Hallo iedereen,
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin in September 2014 naar Japan te gaan voor ongeveer 2 weken (van 11/09/2014-26/09/2014 om precies te zijn).
Wat er zeker op het programma staat is het volgende:
Tokyo
Kyoto
Hiroshima
Alles te doen natuurlijk met de JR pas vanwege het gemak.
Volgende tussenpunten zouden we ook graag doen:
Kobe (gewoon één nacht om eens te bekijken en vooral om steak te eten!)
Himeji (voor het kasteel, eventueel samen met Kobe te plannen)
En dan hadden we ook gedacht om naar Nagano/Matsumoto af te reizen om aan temple lodging te doen, eventueel met ritueel (indien iemand hiervoor een goede plaats weet, laat aub maar weten)
Mijn vraag is de volgende:
Wat is de meeste efficïente route om dit te doen nl:
Tokyo - Kyoto - Hiroshima - Nagano - Tokyo
of
Tokyo - Nagano - Kyoto - Hiroshima - Tokyo
Volgende vraag is uiteraard wat er allemaal te bezoeken is in de verschillende plaatsen, wat zijn de must-sees!
Tokyo: ik had hiervoor al sowieso 4 dagen (4 nachten zeker) genomen, dit kan eventueel 5 dagen worden en volgende trekpleisters al opgenomen:
- Keizerlijk paleis, sengaku-ji (Ronin - 47 samurai), Asakusa tempel, Ueno park, Meiji-schrijn, Zojo-ji tempel ( Tokugawa), Shibuya Crossing. Mijn vraag is dan ook de volgende: is dit te doen op bv 1 dag of dienen we hier meerdere dagen voor uit te nemen?
- Eventueel een uitstap naar Kamakura in deze dagen inbegrepen, ik vermoed dat we hiervoor wel een hele dag zullen nodig hebben.
- Andere bezienswaardigheden waar ik niet aan gedacht heb!
Belangrijk is ook dat hier een evenwicht wordt gevonden tussen tradioneel en nieuw, maar ik heb een vermoeden dat dit niet zo moeilijk zal zijn in Japan.
Nagano/Matsumoto:
Temple lodging, eventueel met ritueel: hoeveel dagen/nachten zijn hiervoor nodig?
Zenko-ji tempel bezoeken of iets gelijkaardigs
Kyoto: (hiervoor had ik ook reeds 4 dagen of nachten uitgetrokken)
- Onderweg van Tokyo naar Kyoto Mount Fuji gaan bezoeken. Heb reeds gezien dat deze enkel toegankelijk is tijdens de zomermaanden: julie en agustus. Is dit nog de moeite om als tussenstop te doen of kan je beter gewoon doorreizen naar Kyoto en enkele foto’s nemen vanuit de trein.
- Nijo-kasteel, Nishi Honanji, Sanjusangendo, Kiyomizudera-tempel, Nanzen-ji tempel,
- Gion corner en Ponto-cho
Kobe:
- slechts 1 nacht verblijven maar genoeg om toch even een lekkere steak binnen te spelen!
- Eventueel het kasteel van Himeji bezoeken
Hiroshima: (hiervoor had ik gedacht aan 2 nachten zeker)
- Peace Memorial Park
- Eventueel een uitstap en overnachting naar een nabijgelegen eiland om van de natuur te genieten.
Wat is de beste locatie om te overnachten in deze steden, met name belangrijk in Tokyo, Kyoto en Hiroshima. Zeker naar verder bezoek aan deze steden en dergelijke toe.
Zijn de business hotels de beste plaatsen prijs/kwaliteit, en wat is deze prijs/kwaliteit dan ongeveer per persoon per nacht.
De Ryokans, waar het beste boeken, wat is de gemiddelde prijs hiervan en wat kan je hiervan verwachten? Is dit echt een manier om van het traditionele Japan te kunnen proeven, indien ja, mag dit zeker niet ontbreken op deze tour.
Alvast bedankt
James