Ik denk dat het handig is als je voor jouw reis een eigen draadje hebt, zodat de reizen van jou en Maaike niet door elkaar gaan lopen @Wizzard, is het mogelijk om deze twee reacties in een nieuw draadje te verplaatsen?
De start van je reis klinkt al lekker relaxed in Okinawa.
Als je daarna naar Hiroshima doorgaat, zou je ook kunnen overwegen om een binnenlandse vlucht direct naar Hiroshima nemen. Volgens skyscanner moet het in ieder geval met All Nippon Airlines (ANA) mogelijk zijn.
Doordat je in Okinawa begint, vrees ik dat je wel het kersenbloesemseizoen nét mis gaat lopen, of net het einde meepakt in het begin als de bloesems laat gaan bloeien. Als je de bloesems wel graag wilt zien dan raad ik je aan iets te verschuiven in de planning, hierstaat globaal weergegeven wanneer de bloesems in welke regio’s over het algemeen bloeien. Het blijft overigens wel een gok om er op te plannen, kersenbloesems bloeien maar kort en hun bloeitijd is erg afhankelijk van vele (weers)invloeden.
Tips voor Hiroshima zijn bijvoorbeeld het Peace Park met de A-bomb dome en het Peace museum (let op: het museum wordt verbouwd en is wel open, maar enkele exposities zullen gesloten zijn). En natuurlijk Miyajima.
Kyotois een must-see in Japan, trek hier gerust een paar dagen voor uit. Kyoto is ook een prima uitvalsbasis voor dagtrips in de regio, bijvoorbeeld naar Osaka, Naraen Himeji. Osaka kan ook prima als basis gebruikt worden, de afstand tussen deze twee steden is niet zo groot.
Reizen in japan is prima te doen met het openbaar vervoer. Afhankelijk van de reisroute kunnen railpassen gekocht worden waarmee je voordelig gebruik kunt maken van de treinen. Vanuit de stations is er een goede aansluiting naar de bezienswaardigheden. Ook zijn er vaak veel hotels rondom stations te vinden.
@Henk, is twee dagen Okinawa niet wat erg kort? Ik ben er eerder dit jaar voor het eerst geweest, 3 dagen/4 nachten, en dat was al erg kort. Wel erg leuk overigens, Okinawa is toch wel heel anders dan de rest van Japan. Maar vanuit die gedachte: zou het geen optie zijn de route in omgekeerde richting te doen?
Dan wordt het inderdaad een lastig verhaal. Nu is met deze route ook helemaal niks mis (mijn eerste bezoek aan Japan ging ook van Fukuoka naar Tokyo), maar ik verwacht dat je nu pas in de loop van je reis zal ervaren hoezeer Okinawa verschilt van de rest. Voordeel van Okinawa is overigens wel dat daar nog vrij redelijk Engels gesproken wordt, dat is bij de eerste kennismaking uiteraard wel prettig.
16 dagen is inderdaad altijd te kort, maar des te meer reden om na die eerste reis nog vaker te gaan.
Die kersenbloesem is toch niet alleen op Okinawa? Wat de bloeitijd betreft pakken we het hoogtepunt toch wel ergens mee tussen Okinawa en Tokyo? We zijn er er tm 15 april
Omg… dat krijg je ervan als je met waterige hooikoortsoogjes op een telefoonschermpje antwoord gaat geven…
Niet alleen geef ik je een andere naan, maar had ik ook gelezen dat je twee weken naar Okinawa zou gaan… Gomenasai … :bang:
Wat de kersenbloesems betreft verandert dat dan alles, dan zou je, op Okinawa dan, wel eens middenin het seizoen kunnen vallen.
Zijn de tickets voor Okinawa naar Osaka ook al gekocht?
Het is namelijk best een stukje reizen naar Fukuoka, en dat stuk ga je dan later weer terug reizen.
Als je die binnenlandse vlucht nog moet boeken, dan raad ik je aan om meteen naar Fukuoka te vliegen, dat gaat veel tijd schelen.
Geen ervaring mee als het gaat om Okinawa, maar als ik zo even Google zie ik dat er alleen van januari t/m maart überhaupt walvissen zijn. Aangezien die dieren zich vast niet strikt aan de kalender zullen houden zal eind maart dan toch wel een gok zijn. En persoonlijk heb ik daar dan toch teveel mislukte ervaringen daarmee…
(ik mag zowel in Vancouver als in Reykjavik nog een keer gratis op herhaling omdat we er toen niks gezien hebben, alleen in Boston had ik ooit wél geluk)
In hartje Naha zit een grote Tourist Information, daar zullen ze je zeker kunnen helpen bij het regelen van zo’n walviscruise.
Niet te doen zou ik niet willen zeggen, maar de wegen rondom Kyoto kunnen ook behoorlijk druk zijn. Had je bepaalde bestemmingen in gedachten? Als je echt richting het platteland gaat wordt het minder druk