Hallo,
eindelijk zijn we ertoe gekomen om een reis te plannen naar Japan. Na veel gelezen te hebben op het forum en in reisgidsen zijn we bezig met de planning aan het opstellen.
We vertrekken 30 aug (brussel via amsterdam) en keren terug op 21 sept
1: Brussel - Ams - Narita
2: Aankomst Tokio om 8:40
3: Dagje Tokio (eventueel Vismarkt)
4: Daguitstap vanuit Tokio naar Yokohama
5: Daguitstap vanuit Tokio naar Nikko
6: Daguitstap vanuit Tokio naar Kamakura
7: Vertrek naar Kyoto (3 uur) hier weet ik niet of we hier moeten overnachten en als uitvalsbasis gebruiken of in osaka ?
8: Kyoto
9: Kyoto
10: Daguitstap vanuit Kyoto naar Nara
11: Daguitstap vanuit Kyoto naar Osaka
12: Vertrek Kyoto naar Hiroshima (2 uur)
13: Dag Hiroshima of direct Miyajima
14: laat ik open hangt af van Miyajima of al verder reizen
15: Vertrek Hiroshima naar Kagoshima (aanrader van een vriend) (3 uur)
16: Dagje Kagoshima
17: Dagje Kagoshima beach (dagje aan het strand)
18: Vertrek naar Tokio (9 uur) mss dat we ergens een tussenstop met overnachting doen eventueel
19: Tokio
20: Tokio
21: Tokio
22: Tokio en vertrek overnachting op Narita wegens de vroege vlucht
23:vertrek Narita - Ams 10:00 uur
Dat is het voorlopige schema dat we in gedachten hadden. Zo proberen we toch redelijk wat dingen te zien en op redelijk wat locaties te zijn. Ik vermoed dat het wel een vrij druk schema is, maar daar houden we wel van. Alsook zit er redelijk wat Tokio in maar wij hebben toch wel wat nood aan de drukte van het stadsleven tijdens onze vakanties.
Ik weet niet waar we het beste blijven overnachten, Kyoto of Osaka en vanuit daar de daguitstappen doen ?
We gaan sowieso voor de JR , ik zit momenteel aan 588 euro (enkel de trajecten tussen de steden, bv Miyajima niet meegerekend) Mss dat een 2 weken pas wel zal voldoen laten ingaan op de 4de en dan tot en met de 18 de wat juist uitkomt met onze aankomst terug in Tokio
Mis ik belangrijke dingen in het reisschema die ik misschien toch moet opnemen ?
Kagoshima is me aangeraden door een vriend, die vond dat het wel de moeite is om erbij te nemen in het schema.
Verder had ik nog gedacht aan Kanazawa, maar in dit schema is dat niet zo eenvoudig. Of moet ik misschien iets anders laten vallen voor dit.
Alle tips en reacties zijn zeker welkom
Om te verblijven in Tokio had ik Shinjuku gevonden als uitvalsbasis, nog mensen die daar ervaring mee hebben of enige andere voorkeur of afkeur?
Alvast bedankt
groetjes