Hallo allemaal,
Ik ben Bert, 28 jaar. Ik ben bezig om samen met mijn vrouw een tweeweekse vakantie richting Japan te plannen.
Ik heb al verschrikkelijk veel informatie en tips kunnen vinden via jullie forum. Bedankt hiervoor! Aan de hand hiervan heb ik een route samengesteld. Deze wil ik graag aan jullie voorleggen in de hoop dat jullie me hier feedback op kunnen geven.
We zijn van plan om te vertrekken in de mei (school)vakantie: eind april-begin mei.
Ik zie dat andere mensen die twee weken naar Japan gaan veel locaties bezoeken, maar wij houden er van om alles op eigen tempo te bekijken (ook in verband met ziektebeeld: Crohn), vandaar dat ik dit heb aangepast.
Mijn vraag aan jullie is of het nu niet té ruim genomen is en of we op deze manier toch een beetje een beeld krijgen van de verschillende facetten van Japan?
Ook vraag ik me af of het wel of niet handig is om voor twee personen zo’n pas voor het openbaar vervoer aan te schaffen met deze route in gedachte.
Tokyo (5 nachten):
Wij vertrekken op zaterdag en komen op zondag aan. Om de jetleg voor te zijn willen we deze dag met name besteden aan het bezoeken van Harajuku (Takeshita Street) en Yoyogi park (aangezien de studenten hier iedere zondag verzamelen?). De rest van de dagen wil ik in ieder geval de Tokio Sky Tree (uitzicht), Akihabara (gamehal en gadgets), Ueno park (kersenbloesem), Sensoji Temple en Tsukiji bezoeken en gaandeweg gewoon van het dagelijkse leven in Tokyo genieten (tips welkom).
Als de prijzen een beetje meevallen pakken wij waarschijnlijk een hotel in Ueno, wat zoals ik gelezen heb hier op het forum, een goede uitvalsbasis is om de stad te verkennen. Zijn er sites, hotelketens of bepaalde periodes waar goedkoop geboekt kan worden? Tips zijn wederom welkom: we behoeven geen luxe, maar willen wel graag een wc en douche op de kamer.
Vanuit Tokyo zouden we graag in ieder geval een uitstapje richting Nikko maken. Maar ik lees ook dat veel mensen Hakone bezoeken. Is dit de moeite waard? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Vervolgens willen we met de hogesnelheidstrein richting Kyoto. Ik twijfel om dan meteen door te gaan naar Mount Koya of niet. Hier zouden we namelijk graag in een tempel bij monniken overnachten (1 of 2 nachten) om hun rituelen en leefwijze mee te maken, maar ook om de omgeving te bewonderen. Ik denk zelf dat een dagje rust tussen het vele wandelen en de vele indrukken van de voorgaande dagen wel welkom is. Zeker omdat we in Kyoto van plan zijn ook weer veel te bekijken. Ik hoor graag of dit aan te raden is of dat we dit beter kunnen plannen na Kyoto?
Vervolgens vertrekken richting Kyoto (5nachten) Hier willen we met name genieten van alle tempels, paleizen en kastelen. Is het aan te raden dit te doen met een gids? Wat is een goede, centrale (en goedkopere) locatie om een hotel te nemen in deze stad?
We zouden eventueel nog een uitstapje willen doen tijdens ons verblijf in Kyoto. We denken dan aan Osaka of Nara. Wat zijn jullie ervaringen?
We eindigen waarschijnlijk in Osaka (1 nacht) waar we, nadat we het aquarium bezocht hebben, ons rustig klaar kunnen maken voor vertrek. Is dit nodig of is het vliegveld ook snel bereikbaar vanuit Kyoto?
Dit is de route en de dingen die we willen zien.
Graag zou ik jullie feedback hier op krijgen om onze reis zo goed mogelijk te laten verlopen.
Bedankt alvast!