Wij vertrekken begin juli voor drie weken naar Japan en hopen op wat advies op ons reisschema (niet te vol, goede afwisseling, missen we een must see, is de volgorde logisch?)
Het is onze eerste keer in Japan, dus alles is nieuw.
1-2: We beginnen in osaka, even acclimatiseren, eventueel een dagdeel naar kobe (himeji-jo)
3-4-5: kyoto
6: Nara
7: koyasan
(de eerste week zijn we uit en hebben we onze slaapplaatsen als geregeld)
Daarna is het plan:
8-9-10: shikoku
11-12-13: okinawa
14-15: hiroshima
16: takayama
17: yudanaka
18-22: Tokyo, met dagtripjes naar matsumoto, kamakura, hakone en nikko
Wat we ons afvroegen: is takayama of kanazawa leuker? Wat adviseren jullie voor railpass (14 of 21 dagen)? Hebben jullie nog goede ideeën voor hotels?
We hopen op een reactie, veel dank voor de moeite alvast!
ik zie dat je bij dagdeel Kobe Himeji-jo hebt staan. Het kasteel van Himeji wordt gerenoveerd. Er staat een soort grote tent omheen, voor meer actuele informatie verwijs ik je naar deze pagina: Himeji Castle - Himeji Travel
Als je van plan bent om naar Matsumoto te gaan, daar staat ook een origineel kasteel. Ik vond hem ook heel erg mooi.
Om vanuit Tokyo in Matsumoto te komen zit je wel ruim twee en een half uur in de trein voor een enkele reis.
Om de treinritten te plannen kun je Hyperdia gebruiken: http://www.hyperdia.com , een ontzettend handige site!
Kanazawa is een stad met plekken die zeer interessant zijn, Takayama is kleinschaliger met een historisch centrum. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Takayama gaan. Ik kan dan zeker ook aanraden om daar een ryokan als accomodatie te kiezen. Neem er dan wel eentje met ontbijt en diner, superlekker! De kans is groot dat je het streekproduct Hidabeef voorgeschoteld krijgt (mmmm).
De afgelopen reis heb ik een aantal keer overnacht in hotels van de keten Toyoko Inn, goede (business) hotels voor een scherpe prijs, en dicht bij stations. Ik was ook te spreken over het Super hotel (ook een hotelketen).
Maar zoals gezegd, plan ook vooral een aantal overnachtingen in ryokans in.
Super, dank voor deze tips! Dat himeji-jo in de steigers stond wist ik niet, goed om te weten om niet voor verassingen komen te staan! Hyperdia hadden we inderdaad ook al gezien om te kijken hoe ver de afstanden zijn.
Matsumoto zullen we dan zeker gaan doen - we zullen even nadenken of we dat dan vanuit Tokyo gaan doen of dat we dat op een andere manier gaan regelen. Food for thought!
Takayama zullen we laten staan in het reisplan. Zo’n historisch centrum lijkt me echt top om te zien.