Reisplanning Shinkansen Citytour 2010

[Reisplanning Shinkansen Citytour 2010

Na een hoop aanpassingen gaat dit het uiteindelijk worden.

02 aug Vertrek AMS-NRT
03 aug Vertrek NRT-Yokohama
04 aug Yokohama

05 aug Vertrek Yokohama-Hiroshima&Miyajima
06 aug Hiroshima,herdenkingsdag atoombom
07 aug Hiroshima&Miyajima

08 aug Vertrek Hiroshima&Miyajima-Nagasaki
09 aug Nagasaki,herdenkingsdag atoombom
10 aug Nagasaki

11 aug Vertrek Nagasaki-Fukuoka
12 aug Fukuoka-dagtrip Mt Aso/Kumamoto Castle

13 aug Vertrek Fukuoka-Kyoto
14 aug Kyoto
15 aug Kyoto-dagtrip Kobe
16 aug Kyoto-dagtrip Osaka
17 aug Kyoto-dagtrip Osaka
18 aug Kyoto-dagtrip Nara
19 aug Kyoto-dagtrip Ueno Ninja Castle
20 aug Kyoto-dagtrip Himejo-Castle

21 aug Vertrek Kyoto-Tokyo
22 aug Tokyo
23 aug Tokyo-dagtrip Nikko
24 aug Tokyo-dagtrip Hakone/mt Fuji
25 aug Tokyo-dagtrip Hakone/mt Fuji
26 aug Tokyo-dagtrip Kamakura-Beach
27 aug Tokyo
28 aug Vertrek Tokyo-AMS

Denk dat dit mijn uiteindelijke reisplanning gaat worden.
Toch wat aanpassingen aangebracht in mijn oude reisplanning aangezien Kyoto of Osaka uiteindelijk toch voor een week mijn uitvalbasis gaat worden ipv aparte overnachtingen in Kobe&Kyoto/Osaka.

Ook handig ivm de JR railpass,zo veel mogelijk gebruik van nemen.
Alleen word het Kyoto of Osaka?
Heb het idee dat het in Kyoto wat rustiger zal zijn dan in Osaka qua nachtleven.

Nu aan het rondkijken voor hotels/evt hostels maar de keuze is reuze.
Ben dus aan het twijfelen of ik voor een hostel of hotel ga.
Elke euro is weer mooi meegenomen.
In Tokyo is het toch echt, “Shop till you drop”.

Vorig jaar in het Shinagawa Prince Hotel gezeten,dat gaat ie uiteindelijk ook worden in Tokyo,even wachten tot de prijzen wat gaan zakken.
Voor de andere dagen ga ik denk ik toch voor een goedkopere manier om te overnachtigen.

Las op de KLM site dat ik hoogstwaarschijnlijk met een 747-400 vlieg,op zich wel jammer aangezien ik vorig jaar met de nieuwere 777 vloog.
Maar nooit in een jumbo-jet gezeten,dus we zien wel.](http://http//zepke.hyves.nl/album/44487393/Lost_In_Tokyo/reij4n4P/)

Iemand leuke tips voor accomodaties in Hiroshima,Nagasaki&Kyoto etc?
Wil wel eens een hostel proberen.
JR-pass alleen bij Tozai.nl te verkrijgen of?

Ik heb goede ervaringen met hotels van de Toyoko-inn groep. Eenvoudig te boeken via hun eigen website en betalen bij aankomst (http://www.toyoko-inn.com/eng/). Goede en betaalbare hotels waar vooral Japanners (zakenlui) gebruik van maken. In Kyoto ligt het Toyoko-inn Gojo-Karasuma gunstig in het centrum op loopafstand van het station (1 ½ km. of 2 minuten met de bus) en het vlakbij gelegen Toyoko-inn Sijo-Karasuma hotel ligt in de gezellige grote winkelstraat van Kyoto naast Starbucks.

Dit is ie uiteindelijk geworden.>>>

Reisplanning Japan Shinkansen CityTour 2010

02 aug Vertrek AMS-NRT

*Yokohama Breezbay Hotel & Resort
3 t/m 5 augustus (2 overnachtingen)

03 aug Vertrek NRT-Yokohama
04 aug Yokohama

*Hiroshima Hotel Areone Fukuyama
5 t/m 8 augustus (3 overnachtingen)

05 aug Vertrek Yokohama-Hiroshima&Miyajima
06 aug Hiroshima,herdenkingsdag atoombom
07 aug Hiroshima&Miyajima

*Fukuoka Chisun Hotel Hakata
8 t/m 13 augustus (5 overnachtingen)

08 aug Vertrek Hiroshima&Miyajima-Fukuoka
09 aug Fukuoka-dagtrip Nagasaki,herdenkingsdag atoombom
10 aug Fukuoka-dagtrip Nagasaki
11 aug Fukuoka-dagtrip Mt Aso/Kumamoto Castle
12 aug Fukuoka-dagtrip Beppu

*Osaka Chisun Hotel Shin Osaka
13 t/m 21 augustus (8 overnachtingen)

13 aug Vertrek Fukuoka-Osaka
14 aug Osaka
15 aug Osaka-dagtrip Kobe
16 aug Osaka-dagtrip Kyoto
17 aug Osaka-dagtrip Kyoto
18 aug Osaka-dagtrip Nara
19 aug Osaka-dagtrip Ueno Ninja Castle
20 aug Osaka-dagtrip Himejo-Castle

*Tokyo Chisun Hotel Shinagawa West
21 t/m 28 augustus (7 overnachtingen)

21 aug Vertrek Osaka-Tokyo
22 aug Tokyo-dagtrip Yokohama
23 aug Tokyo-dagtrip Nikko
24 aug Tokyo-dagtrip Hakone/mt Fuji
25 aug Tokyo-dagtrip Hakone/mt Fuji
26 aug Tokyo-dagtrip Kamakura-Beach
27 aug Tokyo
28 aug Vertrek Tokyo-AMS

Vandaag de hotels geboekt via agoda.nl.
Erg makkelijk & snel plus nette prijzen.
Voor Chisun gekozen aangezien ik een goedkoop hotel zocht vlakbij een metro/treinstation.

Het viel me op dat Nagasaki erg prijzig is,vandaar dat ik er voor heb gekozen om vanuit Fukuoka te gaan.
Geld tevens ook voor Kyoto,vandaar mijn keus om in Osaka te verblijven.
Wat ook meetelde was dat ik zoveel mogelijk voordeel uit de Japan Rail Pass wil halen.

Toch maar afgezien van een hostel,vind het toch altijd fijn om 's nachts een goede nachtrust te hebben plus eigen tv/badkamer/douche.
Gemiddelde prijs per nacht is om en nabij de 47 euro incl belasting/service toeslagen.

Groot voordeel vond ik dat je met iDeal kunt betalen.
Hotelvouchers krijg je als pdf in je hotmail.
En ik kreeg nog een bevestiging van een medewerker van adoga.com uit Bangkok dat mijn reserveringen goedgekeurd zijn.

Japan here i come!:wereld:

Goede reis!
En laat na thuiskomst even weten hoe de hotels bevallen zijn.
(Ons plan is om in 2014 weer naar Japan te gaan…)

Ziet er in grote lijnen heel redelijk uit, maar wel een bedenking: je hebt twee dagtrips naar Nagasaki staan, zou je toch niet overwegen dan daar ook een overnachting te doen? Het is toch twee uur in de trein zitten (en dus ook weer twee uur terug…). Voor misschien iets meer moet je toch in een Toyoko Inn in Nagasaki terecht kunnen, op loopafstand van het station. Scheelt je toch weer 4 uur in de trein zitten.

Over Nagasaki heb je idd gelijk,het probleem alleen was dat de hotels in het goedkopere segment op die data wel erg aan de hoge kant of niet meer beschikbaar is/was ivm de herdenkingsdag neem ik aan?

Gold ook voor Hiroshima(maar daar was het wel inclusief ontbijt),vandaar de keus voor Fukuoka omdat ik van daaruit meerdere sidetrips heb ingepland.
En alle hotels zijn al geboekt & betaald.

Het was ook de bedoeling om alle hotels bij één reisaanbieder te doen.
In mijn geval dus agoda.nl vanwege het betalen met paypal/iDeal.
Dan kom ik uit op 92 of 122 euro per nacht exclusief toeslagen etc.
Nu betaal ik dus 47,35 euro inclusief per nacht.

Daar heb ik wel 2x2 uur voor over in de trein,ben ik in Nederland ook gewend.
En het is maar voor 2 dagen,PSP meenemen & wat gamen,muziek luisteren in de trein,wat genieten van het landschap.

Hoi hoi,

Wij hebben in Tokyo in een chisun gezeten en dat is prima bevallen. Zitten nu in Osaka naast het chisun. Als je wilt kunnen we even voor je kijken hoe het eruit ziet, maar wat heb je eraan als alles al betaald en geboekt is! Van buiten zien alle hotels hier rond het shin-osaka plein er prima uit!

Wel grappig om te lezen dat iedereen toch naar de centen kijkt en dus in goedkopere plaatsen gaat zitten! Wij zitten nu ook niet voor niets in Osaka. Scheelt gewoon een hoop per dag!

Veel plezier in ieder geval!

Fijn om te weten dat het Chisun goed is bevallen.
Wil toch wel een beetje op mn centen letten qua verblijf.
Het enigste wat ik er doe is slapen,omkleden,douchen.

Kan in een hostel natuurlijk ook,maar ik prefereer een goede nachtrust.
Denk dat ik toch echt 2/3 deel van een hele dag op pad ben.

En idd,heb voor Osaka gekozen als uitvalsbasis voor de dagtrips naar Kyoto,Kobe etc.
Voornaamste reden is dat het voor mij een tientje of 2 per nacht scheelde in vergelijking met Kyoto.
Tel uit dat keer 8.
En ook om de JR Railpass optimaal te benutten.
Heb er totaal niks tegen om wat extra uren in de trein te zitten,dat ben ik met de dienstregeling van de NS ook wel gewend,met of zonder vertraging.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen in Japan,have fun!..
(Ik nog een kleine twee maanden,kan niet wachten tot ik op Japanse grond sta)

Zijn de Chinsun hotel niet (een stuk) duurder dan de Toyoko-inns?
Ik heb even op de websites gekeken en zie toch grote prijsverschillen. Een 2pk, klein maar met alles erop en eraan in het Toyoko Inn Otsuka-eki Kita-guchi No.2 in Tokyo (50 meter van het station) kosste ons ¥ 9240 (op zondag –20%) incl. eenvoudig Japans ontbijt en bijv. het Chinsun in Tokyo-ueno staat in de prijslijst voor ¥ 16.000. Wellicht zijn de kamers wat groter, maar dat is toch bijna 2x zo duur! Of zie ik het verkeerd?

Daar heb je deels gelijk in Gejo. Als je een kamer rechtstreeks boekt op de site van Chisun dan betaal je de hoofdprijs. Wij hebben onze kamer geboekt via expedia. Expedia heeft wereldwijd overal hotelkamer in bezit. (ik denk dat expedia gewoon met de grotere hotelketens heeft afgesproken dat zij voor een jaar een X aantal kamers beschikbaar heeft!) Hierdoor kunnen ze betere prijzen bieden. De prijzen worden vaak op expedia pas interessant als je meerdere dagen een kamer boekt of erg vroeg boekt. Een voorbeeld is 6 dagen boeken 4 dagen betalen of 20% korting omdat je meer als 4 maanden van te voren boekt. Zo hebben wij onze kamers ook geboekt toen we naar Japan zijn geweest! Helaas zit deze reis er voor ons weer op!

Ik hoop dan ook dat Zepke net zo gaat (of aan het) genieten (is) als wij hebben gedaan!

Ik had het kunnen weten! We boeken zelf eigenlijk ook meestal via Expedia (prima organisatie) als we vooraf willen reserveren in het buitenland. Behalve Japan dan.
We vinden het prettig dat we de reis dan ter plekke eenvoudig kunnen aanpassen als we dat willen (ergens een dagje langer of korter willen blijven). De Toyoko-inns kun je nl. cancellen tot 16:00 uur op dezelfde dag. En je betaald ter plaatse, dus niet vooruit. Vandaar. Toyoko-inns blijken overigens niet te boeken via Expedia.

We maken al weer plannen voor 2014…

Dat klopt idd.
Toyoko-inn was een goede tip maar kon hem zelf niet vinden@expedia.
Heb daarna ook best lang op Agoda.nl gekeken over een goedkope accomodatie dicht bij het ov.
Maar voor mij geld dus dat ik in mijn uppie naar Japan ga,en tot mijn verbazing hanteert Japan geen woekerprijzen voor een éénpersoons kamer.
Vandaar dat ik ook een beetje op de centen heb gelet,douche,omkleden&een goede nachtrust,that’s it.

Nog iets meer dan 3 weken dan stap ik met de klm naar Narita>>>
Ik kan niet wachten.(Helaas een 747 die hoogstwaarschijnlijk niet is uitgerust met een personal entertainment system)Had ik vorig jaar in een 777 wel,maar gelukkig kan ik een psp lenen om de tijd te doden.

Hoe was jullie ervaring@japan wouterenlaura?,ben benieuwd naar welk park jullie zijn geweest@disney

Inmiddels mijn 21daagse JRP ook aangevraagd bij Tozai travel
Eigenlijk een paar dagen teveel maarja,dan had ik het maar beter in moeten plannen.
Maakt 25euro per dag,dacht er eerst aan om een 14daagse te pakken maar dan kom ik net een paar dagen te kort,afijn
Kan niet wachten tot het zover is

Ons reisverslag staat op hyves in de vorm van een blog! Ik wil je me gegevens wel mailen als je intresse hebt?

We zijn naar Disney Sea geweest maar dat was een beetje een telleurstelling, maar dat lag maar aan ons als aan het park!

De 747’s van KLM worden op dit moment geupgrade naar de wat modernere versie! Misschien zijn ze al klaar of nog bezig. Eerst is de MD11 gemoderniseerd en nu zijn ze dus met de 747 bezig! Een van de zaken die ze aanpakken is het PES!

KLM rouleert met zijn vliegtuigen dus kan je niet voorspelling welke 747 je die dag hebt. JAL vliegt namelijk met 2 kisten op de lijn AMS-NRT dus is het niet de ene dan is het de andere! Bij KLM is het een verrassing welk toestel je vliegt. Volgens mij kan je een 747 combi krijgen of een 747. De combi is maar een halve 747. De achterkant is dan cargo! Om een kort verhaal lang te maken: Hopen dat je zowel heen als terug een moderne 747 hebt!

Alvast veel plezier toegewenst en ik hoor het wel als je ons reisverslag wil lezen!

Groetjes Wouter en Laura.

Dat zou wel fijn zijn,ben hartstikke benieuwd.
Kunt u bij mij ook mijn pics zijn van Tokyo’09

Wat kleine aanpassingen gedaan qua dagindelingen

02aug. Vertrek vanuit AMS naar NRT Japan

*Yokohama Breezbay Hotel & Resort
3 t/m 5 augustus

03 aug. Vertrek vanuit Narita naar Yokohama
04 aug. Yokohama

*Hiroshima Hotel Areaone Fukuyama
5 t/m 8 augustus

05 aug. Vertrek vanuit Yokohama naar Hiroshima&Miyajima
06 aug. Herdenkingsdag van de atoombom@Hiroshima
07 aug. Hiroshima&Miyajima

*Fukuoka Hotel Chisun Hakata
8 t/m 13 augustus

08 aug. Vertrek vanuit Hiroshima&Miyajima naar Fukuoka
09 aug. Fukuoka&dagtrip naar Nagasaki herdenkingsdag atoombom@Nagasaki
10 aug. Fukuoka&dagtrip naar Nagasaki&Gunkanjima Island

11 aug. Fukuoka&dagtrip naar Kumamoto Castle
12 aug. Fukuoka&dagtrip naar Beppu/Hells&Monkey Park

*Osaka Chisun Hotel Shin-Osaka
13 t/m 21 augustus

13 aug. Vertrek vanuit Fukuoka naar Osaka
14 aug. Osaka
15 aug. Osaka&dagtrip Kobe
16 aug. Osaka&dagtrip Centraal&Oost Kyoto
17 aug. Osaka&dagtrip Noord Kyoto
18 aug. Osaka&dagtrip Zuid Kyoto
19 aug. Osaka&dagtrip Nara&Iga Ueno Ninja Castle
20 aug. Osaka&dagtrip Himeji-jo Castle/Hikone Castle/Mt.Koyasan

*Tokyo Chisun Hotel Shinagawa West
21 t/m 28 augustus

21 aug. Vertrek Osaka naar Tokyo
22 aug. Tokyo@Harajuku
23 aug. Tokyo&dagtrip Nikko
24 aug. Tokyo&dagtrip Hakone/Mount Fuji/Five Lakes

25 aug. Tokyo&dagtrip Hakone/Mount Fuji/Five Lakes

26 aug. Tokyo&dagtrip Kamakura&Kamakura Beach

27 aug. Tokyo
28 aug. Vertrek vanuit Narita naar Amsterdam

Nog een kleine week en dan stap ik het>>>in

Ga je vanaf Yokohama naar Hiroshima met de trein?

Houdt rekening met een reistijd van 4,5 uur of meer! Als je dit puur als reisdag doet geen punt!

Chisun Osaka ligt prima vanaf het shin station. Tip van flip:

Neem de hoofduitgang van het station. Kijk naar rechts en je ziet het New Osaka Hotel. Loop die kant op. Een klein fiets tunneltje onder door. Als het goed is zie je nu de gevel van het Chisun hotel opdoemen. Houdt rekening dat als je Osaka wilt ontdekken je altijd een treinreis de rivier over moet maken! Sommig mensen die hotels geboekt hadden rond om het Shin station baalde daar nogal van. Wij vonden het echter ideaal omdat we Osaka maar 1 dag bezocht hebben en voor de rest uitstapjes naar elders gemaakt hebben!

Je programma ziet er verder goed uit! Ik ga er van uit dat jullie het geweldig gaan hebben! Vlogen jullie nou JAL of KLM?

Groetjes Wouter en Laura

Klopt,van Yokohama trek ik mijn reis meteen door naar Hiroshima.
Je moet toch rond de klok van 10.00 eruit en dan hoop ik,ruim gemeten,rond de klok van 15.00 in Hiroshima te zijn.
We rijden in Japan niet met de NS hé?

Maar dat is omdat ik er rond die tijd er persé heen wil gaan ivm de atoombom
Zelfde geld voor Nagasaki(maar daar waren de hotels of al volgeboekt of ver boven mijn budget,vandaar om dan maar een lange treinreis vanuit Fukuoka te doen).
Niet voor niks een JPR

Bij nader inzien was het makkelijker geweest om de heenvlucht naar Osaka te boeken&de terugvlucht vanuit Tokyo,maar das zag ik pas achteraf.

Voor het Chisun@Shin-Osaka gekozen omdat dat een prima uitvalsbasis is om mijn dagtripjes te gaan doen.
Ik zit aan anderhalve dag Osaka,de rest zijn het idd dagtripjes.
Dat ik de rivier moet oversteken maakt voor mij niets uit.
Als het goed is kan ik daar ook mijn JRP gebruiken.

Vlieg met de KLM,JAL was 10euro goedkoper.
In december al geboekt,en ook hier had ik achteraf beter voor JAL kunnen kiezen aangezien ik in een 747 vlieg met zeer waarschijnlijk géén personal entertainment set.
Wel net zo fijn vind ik.

Bij de KLM wisten ze mij niet te vertellen welke toestellen nu wel of niet omgebouwd zijn.
Op de site stond medio 2010
Nu dus inmiddels al een maand verder,maar gelukkig heb ik nog een PSP om de tijd te doden

Kan niet wachten tot het 2 augustus is.