Hier nog een dertiger die zich bij deze (steeds groter wordende) groep aansluit. Ik had een oproep geplaatst voor een reisgenoot. Maar bedacht me dat ik het toch op mijn eigen tempo wilde gaan doen, dus heb toch besloten om alleen te gaan. Een paar weken met een complete stranger is toch wel erg lang. En wie weet wie je onderweg tegenkomt? Ik ga begin maart lekker drie dagen naar Hong Kong en dan ruim drie weken naar Australie. Heb er zin in!
Hoi allemaal,
jeetje wat een 30-ers ineens. Ik ben zelf nog net geen 30 maar 29,5
maar zou wel graag met iemand tussen de 27 - 40 jaar willen reizen. Daarom maar hier een berichtje achterlaten.
Ik zou graag in februari/maart/april weg willen naar Australië of Zuid-Afrika.
Backpacken lijkt me leuk, niet eerder gedaan en een georganisserde rondreis via Sawadee, Shoestring of Baobab lijkt me ook leuk.
Ik zou in september 3 maanden naar Zuid-Afrika gegaan zijn om eerst 6-8 weken vrijwilligerswerk te gaan doen bij een wildlifeproject en daarna een reis met Sawadee gaan maken van JNB naar CPT maar helaas door ziekte in de familie alles moeten annuleren en had mijn baan al opgezegd. Nog geen nieuwe baan gevonden en wil wel in de herkansing maar ineens liever niet meer alleen. Zijn er hier gegadigden die mee willen?
groetjes,
Puck
Hey!
Leuk zeg, wild life project, daar heb ik ook naar gekeken (met cheetahs in de buurt van CPT)… Lijkt mij ook leuk om naar ZA te gaan… maar ook Azië en Australie trekt mij!! Ook Hong Kong wil ik zeker naartoe!!
Ik heb contact met iemand van dit forum, die mij heeft geschreven op korte termijn een berichtje te zullen plaatsen op dit forum dat ze een bijeenkomst wil plannen op een zaterdag in februari met iedereen op dit forum (en daarbuiten) die dit idee ook heeft (reizen)…
Groetjes!!
Hoi!
Zoals wel meer mensen hier op dit forum zoeken we allemaal een reisgenoot, voor verschillende bestemmingen. Ik ben nu aan het mailen met een leuke meid uit het zuiden van het land die het briljante idee heeft om een bijeenkomst te organiseren, zodat je anderen leert kennen met dezelfde plannen en dat merk je ook meteen of het klikt en wie weet doe je er ideeen op. De oproep staat op een andere website (o.a op www.wereldreis.net) Datum zal 21 Februari in Eindhoven zijn, Exacte locatie en tijdstip volgt nog…
Misschien ook wat voor jullie? Ik ga er iig naartoe, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Wat een goed initiatief! Helaas zit ik de 21e net in het vliegtuig naar Bonaire, anders had ik er graag bij willen zijn. Lijkt me erg leuk om andere reislustigen te ontmoeten en te kijken of en overeenkomsten in de plannen te vinden zijn (ben nog druk aan het zoeken waar ik rond juni naar toe wil).
Een volgende keer zal ik zeker van de partij zijn!
Leuk om hier reislustigen tegen te komen van boven de 30! Ik ben 42 en heb nov/dec 2009/jan 2010 vrij genomen om te reizen. Ik wil in Nepal beginnen met een trekking van 3 weken, en daarna staat er nog niets vast. Zoek nog een reismaatje om in Australië, Nieuw-Zeeland rond te trekken. Wel iemand die ook van wandelen houdt. Heb weinig luxe nodig.
Al weet ik maar dat ik iemand van jullie tegen zal komen onderweg, dat lijkt mij al leuk.
Groetjes,
Jeanette
Hier nog een 30’ er die op reis wil gaan. Ik ben 33 jaar, singel en vrij gemakkelijk in omgang.
Dit is zeker een leuk initiatief!
Een dag niet gelachen, is een cag niet geleefd…
Ik heb 3 jaar geleden het reizen ontdekt en ben een half jaar alleen weggegaan naar Australie en Nieuw Zeeland. Een waanzinnige tijd gehad, vorig jaar wezen backpacken naar Maleisie en Borneo.
Een groepsreis met bijv. Fox of Djoser zie ik zelf niet zo zitten, dit is vrij prijzig en je kan niet je eigen gang gaan. Maar alleen is maar alleen.
Zelf zou ik graag eens in Zuid Amerika gaan kijken, maar spreek geen Spaans. De kans bestaat dat je je dan eenzaam gaat voelen en dat is natuurlijk niet de bedoeling…
Ik zou zelf graag eind september een paar weken op reis willen naar Zuid Amerika en of Azie.
Maar eventueel is eind december geen enkel probleem…
groeten,
Arie
Hey allemaal, de groep dertigers hier groeit met de week… hartstikke leuk! Sommigen van ons zijn in dezelfde periode straks op reis… Lijkt het jullie leuk om eind april/begin mei eens een keer ergens af te spreken en ervaringen / ideeen uit te wisselen??
Groetjes!
Hallo allemaal,
Wat een leuk initiatief!
Hier nog een 30’ er die op reis wil…Ik ben 33 jaar, singel en gemakkelijk in de omgang.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Ik heb 2 jaar geleden het reizen ontdekt, ik heb een half jaar rondgereisd door Australië en Nieuw Zeeland, een geweldige tijd gehad. Vorig jaar heb ik rondgereisd in Maleisië en Borneo. Maar alleen is maar alleen.
Ik zou zelf graag eens naar Zuid Amerika gaan, maar ik spreek geen Spaans en de kans bestaat dan dat jij je dan eenzaam gaat voelen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Uiteraard is Azië ook een leuk alternatief. Mijn voorkeur gaat uit naar half/ eind september voor een paar weken (december duurt nog zo lang…….)
Een groepsreis zie ik zelf niet zo zitten, deze reizen zijn (te) duur en je kan niet je eigen gang gaan. Alles is geregeld en als je wat langer ergens wil blijven, kan dat niet…
Groeten,
Arie
Hey,
Het is een heel leuk initiatief om een x af te spreken met allen die hier hebben gereageerd om ervaringen en of plannen uit te wisselen. Want iedereen wil tenslotte op reis!
groeten,
Arie
OK! Ik wil het voortouw best nemen, en zal op korte termijn een datum en plaats voordragen op deze site.
Groeten!
Hallo,
Het houdt maar niet op he? Hier nog een bijna-dertiger (in juni bereik ik deze memorabele leeftijd…) die nog graag wat delen van de wereld wil zien!
Ik heb voor dit jaar, september om precies te zijn, al een ticket naar Amerika, San Francisco geboekt. Voor 3,5 week! Plan was om met een huurauto de kust af te gaan naar LA. Maar wegens het overgaan van mijn relatie ben ik nu dus veroordeeld om alleen te gaan…Of niet misschien.
Ik in het kort: 29, woonachtig in Rotterdam, werkzaam als coordinator Sales bij een bedrijf dat huisvesting regelt voor buitenlandse werknemers. Hou erg van reizen, ben een maand met vrienden door Costa Rica gereisd, ben 2x in Indonesie geweest. Vind het prettig om aan niets gebonden te zijn onderweg, dat ik kan blijven als het er leuk is, maar dat ik ook kan gaan als het er niets is. Hou van cultuur snuiven en avontuur, maar kan ook prima een dagje relaxen op het strand met een boekje.
Groetjes,
Manisha
Hoi Manisha,
Het ziet er gaaf uit, wat jij gaat doen. Ik ben zelf 33 jaar oud en heb al de nodige reiservaring. Ik heb een half jaar door Australië en Nieuw Zeeland gereisd. Dit smaakt naar meer en wil zeker nog eens naar de States. Zelf heb ik 18 september een trouwerij en wil ik thuis zijn. Kan er eventueel nog geschoven worden met data en kan jij doorgeven wanneer jij naar de States wil gaan.
Ik heb jou ook prive een berichtje gestuurd, met wat meer info en vragen.
Groetjes,
Arie
Tjonge, wat een enthousiasme in dit forum! Echt super!
In dat geval durf ik wel jullie mening te vragen over een idee dat ik heb. Het is iets waarbij je ook samen kunt reizen, of eventueel een deel van een route samen kunt optrekken.
Het gaat om een estafette-wereldreis waarbij een 10 eurobiljet het “estafettestokje” is. Telkens is het tientje dus in handen van een andere reiziger. Dat kan ook in jouw handen zijn. Je schrijft over jouw/jullie reis met het tientje op een weblog: http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu/. Een uitgebreidere uitleg van het idee vind je op http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu/index?page=message&id=2954151.
Ben benieuwd wat jullie vinden van dit idee en of jullie zelf zouden meedoen! Wat zou er nog verbeterd moeten worden?
Groeten,
Peter
En dan hier nog een vrouwelijke 40+ met reiskriebels.
Vertrek augustus-september naar Peru en wil aantal maanden in Z-Amerika blijven. Behalve het vertrek en de eerste 3-4 weken nog niets gepland. Ben erg makkelijk en flexibel wat dat betreft, idee van ik zie /hoor daar wel wat leuk is om heen te gaan.
Bezig met spaans leren nu, en lijkt me wel leuk om enige tijd met een ander wat te reizen.
Hoi,
Nog een 30-er. Namelijk 34 jaar en vrouw, single en momenteel werkzaam in het basisonderwijs (wel op zoek naar wat anders).
Ik ga al jaren mee met singlereizen, maar ben dat zat. Ik wil nu eens zelf de regie in handen hebben. Maar…ik wil niet alleen!!
Het liefste ga ik juli-aug naar Spanje. Wie ook? En wie ervaringen met taalscholen in SPanje?
Groetjes,
Lydia
ik heb in januari een 2 weekse cursus gedaan in Barcelona…heel leuk en je leert er makkelijk mensen kennen…als je een school kiest, is het het leukst als er veel toeristen op zitten en geen mensen die in spanje wonen of studeren. Die hebben namenlijk een eigen leven…toeristen zitten meestal wel eerder om een praatje verlegen. Op mijn school zaten veel emigranten…die gingen 'savonds meestal gewoon naar huis ipv uit…wat je op vakantie toch wilt…
HEy,
Bedankt voor je snelle reaktie! Heb je wel veel Spaans geleerd indie twee weken? En waar verbleef je? Ik lees veel over studentenhuizen…daar zit ik dan weer niet op te wachten…En heb je nog leuke dingen kunnen doen in Barca?
groetjes,
Lydia
heyyy
En jawel!! nog een dertiger! Ik ben 31 en ben van plan in juli weer naar Australia te vertrekken. mensen die ook rond die periode die kant op gaan? Zou wel zo gezellig zijn tijdens de lange vlucht. Ik wil dan het zuiden van Oz gaan bekijken, heb namelijk de rest al gezien. en na een week of vier tot zes richting Nieuw Zeeland.
Na NZ vertrek ik richting USA, Miami, San Francisco, LA, Las Vegas en New York.
Op 5 november is het dan na een paar dagen London tijd om naar NL te gaan.
Mensen met ongeveer dezelfde plannen? Let me know!
groetjes van Tineke
Ik had geboekt via apple languages…de school heette Caminos. Er waren studenten appartementen naast het hotel…Ik had een gedeeld appartement om de kosten te drukken. Al met al was het wel ok. De plek van de school is wel erg leuk…midden in de stad en vlakbij de metro…En ik heb in barcelona alle bekende toeristen atrakties gezien…Heel veel Gaudi natuurlijk. Ik heb mij geen dag verveeld. De school was qua lessen best aardig, alleen omdat het zo stil was, voegden ze verschillende niveaus samen in 1 klas. De eerste week was voor mij iets te hoog van niveau en gek genoeg de laatste week weer iets te laag…Dit vond ik minder aan deze school. Maar als je in het seizoen gaat, zal het wel anders zijn.