Ja en nee. Vrij toegankelijk als in gratis, ja.
Echter, tegenwoordig is het grootste deel van de markt (“inner market”) voor toeristen pas na 9 uur toegankelijk. Uitzondering hierop is de tonijnveiling, hiervoor moet je je 's ochtends vroeg aanmelden, waarna er om 5.25u en 5.50 u twee groepen van elk maximaal 60 mensen worden toegelaten. Alleen de “outer market” is geheel vrij te bezoeken. Vast ook leuk, maar het is juist die enorme drukte in de vroege ochtend die wat mij betreft de markt zo leuk maakt.
Hoe dit in de praktijk gaat durf ik zo niet te zeggen, de laatste keer dat ik de markt bezocht heb was nog voor ze die beperkingen hadden ingevoerd.
Dank je wel maar weer! Donderdag over een week die jant op
Prachtig land, Japan!
We zitten nu in kyoto.
Morgen willen we Fushimi Inari-taisha doen en de zilveren tempel.
Iemand nog een suggestie wat we zeker niet mogen overslaan?
We gaan morgen op de fiets door Kyoto.
Tips meer dan welkom!
Mooi tussen die twee in: Sanjusangendo, een van de meest bijzondere tempels van Kyoto met ruim 1000 Boeddha-beelden.
En mocht je er de tijd voor hebben, dan zou ik ook een dag in Arashiyama spenderen, een heel ander Kyoto waar de grote stad ineens ver weg lijkt.
Tips kan ik je niet geven. Wij gaan volgende maand voor de eerste keer die kant op.
Wel ben ik benieuwd hoe jullie het familiebezoek in jigokudani monkey park is bevallen. Wij hebben het ook op het programma staan, maar vanwege het seizoen twijfel ik hier een beetje over. Vonden jullie het de moeite waard of is het echt iets om alleen in de winter te bezoeken?
Dit staat voor ons voor morgen op het programma. Laat het je weten na morgen.
Nog even terugkomend op Kyoto want we zitten nu in Nagano.
We hebben daar de Sanjusangendo gedaan. Philosopher’s Path, Fushimi inari taisha en de zilveren tempel
Bedankt Wizard! Goede tips!
We zitten nu dus in Nagano. En er is hier niets te doen!
Goede tips (behalve tempels) meerdan welkom.
Ben je al naar de Oympische schaatsbaan (M-Wave) geweest? Daar zit ook een museumpje bij. Volgens de website zou die alleen in het weekend en op feestdagen geopend zijn, ik ben er vorig jaar echter op een donderdag geweest, en toen was de boel gewoon open. Wellicht anders even navragen bij de tourist info, die kunnen je ook op de juiste bus wijzen.
En weliswaar een tempel: Zenko-ji en de wandeling ernaar toe vond ik toch wel de moeite waard.
EDIT: volgens de Japanse website (via Google Translate…) is het Olympic Memorial Museum van de M-Wave sinds april vorig jaar dagelijks geopend. Beetje jammer dat ze de Engelstalige site ook niet even bijgewerkt hebben…
We gaan je tips doen, bedankt.
Jigokudani Monkey Park is zeker de moeite waard. Als je me je mailadres geeft zal ik je foto’s sturen. Wij hadden wel erg geluk met het weer. Iets boven 0 en wat lichte sneeuw.
Vanaf morgen 3 hele dagen Tokyo. De standaard dingen om te doen weten we al.
Heeft iemand nog tips voor Tokyo die niet zo voor de hand liggen?
We houden ons aanbevolen!
Ik heb je een pb gezonden met info over mijn mailadres.
Leuk Henk! Ik kijk vol spanning uit naar je foto’s. Alvast bedankt:)
We zijn weer thuis.
Een paar tips.
De vismarkt in tokyo is om 2 uur ipv de 5:20 wat overal vermeld staat.
Neen en hotel bij een metro station aan de rand van de stad. Scheelt veel geld. De bezienswaardigheden liggen verspreid over de stad. Je moet toch met de metro. Handigst is de dagkaart. Kost 600 yen.
O ja. Ontbijt in de meeste hotels gaat nergens over. Kan je beter zelf regelen.
Misschien stomme vraag, maar ik reis altijd met de Tokyo Metro Card (SUICA).
Ik wist niet dat je een dagkaart kon kopen voor 600yen.
Werkt deze dan hetzelfde als de SUICA kaart.
Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen, want dat is best aantrekkelijk om zo te reizen.
Voor 600 yen kan je een dagkaart van Tokyo Metro krijgen, vanaf 3 tot 4 ritten op een dag zal die al gunstig zijn.
Echter wel een nadeel: die geldt uitsluitend voor de metro’s van Tokyo Metro, 9 van de 13 metrolijnen van Tokyo. Toei en JR hebben elk hun eigen dagkaarten. En er zijn ook wel combinatiekaarten (1000 yen voor alleen metro, 1590 voor alles), maar dan moet je wel erg veel reizen om daar voordeel van te hebben.
Kortom, dergelijke kaarten kunnen zeker voordelig zijn, maar kijk vooraf wel of de haltes overeenkomen met je plannen. Aangezien ik meestal toch afwijk van mijn plannen en het voordeel in het gunstigste geval maar een paar euro is gebruik ik toch gewoon de Suica.
1 like
Welkom terug! Goede reis gehad?
De vismarkt of de tonijnveiling? De markt zelf is inderdaad echt nachtwerk, maar de tonijnveilingen (waarvoor je je vooraf moet aanmelden) beginnen toch pas later?
Nu ben ik toch benieuwd, wat viel er zo aan tegen?
Nu ga ik meestal voor een Japans ontbijt, en dat is eigenlijk altijd wel goed. Westers ontbijt bij hotels daarentegen is inderdaad vaak vrij karig. Maar meestal zit ik toch in hotels met een ontbijtbuffet, en dan kom je zelden iets tekort.
Toppertje van m’n laatste vakantie, in Dai-Ichi Takimotokan (Noboribetsu Onsen). Oké, niet helemaal representatief, aangezien dit hotel drie keer zo duur was als al m’n andere hotels. Maar eigenlijk had het ontbijtbuffet maar één nadeel: ik had niet genoeg honger om alle gerechten te proberen…
Maar meestal moet ik toch met wat minder genoegen nemen. Bij Toyoko Inn is dit een vrij typerend ontbijt:
Voor mij geen brood op de vroege morgen :eten:
Maar als ik geen ontbijt bij het hotel heb dan loop ik meestal gewoon zo’n koffietentje binnen voor een broodje, zeker in de grote steden ook keus genoeg. Een Japans ontbijt buiten een hotel heb ik volgens mij nog maar zelden gezien.
Bedankt WizardOfOss voor je antwoord :chin:
Vismarkt. Tonijn veiling is echt al om 2 uur. Er zijn talloze touristen die te laat komen, waaronder wijzelf ook.
Wij zijn meer van brood met wat beleg met glaasje jus en wat koffie/thee na. Beleg gaat niet verder dan de cupjes jam. Groene thee kennen ze praktisch niet. Kortom, ontbijt is meestal karig al zullen er best uitzonderingen zijn. Maar hoe weet je dat van ye voren? Soms betaal je weinig en is het goed. Soms betaal je veel en krijg je niets. Ik vond het over het algemeen niet de moeite waard en denken dat je je ontbijt beter elders kan regelen