30 ers die nog veel willen zien!

Hoi, hallo, ook ik sluit mijn graag aan. Ben ook en veertiger die regelmatig op reis gaat. Heb al wat landen mogen bezoeken maar er is gelukkig nog heel veel moois te zien en wat is leuker om dat met meerdere te doen en mee te maken. Nu komen de maanden december, januari mijn niet zo goed uit, maar daarna heb ik alle tijd en ruimte. Zelf wil ik eigenlijk richting Australie gaan. Maar sta voor alles open (nou ja bijna :)alles) . Lijkt mijn leuk.
Groetje Alma (Enkhuizen)

Hallo Anita.
Ik heb net dezelfde burgerlijke status en leeftijd als jou.
Ik weet niet of ik altijd gemakkelijk in omgang ben,het schijnt mee te vallen.
Verder heb ik gelezen dat jij plannen had om naar canada te gaan vroeger dit jaar.
Intresant maar lijkt me wat duur tegenover azié.
Ik ben van plan om volgende zomer naar kirgistan te gaan om te gaan backpacken.
Ben daar deze zomer alleen naar toe geweest.
Sta ook open om naar andere landen in die regio te gaan de stan’s nepal tibet india.
Mocht dit je intreseren,ik heb ook een blogje over mijn reis geschreven.
Groetjes
Filip

Hallo Anita.
Ik heb net dezelfde burgerlijke status en leeftijd als jou.
Ik weet niet of ik altijd gemakkelijk in omgang ben,het schijnt mee te vallen.
Verder heb ik gelezen dat jij plannen had om naar canada te gaan vroeger dit jaar.
Intresant maar lijkt me wat duur tegenover azié.
Ik ben van plan om volgende zomer naar kirgistan te gaan om te gaan backpacken.
Ben daar deze zomer alleen naar toe geweest.
Sta ook open om naar andere landen in die regio te gaan de stan’s nepal tibet india.
Mocht dit je intreseren,ik heb ook een blogje over mijn reis geschreven.
Groetjes
Filip

Hoi Frank,mijn naam is Filip 37 sportief en laat ons zeggen backpackminded.
Ik zit met plannen om volgend jaar naar kirgistan te gaan(july),mijn favorietje.
Heb daar deze zomer ook gezeten.
Maar andere landen in die regio zijn ook goed nepal of zo.
In elk geval succes met uw volgende
Groetjes
Filip

:tunisia: Ik zoek mede deelnemers voor een trektocht te paard en te dromedaris in de Zuid-Tunesische Sahara.
Ik ben een liefhebber van zand, paarden en dromedarissen en ben verzot op de eindeloze woestijn, het staren naar de sterren in de donkere nacht en het op zien gaan van de zon in de morgen.
Vier samen met mij en twee andere solo deelnemers dubbel oud&nieuw onder bedouinententen!
Ik wil graag de tocht van mn leven maken, maar wel in gezelschap!
Zonder ruiterervaring kun je met de meharee meereizen.
Kinderen zijn helemaal geen probleem, zij zouden juist de tijd van hun leven beleven en kunnen veilig meereizen per dromedaris.
Er gaat een kok, een mehareegids en minimaal een cavalier mee.

VERTREK VANAF AMSTERDAM 27 DECEMBER 2008 -6 DAGEN SAHARA- RETOUR 3 JANUARI 2009.
Individuele reizigers kunnen zonder meer aansluiten!
klik hier voor uitgebreide info.
Ik spreek frans en n heel klein beetje arabisch.

Dag allemaal, hier weer een reislustige 30’er! Fijn te zien dat er leeftijdsgenoten zijn die er ook nog steeds geen geoeg van kunnen krijgen. Ik wil in december/januari weg. Heb al veel gezien van Europa, Azie, Afrika, Zuid-, Noord- en Midden Amerika. Ik ga bij voorkeur niet georganiseerd maar wel met een gezellige groep aktieve mensen die zich net als ik graag willen onderdompelen in een land of streek en open staan voor alles wat er op hun pad komt.

Wilde eigenlijk gaan rondtrekken door Marokko maar dat is als vrouw alleen niet altijd makkelijk en… die trek door de Sahara met paarden lijkt me ook wel erg leuk! Ooit paar weken gedaan in Egypte, super ervaring!

Maar goed, wie zijn er dus beschikbaar vanaf half december? Let’s go!

Hee allemaal, nog een reislustige 30er hier :smiley:
Helaas kan ik deze winter niet weg - ik ben bezig met een project waarbij ik van december tot en met februari niet weg kan - maar ik zie dat er hier al meerdere mensen staan die juist in de zomer weg willen. Ik heb al een tripje naar eind februari naar Bonaire en naar de Maldiven eind oktober staan (beide duiktrips), maar wil graag - als het budget het toelaat - daartussenin nog een keer een leuke trip maken.

tot nu toe altijd groepsreizen gemaakt, maar het liefst volgende keer met een paar mensen “ongeorganiseerd” weg. Nog geen bestemming op het oog, maar ik zal het hier in de gaten houden.
Oh en nog even voorstellen natuurlijk, ik ben een m van 37, alleenstaand, projectmanager in het dagelijks leven :dag:

Ja en hier ben ook ikke 33 jaar, vertrek in januari naar Buenos Aires om 4 weken spaans te doen en daarna rond te reizen in Argentinie. Daarna wil ik door vliegen naar Costa Rica om te chillen en de jungle een bezoekje te brengen. Iemand die er ook in deze periode wil gaan toevallig. De spaanscursus ga ik volgen bij taalschool Lingua. En ik heb er zoveel zin in…Hoop op leuke reacties en mss iemand waarmee ik samen in het vliegtuig kan zitten, want dat is dan wel weer jammer, ben zoooooooooo bang om te vliegen in m’n uppie!!! Maar doe het toch! Groetjes Ireen

hoi arthur

Ik ben net terug uit guatemala. Ik heb hier 3 weken spaanse lessen gevolgd. Ik heb er veel geleerd.
Hoe is het met jouw spaanse lessen gegaan. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

gezellig forum trouwens.

Marinte (38)

Ik ben 30j en 5 mnd en ik wil zeker nog het een en ander zien. Mijn persoonlijke favoriete bestemming is Japan, daar heb ik in vier maanden veel gezien en gedaan, maar ben ik nog nooit van hoofdeiland honshu afgeweest. Tokio ken ik aardig en in enkele plaatsen in Ibaraki kan ik de weg ook wel vinden. Ik wil er nog eens naar toe in de lente om de sakura bloesems te gaan zien. Ik heb het meeste gedaan met backpacken en slapen bij Japanse vrienden waardoor de kosten laag bleven. Wellicht wil er bij de volgende keer iemand van hier mee?
Nu Japan door die economische malaise ook aardig duur begint te worden, wil ik ook wel ergens anders naar in zuid oostazie, oceanie of noordamerika, maar dan ligt het initiatief niet bij mij omdat ik weinig weet van andere landen. Ik spreek alleen maar wat Engels en Japans.
Reizen en backpacken is een grote passie van me, ik vind het leuk om gigabytes vol foto’s en filmpjes te maken en over de wereldbol rond te slenteren. Vidukah@hotmail.com. Foto’s van mijn laatste reis Japan;:arrow: zie mijn albums.

Wat een gezelligheid hier! Er zou een speciale plek voor reislustige 30/40ers moeten komen!
Ben zelf 33, wil vanaf feb-maart er een tijd tussenuit. Eerst appartement verhuren, dan gaan…, eerst malawi (ws paar maanden helpende hand aldaar) en daarna rondreizen door oostelijk - midden afrika. Dus als iemand in 2009 afrika wil bereizen… let me know!
groeten,
Nanine

Hallo allemaal!!! Ik ben terug uit mexico. Ik ben 4 weken naar playa del carmen geweest en heb daar spaans geleerd. De School was echt fantastisch.Leer Spaans in Playa del Carmen, Mexico. Ik sliep in het studenten hotel dat aan de school vast zit. De eerste dag was een beetje vreemd, maar daarna heb ik zoveel mensen leren kennen en het ging zo gemakkelijk…echt een leuke tijd gehad.
Elke ochtend was er een heerlijk ontbijtje en daarna 4 uur les. Om 13pm naar het strand tot een uurtje of 17pm. 's avonds lekker uit eten op de gezellige 5th of tussen de locals (gezellig en een stukje goedkoper)

Ik kan het iedereen aanraden.
Nu ga ik een cursusje spaans boeken in spanje. Waarschijnlijk barcelona in februari.:dag:

Wat een leuk forum!!
Zelf ben ik 41 en Single moeder en wil nog heel wat van de wereld gaan zien en moet daarbij wel rekening houden met werk en kids.
Knap zoals jullie de knopen doorhakken hoor, ik blijf te lang twijfelen. Wil al tijden naar Zuid Amerika, Capoeira op het Braziliaanse strand bekijken, rondtrekken en Spaan leren. Ooit in hier in Ned. mee begonnen. Mijn hobby is dans (en dan vooral Z-Amerikaanse)lijkt me leuk dat ook in andere landen te gaan bekijken!! Ben geen backpacker, maar wel makkelijk in de omgang. Hou van een lolletje en ben spontaan en open. Heb nu geen conrete plannen staan, maar dit Forum heeft wel mijn aandacht.

Groet Jacky

Hak die knoop door!!! Dat heb ik een jaar of 5 geleden gedaan en heb er spijt van dat ik het niet 15 jaar geleden al had gedaan.

Het makkelijkst (maar duur) is het om een groepsreis te boeken. Ik heb goede ervaringen met baobab en djoser.

Ik heb 5 reizen gedaan en was toe aan iets anders…Dus een cursus spaans in mexico geboekt. En ook hier was het zo makkelijk om mensen te leren kennen…Ik heb niet een dag alleen hoeven eten…

Als je alleen op vakantie gaat is het het leukste om iets te gaan doen…Als je in je uppie op het strand gaat liggen, is de kans iemand te ontmoeten vrij klein. Maar als je samen in een klasje zit, maakt niet uit van wat voor cursus, dan heb je in notime aanspraak…En het is waar: soort zoekt soort…

succes en ik zou zeggen: boek iets! Niet uitstellen, gewoon doen!
Wat kan er in het ergste geval gebeuren??? (Ik kan niets verzinnen…):vak01:

Leuk, leuk leuk dit allemaal te lezen!! Ik ben 37 (v), heb een goede baan, leuke vrienden etc etc en maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan… ik wil reizen! Ben me zo bewust dat je maar 1 keer leeft en er zijn wel 100 redenen om gewoon lekker standaard door te gaan met je veilige leventje… maar dat wil ik niet… ik wil ontdekken en voelen dat ik leef!!

Heb afgelopen jaar al een aantal reizen gemaakt (o.a. in groepsverband) maar zou in 2009 graag een lange tijd weg willen… (meerdere maanden tot ???)… Dat betekent wel mijn baan opzeggen maar ik denk dat je er heel veel voor terug krijgt… Hebben meer mensen dit “dilemma”???

Hallo,
Leuk om hier nog mensen tegen te komen die de reismicrobe nog niet kwijt zijn, zelfs al zitten ze al op tram 3.
Even voorstellen, ik ben Miguel, 35 jaar, ongehuwd en woon in Bredene, België (de kust !).
Ik werk bij de Belgische spoorwegen en die zijn nogal flexibel wat verlof betreft.
Ik heb al altijd AUSTRALIE willen zien, maar om dit alleen te plannen lijkt me dit toch wel onbegonnen werk en begeleide groepsreizen vind ik toch wel een beetje te duur als single.
Ik heb eigenlijk nog geen flauw idee wat ik allemaal wil zien. Wat ik wel al ongeveer
weet is dat ik zou willen vertrekken vanaf half oktober en toch zeker 1 maand wens rond te reizen.
Indien er iemand zou geïnteresseerd zijn (m/v, beetje zelfde leeftijd als het kan), kan die mij altijd een berichtje sturen, of op deze topic reageren. Alles is bespreekbaar.

Ik ben 32 jaar oud, gz-psycholoog en reislustig! Afgelopen najaar ben ik 6 weken alleen door Australie getrokken, was fantastisch en is prima bevallen in mijn eentje. Nu ben ik opzoek naar iemand die het leuk vindt om door Ethiopie te trekken. Niet met een groep, maar met twee of een klein groepje en chauffeur. Ik heb het voorjaar in gedachten, maar kan alle kanten op.
wie heeft er zin?
Inez

Hey,

Ik wil nog heel veel van de wereld zien, beleven en genieten.
Zou graag een reisgenoot leren kennen die ook voor langere tijd kan gaan reizen.
Vanaf 1 mei 2009 kan ik max. 1,5jr onbetaald verlof nemen.
Ben een vlotte moderne vrouw 46jr, sportief, gezond, open minded, ongebonden, avontuurlijk, niet rokend, humoristisch en heb relativeringsvermogen, zie uitdagingen ipv problemen.
Zoek deze eigenschappen ook in een reisgenoot.
Als ik de enthousiaste berichten hier lees lijkt t me wel leuk om een ontmoetingsmiddag/avond te organiseren om elkaar beter te leren kennen…

groetjes Francine

Hey hoi!

Volgens mij ben ik het groentje op dit forum! vrouw, slechts 30 jaar en 1 maand jong!
Heb zo’n zin om in september/oktober 2009 weer eens weg te gaan. Mijn voorkeur gaat uit naar Midden-Amerika (Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Guatemala en Belize).
Maar wie weet, misschien kan iemand mij overtuigen van andere prachtige landen.

Ik heb eind 2007 2 maanden rondgereisd (georganiseerd) door Ecuador, Peru, Chili en Bolivia en heb in 2008 4 maanden gewerkt in Peru. Ik spreek Spaans dus dat is lekker makkelijk.

Leuk allemaal hoor dat georganiseerde gereis, maar ik zou het toch leuker vinden om alles op mijn eigen tempo te doen. Ergens waar het leuk is wat langer te blijven en waar het minder leuk is diezelfde dag nog te vertrekken :slight_smile: Ik ben een redelijk stoere meid, maar alleen reizen is niets voor mij. Ten eerste voor de veiligheid, ten tweede voor de gezelligheid.

Ben je leuk, reislustig, man en lijkt het je leuk om met me mee te gaan?!
Dan hoor ik het graag!

Beso
San

Zijn er nog dertigers actief toevallig??

Ik ga namelijk eind dit jaar voor 3 maanden richting Australie, New Zeeland en Zuid America…
Ben op dit moment 33 en zou het leuk vinden om met leeftijdsgenoten in contact te komen en eventueel samen te reizen!!

Stuur gewoon een leuk mailtje…

Marcel