Hallo allemaal,
Ik ben van plan in april/mei 2016 een week of 5 door Japan te reizen met echtgenoot en zoontje van 4.
We hebben een route in gedachten die we graag met jullie willen delen voor commentaar. We zijn van plan 21 dagen een Railpass te gebruiken. We houden erg van cultuur, natuur en een bruisende stad op z’n tijd. De kleine man houdt erg van treinen en speeltuinen.
We horen graag jullie tips en opmerkingen!
13 april: vlucht vanuit Amsterdam
14 april: Tokyo
15 april: Tokyo
16 april: Tokyo
17 april: Tokyo
18 april: Tokyo
19 april: Tokyo
20 april: naar Fuiji Five Lakes (met bus of start van treinpas?)
21 april: Fuiji Five Lakes (incl pretpark met Thomas de trein deel)
22 april: naar Kyoto (zeker start treinpas)
23 april: Kyoto
24 april: Kyoto
25 april: Kyoto
26 april: Kyoto (dagtrip Nara)
27 april: Kyoto
28 april: Kyoto (dagtrip Osaka, aquarium)
29 april: naar Hiroshima
30 april: Hiroshima (daar overnachten of op Miyajima?)
1 mei: Miyajima
2 mei: naar Nagasaki
3 mei: Nagasaki
4 mei: Nagasaki
5 mei: dagtrip Mount Aso (auto huren) vanuit Nagasaki
6 mei: naar Takayama
7 mei: Takayama
8 mei: naar Magome
9 mei: Magome
10 mei: wandeling Magome naar Tsumago
11 mei: Tsumago
12 mei: naar Kamagochi via Matsumoto
13 mei: Kamagochi
14 mei: Kamagochi
15 mei: Kamagochi
16 mei: naar Nikko (is dat te doen vanaf hier zonder treinpas? Is het een aanrader of teveel tempels?) of naar Tokyo
17 mei: naar Tokyo (zonder treinpas)
18 mei: Disney
19 mei: Disney
20 mei: vlucht
We hebben nog niks geboekt, dus alle tips zijn welkom. Vragen:
- Is het een redelijke route? Genoeg tijd om rustig aan te doen en een dagje te speeltuinen? Biedt het schema genoeg afwisseling? We houden ook erg van rust en natuur, naast de drukte van de steden.
- Wanneer raden jullie aan de 21 dagen treinpas te laten gelden?
- Ik heb gelezen dat een 4 jarig kind geen treinpas nodig heeft. Lopen we problemen daarmee op? Kunnen we wel reserveren voor hem? We willen hem uiteraard liever niet op schoot.
- Ik weet dat de Golden Week er tussen zit, levert dat problemen op in dit schema? De data kunnen we nog wat verschuiven, dus hoor het graag als jullie dat adviseren.
- We willen voor Tokyo en Kyoto graag een appartementje huren, zodat we een huiselijke setting hebben. Iemand tips? Welke locatie in deze steden zijn handig?
- Voor de rest willen we hotels en backpackerhostels boeken. Misschien ergens een (kindvriendelijke) ryokan. We horen het graag als iemand tips heeft.
Bedankt alvast voor reacties! Ik waardeer het zeer!
Groeten, Pleuni