We hebben de verdeling als volgt gemaakt.
Osaka 2 dagen
Miyajima eiland 1 dag
Met de boot naar Hiroshima 1 dag
Kyoto 3 dagen
Nagano 2 dagen
Tokyo 3 dagen
Zo beter?
We hebben de verdeling als volgt gemaakt.
Osaka 2 dagen
Miyajima eiland 1 dag
Met de boot naar Hiroshima 1 dag
Kyoto 3 dagen
Nagano 2 dagen
Tokyo 3 dagen
Zo beter?
Zou als ik u was op japanguide.com kijken.
Zie je ook de plattegrond van Japan.
Kan je vrijwel op elke plek klikken en kindere ontdekken wat daar te doen is met de bijbehorende info.
Geen Okinawa / Naha meer?
Jazeker dat zit er voor [emoji12]
Dank je wel!
Kunnen jullie advies geven in welke pas ik het beste kan aanschaffen voor het openbaar vervoer in Japan?
Jr pas of losse kaartjes?
Dat is een kwestie van hyperdia.com bekijken en uitrekenen. En dan op de site van de jrpass kijken wat een tweeweekse pas kost.
De boot van Hiroshima naar Miyajima wordt gedekt door de jr pass.
Verder een leuke route hoor.
JR pas is inmiddels binnen. Dat betekend dan dat we gemakkelijk van de ene stad naar de andere stad kunnen reizen. Maar, hoe je nu van bijvoorbeeld van het centrum van de stad het gemakkelijkst bij het station? Of gaat dat per taxi.
En als we aankomen in Osaka, hoe komen wij dan bij ons hotel? Taxi kan natuurlijk altijd. Of kunnen we dan ook onze JR PAS gebruiken?
Ons plan:
Okinawa
Aankomst 12 uur
Rest vd dag Naha stad bekijken
Vertrek na 2 hele dagen de 3e dag om 12 uur
Dag 1 bultruggen spotten en relaxen aan zee
Dag 2
VERVOER
Als je naar Okinawa vliegt kan je kiezen voor 1 of meerdere overstappunten. De prijs die je betaald is daarvan afhankelijk. En reken zeker wel op 24 uur reistijd tot je hotel. Als je dan eindelijk aankomt op Naha airport. Pak dan de monorail naar je hotel. Of je pakt de bus. Een taxi kan natuurlijk ook!
Dag 3
Naar Osaka aankomst 14:00u
Rest vd dag Osaka bekijken
Dag 4
Naar Nara (tempels – boeddha – herten)
Dag 5
Naar het schiereiland Miyajima
Dag 6
Met de boot naar Hiroshima
Dag 7
Naar Kioto
Dag 8
Naar Arashimyama Bamboo grove
Dag 9
Dag Kioto (of nog iets anders bedenken
Dag 10
Naar Nagano
Dag 11
Makaken spotten bij warmwaterbronnen Jigokudani Monkey park
Dag 12
Naar Tokyo
Dag 13
Naar Fuji Mountain
Dag 14
Tokyo stad
Dag 15
Naar huis
Hallo Henk,
op welk vliegveld bereik je Osaka? Kom je aan op Itami , dan kun je hierkijken wat de mogelijkheden zijn om naar Osaka te gaan. Of kom je aan op Kansai International Airport (KIX), dan kun je hierkijken wat de mogelijkheden zijn om naar de stad en je hotel te komen.
Wat je van de JR pas hebt binnengekregen zal de voucher zijn van de railpas. Die moet je eerst in Japan laten omwisselen voor de echte railpas. Als het goed is heb je bij de voucher ook een informatieboekje ontvangen met plekken waar ze de voucher voor je kunnen inwisselen voor de pas. Meestal is er een kantoor/balie op vliegvelden en grote stations waar dit kan, maar dit moet allemaal in het foldertje staan wat je bij de voucher hebt ontvangen.
Bij het inwisselen van de voucher moet je ook aangeven vanaf welke datum de pas geldig moet zijn. Als je hem meteen in laat gaan bij het omwisselen, kun je daarna meteen ermee de JR treinen in (let op, er zijn een paar uitzonderingen, moet ook in de folder aangegeven staan).
Itami, maar we denken dat het in ons geval voordeliger is de JR pas een dag later geldig te maken. We hebben nl een pas van één week. Er zal toch wel een bus rijden die ons naar Osaka stad kan brengen en waar we gewoon aan de buschauffeur kunnen betalen?
Er zijn genoeg manieren om vanuit Itami naar Osaka te gaan: klik.
Er zit inderdaad ook een bus bij, maar ook monorail en trein.
Nog een vraag: heeft het nog zin om op zoek te gaan naar de sneeuwapen in de buurt van Nagano in begin april?
Over Nagoneze sneeuwapen weet ik vrijwel niets, maar wat zijn je wensen voor Naha naast walvissafari zo’n beetje? Ik wilde er natuurlijk die blauwe stranden zien, althans het zal vast de zeebodem zijn die voor die kleur zorgt en niet de oceaan. In Naha hebben ze maar één klein strandje waar in januari al veel mensen rondhangen. ik liep vanaf de eerste halte van de monorail na de luchthaven naar eilandje senaga waar je kunt genieten van strand en de vele afdalende vliegtuigen met intervallen soms lager dan vijf minuten achter elkaar. Voor de verbluffende azuurblauwe kleur ben ik over de Kouri brug gefietst, maar dat was vanaf Nago. Van Naha naar Nago kost al 1,5 uur heen over de snelweg. Het busstation zijn ze trouwens net aan het verbouwen met momenteel alleen vier vertrekhaltes vanaf de straat. En sommige bussen zoals 39 naar Mibaru beach vertrekken zelfs via een andere locatie. Het kost 1u heen, maar dan ben je wel bij het eindpunt en is 0 minuten naar het strand. In Naha wil je vast wel de kokusaidori, heiwadori passage, makishi market en tsuboya pottery street zien die dicht bij elkaar liggen en tot 8-10 u 's avonds nog open zijn. Ergens in de kokusai dori hoofdstraat zit binnen een souvenierwinkel met op de tweede verdieping diverse aquariums vol met de gekste tropische vissen in felle kleuren. Gratis toegang, ik weet hier jammer genoeg de naam niet van. Tsuboya pottery street leuk om snel doorheen te lopen. Shuri kasteel zou ik overslaan, maar als je gaat dan heb je gegarandeerd een uitzichtpunt over de gehele stad. Ik heb toen ik er was veel lof gehoord over Mihama American Village / Chatan, maar door veel slecht weer op Okinawa heb ik dat telkens uitgesteld. Ga je er trouwens heen met iemand die Japans spreekt?
Dank voor je bericht.
Op Okinawa zijn we slechts 2 hele dagen. 1e dag willen we iig de zee op en bultruggen spotten?
2e dag willen we met de bus dieper het eiland in.
Naha bekijken we wel in de overgebleven momenten.
Shuri-jo vond ik juist eigenlijk wel interessant, ook al is het een reconstructie, het is heel anders dan andere Japanse kastelen. Wel heb ik er wat al te zeer op m’n gemak rondgelopen waardoor het me praktisch een hele middag heeft gekost, maar dat slome tempo was ergens toch al een beetje de rode draad door m’n bezoek aan Okinawa :biggrin:
Wat betreft die winkel aan Kokusai Dori met aquaria, was dat niet gewoon bij de Don Quijote? Kokusai Dori vond ik sowieso 's avonds wel erg leuk, het is supertoeristisch maar op een leuke manier. Het America Village heb ik overgeslagen, ik heb wel als dagtrips per bus Okinawa World bezocht (grotten, slangen en lokale cultuur) en Ocean Expo Park met het geweldige Churaumi Aquarium, dat was wel een behoorlijke busrit maar zeker de moeite waard.
Ik herinner me dat je aan het eind van de kokusaidori aan je rechterhand nabij halte Kencho-Mae (of het begin aan je linkerhand, het is maar net hoe je het bekijkt) van die souvenirshops hebt met rariteitenattracties zoals batmanmannequins, battletechrobots, gigantische haaien met tanden, notenkrakers dat soort dummies om je een idee te geven wat ik bedoel. Een van die shops had zo’n typisch Japanse hipsternozemdummy zittend op een bankje. Daar was ik tig keer voorbijgelopen tot het een keer begon te dagen dat er aan het eind bij Kencho-Mae twee van die shops zitten met opvallende beelden. Toen ben ik pas later naar binnen gelopen en direct links zit een roltrap naar de aquariums. Ik kan er wat foto’s van laten zien, zit vol met exotisch zeefauna. Schone tanks, blauwe achtergrond, vergezeld met veel koraal. Op die verdieping promootten ze dacht ik ook het Churaumi Aquarium met informatiefolders of kortingsbonnen. Ik stond op het punt om dat ook te doen, maar mijn bezoek aan Oceanário de Lisboa lag me nog te vers in het geheugen en daar was ik vrij tevreden mee. Ook daar hadden ze o.a. Murenen (Moray Eels) en gigantische Mola Mola’s (best wel grappig dat wij het een Maanvis noemen terwijl het in het Engels weer een Sunfish is). Ik ben in plaats daarvan naar het Neo Park gegaan vanaf Nago om mijn favoriete Toekans te komen bekijken die ik niet heb gezien. Dat park is een beetje in verval geraakt en ziet er naar uit alsof ze elk moment de stekker eruit gaan trekken. Zeker geen aanrader voor op regenachtige dag, dit terzijde. Ik zag inderdaad dat Don Quihote op de kokusaidori ook een bak had met een Mureen, maar het water zag er een beetje vies uit.
Dat ziet er inderdaad wel wat beter uit dan die aquaria bij Don Quijote. Alleen krijg ik bij die laatste foto wel wat dubbelzinnige gedachten, met dank aan Shimoneta :biggrin:
Ik heb overigens qua aquaria niet zo gek veel vergelijkingsmateriaal, buiten Churaumi kom ik niet verder dan Burgers Ocean. Ook best leuk, maar daar zwommen toch geen drie(!) walvishaaien in rond…
Wij zijn er denk ik wel uit hoe onze 16 dagen japan er uit gaan zien.
1/4 aankomst naha okinawa
2/4 dagje de zee op (grote vissen spotten?)
3/4 met de bus van Naha richting Nago (in de overige uren Naha bekijken)
4/4 vliegen naar Osaka. Rest vd dag Osaka bekijken.
5/5 naar Nara Todajj tempel
6/6 met de trein naar het schiereiland Miyajima.
7/4 met de veerboot naar Hiroshima.
8/4 met de trein naar Kyoto.
9/4 kyoto bekijken
10/4 bamboo forest arashiyama
11/4 met de trein naar Nagano
12/4 jigokudani monkey park (familie bezoek)
13/4 met de trein naar Tokyo
14/4 Tokyo bekijken
15/4 Tokyo bekijken met misschien de fuji mountain nog ‘even’ meepakken in de laatste 2 dagen
16/4 naar huis
Verder hopen we dat in onze reis in Japan voldoende kersenbloesem hebben kunnen zien.
Nu is ons een helikoptervlucht aangeboden boven Tokyo op onze laatste dag daar. Om 17:00 uur.
Nu hebben wij ons hotel die dag vlakbij Urayasu, Chiba.
Nu onze vraag: hebben wij die dag nog voldoende tijd om de Fuji Mountain te bezichtigen? Niet beklimmen hoor haha.
Of is dit allemaal een beetje too much.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Is de Tsukiji vismarkt in Tokyo vrij toegankelijk?