Een tijdje geleden had ik het plan om naar Japan te gaan. Inmiddels heb ik besloten 2 maart voor 2,5 weken die kant op te gaan. Wat ik tot nu toe vast heb staan:
Ik vlieg naar Tokyo, blijf hier vier dagen, en vlieg ook weer terug van Tokyo. Naast de hoofdstad zou ik graag hiroshima en Kyoto bezoeken. Maar wat nog meer?
K begreep dat je het beste kunt kiezen tussen noord en zuid japan. Iemand suggesties? Het lijkt mij het beste om zover mogelijk van Tokyo te beginnen, aangezien ik ook weer terug naar tokyo moet en niet mn laatste dagen nog heel lang in de trein wil zitten. Dat je zegmaar naar tokyo toe reist.
Naja, dat lijkt mij dan. Misschien heeft iemand een beter idee? Ik zou het graag horen, heb niet veel ervaring met dit soort dingen.
Voor Hiroshima heb je aan 2 dagen wel genoeg om de highlights te bezoeken; in Kyoto kun je wel wat langer verblijven omdat je daar meer toeristische attracties kunt bezoeken. Weet natuurlijk niet of je deze op de Japanse manier wilt bezoeken, even snel rondkijken en weer verder.
Je zou Osaka ook nog in het rijtje kunnen zetten, dagje of 2 wel voldoende.
Het ligt er aan wat je allemaal wilt zien en in wat voor tempo.
Als je eerst zover mogelijk van Tokyo weg wilt reizen met niet veel reisuren moet je toch de Shinkansen nemen.
Met locale treinen kan ook maar dat kost veel meer tijd en wat meer gepuzzel met de treinenloop.
Lange afstanden met de Shinkansen kosten wel veel geld.
Als je toch eerst een paar dagen in Tokyo wilt blijven hoef je voor die eerste dagen niet echt een JR-Pass te nemen.
Korte afstandjes die je daar met de metro of locale treinlijntjes neemt kun je beter losse kaartjes voor kopen.
Of een Suica-kaart, dat is een oplaadbare kaart net als de OV-kaart bij ons.
Als je een reisschema hebt kun je makkelijk via Hyperdia, het Japanse spoorboekje, berekenen wat je aan kosten kwijt bent voor de grote afstanden en als het dan loont om een JR-Pass te nemen en voor welke periode.
Ik ga zo’n kaart aanschaffen van 500 euro waarmee je bijna al die treinen kan gebruiken. Dus dat zit zoiezo wel goed, dan betaal je in 1 keer een bedrag en dan is het ook klaar.
Bedankt voor de tips! Naja ik heb 2,5 week. Dus het wordt of heel veel dingen in weinig tijd bezoeken, of voor een paar plekken de tijd nemen. Ik hoor inderdaad van veel mensen dat je vanaf kyoto ook veel dingen kan bezoeken. Dus daar zou ik bijvoorbeeld een tijdje zitten dan. Maar k zit een beetje met wat er nog allemaal te doen is. K zag dat osaka kyoto en hiroshima aan de onderkant van japan zitten. Dus ik denk dat ik daar zoiezo blijf dan. Maar misschien zijn er nog wel andere leuke bezienswaardigheden te zien in die streek
Je moet eens op deze website kijken, daar hebben wij voor onze eerste reizen ook veel informatie gevonden.
Staat ook heel veel over andere zaken die met reizen in Japan te maken hebben.
als je de route een beetje op een rijtje hebt, moet je eens gaan kijken naar de treinritten. Met 2,5 week en Tokyo in het programma, is het zeer waarschijnlijk dat al je grote en dure treinritten (shinkansen) binnen 2 weken gaan vallen. Dat kan zomaar 100 euro schelen als je aan een 2 weekse pas genoeg hebt.
Vanuit de grote steden zijn er heel veel leuke dingen te doen. Het voordeel van een grote stad als uitvalsbasis gebruiken is natuurlijk dat je niet de hele tijd met je tassen loopt te slepen.
Voor jouw wensen is een route Tokyo-Osaka-Hiroshima-Kyoto-Tokyo helemaal niet zo gek.
wij zijn afgelopen zomer naar Japan geweest. Een goede keus, echt een fantastisch land. Ik zou inderdaad een Japan Rail Pass aanschaffen, makkelijk en goedkoper dan losse kaartjes te kopen, zeker als je nog naar Kyoto en Hiroshima wilt. Ik kan je zeker aanraden om een dag (of met overnachting) naar Nikko te gaan (vanuit Tokyo) en ik ook zeker Nara doen (vanuit Kyoto). Ik vond Nara persoonlijk 1 van de hoogtepunten. Wil je Nara doen, raad ik je aan om zeker 4 dagen in Kyoto te blijven.
Takayama kun je ook overwegen, is wel een eind met de trein en niet al te groot. Hakone is ook leuk, zeker omdat bij ons de vulkaan een soort van actief was.
Bedankt voor de tips! Ga ik zeker naar kijken. Ik maak me inmiddels wel een beetje druk over de weg vinden Ik begreep dat google maps niet de meest ideale manier is om de weg in Japan te vinden. En ik ben niet heel erg goed in kaartlezen. In grote steden zal het nog wel gaan, maar als ik echt specifieke adressen moet vinden vraag ik me af hoe dat zal gaan. Ik zorg er denk ik maar gewoon voor dat mn hotels in de buurt van een groot station zitten.
Houdt in gedachten dat Japan geen bokiwokiland is, dwz alles is perfect geregeld. De Japanners spreken niet altijd even goed Engels, maar zullen je altijd helpen. Wij hadden ook idd er bewust voor gekozen om hotels te boeken bij treinstations of metro stations. Wel zo makkelijk. Google Maps werkt wel aardig hoor, maar om roaming kosten te besparen kan ik je ook adviseren om maps.me op je telefoon te zetten. Hiermee kun je offline kaarten opslaan, heb je geen internet nodig. :chin:
Super handig! Ja, dat scheelt. Had inderdaad ook gehoord dat Japan het meest georganiseerde Aziatische land is. Maar tis toch Azie weet je wel. Naja, ik ga dat allemaal even uitzoeken. Over 2 weken ga ik de hotels boeken. Wordt vervolgd
Okeeh. Ik heb een hostel in tokyo geboekt voor 5 dagen. Ook nog een hotel bij het Haneda vliegveld voor de laatste dag. Nu is de vraag wat verder. Ik denk dat ik maar begin bij Osaka, dan naar Hiroshima ga en vervolgens naar Kyoto. Hoelang ik overal blijf is afhankelijk van wat er te doen is en interessant is voor mij. Wellicht plak ik er nog wat tussen maar ik denk dat dit mn uitgangspunt is. Wordt vervolgd
Ik zit nu in Japan en ik en google maps zijn beste vrienden. Voor mij werkt het echt fantastisch, gebruik het al 2 weken en geen problemen. dito voor maps icm met het openbaar vervoer. goede andere site voor treinen is www.hyperdia.com. Ik weet niet met wie je vliegt en of je al geboekt hebt. Maar ik vloog aan op Tokyo en vlieg terug via Osaka via KLM. Scheelt weer helemaal terug reizen naar Tokyo (alhoewel zo lang duurt dat nou ook weer niet vanaf Osaka
PS voor shinkansen gebruik je hyperdia.com want je kunt ze namelijk niet allemaal gebruiken en dat snapt google natuurlijk niet. en via die andere site kan je aangeven om bepaalde treinen niet te gebruiken.
je zou een portable wifi kunnen huren. Dat hebben wij gedaan deze zomer Je haalt 'm op 't vliegveld op bij het postkantoor en gooit hem voordat je het vliegtuig weer instapt richting NL in een brievenbus. Je hotel kan dat ook voor je doen. Totale kosten voor bijna 3 weken zo’n 80 euro en je hebt gewoon overal wifi.
Japan is werkelijk een fantastisch land. Als ik eraan denk, krijg ik een beetje heimwee.
Wij hebben ervoor gekozen niet terug te vliegen vanaf Tokyo maar vanaf Fukuoka (eerst naar Seoul). Dat zorgde ervoor dat wij ook naar Hiroshima en Nagasaki konden reizen.
Met name Hiroshima had ik niet willen missen.
Als je toch Tokyo Tokyo wil doen, kijk dan even op japan-guide.com bij de voorbeeld rondreizen staat een rondje dat begint en eindigt in Tokyo. Daar zit ook Takayama bij en Shiragawago, ook fantastisch. Je zit wel even in de trein (nee, geen shinkansen :)) maar de route is prachtig.
Nara bij Kyoto ook prachtig. Ik vond Kyoto overigens een leukere stad dan Tokyo, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik had een simkaart voor mijn mobiel en die koste de helft. Hoef je niet terug te sturen en krijg je naar Nl op gestuurd. 200mb per dag daarna verlaagde snelheid. Altijd bereik en internet gehad en nog steeds vlieg pas over 3 dagen naar Nl ben je met meerdere mensen is dat wifi ding wel weer handig wellicht.
Ron, je bent met zo’n sim kaart niet bereikbaar op je eigen nummer. Dat vind ik een nadeel. Klopt we hebben de portable wifi samen gebruikt.
Al met al zijn er dus genoeg goede opties om te kunnen internetten zonder op enorme kosten uit te komen.
Ja dat klopt inderdaad, maar wel bereikbaar via mijn eigen nummer met whatsapp. Eigen sim is te duur om mee te bellen. Dus mensen belden mij via whatsapp. Had mijn eigen sim in de knip altijd bij mij. Stel dat ik moest bellen, alleen de sim even wisselen.