In september gaan we 2 weken naar Japan. Er is zo gigantisch veel informatie te vinden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
We hebben de tickets in de pocket en vliegen heen op Osaka en terug naar Nl vanaf Tokyo.
Graag zou ik wat feedback ontvangen over de route:
(We blijven overigens in totaal 16 nachten.)
Er blijft nog 1 nacht over. Maar misschien is Miyajima vanuit Hiroshima goed te doen en niet nodig om daar een losse nacht te blijven?
We blijven liever ergens (2x) een nacht langer dan dat we steeds inpakken en verder reizen.
Is dit een route die oké klinkt of is het zinvoller om iets te skippen/toe te voegen?
Ik begrijp dat smaken verschillen.
We zijn best bereist, maar ik vind deze best lastig.
Ik heb al veel gelezen over hoe we overal makkelijk en snel kunnen komen, maar dat maakt ook dat de keuze zo groot wordt.
Miyajima is vanuit Hiroshima goed te doen; wij hebben dat ook als dagtocht gedaan vanuit het centrum.
Je kunt met de tram naar de boot gaan en dan overvaren naar Miyajima.
Die extra dag in Hiroshima kun je bv. gebruiken om naar Iwakuni in Yamaguchi te gaan.
Daar is een oude brug een bezienswaardigheid.
Als je daarover naar de andere zijde van de rivier gaat zijn ook nog wat bezienswaardigheden.
Je kunt daar met de kabelbaan naar boven naar het kasteel.
Is allemaal makkelijk in 1 dag te doen.
Kyoto 2 nachten is wel kort; daar is echt veel te zien.
Misschien Tokyo, alhoewel ook veel te zien natuurlijk, wat inkorten.
Zou je dan 2 of 3 overnachtingen in Hiroshima aanraden?
We hadden nog een nacht over, dus die zal dan in Kyoto zijn (of 4 nachten als dat aan te raden is).
Vanuit Tokyo wilden we nog naar Nikko en evt Kamakura gaan. Vandaar de 6 nachten. Maar daar kan natuurlijk ook een nacht vanaf.
Ik zou dan een nachtje langer in Hiroshima doen, dus 3 nachten.
Dan heb je 1 dag om Miyajima te bezoeken en de andere dag eventueel Iwakuni.
In Hiroshima heb je overigens ook nog het Peace-park met het bekende herdenkingsmonument van de atoombom-aanval
Mijn ervaring is bij een reis naar Japan, en we hebben er al een paar gemaakt, je toch altijd tijd te kort komt om alles te zien.
Wij gaan volgend jaar naar Kyushu, voor 4 weken, en moeten nog een keuze maken wat we willen zien.
Wij willen ook niet zoals de meeste Japanners doen vliegen en haasten van de ene plek naar de andere.