Zuid-Korea, Taiwan & Japan

Ik wil eind maart a.s. weg, eerst Japan en door naar Taiwan, van Taiwan naar Zuid-Korea.
Per backpack en tamelijk low budget, eind April terug op honk.
Wie heeft zin om mee te gaan?

Hoi. Ik wil volgend jaar ook deze landen bezoeken waarschijnlijk… Alleen later dan jij maar mijn vraag is of jij al n budget hebt berekend…?Ik vind t lastig nl…

Hey A-A,

Ik wil perse in voorjaar ivm natuur en later is het erg warm en najaar weer dat gesode** met orkanen !

ik ben nog bezig met eea, maar ik zit op ca 1000 euro vliegtickets
(4 stuks), hostels etc zullen ca 600 euri zijn (t zijn geen goedkope landen
vandaar dat ik t in 1 streep wil doen eteng schijnt erg goedkoop te zijn
dus dat is weer een mooie meevaller !

greetz, Helen

Is het qua ticketprijs niet voordeliger om te beginnen of eindigen in Taiwan?

Hoihoi,

Ik ga 20 maart met alitalia richting Tokyo (stopover in Rome)
Daar verblijf ik 5/6 dagen en reis dan richting Miyajima, nagasaki, kyoto en osaka.
Ik vlieg 4 april weer terug naar Nederland.

Ik kan niet mee richting ZK en Taiwan helaas maar mocht je niemand vinden sta ik altijd open voor gezelligheid :slight_smile: alleen is ook maar alleen toch?

Mvg

Samantha

interessante gedachte, maar mijn vingers zijn al blauw van typen voor de meest voordelige route cq kortse vlucht: sommige vluchten duren 24 uur dus dan opteer ik voor de kortste duur, Japan & Z-K zijn dichtbij, taiwan is het verst maar ik wil niet met China Airrlines bv dus ik puzzel nog wel even

Hey Samantha,
air italia? oeps als ze nu gaan staken?
nee gekheid, ik kan ook eerder gaan en ben vrij in dagen
dus lekker flex
Als ik goed lees ga je vanuit Rome pas op de 25/26-e door?

lijkt me gezellig, want ik wil japan nadrukkelijk zien en seoel/ taipei is meer voor mijn bucketlist
(ik zit nu op 59 landen van de 197/8 totaal: die en is Taiwan die door China niet erkend wordt
dus dat is leuk voor mijn chinese vrienden. in Ierland…)
Had wat PC problemen dus zal morgen nu eindelijk eens gaan onderzoeken wat ik sowieso wil doen in Japan
(zoals Mount Fuji ! nagasaki/ hiroshima beslist!)
zal je PM-en als ik wat concreets heb

mvg, Helen

Hoi helen.

Ik blijf 5 tot 6 dagen in Tokyo bedoelde ik ;p
Daarna reis ik Door naar Miyajima.
Ik hoop toch niet dat ze gaan staken haha.

Het is dat ik mijn reis al geboekt heb want seoul en Taiwan zou ik ook nog graag willen bezoeken!

Ik hoor het wel van je :slight_smile:

Groetjes
Samantha

wouw, is 5/6 dagen voor een stad niet wat veel?
moest even een nacht doorhalen ivm PC die totaal naar zijn grootje
was dus veel verder ben ik met t Japan verhaal niet gekomen
de foto’s van buiten de steden zijn ronduit indrukwekkend
en maart/april schijnt de natuur op zijn prachtigst te zijn
Ik meld me zodra ik eindelijk een planning heb…

Om hier even op in te haken: ik ben nu verdeeld over meerdere reizen ruim een maand in Tokyo geweest, en heb me geen moment verveeld. En in februari zit ik er weer een paar dagen, alvorens naar Hokkaido door te vliegen. En ben je de drukte van de stad toch even zat, dan biedt Tokyo volop gelegenheid voor dagtrips in de omgeving, bijvoorbeeld Hakone, Nikko of Kamakura.

Hetzelfde geldt overigens ook voor Taipei, je zal daar echt geen problemen hebben om een week te vullen met de stad zelf en dagtrips in de omgeving.

Ha Wizard,

thx voor input, goed om te weten, want ik heb beschikking over tijd
hooguit wordt eea door kosten beperkt.
Mag ik meteen even brainpicken:
enig idee welke railpass ik zou moeten kopen, las dat je dat buiten japan
moet kopen? en er zijn 4 verschillende afh van gebied?

Welke railpass het handigst is hangt sterk van je plannen af. Er is een landelijke Japan Rail Pass voor 1, 2 of 3 weken, die is het meest praktisch maar uiteraard ook het duurst. Daarnaast zijn er talloze passen voor delen van het land, die kunnen soms voordeliger zijn. De landelijke pas moet je sowieso vanuit Nederland bestellen, sommige regionale passen (bijvoorbeeld voor Kyushu) kan je ook ter plekke kopen. Bedenk ook dat zo’n railpass alleen loont voor langere afstanden, bij gebruik binnen de grote steden levert het weinig voordeel op.

Ik wil verschillende dingen bezichtigen waaronder MT. Fuji natuurlijk maar ook Nikko, Yokohama en Hakone die bij Tokyo in de buurt liggen.
In Tokyo zelf wil ik verschillende wijken bezichtigen zoals Shibuya, Shinjuku, Ometousando, Ueno, Harajuku etc. Dus vandaar de 5/6 dagen.

Maart/April is zeker heel mooi! :slight_smile: Ik hoop dat het een beetje mooi weer blijft zodat de bloesems niet snel veregenen en ik veel prachtige foto’s ken maken.

Ik heb zelf een railpass voor 2 weken trouwens.

Ik hoor het als je een planning hebt!

niet te geloven hoe ingewikkeld het nog blijkt om die tickets
te krijgen; zit even vast veel vluchten gaan nl naar midden japan vanuit
taiwan of korea en dat is niet handig… ga dus nog even verder puzzelen

Hi Wizard, ben ik weer:
dank voor reactie weer; ik blijf even op je deskundigheid teren

als ik van tokio naar nagasaki wil (uiteraard per trein) en onderweg hiroshima etc etc wil zien:
welke treinpas heb ik nodig ? in tokio zlef heb ik niets aan de pas maar ri mount Fuji mischien wel?

Dan ontkom je niet aan een landelijke pas, echter dan wel met een kanttekening: met alleen een enkele reis van Tokyo naar Nagasaki met enkele tussenhaltes op de route (bijvoorbeeld Kyoto, Osaka of Fukuoka) zal je wel een 7-daagse pas eruit halen, maar een 14-daagse pas zal al een uitdaging worden, dan zijn losse kaartjes waarschijnlijk goedkoper.

Voor wat betreft Mt. Fuji, ook daar hangt het er vanaf wat je wilt. Beklimmen is in maart geen optie, dus het meest voor de hand liggend zijn dan Kawaguchiko (Fuji Five Lakes) of Hakone (laat je niet door de foto’s misleiden: Kawaguchiko ligt aanzienlijk dichter bij Mt. Fuji dan Hakone, de kans dat je de berg ziet is dan ook aanmerkelijk groter). Voor beiden kan je een deel van de route per JR doen, naar Hakone is zonder JRP Odakyu echter een voordeliger alternatief. Maar voor het laatste stuk en lokaal vervoer zal je voor beiden toch aangewezen zijn op private spoorlijnen en bussen waarvoor de JRP sowieso niet geldig is.

1 like

okee, ga ik dus verder puzzelen begrijp ik, want ik zag wel prijzen voorbij vliegen van treinen
die na goedkope landen als portugal even schrikken zijn…
leuke foto van je op youtube naast de geuniformeerde man!

Mijn goeie vriend de Noord-Koreaanse generaal :biggrin:
(of zo, ben niet zo thuis in militaire rangen)

Overigens nog twee alternatieven voor langere afstanden: slaapbussen en lowcost airlines. Een buspas is aanmerkelijk goedkoper dan een trein, en het spaart je ook een nachtje hotel uit. Een pas voor drie dagen (vrij te kiezen binnen twee maanden) kost 10.000 yen, een vijfdaagse variant is 15.000 yen. Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt een zeer comfortabele en dus voordelige manier van reizen te zijn.

Daarnaast zijn er in Japan volop lowcost airlines, waarmee je voor een paar tientjes het halve land doorvliegt. Het is echter wel net als de lowcost airline hier: bijna niets is voor niets, er zijn toeslagen in overvloed. Ik heb net zelf een vlucht van Sapporo naar Kansai (toch ruim 2 uur vliegen) geboekt bij Peach, de vlucht zelf kost 8600 yen, maar met bagage, creditcardtoeslag en “standard seat fee” ben je dan toch weer 2200 yen verder…

Deze bestemmingen lijken mij ook gaaf.
Ik lees dat april ook een goeie maand is om naar Japan te gaan.
“Besides November, April is often considered the best time to visit Japan because the cherry blossoms are in full bloom in most regions of the country and the weather is pleasantly mild”
Ik ben 26, rustig, open-minded, niet planmatig, veel interesse naar eten (vooral de Japanse keuken).
Lokale cultuur vind ik leuk, gewoon ergens heen gaan en beleven.

Groet Ivor

Hi Ivor (leuke naam trouwens !),

ik heb zelf inmiddels geboekt: april is duur, dus ik kan je wat vroeger aanbevelen
ga zelf door naar taiwan & korea (ik heb een lijstje) maar feel free to join !
heb leuke ervaringen met spontaan met elkaar optrekken, en ben verslaafd aan t reizen
ik heb mijn tools bij me: humor & vindingrijkheid (naast paspoort & creditcard: I love them !)

mvg, Helen