Zou je er nogmaals voor kiezen?

Hoi allemaal,

Ik vraag me af, als jullie nog een keer zouden mogen kiezen, zouden jullie dan weer voor een relatie op afstand gaan? Misschien ben ik nu een beetje negatief omdat mijn vriendje hier net een week is geweest en nu weer weg is. Ik mis hem ontzettend en hij mij, maar bij ons resulteert dit elke keer in ruzie. Ik vind dat hij te weinig moeite doet en hij vindt juist dat hij erg veel moeite doet. Voor mij is het gewoon een grote frustatie dat ik niet weet wanneer we elkaar weer zien en hoe dit verder zal gaan. En ook het afscheid nemen wordt elke keer weer zwaarder. Ik zou ook graag een vriend hebben die dichtbij is en kan zien wanneer ik dat wil… Maar goed mijn vraag is dus, zou je zonder meer nogmaals kiezen voor een relatie op afstand…

moeilijke vraag…ik weet het niet

het is denk ik niet een kwestie van kiezen , verliefdheid overkomt je ! Zelfs kan dat gebeuren als je er echt niet voor open staat.

Je hebt helemaal gelijk rahbit…!

Ja dat is wel zo, het overkomt je. Maar ik weet nu wel dat je erg sterk in je schoenen moet staan wil het allemaal goed gaan… Ben vandaag nogal pessimistisch. Maar ik weet wel, stel het gaat mis tussen ons, ik wel anders denk over relaties op afstand. Want het is moeilijk… Zal er dan ook niet zo snel meer instappen

roma25: ik snap hoe dat jij je voelt heb het ook vaak gehad toen er nog een grote afstand tussen ons was:|

Hoe ben je daar mee omgegaan dan? Ik vind het soms zo moeilijk

kiezen is een groot woord, maar ik zou zeker niet zo ‘naief’ en ‘blind’ voor de charmes van een turk of elke andere aantrekkelijke zomervakantie liefde, meer vallen…

ik weet nu hoe het zit, hoe het spel gespeeld wordt, hoe er met je gespeeld kan worden.

als ze zeggen : i really like you, dan ben ik toch veel sceptischer en denk ik altijd, ja zal wel, dat zeg je tegen iedereen…
en daardoor heeft ‘de liefde’ minder mogelijkheid om op te bloeien…

Ik denk dat ik net als bloem er minder voor open sta… Ik weet ook wel dat verliefdheid je overkomt… Maar ik denk dat ik het zou tegen houden…

Ik dus ook. Ik durf wel te zeggen, hoe blij ik ook met mijn vriend ben, ik zou het niet snel nog een keer zo doen. Ik hoor soms verhalen van mensen die voor de tweede of derde keer een vriend op afstand hebben en dan denk ik hoe hou je dat vol…

Voor mijn relatie met deze jongen had ik wel vakantievriendjes… maar dat was snel altijd weer over… Deze jongen is langer blijven hangen; 2.5 jaar…

Het is gewoon zo moeilijk om er mee door te gaan… Vandaar dat ik er zeker van ben dat het niet nog een keer gebeurd (90% zeker :biggrin: )

tja
ik zou wel weer voor een lange afstandrelatie kiezen, omdat ik weet dat ik dat kan en ik hoef geen 24/7 relatie… maar dan alleen als ik 100% overtuigd ben van de liefde en tja… dat zal niet zo snel meer gebeuren…
dus het is niet zo zeer de afstand maar meer zeg maar het ‘cultuur’ verschil… (en dan bedoel ik badplaats-cultuur)

Voor mij is het juist wel de afstand… Ik heb mijn vriend niet leren kennen tijdens eenvakantie en er bij hem ook geen sprake van een ‘badplaats-act’. Hij zegt niet zo makkelijk dat ie me leuk vind en het I love you heb ik tot nog toe nog niet gehoord (en dat wil ik nog even zo houden anders betekend het voor mij zo weinig) Maar dat is dus niet het probleem. Ook verder qua cultuur verschillen merk ik vrij weinig, ze zijn er wel natuurlijk maar hij heeft ook veel weg, qua gedrag, van een NL man.

NEE. het gaat super tussen mijn vriend en mij. We hebben een heerlijke relatie, maar de afstand maakt het toch wel erg moeilijk. Kerst en nieuw komt eraan, familiefeestje en andere leuke dingen moet je vaak alleen doen. Zonder een visum kan je amper een normaal leven (met elkaar) uitbouwen. Moest er ooit een kink in de kabel komen tussen ons dan zoek ik het toch wel in eigen land. Misschien overkomt het me nog wel, maar ga dit toch proberen te negeren.
Toevallig waren we hier enkele weken geleden over aan het praten en mijn vriend is overigens dezelfde mening toegedaan. Als er ooit wat tussen ons in komt te staan: Voor hem geen europeese meid meer!
Hij mist me teveel:smile:

wat een vraag!:slight_smile:

Tussen mij en mijn vriend gaat het eigenljk ook goed!
De afstand maakt het er wel moeilijker op! dat zeker weten zonder enige twijvel!
maar dat is nog wel te doen!..als je er toch regelmatig naar toe kan!..
(nu zeg ik dat wel zo makkelijk, maar ik ook heb echt wel ups en downs…Soms lig ik ook in me bedje en veeg een traantje weg, en denk ik…was hij nu maar hier)
Of kon ik maar …was hij maar…!!..
Je kan ook zeggen (Houdt de spanning erin heheh)

Maar waar ik soms wel tegenaan loop, cultuurverschil… maar goed dat is een kwestie van elkaar accepteren, open staan voor elkaar, praten en duidelijk je grenzen aangeven!..

Als ik het in dat opzicht bekijk, zou ik er niet zo snel een 2-de keer voor gaan!
maar goed ik ben nu eenmaal verliefd op hem geworden, en ik hou van hem!
En ja als je van iemand houdt, moet je er ook 100% voor gaan, als je ook iets terug krijgt wat je tevreden maakt! en wat jij verwacht en wil in zo een relatie!

maar zou het ooit fout lopen ( wat ik niet hoop) zou ik toch wel even 3 keer nadenken als ik weer iemand van daar tegen het lijf loop waarvan ik denkt…Whhhhhooooeeeeiiii!;):wink:

En elke relatie heeft zo zijn moeilijkheden en obstakels… dus deze ook!:D:D

Het overkomt je, maar het is wel je eigen keuze om er - als je eenmaal in NL bent - mee door te gaan. Je kiest zelf voor het gemis en de afstand als je hier dus mee doorgaat. Je weet waar je aan begint en als je dat niks lijkt of je denkt het niet aan te kunnen dan moet je er naar mijn idee niet aan beginnen. Eigenlijk kan het - naar mijn idee - alleen maar minder leuk worden als je allebei weer in eigen land bent. Samen was het geweldig, lekker in de zon, veel vrijheid, een betere roze wolk kan je je niet bedenken… en dan terug in NL ben je weer helemaal alleen. Ik zou er voor kiezen om terug te kijken naar een mooie herinnering ipv de dagelijkse strijd aan te gaan van gemis, het sparen voor vliegtickets en gemsn en gebel.

Nu heb ik makkelijk praten, ik weet 't. Maar dit is gewoon even mijn geheel objectieve mening over het geheel ;-).

Kimmm: :thumbsup: ben het wel met je eens… Maar sommige dingen kun je gewoon niet voor kiezen… het doet teveel pijn om afstand te nemen… En we zijn nog jong, en je kan beter spijt hebben van iets dat je wel gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt!!

Ik denk dat je altijd een keuze hebt :nod:
Maar je hebt gelijk over het spijt hebben… zolang de nadelen maar niet zwaarder gaan wegen dan de voordelen!

Maar verliefd worden daar kies je niet voor… En dan kan het heel moeilijk zijn om er mee te stoppen… Dus ik persoonlijk vind dat je niet voor dat soort dingen kiest…

Verliefdheid, daar kies je idd niet voor… maar je kiest er wel voor een relatie aan te gaan met iemand op afstand. Daar kan je ook niet voor kiezen, ondanks je verliefdheid. Lastig is het wel…!