Beste Japan Forum Leden,
Wij gaan van 13 nov. tot 30 nov. naar Japan. Dat wil zeggen: we vertrekken za 13 nov. uit NL, komen dan 14 nov. aan op Tokyo Narita Airport. Op dinsdag 30 nov. vliegen we weer vanuit Tokyo Narita terug naar NL.
De tickets zijn al geboekt. Ook hebben we twee weken railpass erbij geboekt.
We zitten een beetje te tobben met ons reisschema. Er is uiteraard veel te zien en te doen in Japan, maar wel willen (lees: moeten ivm lichamelijke gezondheid) het wel enigszins rustig aan doen. Daarom willen we niet al te veel sjouwen met onze tassen en zal het ook af en toe mogelijk moeten zijn om tussen de middag bijv. een uurtje te gaan rusten.
Ik heb al heel veel aan alle tips op het forum gehad, en wat ik daar met name uit geleerd heb: probeer niet heel Japan te willen zien in ruim 2 weken, maar focus je liever op een paar highlights.
We vinden beiden een hoop dingen leuk/mooi: steden, maar ook natuur vind ik zelf helemaal geweldig, en het lijkt ons super om wat tempels en tuinen te kunnen gaan bewonderen.
Daarom dachten we aan het volgende:
paar dagen Tokyo (en dan waarschijnlijk in het Tokyo-Inn verblijven, dat zagen we hier als tip op het forum).
Daarna paar dagen naar Takayama (ivm de natuur)
Paar dagen Kyoto
En willicht paar dagen Hiroshima.
Vanuit deze plaatsen kunnen we dan uitstapjes naar bijv. Nara/Mt Fuji/… maken. Dat is denk minder vermoeiend dan steeds slepen met onze bagage.
Nu komt het…
Hoeveel tijd zouden we het beste in welke plaatsen kunnen verblijven? En is het dan handig om Hiroshima ook aan te doen? Of is dat te ver weg?
Wellicht is het voor ons ook het handigst om de laatste nacht (maandag) in een hotel vlakbij Narita te blijven, dat geeft dan misschien ook wat rust.
Wij zouden het heel erg fijn vinden als jullie ons zouden kunnen helpen met onze planning. Want zoals ik hier op het forum heb gelezen is het denk wel handig om de hotels te gaan boeken.
Alvast heel erg veel dank voor jullie reacties, ik heb al zoveel leuke tips van het forum gehaald, ben er al helemaal blij mee!