Zou je er nogmaals voor kiezen?

Tuurlijk kies je er zelf voor om er mee door te gaan… en tuurlijk maak je helemaal zelf deze beslissing om het te doen, maar je moet wel kiezen want ja je bent verliefd en wil wat…!!!

Dus kies je vaak de weg om het te proberen, het kan ook zijn dat je de andere weg kiest, maar dat hoor je niet vaak…

Tuurlijk hou ik me gezond verstand er nog wel bij… Ik bedoel ik ben een meid die het goed voor elkaar heeft met veel dingen. Ik ben ook iemand die niet zomaar alles hier op zou geven voor 1 jongen in het buitenland… Ik denk er goed over na en zorg ook dat ik mijn dingen allemaal op een rij heb voor ik een stap verder gaa…!!

Ik mag misschien verliefd zijn maar ben nog niet dom… Daarvoor heb ik net iets te veel meegemaakt in me leven om zomaar van alles te doen zonder er ook maar bij na te denken…

Ik bedoel heb wel een instelling van je moet dingen doen om te weten wat het is… en zolang je die stap niet neemt kom je er niet…!! Dus je moet wel risico’s durven nemen om iets te kunnen bereiken…

Is het dan maar altijd verstandig om dan die juiste keuze te willen maken… Ik bedoel het is soms ook eens goed om op je bek te gaan en te zien wat je de volgende keer niet meer moet doen… Het leven is vallen en opstaan.!!!

En ik ben nu gewoon lekker verliefd… en ik voel me er prettig bij… !! Dus ik ga ervoor…Zodra ik me dat niet meer voel dan is het gauw over…!! Maar tot nu toe voel ik me er perfect bij…

Groetjes

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik er nogmaals voor zou kiezen. Heb er denk ik teveel voor meegemaakt daar, om nogmaals voor de charmes van een turks iemand te vallen, en zeker daar. Maar goed ik durf het gewoon niet eerlijk te zeggen, want ja je weet nooit van te voren welke kant je gevoel op gaat…helaas kunnen we niet in de toekomst kijken…

Het enigste wat ik kan zeggen is dat ik van mijn vorige relatie geleerd heb, en dat ik in de toekomst eerder bij mezelf te wijze gaat of dit echt de moeite waard is om voor te gaan…:question:

Nee, ben er achtergekomen dat een relatie op afstand niets voor mij is. Maar ook het bezitterige is voor mij niet te aanvaarden. Kreeg afgelopen vrijdag via sms te horen dat ik van hem niet met een mannelijk vriend naar een festival mocht, ben gewoon gegaan en de dag daarna turkie verteld dat ie maar beter elders zijn heil kon gaan zoeken. Op zijn vragen in sms moest ik reageren maar zelf niet doen, uhhhhhhhhhhhhhh.
:frowning:

Ik zou er nooit meer voor kiezen.Inderdaad verliefdheid overkomt je,en die gevoelens komen nu eenmaal,daar kun je niks aan doen.Maar nee voor mij geen 2de x meer.
Bij mij is mn relatie inmiddels over,voor degene die het niet wisten.Ben ook een tijdje niet echt actief geweest hier op het forum.Gewoon omdat ik een moeilijke periode achter de rug heb gehad,en nu nog wel.Het feit dat het over is tussen ons,is dat ik er niet meer tegen kon.Telkens het gemis.Iedere keer maar weer als ik terug kwam uit Turkije zat ik in een dal…Tot de laatste x(afgelopen juni).Was het zo erg,dat ik er niet meer uitkwam.Heeft niet alleen met de relatie te maken,maar alles op 1 hoop.Ben er uit gekomen gelukkig,maar ik had gewoon nog 1 struikelblok en dat was mn relatie…Ik wilde mezelf weer happy voelen,en weer zin in leuke dingen krijgen,maar dat kon ik nog steeds niet.Ik heb heel veel nagedacht,echt veel.En tot de conlusie gekomen dat ik ermee wou stoppen.Ik zie geen toekomst met hem,en ook moet hij het leger nog in.Het is een verschrikkelijke moeilijke beslissing geweest voor me,want mn gevoelens en verstand speelde tegen elkaar op.In mn hart wil ik hem voor geen goud kwijt,maar mn verstand zegt dat ik hem moet vergeten(vergeten is groot woord,hij zal altijd een speciale plaats houden in mn hart).Ik moest het gewoon doen,ik had geen keus.Anders zou ik er zelf letterlijk aan onderdoor gaan.Ik ben niet de juiste persoon om een relatie met een buitenlandse jongen te hebben.Dagenlang alleen maar somber zijn en huilen,dat wou ik niet meer.Voor hem kwam die klap heel onverwachts natuurlijk…hij wist niet dat ik daarmee zat.Tot ik 100% zeker van mn zaak was,heb ik m dat verteld en was zo verschrikkelijk moeilijk om het te vertellen,en voor hem.Toen kwam ik er eigenlijk pas echt achter dat ik echt zijn alles was…Ik wist het wel,maar dan kom je er pas echt achter.Er zijn toen ook wat nare dingen gebeurd.Hij kan me nu nog steeds niet loslaten…wat ik ook begrijp.Maar voor mij des te moeilijker om alles te verwerken.Telkens als het net wat beter met me gaat,krijg ik weer n sms of iets dergelijks en wordt ik weer overal aan herinnerd,wat het telkens zo moeilijk maakt.Als ik zou weten dat we echt een goede toekomst samen konden hebben zou ik er alles voor geven,nu nog steeds.Maar het zal er niet inzitten…
Nee ik hoop het echt nooit meer mee te maken zoiets,het is voor mij niet weggelegd…

Toch, als het nog eens zo overkomen hierna…
Zou ik het echt lekker laten waar 't gebeurde.
Mijn vriendin en ik gingen naar Turkije met het motto ;
What happens in Kusadasi stays in Kusadasi…

Maarja, liep wat anders en nu is het een groot deel van mn leven geworden.
Maar het is zo moeilijk, omdat je zoveel nog niet weet overelkaar…
En via msn en telefoon is allemaal zo rommelig en misverstanden,
en je wilt nog zoveel leren van elkaar en dat kan niet.
En dan nog iedereen die je voor gek verklaard omdat het toch “niet te vertrouwen is” en allemaal nep volgens hun… en het is zo moeilijk om het andere uit te leggen terwijl je zelf alleen een gevoel hebt, en dat kan je ook niet uitleggen.

Maar als je hem dan weer spreekt of ziet, denk je misschien is het het toch waard!
Maar daar kom je pas achter in de toekomst,
en voor de mensen die het tot het eind volhouden… petje af…
want dan hebben ze gevochten voor het echte…

Marieke, ik wens je sterkte meid! Vind dat je een hele dappere beslissing hebt genomen. Hoop dat je er toch weer bovenop komt.

Jeetje Marieke dat is een moeilijke beslissing die je hebt genomen ! Wens je heel veel sterkte !

xxx

Dank je wel!!!
Vanmiddag zo rond 4e ging mn telefoon,maar was nog op mn werk.Keek ik zag ik dat hij me belde…maarja kan niet opnemen onder werktijd…dus dacht,laat maar…Rond 8 uur belde hij me weer maar zag het pas een half uurtje later.Ik dacht ja wat moet ik nu doen…eigenlijk is het t beste als ik niks van hem hoor,maarja…dus na een half uurtje besloot ik toch maar terug te bellen.Kon het echt niet laten…maarja zn telefoon stond uit.Dus ach ja dan niet he!Rond 10e vanavond,ik zat met wat vriendinnen op msn,komt ie opeens online.Mn hart begon te bonzen en kreeg de zenuwen.En ja hoor hij begon tegen me te praten.Ik zeg ik probeerde je terug te bellen maar je telefoon stond uit.Zegt ie “why"dus ik zeg nou je belde me zelf toch.Dus zegt ie ja oke.Vraagt ie of ik hem nog wou bellen deze avond.Dus ik denk naja wou het daarstraks ook proberen,dus ja doe het maar.Ik gebeld en ging wel redelijk…maar nu ben ik zo bang dat ik hem opnieuw hoop heb gegeven.Hij was zo blij me te horen…maarja ik was erg stil.En op de achtergrond hoorde ik ze allemaal happy roepen"yenge we are so happy to hear from you”.Ik dacht ohh jee,ik wil dit niet.Heb het gesprek kort daarna afgesloten.Kreeg ik net sms dat ie zo blij was me te horen…en hoopt dat alles goed komt!Ik begon me net weer een beetje beter te voelen,en nu dit weer!ik weet het niet meer hoor…Ik moet van mezelf gewoon vol blijven houden,maar het valt echt niet mee!Maargoed kom er wel uit,heeft alleen zn tijd nodig denk ik dan maar…

Voor de mensen die het wel redden,neem ik echt mn petje af!
Want het is echt niet makkelijk!
Nu pas merk ik hoeveel ik voor hem betekende en dat maakt het zo moeilijk,maar meiden als het goed zit in jullie relatie,en je staat sterk in je schoenen,ga ervoor!

heel sterk van je Marieke dat je het andere mensen toewenst!
Heel veel sterkte nog,
en goed dat je je verhaal hebt gedeeld !

Dank je wel!
Ja ik gun het echt iedereen!
En ik heb nu wel een beetje een zwak voor de turkse mensen gekregen,zo gastvrij,lieve mensen,Mooie mannen…hahah.Dus wie weet kom ik ooit nog met een turkse jongen thuis,maar dan wel iemand die hier al woont…

Lieve allemaal,

Ik zit ook in een kleine dip.
De laatste tijd ben ik erg gaan nadenken, over azim en mij.
Het is al een jaar over geweest, en de laatste tijd gaat het niet zoals ik hoopte dat het ging.
Ik miste de enthousiaste, vrolijke Azim die altijd blij was wanneer ik ook belde!

2 weken terug, op een dinsdag kreeg ik een ongeluk… herzenschudding… ik voelde me erg naar, en had met Azim beloofd om hem 21.30 te bellen.
Het was de middag al gebeurd, en ik wilde het hem gewoon vertellen! Ik voelde me zo rot!
Hij nam niet op…
De hele dag geprobeerd… nog niet…
Toen de afgesproken tijd… nog niet…

Een uur later, nam die op… ik legde hem uit dat ik een ongeluk gehad had, en een herzenschudding er aan over gehouden had.
Hij snauwde, en zei: Why you call me to said that? what can i do? i am here in turkey!
Ik zei: You are my boy, i just wanna tell you that!
Hij zei dat het al goed was, en of ik de volgende dag kon bellen, en mijn beltegoed raakte op…

Ik kocht de volgende dag nieuwe beltegoed, en belde hem de avond op.
Hij klonk stug en ongelovelijk chagerijnig…
Ik vroeg wat er was, en toen begon hij te flippen:

You call me so so so so much! you look like a baby sometimes! And you wanna married me? how… than you first must be a woman… not a baby.

Ik schrok hier onwijs van… dit was niet hoe die altijd was!
Ik zei dat ik mijn best voor hem wilde doen, en dat ik daarom hem belde!
Het was al goed, en hij zei dat die wilde slapen… hij was moe.

Ik barste in huilen uit… schopte alles aan de kant!
Waarom ineens zo… waarom!

Ik sprak er over met mijn ouders, en vriendinnen… en die zeiden: Laat HEM nu maar een keer JOU bellen… kijken of die dat doet!

Donderdag… was het stil… vrijdag… was het stil… zaterdag… stil… en zondagavond ging ineens 1 x mijn telefoon over…

Het was Azim…

Ik zat te twijfelen of ik wilde terug bellen, maar deed het toch.
Hij klonk enthousiast toen ik belde… maar ik bleef koel…
Dat merkte die, en vroeg mij: Whats wrong? your voice…

En toen legde ik hem uit, dat ik het niet leuk vond hoe die me zo noemde… dat ik mijn best deed voor hem! en ik nooit mag bellen wanneer ik wil, er altijd een vaste tijd aan verbonden moet zijn, hij nooit mij belt/smst… het altijd van 1 kant afkwam!

Hij was stil… en zei: I miss you…

Ik reageerde er niet echt op… want mijn gevoelens werden door elkaar geschud…
Ik zei vervolgens: I am sure, i do more my best than every girl have do!

Hij was stil… zweeg… en zei dat die moe was, en weer ging slapen…

En zo hingen we op… hij zei nog: I love you darling… ik zei: I know… goodnight darling, en hing op…

Maandag had ik 1 smsje gestuurd met: I miss you xxx

We zijn nu enkele dagen verder… en ik hoor niks van hem.
Ik heb nu net geprobeerd te bellen, en vanmiddag ook… maar geen gehoor…

Hij heeft zijn beste vriend, wat ook tevens een vriend van mij is, in de steek gelaten.
Daar gaat die niet meer mee om…
En met die vriend heb ik vandaag gepraat, en zei: Let him go, he dont call you! i didnt speak him anymore… i have said: I will be your friend i am sorry, but he dont want… so ok!

Dus met andere woorden, azim en zijn vriend hadden ruzie… en die vriend bood zijn excusses aan en zei: Kunnen we weer vrienden worden? we waren beste vrienden! Azim reageerde er bot op met: No… never… en die vriend dacht toen ook van: Ach bekijk het ff…

Ik weet nu niet wat ik moet doen, ik zit met gemengde gevoelens!
Mijn ouders zeggen: Hij is je niet waard Jolan, jammer dat je daar 2 jaar te laat achter komt… maar als die echt om je gaf… liet die ook wel eens iets van hem horen.

Wat denken jullie? Ik vind het zo zo zo naar…

jeeh wat een heftig verhaal zeg. Als je het zo leest zou je denken dat die nie om je zou geven maar op de momenten dat jullie het goed hebben is hij weer heel lief voor je. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat je moet doen ik zou je hart volgen en als die zegt het kan zow nie langer zou ik daar duidelijk over zijn naar hem toe en zeg gewoon wat je dwars zit. Ik weet dat het moeilijk is want er zit zo’n afstand tussen maar blijf wel goed nadeken. Ik zou geen toekomst kunnen hebben met iemand die mij dagen in spanning zou laten zitten ik zou gek worden en alleen maar verdrietig zijn. Ik heb ook ee turkse vriend maar ik weet wel het moet van 2 kanten blijven komen anders werkt het voor mij niet. Ik hoop dat je een goede beslissing maakt!

Meiden ik wens jullie allemaal sterkte en kan me echt wel indenken dat het allemaal zwaar is en dat het soms erg lastig is… en mja… dat het niet altijd leuk is dat het van onze kant moet komen… Mja k heb zelf ook een beetjj het probleem… hij laat weinig van zichzelf horen, maar ik weet ook hij werkt van half 9 tot 12 uur… en mja… dan komt hij thuis is hij dood moe… maar ja… k sei hem ook … ik zou het wel s fijn vinden als je me soms wat liet horen hij zo hoe ik heb geen beltegoed… kan niet op msn door problemen (ik weet dat ie gezeur thuis heeft) dus dat klopt ook… en soms spreek ik hem dan omdat ik hem bel… en omdat ie dan ff naar internet cafe komt… maar ja… k weet wel dat hij druk heeft… maar ik kan het soms egt niet uit staan…

Haha… Mja ik weet soms denk ik ohw ik ben egt zo boos… Ik ga hem vergete… maar andere moment denk k weer… mja vin hem egt geweldig… dus ik zal het er maar voor over hebben… Tot nu toe… lukt het me nog wels… maar ja… we zien het wel… vin het in iedergeval de moeite waard…

xxx

Ik heb precies hetzelfde!
Z. werkt van half 9 tot half 1 snachts & is dan idd ook kapot.
Precies wat jij zegt… ik weet dat hij het druk heeft maar ik kan het soms echt niet uitstaan en dan ben ik ‘vastbesloten’ om hem te vergeten… totdat die weer iets liefs stuurt ofzo en dan denk ik ook weer bij mezelf van mens doe rustig, geef hem meer tijd je weet dat hij druk is!

En ik zie hem volgende week vrijdag en dan zien we wel of het nog zo goed klikt… duss. Aan de ene kant hoop ik van wel, maar aan de andere kant zou het zoveel makkelijker zijn om hem te vergeten.

@xLies :
wauw wat super dat je hem zo snel al ziet! Hoop dat 't gevoel goed zit dan!
Veel plezier alvast!

@Tinkerbellow :
Gewoon afwachten … “De tijd zal het leren”
Als hij zo kortaf en afwezig blijft doen veranderd je gevoel ook vanzelf, en dan weet je genoeg.
Gewoon echt je hart volgen… en als je hart zegt : go for it, dan ook echt gaan.
gewoon blijven bellen en smsen en alles, en dan merk je aan zijn reactie wel of het goed zit of niet. Heel veel sterkte iig!

AxLies: Ja ik zie hem in September… ik ga als het goed is 20e september naar A. toe in Marmaris… Maar ja dan maar zien of alles wel verloopt zoals k hoop da het verloopt… en mja wordt het niets dan ga ik hem denk ik wel vergete… kijk ik bedoel ik moet soms ook begrijpen dat hun heel anders leven dan wij… wij werken maar 5 daagjes en niet meer dan 8 uurtjes en hun werken 7 dagen lang… met een beetjj slaap… dus ja… dat is heel anders…

dus ja… k moet me soms ff bedwingen om boos te worde… k kan het begrijpen… maar tog soms mag die meer moeite doen haha…

xxx

Precies dat heb ik ook echt:D erg leuk om te lezen dat iemand anders er precies zo over denkt(A)!!!

@Roos: Dankje:D ik hoop idd dat het erg leuk wordt!

Ja maar het is tog ook zo… Het is gewoon een klote situatie… als je zo ver woont van elkaar… haha…
Maar als je ooiit je verhaal kwijt wil je kan ook ff een persoonlijk berichtje sturen dan stuur ik je me e-mailadres… kunnen we misschien er ff over prate als je wil…

xxx

Het is best moeilijk om een relatie op afstand in stand tehouden !
Maar wat zovele als vertellen , verliefd worden overkomt je en dan ga je er ook voor de volle 100% voor .
Je bent verliefd op je turkse man en je bent ook nog eens verliefd geworden op het land .
Maar je merkt toch hoelanger de relatie gaat duren , het goodbye zeggen steeds moeilijker word … want je wilt geen afscheid nemen je wilt bij hem zijn , je wilt een toekomst opbouwen misschien wel wat we gewend zijn het huisje boompje beestje efect!!
En dan ga je ook steeds meer van hem houden , alles voelt als je bij hem bent perfect !
Maar dan weet je weer dat je terug moet naar Nederland ,dat doet zeer … het verdriet word heftiger en je weet je geen raad in Nederland .
Hahah en dan zeggen mijn vrienden en familie zo luchtig , dat wist je toch van tevoren dat het liefde op afstand is … tja makkelijker gezegd dan gedaan !!
En die van mij moet ook het leger nog in ,is die ook lekker vlot mee uhmmm.
En je geliefde naar Nederland tehalen is ook al niet zo makkelijk meer , alles maakt het zo moeilijk om bij elkaar tezijn .

Ik heb ook een relatie met een turkse man en dat gaat tot nu toe nog goed , en we zijn 3 jaar samen , en ik heb een zoontje uit me vorige relatie en dat houd me tot nu toe tegen om naar Turkije te gaan emigreren !!
Dus op de vraag of ik het opnieuw zou doen … ik zou het niet durven zeggen , want het is me overkomen , want eerlijk is eerlijk het is echt moeilijk , en als ik het niet meer zou doen achter af , dan denk ik dat het beter is voor mij om dan niet meer naar Turkije op vakantie tegaan !!
Want ik vind echt de turkse man in turkije veel leuker dan de turkse mannen die hier in Nederland wonen of zijn geboren …

Wens iedereen heel veel sterkte met de liefde op afstand ,
en voor iedereen de hebben besloten om een eind temaken aan hun relatie … toi toi toi .
groetjes anita