Zou je er nogmaals voor kiezen?

En als je verliefd wordt, dan bekijk je alles toch door een roze bril? Je moet wel een heel down-to-earth person zijn om dan meteen te denken aan de “nadelen” van de afstand, die ik persoonlijk niet zo nadelig vind. Ben lang genoeg op deze wereld om me te realiseren dat als je elkaar dagelijks ziet, je uiteindelijk ook steeds meer de negatieve kanten van elkaar gaat zien en dan komen de ergernissen om de hoek kijken. Of ben ik nu heel negatief? Zal dan wel de slechte ervaring zijn…

nou
noem me dan down to earth
maar als ikke naar turkije ga, en ik kom iemand tegen die ik leuk vind, en het blijkt dat hij mij ook leuk vindt, dan ren ik eigenlijk het liefste zo snel mogelijk weg…

maar tja, dat ben ikke dan
been there, done that
door schade en schande wijzer geworden

No offense hoor Bloem! En als jij dat inderdaad kunt, voor je gevoel weglopen: petje af! Maarre… ik persoonlijk vind de ervaring van het weer even vlinders in je buik voelen en weer terug in Nederland stralen als een zonnetje door de ervaring die ik heb opgedaan een heerlijk iets!

ik ook
absoluut
maar veel en veels te gevaarlijk!!
moet er wel bij zeggen dat ik ook wegloop/ dingen opzettelijk verknal met mannen in NL…
moet gewoon niemand op dit moment!

maar even weer 'on’topic, als ik er wel voor open zou staan, en het zou iemand zijn die verder weg woont, zou ik het alleen doen als er echt toekomst inzit.
zou nooit een relatie beginnen, met het idee dat hij daar zit en ik hier of andersom… dan gewoon niet, er moet wel zicht zijn om op korte termijn samen te kunnen zijn
en aangezien ik dat nog niet zo snel zie gebeuren, zal ik de liefde nooit toestaan

Bloem;de afstand zal altijd een probleem zijn;heb het zelf ervaren na een relatie met een ned.vrouw terwijl ik daar zat…of het nu andersom is…?Nee

Interessante discussie :wink: Maareh, ook ik vind dat een relatie op afstand iets is waarvoor je kiest! Waarmee ik overigens niet zeg dat je het niet moet doen.

Noem me een bitch, maar twee keer ben ik naar het buitenland vertrokken terwijl ik midden in een relatie (met een Nederlander) zat. Ex 1 heeft deze periode overleefd, met Ex 2 ging het mis. Gebrekkige communicatie is niet altijd een cultuurverschil.

Tja, en dan leer je op vakantie iemand kennen en probeer je je er enigszins tegen te verzetten. Omdat hij daar blijft en jij terug naar Nederland gaat. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. En dan sta je ineens op het vliegveld en dan besef je dat je die persoon stiekem toch veeeeeel leuker vindt dan je toe had willen geven. Kent iemand dat probleem???

@Jenny,

ja ik ken dat probleem.

Op afstand ging dit later tijden heel goed.
Maar toen we afspraken om elkaar weer in het echt te ontmoeten
was het in 2 weken bekeken.
Achteraf was het maar goed ook .

@ Antonieq

Wat je hier beschrijft had ik bij Ex 2… Het liep niet lekker terwijl ik op reis was, maar ik had de hoop dat het wel beter zou gaan wanneer we weer bij elkaar zouden zijn. Misschien was het ook wel een beetje uit schuldgevoel (ik was immers diegeen die wilde reizen) dat ik extra hard mijn best wilde doen? Hoe dan ook, toen ik hem weer zag was het vrij snel uit.

Eigenlijk heb je twee relaties met iemand op afstand: allereerst met een soort van mail/SMS/MSN/Skype persoon, ten tweede een ‘live’ persoon (wanneer je eindelijk samen bent). En met beide personen moet het klikken…

"met beide personen moet het klikken " is een goed gezegde.

Ik heb tot nu het probleem dat het met een van die personen nooit goed lukte.
Met de eerdere relaties ging het op MSN gebied heel erg goed maar live stuk minder.
Met mijn huidige relatie is het net andersom, live goed msn minder maar telefoon ook niet slecht.

Dan lijkt de laatste nog de allerbeste :smiley:

Ja dit ken ik wel, alleen was het bij mij geen vakantie maar een uitwisseling. De hele tijd gedacht, dit is leuk voor hier en dit laat ik niet verder komen. Ik ben ook een persoon die hard voor de liefde wegrent. Maar hierbij dacht ik, kan toch niets worden, de afstand is te groot en laat ik het lekker doorgaan. Maar dan sta je idd op het vliegveld en dan toch maar afspreken dat je elkaar weer gaat zien. En dan is dat weer erg leuk. En zo zit je ineens in een relatie op afstand…

zou je er nogmaals voor kiezen ---->>>> NEE

en tja
we moeten even niet vergeten dat 9 vd 10 keer, wij op vakantie gaan daarheen en in vakantiesfeer toch verliefd worden

heb nog geen verhalen gehoord van NL meiden die hier in NL rondliepen en ineens een turk tegenkwamen die op vakantie was in NL en dat vanuit daar een lange afstandrelatie is ontstaan

ik denk dat de vakantiestemming, de zon op je bol, geen werk, geen stress, geen ‘moeten’ erg meespeelt in hoe snel we verliefd worden/ iemand leuk vinden en dat als je 4 weken in t jaar een ‘relatie’ hebt het altijd super is, je hebt in die 4 weken bv amper tijd om ruzie te maken enzo

@ antonie en jenny, ken dat wel, kon met turkse ex1 super op msn, maar ook vaak argumenten om nix, miscommunicatie en tja, in t echt zaten er toch behoorlijk wat zwarte en scherpe enge randjes aan dit figuur…

kan met toekomstige ex nr 2 (jaja i know :hihi:) totaal niet via msn communiceren, maar in t echt hebben we de grootste lol, hebben we aan 1 woord genoeg en tja, ik stel gewoon hoge eisen

ik wil iemand die me fysiek maar ook mentaal uit daagt en sorry, maar door het taalprobleem en soms gebrek aan ontwikkelingsniveau ( 7 mnd werken en 5 mnd in de bergen nix zitten doen, geen zicht op veel beters) voldoet niemand aan mijn ‘eisen’…
tja dan niet he, doe het niet meer voor minder :smiley:

ik wil iemand die me fysiek maar ook mentaal uit daagt en sorry, maar door het taalprobleem en soms gebrek aan ontwikkelingsniveau ( 7 mnd werken en 5 mnd in de bergen nix zitten doen, geen zicht op veel beters) voldoet niemand aan mijn ‘eisen’…

Dit heeft mijn inziens niet veel met de Turkse cultuur te maken. (Niet dat ik vaak in Turkije gweest ben, maar toch :wink: ). Er zijn ook zat Nederlanders die mij mentaal en fysiek niet uitdagen. Die niet kunnen luisteren en met wie geen interessante discussies te voeren valt, ondanks dat je wel dezelfde taal zou moeten KUNNEN begrijpen…

Overal ter wereld lopen mensen rond die bij de pakken neerzitten terwijl anderen altijd blijven zoeken om de kwaliteit van hun leven te verbeteren. En daartussen in zit een heeeeeeeeel groot grijs gebied!

Maar je hebt wel een punt: de meeste Nederlanders zitten geen 5 maanden per jaar in de bergen. :slight_smile: En gemiddeld genomen hebben Nederlanders meer kansen…

owh maar bedoel ook NL-ers hoor
heb wel eens via internet gedate enzo
en dan krijg je van die opmerkingen als: ben niet zo’n prater via msn… tja dan houdt het voor mij al op, want wat moet ik er dan mee als ik er niet mee kan praten enzo… maar ja, kieskeurig… weten wat je wel of niet wilt…

maar aangezien het nu over turkse liefdes gaat, heb ik ff de situatie aangehaald waarin veel jongens zitten, maar bedoel het voor alle mannen…

@ Bloem
Ik heb gelukkig geen man die 7 maanden per jaar kei hard werkt en dan de rest van de tijd naar de bergen zit te kijken zonder kansen… Ik denk dat dat verschil voor mij helemaal te groot zou zijn. Want ik zeur nu al zo dat ik het zo moeilijk vind…
Wat je zegt, een man moet je uidagen en aantrekken, zowel fysiek als intelectueel, dat heb ik wel in mijn vriend gevonden. Hier in NL al in 5 jaar niemand meer leuk gevonden, dus dat zegt ook wel weer wat.

Maare, toekomstige ex nr. 2? Betekend dit dat het al een ex is of dat dit niet lang meer gaat duren?

ik krijg echt zo vaak te horen:
‘‘Ja, je hebt er toch zélf voor gekozen?!’’
ik vind dat echt het stomste wat ooit iemand tegen mij kan zeggen.
NEE, ik heb hier niet voor gekozen, het is me overkomen, en ik kan mijn liefde niet zo maar aan de kant schuiven! maarja, moeilijk te begrijpen voor sommige mensen misschien :slight_smile:
en ik zou er best nogmaals voor kiezen… alhoewel het wachten op elkaar wel moeilijk is, maar het maakt de band ook sterker en het is de moeite waard, vooral als ik denk aan de tijd die we samen hebben doorgebracht :smiley:

Ik weet niet of ik voor de tweede keer zou kiezen voor een relatie op afstand… Ik vind het zelf nu al moeilijk… Ik bedoel als ik een vriendje heb wil ik hem liefst vaak zien… of spreken… Ik bedoel moet wel band met iemand hebben kan hij mijn vriendje worden… Naja misschien zeg ik het fout… Ik moet een connection hebben… Dus die klik moet er zijn…

Als die er neits is dan heeft ie ook egt geen kans bij mij haha… Ik ben een moeilijke… Maar ja… k kom nou net zo iemand tegen in een ander land… haha… ik vin het niet erg dat het op afstand is… maar ik moet er wel aan wenne… dat hij daar zit en ik hier… en je moet ook zeker een vertrouwen hebben in iemand… anders werkt het niet… Gelukkig hebben we allebei vertrouwen in elkaar… ookal doen we soms kibbelen omdat we ff verkeerd denken haha…

Maar bij mij ligt het er egt aan of ik met diegene en klik heb… en mja… s dat er… dan wil ik zeker 100 % voor gaan… Ik bedoel niet geschoten is altijd mis… Dus waarom zou ik het dan niet proberen…:slight_smile:

Het kan pijnlijk aflopen maar ook heel gelukkig dus ja… Je hebt altijd voor en nadelen aan de keuzes die je maakt… niets is alleen maar positief…!!

Dus ik denk maar so ik zie wel wat er op mijn pad komt en uit eindelijk komt alles goed… of niet!! dat zie ik dan wel weer hahah…

En mja ik denk ook niet dat je kiest om verliefd te worden op iemand en het is ook niet ff een makkelijke keuze om dan te zegge… ik ben verliefd maar hij woont te ver dus doe ik het maar niet…!! Zo makkelijk gaat dat niet als je verliefd ben…!!

ik ben het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal met je eens:nod::thumbsup:

Je kiest er niet voor om verliefd te worden op iemand, maar je kiest er wel voor om er mee verder te gaan. En ik lees hier heel veel verhalen waar iemand al met heel veel twijfels of met veel te veel vertrouwen aan een relatie begint. Verliefdheid is één maar gezond verstand is ook van belang. En dat mis ik hier nogal eens

Ik heb ongeveer 8 jaar geleden een tijd lang een relatie gehad met iemand in het buitenland. Ik was verliefd en het ging een hele poos goed. Maar ik had toen zelf besloten om er niet meer verder te gaan omdat ik er niet genoeg achter stond om dingen van mezelf op te geven, ik had toen net een nieuwe baan, nieuw huis, etc. Kortom ik een relatie op afstand en alles wat er bij kwam kijken paste er toen niet bij vond ik.

Nu 8 jaar later heb ik weer en relatie op afstand. Deze keer echter voelt het geheel anders. Ookal ben ik verliefd en zullen we nog veel obstakels moeten overwinnen, deze keer voel ik wel voor mezelf dat ik er helemaal voor wil gaan.