammeerd reizen hou.
Deze zomer wil ik wat korte reisjes maken in het midden-oosten (Jordanie) en misschien India.
Leuk om andere dertigers op deze site te ontmoeten en wellicht kunnen we eens samen reizen?
En hier nog eentje: hallo, Danielle, 37, ongehuwd, ongedwongen, beetje gek en als mijn wereld in beweging is ben ik gelukkig. Werk via een young executive recruitment toko bij een grote telco/isp aanbieder en richt mijn leven dus zo flexibel mogelijk in. Droomreis die ik graag zou gaan maken is de Pacific: beginnen op PGN en eindigen op Paaseiland, onderweg zoveel mogelijk staatjes/eilandjes aandoen. Wie gaat er mee? Heb al eens 9 maanden in mijn upje in Z.O.-Azie gebivakkeerd/rondgehobbeld. Die Peter heeft trouwens wel een leuk idee!
het wordt steeds gezelliger op dit forum…Valt mij wel op dat iedereen iets anders wil…Ik ben er nog steeds niet over uit. Misschien kunnen we met z’n allen gaan…
:zon02:
Ik hou wel van een beetje relatieve luxe, dus …in indonesie was ik al blij met koud water in de badkamer, maar het was tenminste wel schoon en verzorgd. Een tentje hou ik hooguit 1 dag vol (in sri lanka 2). Dit was wel een belevenis trouwens…Poepen in een gat in de grond en snachts de tent vasthouden, omdat die anders van de berg zou waaien… (dit is bij 2 koppels dan ook gebeurt…die mochten verder tukken in de bak van de bestelwagen.
ps…wat zijn de budgetten??? ik zit te denken aan +/- 2000 Euro? voor 3 weken…maar misschien kan ik wel langer…ligt een beetje aan het werk
Nog een dertiger. Is inderdaad een gezellige boel. Maar ik zal mezelf eerst even voorstellen:
Ik ben 32, en ik heb al een aantal groepsrondreizen gemaakt, maar altijd samen met een vriend of vrienden.
En helaas hebben die dit keer andere vakantieplannen.
Zuid-Amerika en Australië staan op dit moment hoog op mijn lijstje. En het liefst wilde ik ook rond de feestdagen gaan, ik heb dit al een paar keer gedaan en dit is me goed bevallen.
dat Pacific plan van Danielle klinkt wel erg goed moet ik zeggen…
heb zelf ook al eens mijn gedachten laten gaan over het Caribisch gebied, maar ben bang dat het moeilijk is om daar low budget te reizen
over budget gesproken, ik wil wel graag wat langer wegblijven (misschien half jaar ofzo) en dan moet ik het wel een beetje low houden, ik geef niet zoveel om luxe als ik maar wel een schoon bed heb, ik wil in totaal niet veel meer dan 5000 euro uitgeven, het hangt er natuurlijk ook vanaf wat de bestemming is hoe lang je het daarmee uithoudt, ik wil wel gave dingen doen en het maximale eruit halen als ik ergens ben dus dan misschien liever wat korter gaan dan achteraf spijt krijgen bepaalde dingen niet gedaan te hebben, ik moet eerlijk zeggen geen flauw benul te hebben aan wat voor bedragen je moet denken voor div. landen, ben eigenlijk pas net begonnen mijn vage plannen een beetje te concretiseren, via via hoorde ik van iemand die nu in zuid-amerika zit dat haar budget ongeveer 25 usd per dag is, maar volgens mij is zij best wel zunig
Hier een veertiger… Frank is de naam, 44 jr, single. Ik ben vrij makkelijk maar natuurlijk wel een eigen mening.
Sinds een jaar of 5 ga ik mee met georganiseerde reizen maar krijg steeds meer zin om te gaan backpacken!
Voor dit jaar zit ik te denken om van begin sept. tot begin okt. Naar ZO-Azie te gaan, ben nog opzoek naar een
reisgenoot en anders zal het dit jaar weer georganiseerd worden.
I.v.m. mijn werk kan ik met kerst en nieuw max. 10 dagen vak. opnemen, ben dan ook deze periode meestal op wintersport.
In 2009 of 2010 wil ik voor enkele maanden in Australië gaan rondtrekken (dit moet ik nog wel bespreken met mijn werkgever).
En hier nog één,ik ben 37(Anita) ongehuwd,geen kinderen,makkelijk in de omgang en net als jullie toe aan vakantie…vorig jaar ben ik naar Australie geweest met mijn vriendin heb de smaak te pakken gekregen…ik heb nu drie weken vakantie(15 sept tot 3 oktober),maar zit nog te twijfelen hoe ik het allemaal wil gaan doen…canada lijkt me geweldig,maar niet all1…georganiseerd,hmmm weet ik niet…misschien heeft er nog iemand tips of leuke plannen??
Hi there! Nog even en we kunnen een compleet vliegtuig charteren… De 30+ Masjien
Mijn pacific plan kan ik pas uitvoeren over een jaar of twee (of ik moet geld winnen) dus wat dat betreft zit ik nog een beetje in de koelkast. Ook geen flauw idee wat ik nodig ga hebben, maar ben wel van plan om er langer dan een maand of 3 voor uit te trekken, en ik denk op een half jaar uit te komen (als ik niet op een eilandje blijf hangen omdat mn bananenrokkie zo lekker zit). Ben al wel van alles aan het uitstippelen en uitzoeken (vliegen via NZ, OZ of LA?) en zo van: ga ik van oost naar west of west naar oost? Wat ik wel weet is dat de US georienteerde eilanden duurder zijn, maar dat je bijv in de marquesas aan 10 usd per dag genoeg kunt hebben (bed + eten). Dus schipperen. Heb uitgevonden dat er vrachtrederijen zijn die ook passagiers meenemen naar de verschillende eilanden en desnoods ga ik per kano. Voor wat betreft luxe: als je nou een week in de jungle hebt gezeten is een warme douche met een goed bord eten daarna wel erg lekker. Dus zoveel luxe heb ik niet nodig. Als je toch met je billen op een bountystrand zit, wat maakt het dan uit of je een auping hebt of hangmat? Als mn slippers het maar doen, dan hobbel ik wel mee…
Als ik jouw verhaaltje lees, moet ik lachen…je moet een colum in de krant gaan schrijven.Daar zou je veel mensen een plezier mee doen…en je plannen bevallen me ook wel… en inderdaad, hoe luxe wil je het hebben als je met je (piep) vol zand zit op een bountystrand. En van bananenbladeren kan je een leuke garderobe inelkaar macramee-en (?):vak01:arthur
Is goed, doe jij de krant, doe ik n verhaaltje schrijven als ik ergens op Tonga gezellig zit te fröbelen met blaadjes. Kan natuurlijk ook een thread hier op t forum openen als ik ga, vanaf beloofde kale kop tot beelden omduwen en op zoek naar de Paashaas op Paaseiland
En nog een veertiger (vier nul)! Ben in 2000 een jaartje gaan reizen, voornamelijk in ZO Azië en sindsdien ben ik - zeg maar - verkocht. Heb al het een en ander gezien, maar ben nog nooit met een georganiseerde trip meegeweest; moet ik ook niet aan denken. Vakantie is lekker doen waar je die dag zin in hebt en dan zit een ‘reisprogramma’ mij wat in de weg. Eind vorig jaar heb ik een oud vw-busje gekocht en technisch in orde gemaakt (oké, laten maken…). Plan was om Europa eens onder de loep te nemen, maar plan is alweer aan veranderingen onderhevig: heb me net bedacht dat ik in sept./okt. via Frankrijk en Spanje zo door kan rijden (en varen) naar Marokko. Lijkt me súper, maar is wel afhankelijk van (jawel) werk.
W’ll see! Als iemand nog een leuk idee heeft, ik hoor het graag
Hoi,
Horen veertigers ook bij dertigers? Ik ben 41 en vertrek half februari naar India. Drie maanden blijf ik weg. Ik start in Goa om vervolgens door te reizen naar Rajastan en Uttar Pradesh. Afhankelijk van hoe het reizen verloopt wil ik ook nog naar Nepal vanuit Uttar Pradesh. Eindigen doe ik in Thailand. Even relaxen aan het strand. Het lijkt mij wel prettig om de eerste weken samen te beginnen. Ik ben een backpacker en reis altijd on-georganiseerd. Ik houd ervan me midden tussen de lokale bevolking te begeven. Om zo een land ook echt te beleven.
Wie gaat er nog mee in die periode die kant op? Sandrien
de kogel is door de kerk…ik ga van 1 tm 30 november spaans leren in playa del carmen. 4 weken lang…en als ik terugkom pienso que es posible de hablar un poco mas espanol y no hago faltas como en esto frase.