Hallo allemaal,
In mei willen mijn man en ik een rondreis maken door Japan. Super veel zin in! We houden van stad, cultuur, natuur en willen Japan optimaal beleven en meemaken. Ik vind het best lastig inschatten alles en hoop dat iemand ons advies kan geven op ons voorlopige planning en vragen. We hebben nog niets geboekt. Dat hopen we na advies van jullie te kunnen doen
0 β Amsterdam - Tokyo
1 β Tokyo
2 β Tokyo
3 β Tokyo β uitje Kamakura?
4 β Tokyo β uitje Nikko?
5 β Tokyo β uitje Hakone?
6 β Tokyo β Matsumoto
7 β Matsumoto β Takayama of Toyama?
8 β Takayama of Toyama? - Kanazawa
9 β Kanazawa β Kyoto
10 β Kyoto
11 β Kyoto β uitje Nara
12 β Kyoto β Koyasan (slapen in tempel)
13 β Koyasan β Osaka
14 β Osaka β Himeji β Fukuyama of Matsuyama?
15 β Fukuyama of Matsuyama? β Hiroshima
16 β Hiroshima β uitje Miyajima
17 β Hiroshima β Fukuoka
18 β Fukuoka β Nagasaki
19 β Nagasaki
20 β Nagasaki β Osaka of Fukuoka?
21 β Osaka of Fukuoka? β Amsterdam
22 β Aankomst Amsterdam
Mijn vragen zijn:
- Wat is jullie advies op de route? Is het een beetje logisch en hebben we voldoende dagen per plaats gepland?
- Welke uitjes vanuit Tokyo adviseren jullie? Ik heb er nu drie maar misschien is dat te veel?
- Ik vind het lastig kiezen tussen Takayama of Toyama? of Kanazawa? Welke twee plaatsen adviseren jullie?
- Fukuyama of Matsuyama? Is Matsuyama wel goed te bereiken?
- We willen met de trein reizen. Is alles wel met de trein bereikbaar? Adviseren jullie een 2 of 3 weken JRP?
- Adviseren jullie vlucht terug via Fukuoka of Osaka? of maakt dat niet veel uit? Hangt van de vliegticket prijzen af dacht ik, maar weet niet of de treinreis van Nagasaki naar Osaka heel ver is.
- Zijn we nog op tijd voor het boeken van hostels/hotels? We willen budgetreizen, maar wel eigen kamer en badkamer.
- Hebben jullie tips voor tempel verblijf in Koyasan?
Best veel vragen he⦠ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen :)
Veel liefs,
Seher