30 ers die nog veel willen zien!

HEy Tineke,

Wat klinkt dat gaaf!! En stoer!! Ik zit nu in een fase dat ik niet meer zo goed weet wat ik wil. Denk erover mijn baan op te zeggen, maar dat is ook weer een stap. En het buitenland trekt. Zoals je gelezen hebt, zat ik erover te denken om spaans te gaan leren. Maar ondanks de reactie daarop weet ik nog steeds niet wat ik wil. Ikben 34 en ongebonden. Waarom zou ik thuis blijven? En dan lees ik jouw verhaal om naar Australie te gaan. Gaaf! Ik ga alle opties bedenken.
groetjes,

Lydia

Hey Lydia…

Ik zeg…Gewoon doen!!!

Je bent ongebonden, oke je hebt een baan, maar als je geld hebt om te reizen, kun je altijd in overleg met je baas onbetaald verlof aanvragen… zo niet kun je natuurlijk je baan opzeggen… Zeker is dit een stap, maar goed…

Als je nou gewoon ook in juli vetrekt kunnen we samen op avontuur gaan:vak01:… heb je nog een maand om alles te plannen… :biggrin:

Gewoon naar je gevoel luisteren joh… ff goed rondkijken wat je nou eigenlijk echt trekt… je krijgt vanzelf het gevoel van “ja … dat is t!!” had ik ook toen ik voor t eerst vertrok naar Australia… ga nu inmiddels voor de derde keer op reis!!

questions?? just ask!!

niet te druk maken om allerlei dingen, live your life to the max… das mijn motto!

groetjes Tineke

Hoi,

Wanneer vertrek jij dan? Ik zit in het onderwijs, maar denk erover zowiezo eruit te stappen.

Wat doe jij met jouw huis? Verhuur je het onder? Hoe regel je dat? Je merkt…ik heb er nog geen kaas van gegeten…

Waar ga je slapen in Australie? Toch niet in hostels? OF zijn die wel te doen daar?

Groetjes,

Lydia

ja huis is verhuurd idd, heb ik wel via een makelaar gedaan hoor… en ik vertrek rond 1 juli… kan eerder, maar ook later… en ehh hostels… tja… sommige zijn prima te doen hoor, maar ik hou niet zo van stapelbedden, en kies ook meestal voor een girlsdorm… heb in Adelaide wel een leuk hostel gevonden… bunkfree!! en aan het strand… als je zo lang op reis gaat is t veel te duur om constant in een hotel te gaan, maar zo af en toe is dat toch wel lekker hoor… of een b&b ofzo…

voeg me anders ff toe op msn… praat mss makkelijker :wink:

[EMAIL=“tinekehaken@hotmail.com”]tinekehaken@hotmail.com

Ik heb je toegevoegd.

En ja hoor, nog een dertiger. Heb al wat gezien van de wereld Australie, Canada, Bali, Brazilie, Mexico, Zuid Afrika, Maui, maar heb nog een lange verlanglijst. Heb meestal gereisd met een vriendin, maar zij kan helaas niet meer lang achter elkaar weg. Als de zomer hier voorbij is, wil ik het land weer uit. Zou graag een keer naar Nieuw Zeeland gaan. Ben sportief, hou o.a. van duiken, paardrijden en surfen.

Groetjes
Esther

Hallo allemaal…

Geweldig dit forum!! Ik zou ook graag met iemand concrete plannen willen maken, lijkt me fantastisch…zelf ben ik een 41jarige levenslustige vlotte singlemeid zonder kids. Sinds februari mn baan opgezegd voor een bewuste time out…en graag zou ik na onze zomervakantie, ik denk zo vanaf augustus wat reizen willen maken. De afgelopen 6 jaar veel aan groepsreizen gedaan, maar dan ben je inderdaad minder flexibel…

Ik heb nog wel wat landen op mn verlanglijstje staan zoals Australië, Nieuw Zeeland, Indonesië, Maleisie, Zuid Afrika…Ook projecten voor het goede doel ergens in de wereld lijken me interessant… of een taalcursus spaans wat ik eerder las…

Wie wil er met mij plannen maken?? Of…toch maar eerst weer een bijeenkomst plannen met allerlei reisgenoten om te kijken wie met elkaar klikt!!

Lets hear from you…
Yvonne

hey Yvonne!

wanneer wil je vertrekken? en hoe lang??

Ik denk erover om laatste week juni/ eerste week juli te vertrekken… eerst 5 wk OZ, dan paar week new zealand en dan USA…

Al enig idee wat jouw plannen zijn?

grtz Tineke

Dag Yvonne,

Wanneer wil je ongeveer op pad gaan? Ik begin in november in Nepal met een georganiseerde trekking van 4 weken. Daarna wil ik nog 2 maanden verder reizen, maar heb nog niets vastgelegd. Mijn aandacht gaat nu naar Australie en Nieuw Zeeland. Maar zou ook zo wat anders kunnen worden. Ik ben 43.

Groetjes,
Jeanette

Hoi Tineke en Jeanette…

Leuk dat jullie al zo snel reageren!! En uiteraard fijn dat er ook meerderen van onze leeftijd zijn die graag willen reizen…

Jullie kunnen mij eventueel ook via mijn email bereiken [EMAIL=“ycjmks@yahoo.com”]ycjmks@yahoo.com.

Mijn plannen staan ook nog niet vast, maar ik dacht eraan vanaf augustus eerst een groepsreis te boeken…dat kan Zuid Afrika of Indonesie zijn om vervolgens vanaf september een 2/3 maanden Australië te doen en daarna pas naar Nieuw Zeeland te gaan. Ik sprak gister nog een Nieuw Zeelandse van onze leeftijd die overgekomen was naar NL, het seizoen begint daar vanaf begin september (lente) t/m maart, de maanden januari en februari is het daar barstensdruk omdat daar dan de schoolvakanties zijn, ze raadde me aan in nov of dec te komen. Maar met oud en nieuw in Sydney schijnt ook geweldig te zijn om mee te maken… sja… keuzes keuzes haha…

Dat zijn eigenlijk toch wel de landen waar ik zeker heenwil, ik wil maximaal een half jaar weggaan denk ik…ik heb momenteel de ruimte om te reizen omdat ik geen baan heb, maar wilde eerst de zomer in NL afwachten, want ook hier zijn leuke activiteiten en evenementen, volgende week 12 juni, ga ik ook de hele week naar Terschelling, het Oerolfestival…

Zou leuk zijn als we het goed kunnen vinden met elkaar om niet alleen te hoeven reizen, wellicht xtje afspreken??

Groetjes Yvonne

Hoiii! Mijn laatste bericht hier dateert van april, toen stelde ik voor een bijeenkomst te plannen… Ik heb het erg druk gehad maar mijn sabbatical is net begonnen, heb nu 7 maanden vrij. Ik wil graag begin juli weg voor 5 tot 6 maanden, liefst eerst ff naar Azie en dan door naar Australie. Maar alles is nog open!

Het lijkt me leuk een bijeenkomst te plannen op korte termijn (binnen 2 weken???). Ik ben zelf erg flexibel want heb nu lekker vrij! Wie heeft er hier allemaal belangstelling? Dan kunnen we agenda’s bij elkaar leggen!

groetjes Miranda

Nou ik ben benieuwd. En wordt het dan een centraal punt dit keer, geen Nijmegen of Eindhoven?
Ik was van plan om tussen nu en augustus 2 x naar Polska te gaan. Tussen oktober en maart gaat het me zeer zeker lukken om nog in NZ te gaan werken/recreeren. Tussentijds wil ik ook oud naar nieuw zien in Sydney en dat ga ik zeker weten doen ook. Mijn visum geeft me nog recht tot maart 2010 dus waarom ook niet. Maart is trouwens nog prima weer in Northland van NZ, kun je nog surfen en in je korte broek lopen, mei en juni is veel neerslag in vooral regio Auckland, spijtig.

Leuk!! zo’n bijeenkomst is altijd leuk! praat ook makkelijker dan via een forum lijkt me. Ik ben zeker geïnteresseerd. Kom uit het noorden, dus een centraal punt lijkt me prima.
Ik ben ook zeer flexibel, mijn holiday is ook reeds begonnen…
Wil begin juli richting Australia vertrekken, dan NZ , Samoa, cook islands? en dan op naar USA…

groetjes!!

Tineke

Hallo mensen…

Ik ben er graag bij binnen 2 weken, wel leuk even kennismaken… ik heb ook alle tijd momenteel en wil vanaf aug/sept wat ondernemen!! Ik kom trouwens uit de buurt van Nijmegen !! Oh… sjips… maar ik kan niet tussen 12 en 21 juni…want dan zit ik op het Oerolfestival in Terschelling…

grtzz Yvonne

Leuk om bij elkaar te komen, en plannen uit te wisselen.
Ik werk wel fulltime, maar als het in het weekend kan…
Ik kom uit Purmerend, maar mijn autootje brengt mij overal.

Misschien tot gauw!

Groetjes,
Jeanette

Hallo reizigers…

Om maar es een voorzetje te doen, wat dachten we van het weekend 27/28 juni??? Wellicht in de middag, zodat we onze eigen planning gewoon kunnen laten doorgaan, maar als er andere ideëen zijn laat het weten !!

Oke… ik hoor het graag!!
groetjes

hoi allemaal…

Ik was er graag bij geweest, maar heb vandaag de bevestiging gekregen van mijn ticket en ik vlieg 26 juni weer naar Australia!!! :vak01:

voor de mensen die wel gaan…have fun!!

Bye bye:dag:

Whauw Tineke, wat stoer dat je het gewoon maar doet allemaal…ga je alleen?? Wat zijn precies je plannen??

Heel veel succes en geniet er gigantisch van…

groetjess
Yvonne

Hey Yvonne,

Ja ga lekker weer alleen… en in hostels daar in Australie enzo kom je vanzelf mensen tegen… ga ook wat groeptoertjes doen…ga maandje australie, 5 week nieuw Zeeland, 5 week usa… heerlijk…

groetjes!!

Te gek joh Tineke!..

Ga je met een rugzak? Of koffer op wieltjes? Wat vind je het handigst?? Ik heb altijd zoiets…ik krijg nooit alles in zo’n rugzak wat ik mee wil hebben. Jij hebt ervaring, misschien kan jij er iets over zeggen…