Nog maar een reisschema

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort met een vriend van me 3 weken naar Japan. Aangezien we allebei al eerder in Japan zijn geweest en om specifiek te zijn in Kyoto hebben we besloten die stad uit het schema te laten. Dat gaf ons meer ruimte ten opzichte van het “standaard” 3 weken schema om wat verder naar het zuiden te reizen. We zijn op het volgende gekomen:

dag 1: Dusseldorf - vertrek
dag 2: Aankomst in Tokyo
dag 3: Tokyo
dag 4: Tokyo
dag 5: Tokyo
dag 6: Tokyo -> Nikko
dag 7: Nikko
dag 8: Nikko -> Matsumoto
dag 9: Matsumoto - Tsumago/Magome
dag 10: Matsumoto - Kamikochi - Takayama
dag 11: Takayama
dag 12: Takayama - Shirakawa-go and Gokayama -> Nara
dag 13: Nara -> Koyasan
dag 14: Koyasan -> Hiroshima
dag 15: Hiroshima
dag 16: Hiroshima - Miyajima
dag 17: kumamoto
dag 18: Kumamoto - Aso vulkaan
dag 19: Yakushima
dag 20: Yakushima
dag 21: Yakushima -> Tokyo
dag 22: Tokyo - Vertrek
dag 23: Aankomst in Dusseldorf

Nu vroeg ik me af wat jullie hier van vinden? Ik twijfel bijvoorbeeld of het goed te doen is om met de bus van Matsumoto naar Kamikochi, bagage te droppen in een kluisje dan te gaan wandelen en op het eind van de dag verder te reizen met de bus naar Takayama. Verder zoek ik nog wat tips voor een activiteit op de dag dat we van koyasan naar Hiroshima reizen. Het idee was eerst om langs Himeji te gaan maar ik las dat die in de steigers staat.

In ieder geval bedankt,

Menno

Heb je uitgezocht wat de reistijden op dit traject zijn:
dag 12: Takayama - Shirakawa-go and Gokayama -> Nara
dag 13: Nara -> Koyasan ?
Want dat lijkt me nogal wat op dag 12, waardoor je wellicht geen tijd hebt om Nara nog te zien. Of ga je daar tijd voor nemen op dag 13 en dan laat aankomen in Koyasan?

Verder zitten wij zelf ook nog maar in de (afrondende) planningsfase, dus echte tips uit ervaring kan ik niet geven.

Ik mis Kyoto en zie wel een uitstap naar Nikko. Ik zou Nikko overslaan en die 2 dagen dan gebruiken voor Kyoto. Vanuit Kyoto kun je makkelijk 's ochtends naar Nara treinen en daar door het park wandelen en de andere dag door naar Koyasan om daar ook een nachtje te blijven.

Gejo, in zijn tekst heeft hij nu wel duidelijk gezegd dat ze kyoto al gezien hebben hé. Als ik een 2e keer naar een bepaald land ga, ga ik toch ook proberen om zoveel mogelijk plaatsen te bezoeken die ik nog nooit bezocht heb. Zeker in zo’n uitgestrekt land als Japan die megaveel mogelijkheden biedt.

Sorry, je hebt gelijk. Het was erg vroeg vanmorgen…

Menno,

ik sluit mij aan bij de opmerking van Jostravels, m.i. dat deel te krap en ik ben er geweest.

Denk bij Miyajima ook aan een overnachting op het eiland in plaats van een dagtrip, dan ervaar je de serene rust en de ware aard van Japan, 's avonds en 's nachts branden overal traditionele lantaarns, veel Japanners en enkele touristen die een wandeling langs de baai met uitzicht op Hiroshima maken. Je kunt ook een berg beklimmen de volgende ochtend met 360 graden uitzicht over de eilandengroep. Een van mijn dierbare herinneringen aan Japan.

In een eerdere post heb ik daar al over geschreven en een heerlijk guesthouse met uitstekende keuken aangeraden, het is al laat dus graag even de zoekfunctie gebruiken.

Ton